Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2005, 15:36
syneck
syneck is offline
Mijn vriendin en ik willen van de zomer samen weg met een tentje op de camping staan voor zon drie weken.
We willen naar het buitenland, misschien naar Duitsland, Belgie, Luxemburg, Noord-Frankrijk.
Maar we gaan met de trein weg. Onze ouders willen onze ongeveer 500 km wegbrengen maar dan moeten we vanaf daar zelf verder met de trein.
We willen dus
eerst naar gebracht worden met de auto naar 1 camping
Dan zelf met de trein naar de volgende camping.
Dan (misschien) naar weer een andere camping
En dan met de trein naar huis toe.

We wonen in Leiden en we dachten dat er wel van de kaartjes te koop zijn waarmee je 1 maand gewoon kom rondreizen door Europa (of een bepaald aantal landen). Maar dit werkt dus iets anders dan we dachten. De bedeoling was dat we dan ook met trein een leuk stadje in de buurt konden bezoeken.
Dus we maken er misschien maar een paar keer gebruik van.
Een zone in de benelux en frankrijk voor 16 dagen is pp 195 euro.
Dat vinden we wel een beetje duur. (we zijn nog maar arme scholieren)
Zou het gemakkelijker zijn om losse kaartjes te kopen?

Wie heeft hier mee ervaring? Wie heeft hetzelfde gedaan en is het te doen? We reizen dan voor het eerst samen in het buitenland.
Dit is nog het plan en we hebben nog geen campingplaatsen enzo, dus het is lastig uitrekenen met de treinkaaartjes, maar wie heeft hetzelfde gedaan? Graag je ervaringen en tips

(We zijn btw geen types om met bier de hele dag in het zwembad te hangen.)
Oud 18-05-2005, 18:14
merels
merels is offline
kijk eens op www.eurolines.nl
en dan minipass

ik ga voor 150 euri vanaf adam naar praag, van praag naar budapest en dan terug naar huis. zelf de datum te bepalen
en heel veel goedkoper lukt waarschijnlijk niet, I guess
oh en voor 154 praag, budapest, wenen, adam, dus maybe doe ik dat wel
Oud 18-05-2005, 19:21
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Misschien is Euro Domino wat:

Citaat:
Euro Domino is goed voor 3, 5 of 8 dagen onbeperkt reizen met de trein, en is een hele maand geldig. Stel, u wilt naar Berlijn en Leipzig, en naar München en Hamburg.... dat kan allemaal op één kaart. U kunt ook landen combineren: u kunt kiezen uit maar liefst 29 Europese staten. Euro Domino is eveneens erg geschikt om een land met de trein te doorkruisen in aansluiting op een vliegreis. Euro Domino is er voor alle leeftijden en biedt extra voordelige tarieven voor jongeren tot en met 25 jaar en voor 60-plussers.
Je mag die dagen overigens zelf uitkiezen binnen de periode van een maand. Het ziet er ook vrij goedkoop uit

Je mag er alleen niet in Nederland op reizen, dus je zult op de terugweg van de grens tot Leiden een kaartje bij moeten kopen, vol tarief Roosendaal grens - Leiden zal een kleine 15 euro zijn schat ik.

Succes
Oud 19-05-2005, 12:58
syneck
syneck is offline
Bedankt voor de reacties.
EuroLines ziet er goed uit! Iemand er ervaring mee?

Regels voor berichten