Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2005, 22:14
Femic
Femic is offline
Je kent het wel: van die mensen die de hele tijd kuchen of met hun voet zitten te tikken. Of van die surveillanten die je op hun hoge hakken voortdurend uit je concentratie halen, wanneer ze rondlopen. Kortom: waaraan erger jij je TIJDENS een (school)examen?
Oud 09-04-2005, 22:59
J3s
J3s is offline
Surveillant gaat de kachel ontluchten. Ja dat dacht ik ook.
Surveillant kijkt proefwerk van brugklas na en zegt tegen leerling die SE aan het maken is: "Moet je kijken, wat een dom antwoord he?!"
Surveillant loopt te ijsberen door de klas.
Surveillant kan z'n fucking bek niet houden
Etc..
Oud 09-04-2005, 23:18
Verwijderd
Het krassen van potloden. Daar word ik echt agressief van.
Oud 09-04-2005, 23:47
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
- als een surveillant rondloopt
- als een surveillant 5 minuten te laat de schoolexamens uitdeelt maar niet bedenkt dat daarmee de eindtijd ook 5 minuten wordt opgeschoven waardoor ik tijdens mijn schoolexamen met de surveillant moet praten om alsnog de volledige tijd te krijgen
- als bij een vraag niet staat aangegeven hoeveel punten je er voor kan krijgen
Oud 10-04-2005, 09:23
Phlox
Phlox is offline
- mijn schoolexamens zijn meestal in de aula, die aan het trappenhuis ligt. als een lesuur dan is afgelopen gaan kleine kinderen gillend die trap afrennen of daar hun brood op eten. vroeger stond er een bord dat je daar stil moest zijn, nu niet meer.
- mensen die eerder klaar zijn en dan met veel kabaal gaan inpakken en jassen dichtritsen en met stoelen schuiven.
-mensen die hun geodriehoek of GR zijn vergeten en tijdens het SE hardop vragen of ze die van iemand mogen lenen.
-geen een surveillant die iets met het vak te maken heeft en dus niemand die enig idee heeft waar het SE over gaat.
- maar 1 blaadje krijgen voor een gigantisch SE waardoor je tijdens het SE de aandacht van een surveillant moet gaan trekken voor een nieuw blaadje.

Vandaag heb ik een hoop te zeuren.
Oud 10-04-2005, 10:46
Smobbo
Smobbo is offline
Ik heb nergens last van tijdens een (S)E.
Ik kan me gewoon concentreren op de stof en dan moet het brandalarm afgaan om mij uit mijn concentratie te halen .
Ook mensen die eerder weg gaan (meestal ben ik dat) irriteren mij niet echt, surveillanten zitten bij ons gewoon uit hun neus te vreten voor in de klas dus dat is ook niet erg.
Oud 10-04-2005, 10:53
Verwijderd
Het uitzichit wat sommige mensen produceren. Ik heb wel eens achter een meisje gezeten waarvan je 10 cm rug zag (en nee, die rug was niet mooi). Daar heb ik mij behoorlijk aan zitten ergeren
Verder kleine dingetjes zoals op een krakende stoel zitten, wiebeltafel hebben blabla..
Oud 10-04-2005, 11:43
cornershop
cornershop is offline
Wij hebben vaak SE's in de aula, en naast de aula zit dus een soort kantine waar de koffiedames altijd met kopjes lopen te rinkelen en hun bek niet houden
En sowieso mensen die teveel geluid maken
Oud 10-04-2005, 11:53
Michel87
Michel87 is offline
Als je je stoort aan kleine dingen als ritselen/hoesten tijdens een SE, ben je niet goed geconcentreerd denk ik.
Oud 10-04-2005, 12:01
Skilly
Skilly is offline
[list=1][*]Kinderen die hun rekentoets hard indrukken.[*]Of die hun rekenmachine hard op de tafel zetten[*]De surveilant die je voordurend aankijkt. [*]Als we bv een dubbele uur hebben... de kinderen van de andere klassen die lawaai maken tijdens de leswisserling[*]Mensen die hun blaadje hard omslaan. [*]Kinderen van andere klassen die genb SE hebben per ongeluk onze lokaal binnen komen. [*]Mensen die vragen: meneer/mevrouw tot wanneer hebben we de tijd? pffff [/list=1]

Ja ik heb veel irritaties
Oud 10-04-2005, 12:07
marrel
marrel is offline
surveilanten die rond gaan lopen met krakende schoenen enzo
en mensen die niet stil blijven zitten
en gerotzooi met blaadjes
Oud 10-04-2005, 12:10
Hannekeuh
Hannekeuh is offline
In de winter vooral aan mensen die hun neus niet snutten en dan voortdurend zitten te sniffen!
Oud 10-04-2005, 12:15
mando-diao
mando-diao is offline
Water koken met een waterkokertje Hoe die man op het idee komt om precies tijdens SE's koffie te willen zetten...
Oud 10-04-2005, 13:02
Verwijderd
SE's maken in een gymzaal waar de verwarming een hele winter niet heeft gebrand. Het was hoogstens 10 graden binnen.
Oud 10-04-2005, 13:57
Miracle
Miracle is offline
Vanalles. Meestal zit ik zo in m'n toets dat ik nergens wat van merk gelukkig. Ik erger me vooral als het verschrikkelijk moeilijk is of als ik bijna klaar ben en m'n concentratie kwijt ben. Ik erger me vooral aan mensen die naar de wc moeten, 10 minuten voor het einde van de toets. Je kunt het toch wel ff ophouden. Ik erger me aan de kou soms, meestal als ik al klaar ben met een toets.
Verder is het irritant als jij bezig bent en een andere groep verlaat de gymzaal. Ik las dan altijd maar een pauze in.

In lokalen zijn leerlingen op de gang irritant en ook als er geen klok is.
Oud 10-04-2005, 13:58
Verwijderd
- Surveilanten die de blaadjes in een tergend langzaam tempo uitdelen
- Surveilanten die je aandacht afleiden
- Surveilanten die niet kunnen helpen als er grote fouten in de toets staan waardoor je niet verder kan.
- Kutbruggers die elkaar op de gangen in elkaar rammen terwijl jij je toets maakt.
- Gesnif en gesnuit van mensen.
- Herrie als heel veel mensen tegelijk weggaan
- Mensen die allang klaar zijn en dan iets voor zichzelf aan het doen zijn, zijn ook irritant met name personen die met hun hoofd op hun tafel gaan bonken als je ernaast zit.

- Spelfouten in het SE zelf.
- Onduidelijke formuleringen in SE.
- De afwezigheid van het aantal te bepalen punten per vraag.

Dat was het ongeveer wel.
Oud 10-04-2005, 14:14
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Michel87 schreef op 10-04-2005 @ 12:53 :
Als je je stoort aan kleine dingen als ritselen/hoesten tijdens een SE, ben je niet goed geconcentreerd denk ik.
Ja, maar daar kun je niets aan doen, het is gewoon prettig als het stil is.

Ik erger me aan surveillanten die denken dat één blaadje genoeg is bij een vak als kunstgeschiedenis. En aan krakende stoelen of wiebelende tafels. En aan elk willekeurig geluid dat mensen om mij heen maken, inclusief ademen. Stil moeten ze zijn!
Oud 10-04-2005, 14:28
Verwijderd
Ik kon me altijd heel erg storen aan de stilte. In die gymzalen is het zó stil, dat je het kleinste geluidje héél erg hoort. Ik zit veel liever in een gewoon lokaal waar mensen al pratend langs lopen en waar het geluid niet zo weerkaatst tegen het niets.

Maar op m'n CSE had ik nergens last van. Ik vond het wel leuk om iedereen zo gespannen te zien, terwijl ik daar zelf nauwelijks last van had. Lekker de helft van de tijd werken, dan eventjes pauze nemen - dan kregen we ook thee, dus kwam goed uit. Dus ik had er niet zó'n last van, van geritsel etc. Wel schrok ik me een keer rót toen iemand een atlas liet vallen. Dat hoor je een half uur later nóg.
Oud 10-04-2005, 14:44
filia dei
filia dei is offline
Zo'n joch dat naast me zit en niet stil kan hoofdrekenen. Gaat ie lopen fluisteren op zo'n toon dat je niet hoort wat je zegt maar toch denkt dat ie één of ander antwoord van je probeert te krijgen.

Of leraren die eerst vragen wie er thee wil en wie koffie, Toa's die die vraag nog een keer herhalen omdat zij het moeten gaan zetten. Toa's die terugkomen en vragen wie er ook al weer thee had. Leraren die koekjes komen uitdelen. Leraren die na een half uur komen vertellen dat je je thee vergeten bent op te drinken en dat ie nu koud is. Toa's die die zelfde opmerking elke 10 minuten aan je tafel komen herhalen.

Daar kan ik welleens geirriteerd door raken.

En verder alles wat al genoemd is. Te koude gymzalen waardoor je je handen niet kan bewegen. Surveillanten die herrie gaan lopen maken of gesprekken gaan lopen voeren. etc.
Oud 10-04-2005, 14:48
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Een klasgenoot die regelmatig zijn hoofd op zijn tafel bonkt. Al kan ik er soms wel om lachen.
Oud 10-04-2005, 14:59
Hippo
Hippo is offline
mijn lerares nederlands die surveilleerd, en dan op haar mooie hoge hakjes door de aula drenteld en aan de gordijnen gaat trekken omdat er twee cm ligt door komt
Oud 10-04-2005, 15:24
Lilium
Lilium is offline
- surveillanten die langzaam de blaadjes uitdelen.
- surveillanten die de verkeerde toetsen uitdelen. (bv. een wiskunde a1 toets aan iemand van wiskunde a1,2)
- surveillanten die voor de toets per se een bijbelverhaal willen lezen. (Gewoonlijk vind ik dit soort tijdrekken niet erg maar bij een toets )
- leerlingen die heel irritant snuffen omdat ze geen zakdoek hebben.
- leerlingen die proberen het antwoord los te krijgen van de surveillant. ("Meneer! Ik snap deze vraag niet...")
- en brugwuppen die elkaar voor de aula aan het slaan zijn.

('t is wel een hele lijst geworden!)
Oud 10-04-2005, 15:42
Verwijderd
Citaat:
filia dei schreef op 10-04-2005 @ 15:44 :
(...)
Of leraren die eerst vragen wie er thee wil en wie koffie, Toa's die die vraag nog een keer herhalen omdat zij het moeten gaan zetten. Toa's die terugkomen en vragen wie er ook al weer thee had. Leraren die koekjes komen uitdelen. Leraren die na een half uur komen vertellen dat je je thee vergeten bent op te drinken en dat ie nu koud is. Toa's die die zelfde opmerking elke 10 minuten aan je tafel komen herhalen.

(...)
Daar hadden wij thee/koffie-kaarten voor Op elke tafel lag een rode en een groene kaart, op rood stond groot KOFFIE, op groen THEE. Wilde je koffie? Dan liet je die rode kaart op je tafel liggen, en legde je de groene kaart op de grond. Zo hoefde niemand iets te vragen en ging alles fijn vanzelf Koekje, suiker en melk lagen ook al op tafel, dus ook geen gezeur mee. En gelukkig kwam niemand zeggen dat je thee/koffie koud werd
Oud 10-04-2005, 15:55
Rosalien
Rosalien is offline
als er drie leraren op de gang 5 minuten lang ssssssssssssssssst roepen naar alle bruggertjes angstig die voorbij lopen in de lokaalwisselingspauze....
Oud 10-04-2005, 16:20
droppiej
droppiej is offline
ik zit altijd te ergeren aan 1 vrouw. Ze is lelijk, lesbi (maakt in het algemeen niet uit maar bij haar wel!) en als we een grote toets hebben dan gaat ze altijd haar spullen opruimen, tafels rechtzetten. Ik hoop zooooo erg dat ik haar niet krijg
Advertentie
Oud 10-04-2005, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Skilly schreef op 10-04-2005 @ 13:01 :
[*]De surveilant die je voordurend aankijkt.
Oh, dát is zo naar. Of als ze over je schouder mee gaan zitten lezen
Oud 10-04-2005, 16:46
kweety
kweety is offline
-leraren die te laat komen en hun mond niet kunnen houden en nog allerlei mededelingen moeten doen aan het begin.
-leerlingen die dingen vragen die ze niet snappen (je krijgt toch geen zinnig antwoord)
-het feit dat ik nooit op tijd weg mag
-aan bruggers die langs mij zitten een pw te maken omdat ze mij een een appart hok stoppen voor extra tijd (die ik nooit nodig heb) en waarvan ik alle domme antwoorden kan lezen en daardoor mijn eigen se niet meer snap.
-mensen met klik schoenen, iedereen moet gewoon op de sokken komen.
Oud 10-04-2005, 17:40
MB
MB is offline
Tijdens de schoolonderzoeken vond ik het erg irritant dat de halve klas verkouden was, dus zat te sniffen.

En sommige surveillanten zijn ook irritant, die gaan dan langslopen enzo Blijf gewoon lekker zitten!
Oud 10-04-2005, 18:02
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Skilly schreef op 10-04-2005 @ 13:01 :
[list=1][*]Kinderen die hun rekentoets hard indrukken.[*]Of die hun rekenmachine hard op de tafel zetten[*]De surveilant die je voordurend aankijkt. [*]Als we bv een dubbele uur hebben... de kinderen van de andere klassen die lawaai maken tijdens de leswisserling[*]Mensen die hun blaadje hard omslaan. [*]Kinderen van andere klassen die genb SE hebben per ongeluk onze lokaal binnen komen. [*]Mensen die vragen: meneer/mevrouw tot wanneer hebben we de tijd? pffff [/list=1]

Ja ik heb veel irritaties
Oke puntje 5 is gewoon sick. Als je je daar al aan ergert

Hoopt op een reactie die aangeeft dat het sarcasme was
Oud 10-04-2005, 18:24
Verwijderd
Als ik een antwoord niet weet, dat is het enige wat ik echt irritant vind en dan erger ik me helemaal kapot aan mezelf.
Oud 10-04-2005, 18:45
Breg
Breg is offline
aan 1 bepaalde leraar als hij surveillant is. hij kan namelijk zn mond niet houden en gaat je vertellen dat ie je werkstuk heeft nagekeken e.d.
Oud 10-04-2005, 18:48
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 10-04-2005 @ 19:02 :
Oke puntje 5 is gewoon sick. Als je je daar al aan ergert

Hoopt op een reactie die aangeeft dat het sarcasme was
Dat is niet sick. Als sommige kinderen de antw niet weten gaan ze erg overdreven de blaadje opslaan en dan nog hard zuchten.
Oud 10-04-2005, 19:08
Phlox
Phlox is offline
Citaat:
Skilly schreef op 10-04-2005 @ 19:48 :
Dat is niet sick. Als sommige kinderen de antw niet weten gaan ze erg overdreven de blaadje opslaan en dan nog hard zuchten.
ja precies en wij hebben van die dubbele blaadjes en als je die openslaat en weer omvouwt tot 1 maakt dat vrij veel lawaai

En het verbaast me dat zoveel mensen thee en koekjes krijgen!
Oud 10-04-2005, 19:48
droppiej
droppiej is offline
Ik krijg ovlgens mij geen eten , je moet zelf eten meenemen en drinken.
Oud 10-04-2005, 22:02
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Skilly schreef op 10-04-2005 @ 19:48 :

mmm, ik kan me daar persoonlijk niet aan ergeren.
Het heeft voornamelijk met concentreren te maken...
maarja als jij d'r last van hebt dan is dat zo he...
Oud 11-04-2005, 06:48
Liews
Liews is offline
k heb vorig jaar examen gehad en ik stoorde me niet echt ergens heel erg aan, was alleen bij het examen AK, wij kregen iedere dag koffie of thee, en toen was dr een survaillant en die had koffie, ging ze onze hele rij af om te vragen of dr iemand koffie wou, terwijl de koffie/thee kar net binnen kwam rijden, echt TE irritant
ook een coordinator die iedere 5 min binnen kwam lopen
Oud 11-04-2005, 09:13
llell
llell is offline
Citaat:
Liews schreef op 11-04-2005 @ 07:48 :
k heb vorig jaar examen gehad en ik stoorde me niet echt ergens heel erg aan, was alleen bij het examen AK, wij kregen iedere dag koffie of thee, en toen was dr een survaillant en die had koffie, ging ze onze hele rij af om te vragen of dr iemand koffie wou, terwijl de koffie/thee kar net binnen kwam rijden, echt TE irritant
ook een coordinator die iedere 5 min binnen kwam lopen
Daar hadden wij kaartjes voor op de tafels liggen, daar kon je dan opschrijven wat je wilde...

Maar toch, het hele karretjes concept was gewoon irritant, een half uur lang constant dat watervalletje...en er kwamen op een gegeven moment vier mensen met die kar...mijn god
Oud 11-04-2005, 09:49
Cookie
Cookie is offline
als je een betoog aan het schrijven bent...(hoeft maar 1 keer magoed) en dan ben je woorden aan het tellen...en dan kraakt er iets of de leraar die irri en je bent e tel kwijt....44, 45, 55...heel irritant.
Oud 11-04-2005, 10:24
Liews
Liews is offline
Citaat:
llell schreef op 11-04-2005 @ 10:13 :
Daar hadden wij kaartjes voor op de tafels liggen, daar kon je dan opschrijven wat je wilde...

Maar toch, het hele karretjes concept was gewoon irritant, een half uur lang constant dat watervalletje...en er kwamen op een gegeven moment vier mensen met die kar...mijn god

Ja wij moesten het bekertje gewoon neerzetten voor koffie en op ze kop voor thee, maar die lerares had gewoon helemaal dr mond moeten houden!
Dat karretje was idd echt TE irritant, moes dr echt van piese
Oud 11-04-2005, 15:09
Liss
Liss is offline
Heb vandaag toevallig een klacht ingediend bij de examencomissie over hoe het eraantoe ging bij een SE vrijdag.

Het was een herkansing Duits1 en dus erg belangrijk voor vele mensen want alleen degene die een onvoldoende stonden gingen hem herkansen omdat het gelijk je eindcijfer is op je diploma is het zonde om de examens al met een onvoldoende in te gaan.
Er waren 3 verschillende toetsen die herkanst werden en die leraar had er maar eentje bij zich. Ja, kon die ook niets aan doen zei die dat zou later wel uitgezocht worden wie de goede had gemaakt.
Nja, we mochten ook een woordenboek gebruiken maar kregen Nederlands-Duits woordenboeken terwijl we Duitse teksten moesten maken..
Er was geen papier aanwezig om je antwoorden op te schrijven dus ging hij maar even naar de administratie bellen waar die lang mee bezig was omdat ie niet wist hoe zn mobiel werkte (nee, er mocht niemand het lokaal uit om even de hoek om te lopen en het te halen)
Na een hoop gezeur belde die weer iemand anders voor goede woordenboeken.
Toen kwamen we erachter dat het vragenboekje niet bij het tekstboekje hoorde...
Er kwamen een half uur te laat nog wat mensen binnen dus moesten we weer stoppen omdat voor hun toetsen gekopieerd moesten worden.
Die leraar moest nodig van iedereen tijdens de toets gaan optellen of we wel mochten herkansen (moeten we 70% van de lessen voor aanwezig zijn geweest) en daar ging die ook nog even uitgebreid over bellen met de administratie.
Toen was ik na 3 kwartier eindelijk een beetje geconcentreerd de eerste tekst aan het lezen komt er een andere leraar binnen met de mededeling dat mn toets kwijt was van een ander vak, of ik hem wel gemaakt had. Kwartier later kwam hij weer melden dat hij gevonden was..
Toets zou ook 2 uur duren maar na 1,5 uur werd hij ineens afgebroken omdat de leraar zei dat we niet meer tijd hadden.

Heel verhaal maar goed lekker gegaan dus allemaal...
Oud 11-04-2005, 15:17
Verwijderd
- 1e, 2e en 3e klassers die niet snappen dat stilte soms wel fijn is
- Congierges die het brandalarm gaan testen "test, test, dit is een test"
- mensen die tikken met een pen op tafel..
- mensen die al klaar zijn met de toets maar dan spelletjes gaan spelen op de rekenmachine en dan iets te luidruchtig verliezen..

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 17:48.
Oud 11-04-2005, 22:03
polichinelle
polichinelle is offline
Citaat:
Panini schreef op 10-04-2005 @ 12:34 :
- bij hebben een afdelingsleider v vmbo die eruit ziet als een kabouter, maar altijd te hard praat en altijd binnenkomt tijdens de se's en luistertoetsen om dan vervolgens fkkn hard te schreeuwen : "OOOH ! ER ZIJN SE's! SORRY SORRY SORRYYYYY" en dan toch doorgaat met wat ie van plan was te gaan doen. papier pakken ofzo. [/B]
oh ja die is echt vreselijk komt bij ons ook altijd
Oud 12-04-2005, 07:42
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 11-04-2005 @ 10:49 :
als je een betoog aan het schrijven bent...(hoeft maar 1 keer magoed) en dan ben je woorden aan het tellen...en dan kraakt er iets of de leraar die irri en je bent e tel kwijt....44, 45, 55...heel irritant.

Daarom tel ik altijd bij dat soort opdrachten hoeveel woorden ik in 5 regels prop, en dan regels tellen. Kan je de tel niet zo snel kwijt raken . Bij betogen is het aantal woorden toch niet belangrijk (ze gaven bij ons aan dat het rondde 700 moest zitten, maar als je op 1000 zat en het nog steeds niet storend was mocht je lekker door pennen) .
Bij het samenvatten ga ik wel regeltje voor regeltje alles tellen daar is het ietsje belangrijker
Oud 12-04-2005, 14:02
Femic
Femic is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 11-04-2005 @ 16:17 :

- mensen die al klaar zijn met de toets maar dan spelletjes gaan spelen op de rekenmachine en dan iets te luidruchtig verliezen..
Waarom zou je dát doen? Dan ga je toch gewoon weg..
Oud 12-04-2005, 14:26
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 12-04-2005 @ 08:42 :
Daarom tel ik altijd bij dat soort opdrachten hoeveel woorden ik in 5 regels prop, en dan regels tellen. Kan je de tel niet zo snel kwijt raken . Bij betogen is het aantal woorden toch niet belangrijk (ze gaven bij ons aan dat het rondde 700 moest zitten, maar als je op 1000 zat en het nog steeds niet storend was mocht je lekker door pennen) .
Bij het samenvatten ga ik wel regeltje voor regeltje alles tellen daar is het ietsje belangrijker
jah ik zet altijd bij t 50e woord een streepje oid....maar dan nog
Oud 12-04-2005, 15:12
wiskunde
wiskunde is offline
Als ze foto's gaan maken vanuit alle hoeken van de (gym)zaal met een gigantische flits erop
Oud 12-04-2005, 16:23
Rosalien
Rosalien is offline
Citaat:
wiskunde schreef op 12-04-2005 @ 16:12 :
Als ze foto's gaan maken vanuit alle hoeken van de (gym)zaal met een gigantische flits erop
waarom????voor in t schoolboekje voor t volgende jaar??
Oud 12-04-2005, 18:51
Luna
Luna is offline
aan die KUTKINDEREN op de gang.
Oud 12-04-2005, 18:59
Mestkever
Mestkever is offline
Jullie zijn echt te zielig, met jullie examenstress en ergenissen.
Oud 12-04-2005, 20:11
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 12-04-2005 @ 11:59 :
Jullie zijn echt te zielig, met jullie examenstress en ergenissen.
jij bent te zielig dat je erop reageert...laat het lekker voor je
Advertentie

Regels voor berichten