Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
PHP-code:
PHP-code:
PHP-code:
Laatst gewijzigd op 09-04-2005 om 19:21. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Sneller dan wegschrijven, dan includen, is het gebruik van eval(). Bedenk echter goed dat het gebruik van deze functie (en workarounds zoals via include) waarschijnlijk niet de beste oplossing voor je probleem is!! Het is eenvoudig om op deze manier veiligheidsgaten te veroorzaken in je code.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
moet dat niet zijn' $content = "<<<EOT"; |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, dat is de Here-Doc notatie.
Volgens mij zit daar wel de fout: in de manual staat dat op de regel waar de string eindigt, alleen het "codewoord" (hier EOT) mag staan, voor dat codewoord mag niets staan, ook geen inspringingen ofzo, en na het codewoord mag ook niets staan, met een ; als uitzondering. Als ik jou was zou ik dus even proberen de ?> op de volgende regel te zetten en dan nog een keer proberen. Bron: PHP Manual Edit: En nog iets: volgens mij moet je voor die $q in je string ook een \ zetten, anders probeert PHP die te vervangen door een variabele $q die er niet is in dit voorbeeld. Met \$q word het in de string dus gewoon $q en dus een geldige statement. Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 14:28. |
![]() |
||
Citaat:
PHP-code:
alhoewel ik niet begrijp waarom je Heredoc uberhaupt gebruikt
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is de code die jij aangeeft ook fout. |
![]() |
|||
Citaat:
Als ik \$q = doe echot hij $q niet. Citaat:
Als ik wel ; achter iedere regel zet dan echot hij helemaal niets meer. Ik gebruik heredoc omdat ik in die string zowel html als php wil hebben staan, waarbij ik bij php meestal enkele qoutes gebruik, omdat je dan geen \" in je html die je echot hoeft te zetten. Aangezien ik geen zin had om alle paginas die ik al heb helemaal door tre gaan lezen en die qoutjews te veranderen
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De haat tegen de islam Verwijderd | 481 | 09-10-2004 17:22 |