Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2005, 10:18
Verwijderd
Vertel iets over ieder land waar je geweest bent, dat kan echt leuk worden.

Nederland Tja dit spreekt voorzich
Belgie Het ziet er niet uit, Antwerpen is echt heel leuk.
Luxemburg Tja alleen beetje doorheen gereden
Duitsland Niet mijn ding, ga er misschien dit jaar wel MTB'en
Frankrijk Stom land, sommige dingen zijn wel leuk maar de mensen
Italie Lekker weer, leuk land.
Spanje Lekker weer, Barca is altijd leuk
Macadonie Tja oost blok he
Tjechie Supergoed koop dronken worden
Denemarken Legoland is daar leuk
Engeland Londen is echt leuk
Amerika Super! Alles is lekker groot. Binnenkort ga ik er weer heen.
Cuba Deze reis viel beetje tegen, de mensen waren niet zo aardig, wel veel gezien en het is ook goed om het te zien. Deze mensen leven nog met voedselbonnen. De laatste week in het resort was echt super de luxe.
Zuid-Afrika Een van de mooiste vakanties ooit. Echt zo cool was dit!

Binnenkort komen er nog wat landen bij. Verder wil ik nog naar Zweden en dan lekker de hele week op snoek vissen!
Advertentie
Oud 05-04-2005, 11:01
_Moby_
_Moby_ is offline
mijn lijstje zal niet erg lang worden

Nederland: niet onderschatten, nederland heeft ook heel veel mooie plaatsjes (Zuid-Limburg, Veluwe, Wadden enz.). Jammer dat er in Nederland "Nederlanders" wonen

België: Ardennen zijn heel erg mooi, vrij aardige bevolking, steden zien er over het algemeen niet uit. Kust is aardig, maar niet veel beter dan de Nederlandse kust.

Duitsland: het zou een prachtig land kunnen zijn als er geen duitsers woonden

Zwitserland: mooi, erg mooi. Helaas erg duur.

Oostenrijk: ook een heel mooi land (met name dankzij de alpen natuurlijk). Ook een rijke geschiedenis, zie je goed terug in Wenen en Salzburg. Vrij aardige mensen, die bergbewoners.

Frankrijk: Parijs is voor mij europa's mooiste stad, van de rest van Frankrijk moet ik niets hebben.

Italië: valt tegen, steden zijn niet goed 'onderhouden'. Steden die mooi hadden kunnen zijn vallen tegen, Florence bijvoorbeeld. Venetië is aardig, maar niet meer dan dat. Rome ben ik niet geweest. Italianen zijn arrogant trouwens.

Denemarken: Legoland.

Luxemburg: valt weinig over te zeggen.

Schotland: ongelooflijk mooie natuur. Gigantische gebieden waar niemand woont waar je heerlijk met de auto, trein of fiets doorheen kunt touren. Schotland heeft een geweldige indruk op mij achtergelaten. Bovendien zijn de steden erg mooi, met namen Edinburgh natuurlijk. Ook de eilanden zijn zeer de moeite waard en voor mij zijn de schotten de meest aardige mensen die er zijn.
Oud 05-04-2005, 15:01
leist
leist is offline
kort lijstje ook voor mij. Althans. voor 16 jaar toch wel wat

Nederland: begint me toch even de strot uit te hangen
Engeland: Verder als het vliegveld kwam ik niet haha. volgen door
Tsjechie: Praag was mooi. Suipen, suipen, suipen. De Bohemen zijn ook super mooi (behalve als je 2 maanden ervoor naar Canada bent geweest)
Frankrijk: enige pluspunt is Disney. Verder haat ik het land, sorry
Spanje: Vind het een mooi land. lekker warm
Portugal: same as spain
Duitsland: Sommige delen wel cool. Sommige niet. Keulen vond ik wel gaaf
Oostenrijk: Oei. Ik haat sneeuw en kou en ging toch skien, bikkelen en ik ga nooit meer. sorry Oostenrijk. vond het minder
Italie: Lekker land. Leuk landschap, lekker zee, leuke jongens
Canada: Zo mooi land. in 3 weken heb ik de bergen gezien (Rocky Mountains), meerdere grote steden (Toronto, Vancouver, Victoria) en zo veel meer moois. Wil zeker terug. Love Canada
Indonesie: Het land vind ik echt wow. was er niet lang. maar wil zeker terug. Mijn familieland (opa en oma komen er vandaan, dus vind het land sowieso al boeiend dan.) maar echt een mooi land
Oud 05-04-2005, 17:19
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Voila:

Nederland: Vroeger, toen ik klein was zijn we daar wel vaak op vakantie geweest. Vooral Drenthe enzo zijn leuk. Zeeland niet.

België: Mooi landschap! En natuurlijk de Ardennen om in te survivallen.

Luxemburg: Was wel cool, we stonden daar op een camping en daar mocht je gewoon een vuur maken en naast een beek. Dat was wel leuk!

Denemarken: Leuk & Mooi land alleen jammer dat het vrij duur is.

Duitsland: Ach.. wel leuk enzo. Veel suikervrije troep voor m'n broertje, da's wel beter.
Oud 05-04-2005, 19:16
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Helemaal geen lang lijstje:

- Nederland ---> mja niet veel over te zeggen. Gewoon wat we gewend zijn eigenlijk.
- Belgie ---> Belgen zijn toffe mensen. Wel hele slechte wegen waar alles slecht staat aangegeven. Maar de Belgische kust is gezellig dan de Nederlandse kust vind ik
- Frankrijk ---> Het land waar ik het meest op vakantie ben geweest. Heb al in veel gebieden gezeten zoals de Ardeche (heel warm en leuk), de Alpen (ontzettend mooi) en de Tarn (weer wat minder). Ook Parijs (2x geweest) is mooi. Wel rot-mensen... weinig vriendelijkheid.
- Zwitserland ---> Over onvriendelijke mensen gesproken... nog erger dan Frankrijk. Ook een duur land. Maar wel supermooi, vooral het Wallisgebied, veel bergen.
- Duitsland ---> Niet te veel van gezien, maar toch redelijk leuk. Wel veel dikke mensen viel me op.
- Luxemburg ---> Ideaal voor onderweg: goedkope tankstations en leuke restaurants. Verder weet ik er weinig van.
- Amerika (Florida) ---> Alles is groter dan in Europa. Heel gezellig, heel warm (ook anders warm dan Europa, veel benauwder zeg maar), hele vriendelijke mensen. Wel veel dikzakken. Amerikanen rijden trouwens relaxeder dan Europeanen.
Oud 05-04-2005, 20:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nederland: Ben ik inmiddels wel spuugzat omdat ik er mijn hele leven woon en bijna heel Nederland ook wel gezien heb. Toch makkelijk als je goedkoop op vakantie wilt en dan is er nog best iets leuks te vinden. Ook makkelijk dat je er heel bekend bent en weet hoe alles gaat (supermarkten, dokter, politie enz mocht er wat gebeuren).

Belgie: Mijn nieuwe landje Hele gezellige mensen en in het begin natuurlijk wennen maar na een poosje ga je alles wat meer snappen. De mensen vind ik er een stuk vriendelijker en behulpzamer dan in Nederland en dat maakt een hoop goed. De wegen zijn rampzalig, zeker de verkeersborden.

Luxemburg: Vreselijk onvriendelijk mensen. Wel leuk voor een korte vakantie, dan heb je toch een hele andere omgeving en echt een buitenland gevoel. Wij waren er altijd op doorreis om even te tanken en sigaretten in te slaan en als we met de caravan waren bleven we er altijd een nacht staan op een camping met zalige douches.

Duitsland: Ben ik heel veel geweest, heb het hele land wel gezien geloof ik. Vond het er altijd wel gezellig. Mensen kunnen heel vriendelijk zijn maar ook heel onvriendelijk. Mooie omgeving over het algemeen en leuke campings enzo.

Frankrijk: Heel divers. Heb heel veel van het land gezien en ik vind het vooral heel verschillend. De laatste keer was in de Provence en ik vind het daar toch wel verschrikkelijk mooi. Parijs en Marseille ben ik ook geweest en vond ik ook hele leuke steden.

Zwitserland: Heel mooi land, ben er vrij vaak geweest maar ik heb het nu wel gezien eigenlijk. Mensen zijn over het algemeen heel op zichzelf maar hoeven niet onvriendelijk te zijn vind ik. Heel goed openbaar vervoer daar maar verder wel een duur land.

Oostenrijk: Heeft wel iets weg van Zwitserland maar dan wat gematigder, minder hoog en de mensen zijn ook wat minder afstandelijk. Wat meer voor de normale mens vind ik. Ben er op wintersport geweest en ook in de zomer, allebei leuke ervaringen.

Engeland: Ben alleen in Londen geweest maar dat was wel heel leuk, heel apart ook. Echt een ander land is dat. Jammer alleen dat ik zo slecht in Engels ben, dat belemmert best wel vind ik omdat iedereen ervan uitgaat dat je wel Engels spreekt in tegenstelling tot Frankrijk waar ze weten dat niet iedereen Frans spreekt.

Hongarije: Ben ik even heel kort geweest. Het oostblok spreekt me wel aan dus ik zou er graag nog een keer heen willen. Het deed mij heel erg denken aan de oude DDR maar dan toch wat moderner.

Italie: Echt een heel gaaf land. Ben er een paar jaar voor het eerst geweest en het heeft wel een stukje van mijn hart gestolen. Hele mooie omgeving en ook leuke mensen. Lekker weer hoewel het vaak wel iets te warm was voor mij. Leuk om te merken dat er nog zoveel van de wereld was wat ik niet gezien had.
Oud 06-04-2005, 12:56
Schuah
Schuah is offline
Nederland: bwaaah nix aan, de campings zijn compleet sfeerloos, je betaalt nog voor een emmertje water. Bovendien ben je in Nederland, doet boodschappen bij de Albert Heijn en de buren verstaan je.

Roemenië: Ontzettend mooi land, goedkoop (elke avond asociaal uitgebreid uit eten voor een tientje) en erg vriendelijke mensen. Alleen zorgen dat je Boekarest niet ingaat (errug crimineel) en zorgen dat je je bagage allemaal uit het zicht hebt liggen.

Kroatië (Istrië): kan ik me niet erg veel meer van herrineren, alleen dat het erg warm was en de camping zo'n 3000 plaatsen had (waarvan 1500 naaktrecreatie)

Tsjechie: Alleen in mei gezien, was helaas niet erg mooi weer. Zat vlakbij Ceske Budejovice (van Budweiser bier ), was wel leuk maar niet bijzonder

FRANKRIJK: ach tja. Ben zelf half-Frans, dus mijn mening daarover zal duidelijk zijn. Ik ben nogsteeds van mening dat Fransen véééél hartelijker en gastvrijer mensen zijn dan nederlanders. Daarnaast ook veel mooier land (Provence, Dordogne, Ardeche, Parijs, Marseille, Aix-en-Provence, Nimes)
Oud 06-04-2005, 19:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Schuah schreef op 06-04-2005 @ 13:56 :
FRANKRIJK: ach tja. Ben zelf half-Frans, dus mijn mening daarover zal duidelijk zijn. Ik ben nogsteeds van mening dat Fransen véééél hartelijker en gastvrijer mensen zijn dan nederlanders. Daarnaast ook veel mooier land (Provence, Dordogne, Ardeche, Parijs, Marseille, Aix-en-Provence, Nimes)
Dan noem je ook wel een mooi stukje Frankrijk op
Oud 07-04-2005, 14:25
Schuah
Schuah is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-04-2005 @ 20:35 :
Dan noem je ook wel een mooi stukje Frankrijk op
ik bedoel maar
Oud 08-04-2005, 10:08
Verwijderd
Nederland: Meestal koud en nat, maar wel handig dat ze er Nederlands spreken.
Belgie: Beetje hetzelfde als Nederland, al spreken ze niet overal Nederlands.
Luxemburg: Niet zo heel bijzonder, maar het is al wat meer het idee van wat ik bij een 'vakantie' heb.
Liechtenstein: Zie Luxemburg.
Duitsland: Spreken ze tenminste een verstaandbare taal. Verder vind ik het ook een leuk en mooi land (al ligt het wel erg aan waar je zit ed.)
Oostenrijk: Mooi land, leuke vakantie gehad en ze spreken er weer redelijk verstaandbaar, wel zo handig.
Zwitserland: Zie Duitsland/Oostenrijk.
Frankrijk: Ik heb een vreselijke hekel aan Frans en ik vond de mensen er niet echt vriendelijk. Parijs vond ik btw wel mooi en Euro Disney is natuurlijk ook leuk.
Tsjechie: Was toen nog lekker goedkoop en het was ook gewoon een leuke vakantie.
Polen: Ben alleen in het puntje ervan geweest, scheelt niet zo veel met bv. Tsjechie. .
Engeland: Londen vind ik erg mooi en ook leuk ed. De rest van het land vind ik ook mooi en een voordeel is dat ze er Egenals spreken.
Denemarken: Vieze vliegjes hebben ze daar. Verder vind ik het land op zich wel mooi, maar in vergelijking met Zweden is het natuurlijk niets.
Zweden: Mijn grote favoriet. Zweden vind ik echt geweldig mooi, de mensen zijn vriendelijk en de natuurlijk en de rust vind ik heerlijk. Ik voel me daar gewoon thuis.
Noorwegen: Zie Zweden, maar ik vind Zweden toch mooier dan Noorwegen. (Komt waarschijnlijk ook omdat ik meer van Zweden gezien heb dan van Noorwegen.)
Turkije: Op zich een mooi land, maar de vakantie zelf vond ik niet zo heel erg bijzonder en ik voelde me er niet echt op m'n gemak ed...

Laatst gewijzigd op 09-04-2005 om 07:05.
Oud 08-04-2005, 10:41
Verwijderd
nederland koude kikker landje, maar de Nederlandse cultuur vind ik altijd nog wel super.

spanje favoriet nummer 1. Gewoon een super land om te zijn. Vind de mensen er geweldig, het weer super, landschap ook mooi. <33 me loves spain!

oostenrijk niet helemaal mijn land eigenlijk. Teveel bergen, en te hoog. Vind de mensen er opzich wel ok, al ben ik er maar 1 keertje geweest.

België Vreselijk. De Ardennen vind ik wel mooi, maar voor de rest vind het lelijk.

Duitsland leuke steden in het Rurhgebied. Sauerland vind ik erg mooi.

Frankrijk De Fransen vind ik een raar volk, mar het land is zo veelzijdig. Parijs vind ik schitterend net zoals Lyon. Ben in Midden frankrijk op vakantie gewees, dat was wel ok. Zuid Frankrijk vindi k erg op Spanje lijken.

luxemburg Klein, apart en mooi. Ik heb altijd het idee dat ik er zo uit ben als we er doorheen rijden. Maar het is wel ontzettend mooi.
Oud 09-04-2005, 01:23
Mariekje*
Mariekje* is offline
Nederland: ik heb maar enkele keren een vakantie doorgebracht in Nederland, de veluwe vind ik erg leuk om m'n paard mee naartoe te nemen. Koudkikkerlandje; te vlak, te saai.. niets voor mij.

Duitsland: Meerdere keren geweest, bevalt best aardig. Het eten beviel eigelijk altijd prima, mensen zijn over het algemeen wel aardig, hotelletjes zijn redelijk.. en ook het flink door kunnen rijden op de wegen is best relaxt.

België: Ardennen zijn wel mooi, maar daar is in mijn ogen dan ook alles meegezegt. Het landschap is saai, de mensen spreken me niet aan, de huizen zijn saai.. Het straalt niets uit. blegh!

Frankrijk: Een enkele keer geweest. Frankrijk spreekt me niet echt aan, de mensen komen op mij veelal wat nors over, de taal is voor mij persoonlijk echt een ramp, en waneer je 3 zinnen Frans spreekt, blijven ze praten. Niet voor mij.

Oostenrijk: keer of 4 naartoe geweest, en alle keren waren echt . Salzburg en Wenen vind ik persoonlijk erg mooie steden, evenals het gehele landschap. De mensen zijn erg vriendelijk en naar mijn ervaring behulpzaam. De rust de ruimte, vind ik geweldig. Alles voor een leuke, actieve vakantie.

Zwitserland: Ooit eens een weekendje geweest en daar weet ik me maar weinig van te herinneren..

Italië: Ooit eens een voedselvergiftiging opgelopen. Venetië vond ik een erg mooi plaatje, aparte sfeer etc. Mooie omgeving, leuke mensen, lekker weer. Leuk!

Spanje: Hier ben ik ontzettend veel geweest: altijd lekker weer, en een leuke sfeer.

Venuzuela: Ooit geweest voor een tussenstop, voelde me er niet bepaalt op me gemak, mensen waren erg onvriendelijk en mensen die ik ken zijn er tot 4x toe beroofd..

Turkije: Erg leuke tijden gehad, in de zomervakantie ga ik weer. Lekker weer o.a.

Griekenland: Keer of 7 geweest.. De mensen liggen mij totaal niet, de sfeer vond ik ook niet alles, het weer is over het algemeen wel oke. Athene was best oke, maar het stonk er verschrikkelijk. Griekse dansen zijn wel leuk

Aruba: 2 keer geweest.. standaard rond de 30 graden, mooie stranden, zeer vriendelijke/behulpzame mensen en watersporten vond ik daar erg leuk, vooral het duiken. Ow, en hele fijne paarden. Bijkomend voordeel vrijwel iedereen spreekt gewoon Nederlands.

Curacao Bijna vergelijkbaar met Aruba, veiligheid had hier enkel wel een minpuntje.

Israël: Niets voor mij.
Oud 10-04-2005, 19:10
Nyawa
Kort lijstje:

Nederland: Ik denk dat er geen enkel land is waar ik anders zou willen wonen. Op vakantie in Nederland ben ik nooit echt geweest. Wel eens een dagje of een weekendje weg af en toe, maar dat beschouw ik niet echt als vakantie.

België: Het landschap spreekt me niet echt aan, de wegen zien er niet uit, maar de Vlamingen die ik heb ontmoet vind ik erg aardig. Wallonië heb ik nooit echt bezocht, ik ben er alleen doorheen gereden op weg naar het zuiden. Ik vind België nog steeds een raar land: een beetje Nederland, maar toch ook weer niet.

Luxemburg: Alleen de snelweg gezien, en natuurlijk de tankstations.

Duitsland: Leuk! Aardige en vriendelijke mensen, prijzen vallen erg mee, prima eten en mooi landschap. Dat de taal makkelijk te verstaan en te leren is, is ook fijn.

Frankrijk: De kustgebieden, de Provance en de grote steden (Parijs!) zijn erg mooi. De kleine dorpjes in het binnenland waar je je afvraagt wat de mensen daar toch de hele dag doen vind ik verschrikkelijk.

Spanje: Leuk leuk leuk! Fijn klimaat, aardige mensen, mooie taal, mooie stranden, lekker eten en gewoon leuke sfeer.

Italië: Zelfde als bij Spanje, ook één van mijn favoriete landen. Italianen vind ik net van gastvrijer dan Spanjaarden op één of andere manier. Mooie gebouwen ook natuurlijk.

Zwitserland: Alleen doorheen gereden, en dus alleen de snelweg gezien.

Oostenrijk: Ook alleen doorheen gereden. Ik weet nog wel dat ik in de wintersportbus op weg naar Italië wakker werd midden in Oostenrijk, door het raam keek, de zon op de groene bergen zag schijnen en dacht: 'Wow!'
Oud 11-04-2005, 20:34
MH
MH is offline
Nederland: het enige land waar ik nog zou willen wonen (te verknocht aan dit land)

Belgie: mooi, maar gek genoeg vooral in de regen (in de Ardennen). Waarom? Al die groen beboste heuvels kleuren zo mooi bij het grijs van de lucht en als je dan aan de oever van een rivier zit, snap je niet dat je zo dichtbij zoiets moois kunt vinden.

Luxemburg: idem, plus het typische sfeertje daar, biertje-met-schuimkop erbij en ik voel me als MH in Luxemburg.

Frankrijk: weinig geweest, niet mijn favo land, maar ook redelijk wat te bieden. Zal Parijs weer eens moeten zien...

Spanje: lekker zonnig, een keer geweest, toen ik 11 was. Lekker tussen de palmbomen, maar volgens mij wel te toeristisch.

Duitsland: veel verborgen mooie plekjes (Tubingen is een aanrader voor een paar dagen, leuke middelgrote stad met veel bezienswaardigheden) en natuurlijk goede keuken (ok, weinig fantasie, maar wel goede kwaliteit).

Zwitserland: mooi, duur, maar ook vriendelijke bevolking.

Oostenrijk: van de Alpen in Tirol tot het Barokke Wenen, in winter en voorjaar zeker mooi.

Italie: Rome is mijn favo stad. Napels wat minder, te veel zwervers en te rommelig, zeker nu ze er een metro aanleggen.

Malta: een subtropisch paradijsje op 3,5 uur vliegen. Al die bussen en bootjes in vrolijke kleuren, een Brits sfeertje, trekt me toch wel elke keer.

Zweden: rust, lang licht in de zomer, elanden, bos. Onthaasten!!!

Noorwegen: nog rustiger, nog ongerepter, vriendelijke bevolking.

Canada: van alles wat, maar al is de bevolking erg vriendelijk, toch kwam het ietwat onpersoonlijk op me over (draait wel om familie, maar niet om mensen daarbuiten).

Hongarije: zonnebloemvelden, akkers, paard en wagen. Prachtig, maar saai als je na drie uur in de trein nog steeds die dingen ziet, zonder dat ze elkaar flitsend afwisselen. Budapest en Balatonmeer zijn mooi.

Roemenie: goedkoop, mooi en heel erg hartelijke bevolking. Ook al hebben ze het niet breed, toch proberen ze er alles te doen om het je naar de zin te maken.

Griekenland: als eilandenmens ga ik daar wel heel graag heen. Aardige mensen en per eiland een andere, maar altijd gezellige sfeer.

Groot-Brittannie: alleen Londen nog gezien, maar dat vind ik al een gave stad.

Turkije: lekker betaalbaar, heel gastvrije bevolking, al is het wel uit commercieel belang.

Vaticaanstad: tja, na de St. Pieter houdt het al gauw weer op. Niettemin een grappig land.
Oud 13-04-2005, 19:50
TheMain
TheMain is offline
Nederland: Nooit op vakantie in geweest. Desalniettemin vaak kutweer en helaas niet mijn ding, alhoewel het om in te leven wel weer zn voordelen heeft

Belgie: Ook nooit echt heel erg geweest! Shame on me, Brugge schijnt aardig te zijn, net als de Belgens zelf trouwens.

Spanje: Schitterend land. Salamanca niet te missen; soort Utrecht: een kleine stad met heel veel historie en mooie architectuur. Laten ik maar niet over Spaanse vrouwen beginnen

Portugal: Minder strak georganiseerd dan Spanje, ook armer. Lelijk taaltje om aan te horen, behalve in zang. Mooie stranden. Coimbra vermijden, met de auto kom je daar NOOIT in.

Italië: Ben alleen een weekje in Rome geweest, heb er de tijd van mijn leven gehad met mn klas. Mooie taal, mooie mensen. Mooie kunst!

Griekenland: Wederom lelijk taaltje. Ben er aantal keren geweest, maar laat telkens een viezige indruk op me achter. Veel archeologie natuurlijk, das wel weer een plus. Lelijke vrouwen Smerig zuur eten!

Turkije: Wel lachen, alleen veel toerisme aan de kust waar ik ben geweest (Kusadasi oa). Toch anders dan de rest van Europa (voor zover het bij Europa hoort..)

Egypte: Cairo is PURE MADNESS. 16 miljoen mensen in één stad, dat heeft geeft een leuk resultaat, imma tell ya. Zuiden is echt schitterend, langs de Nijl.
Oud 15-04-2005, 12:30
****Alicia****
****Alicia**** is offline
Nederland: Er zijn opzich wel mooie plekjes te vinden... maar ik heb toch een voorkeur voor het buitenland..

Belgie, Spanje : Heel vaak doorheen gereden...

Luxemburg: Heeft niet zoveel bijzonders te bieden...

Frankrijk: Nooit echt geweest... (Wel naar Euro Disney maar dat vind ik niet zo tellen)

Duitsland:Heb helemaal niks met dat land... Vind de mensen erg arrogant...

Portugal: Ben ik een keertje geweest toen ik 3 was... (telt eigenlijk niet...)

Denemaken: Legoland vond ik erg leuk...

Griekenland: Erg vriendelijke mensen... het eten vind ik ook erg lekker...

Turkije: Daar geldt hetzelfde voor...

Brazillie: Mooi landschap... lekker eten.. lekker klimaat...

Mexico: Was mij veel te veel te warm (was daar dan ook in de zomer met 40 graden)

Tsjechie: Mooie stad... Praag... ze hebben ook van die leuke winkeltjes met poppekast poppen...

Engeland: Vergelijkbaar met Nederland... het eten is daar 3 keer niks... de Engelsen hebben naar mijn idee wel humor...

Ben vast nog een paar landen vergeten... maar bij deze...
Oud 16-04-2005, 09:41
BCR
BCR is offline
Frankrijk: leuk, mooi, sfeer
Italie: geweldig, mooi, sfeer
Spanje: gemengde gevoelens
Belgie: niet mn favoriete land
Denemarken: anders, mooi, koud 's avonds
Duitsland: leuk voor in de herfst of een weekend. Zeker niet voor een lange vakantie.
Canada: superrrr
Amerika: te kort geweest voor een goed oordeel

Volgens mij vergeet ik een land
Oud 16-04-2005, 18:36
Verwijderd
Nederland: saai land, niks aan
Belgie: ook niks aan
Luxemburg: klein landje, hoofdstad is wel aardig, maar verder niet veel te doen
Frankrijk: arrogant volk, wel erg mooie hoofdstad en natuurlijk mooie stranden in het zuiden
Spanje: lekker weer, mooie stranden
Italie: leuk en mooi land
Zwitserland: prachtig land
Oostenrijk: ook erg mooi, vind ik wel iets minder dan
Zwitserland: Verder is Wenen ook erg mooi
Duitsland: niet m'n favoriete land, wel redelijk mooi landschap, iig beter dan dat platte Nederland
Denemarken: beetje vlak land, wel aardige bewoners en een erg leuke hoofdstad
Zweden: aardige mensen, prachtig land met veel afwisseling, één van de mooiste Europese hoofdsteden
Noorwegen:het mooiste land waar ik ooit ben geweest, prachtige natuur, lekker rustig en heel erg aardige en behulpzame mensen, verder is Oslo ook leuk
Finland: mooi bossen, Helsinki is ook een mooie stad
Polen: Gdansk (met kust) en Merenplateau zijn leuk, maar verder ook grauw land, criminaliteit en slechte wegen
Litouwen: erg mooi land, veel bossen, hoofdstad is wel aardig om gezien te hebben, maar niet super bijzonder
Letland: prachtige kust ten noorden van Riga, Riga is verder een leuke stad
Estland: het land zelf is niet heel bijzonder, maar Tallinn is wel de mooiste hoofdstad in de Baltische Staten
Engeland: heb daar eigenlijk alleen Londen van gezien, wat zeker mooi is
Slovenie: beetje grauw land, hoofdstad Ljubljana is niet heel bijzonder
Tsjechie: mooi land, heuvels, bossen, meren en de mooiste Europese hoofdstad
Singapore: niet erg groot, maar er is genoeg te doen en te zien. Verder is er wel een leuk pretpark: Sentosa
Hong Kong: erg drukke stad, veel bedelaars en sloppenwijken, maar toch ook zeker een mooie stad
Maleisie: heb daar alleen veel jungle gezien en we zaten een week op een tropisch eiland --> prachtig
Indonesie: niet echt m'n favoriete land, niet echt mooi, verder erg druk

Reisverslagen en foto's van de meeste landen zijn te zien op:
www.freewebs.com/rob1985

Komende zomer naar Florida en Kroatie .
Oud 18-04-2005, 12:27
Balance
Balance is offline
Nederland: lekker bekend
Duitsland: lijkt erg op Nederland, maar dan met bergen
België: ik herinner me er weinig meer van, alleen dat ik het saai vond.
Frankrijk: Parijs en Disney waren leuk
Engeland: Londen: leuk en veel te zien. Geweldig metrostelsel. Ideaal voor een weekend/midweek weg.
Tsjechië: goedkoop maar oud, arm en slecht. leuk voor een dagtochtje.
Oostenrijk: super. Mooie pistes, goed verblijf.
Spanje (mallorca): heel gezellig, super weer, wel erg duur
Canarische eilanden (gran canaria, tenerife en fuerteventura): ideaal weer, veel leuke centra etc., mooie hotels over het algemeen, wel duur.
Turkije: in verhouding met spanje en canarische eilanden goedkoop, hotels zijn wel iets minder, de stranden zijn niet geweldig, omgeving en boulevards daarentegen weer
Nederlandse Antillen (Curacao): veel arme delen, toeristische delen zijn wel erg mooi, lekker weer, mooie stranden, verder weinig te doen.
Oud 18-04-2005, 12:32
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Anneka schreef op 08-04-2005 @ 11:41 :

Spanje: favoriet nummer 1. Gewoon een super land om te zijn. Vind de mensen er geweldig, het weer super, landschap ook mooi. <33 me loves spain!
[/B]
I agree
En daarbij komen ook nog eens de cultuur en de steden, die zijn echt

Nederland : Het is dat is er geboren ben, maar ik heb er eerlijk gezegd weinig mee. Zeeland, Limburg en Friesland vind ik dan wel mooie stukjes land, en Amsterdam de leukste stad.

België : Leuk land wel, alleen vind ik de steden een beetje grijs, maar over het algemeen heeft het ook wel weer wat gezelligs, vooral Brugge.

Frankrijk : Ben ik nog niet zo vaak geweest. Parijs vond ik een mooie stad, maar absoluut geen fijne sfeer, de mensen zijn er niet zo vriendelijk. Maar dat schijnt in de rest van Frankrijk anders te zijn Het zuiden vind ik wel weer heel mooi.

Engeland : Daar ben ik redelijk vaak geweest, maar vind ik niet zo .. Opzich wel weer mooi, maar ik hoef er niet nog een keer naar toe.

Verder ben ik nog in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Luxemburg en Schotland geweest, maar daar ben ik (op Duitsland na) maar 1 keer geweest, dus daar kan ik weinig over zeggen .

Laatst gewijzigd op 18-04-2005 om 12:40.
Oud 20-04-2005, 20:10
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Nederland: wordt een beetje eentonig, overal beton, maar t kent ook wel mooie plekjes.

Belgie: Als je in de ardennen bent is het best uit te houden.

Luxemburg: idem

Duitsland: Mooi land met aardige mensen.

Oostenrijk: aardige mensen, mooie natuur en erg rustig (in de zomer)

zwitserland: mwa niet zo, wel mooi maar te toeristisch

Tsjechie: goedkoop en niet zo aardige mensen
Oud 23-04-2005, 10:06
nijmegenaar
nijmegenaar is offline
Nederland: Als het weer meezit kun je genieten van mooie weilanden, beekjes, vogels, stranden, etc. Friesland is o.a. een aanrader!

Belgie: Leuke kleine stadjes en dorpen. Lekkere wafels en gezellige mensen. Jammer dat de Belgen het soms vertikken Vlaams te spreken. Vooral in Brussel is Vlaams haast afgeschaft.

Duitsland: Groot en onpersoonlijke sfeer. Nog geen leuke ervaring gehad in Duitsland.

Frankrijk: Prachtige kastelen en bossen. Eten is verschrikkelijk, vlees vaak rauw en groente kennen ze niet daar.

Italie: Dolomieten zijn geweldig! Mooie landschappen met enorme gebergten. In de grote steden van Italie is het best smerig.

Grand Canaria: Als je een auto huurt en je het eiland afreist kom je allerlei continenten tegen, erg mooi. Je moet er geen weken verblijven, want dan ben je erop uitgekeken. Centrums van G.C. zijn erg toeristisch. Nogal veel duitsers en Engelsen te vinden die zat of schreeuwend voorbij lopen.

Israel: Schitterend! mooie landschappen, zeeen, bloemen, mensen! gezellig. Jammer dat Israel een slechte reputatie heeft, want het is er geweldig!
Oud 24-04-2005, 22:40
P&C
P&C is offline
nederland: ja rotterdam waar ik woon(de) leuk hoor, verder friesland erg relaxt met zeilen enzo, voor de rest fijn om te wonen.

Duitsland: Berlijn is een mooie stad, veel cultuur met name uit de oorlogen enzo, verder niet veel in duitsland geweest

Belgie: Ardennen vroeger toen ik klein was gweest, ook aan de kust wel is, knokke is verder lache om uit te gaan, wel vrij duur trouwens

Frankrijk: Fijn wintersport landje: Valtho, parijs is mooie stad natuurlijk, verder nice ook relaxt met strand enzo

Italie: Rome erg mooi, spreekt voorzich. Napels is gevaarlijk mooi haha incl natuurlijk visuvius vulkaan. Toscane heerlijk, florence, siena, assisi etc... adriatische kust is ook prima

Griekenland: Athene beetje vuile stad, wel erg mooi verder voroal acropolis natuurlijk. Kreta is echt fijn vakantie vieren daar (paar x geweest), combinatie rust strand mooie natuur met leuke restaurantjes, gemoedelijke sfeer en leuk uitgaan

Rusland: Moskou ben ik gweest, grote verschillen tussen rijk en arm, maar heel mooi, rode plein, kremlin etc vooral als er sneeuw ligt, en je s avonds/ eind van de middag over straat loopt proef je het communisme nog...

Denemarken: Legoland is leuk voor kindjes, mooie natuur heel rustig land. niet heel bijzonder verder

Engeland: Londen natuurlijk, veel regen maar mooie en leuke veelzijdige stad!

Spanje: Barcelona mijn favoriete stad hier, erg mooi, je vindt er culturele hoogstaande dingen van gaudi, lekker strand, mooie parken, leuke restaurantjes en heerlijk climaat!
Voor de rest ook canarische eilanden, tenerife, maar dat was toen ik vrij jong was, toen vond ik het wel prima daar, beetje zwemmen in de zee hehe.

Oostenrijk, hier heb ik leren skien, in saalbach hinterglemm dan, tot mijn twaalfe ofzo, leuk, maar vroeger niet zo heel sneeuwzeker, nu beter (ligt ook maar op 1100)

Zwitserland: Paar keer op wintersport geweest hier (morgins)
mooie natuur, wel duur land...(hele aardige mensen trouwens)

Zuid Afrika, echt super cool land, zowieso omdat ze 18 eeuws nederlands spreken maar vooral de natuur: Het krugerpark is super mooi met al die dieren, verder kaapstad moderne stad, met dingen als tafelberg ook het bezoeken waard. Johannesburg crimineelste stad vd wereld, niet lang geweest, alleen in goede buurten hehe... Tuinroute vanaf Port Elisabeth naar Kaapstad is wel echt een aanrader (Vooral stadje wilderness)

USA: Alleen in new york/ manhattan geweest, erg indrukwekkend, ground zero, dat hele eiland: broad way, empire state building, vrijheidsbeeld, 42 nd street met alle theaters (heb er lion king gezien, echt wel even mooier dan in ned)

Peru: Ik heb 7 maanden in peru gezeten: 3 maanden in Cusco om spaans te leren, leuk klein stadje waar alles zich afspeelt rondom het plaza d´armas. Natuurlijk ook bekend door Machu Picchu, de verborgen inca stad. Cusco is wel de meest toeristische stad van peru. Verder 3 maanden in lima gezeten, heb er vrijwilligerswerk gedaan, medische kliniek voor lichamelijk en geestelijk gehandicapten kinderen, was erg leuk om te doen en gunstig voor decentrale loting geneeskunde... (Was het doel van mn reis) Arequipa in het zuiden van peru is mooi, beetje spaanse stad, schitterende cathedraal. Verder heb je Puno, aan het titicacameer, op meer dan 3000m hoogte, het hoogst bevaarbare meer tere wereld, wel super cool met drijvende eilanden van riet enzo! (bootjes van riet, huisjes van riet, ze eten het zelfs)

Argentinie: Buenos aires 10 dagen gezeten, breedste straat vd wereld (144 m) ben naar Boca Juniors en Riverplate stadions geweest echt super coole sfeer daar (ook maradona gezien) Verder is het vrij europese stad, beetje kruising barca en new york) leuk uitgaan verder, niet al te duur en aardige mensen
Iguazu in argentinie bekend van die schitterende watervallen, breder dan die niagra falls. Zowel braziliaanse als argentijnse kant is aan te raden

Brazilie: Rio de janeiro zit ik net pas eigelijk super cool natuurlijk, schitterende stranden, het is wel een dure stad, portugees is ook klote hehe maar verder gaaf uitgaat enzo

Bolivia: Copacabana aan het titicacameer, niets bijzonders behalve het meer, oja de lokale auto-verheiligen en de cathedraal zijn wel oke (verder kan je er voor 2 dollar tukken haha) het is een goedkoop land

Laatst gewijzigd op 25-04-2005 om 14:49.
Oud 02-05-2005, 13:24
TRXD
TRXD is offline
Het is een hele lap tekst geworden.

Tja ik vindt het nogal moeilijk om een beeld te geven van de verschillende landen waar ik ben geweest, lijkt me vrij lastig om mensen te "beoordelen" omdat je vaak maar te maken hebt met een beperkt aantal mensen en omdat mensen allemaal verschillend zijn. Ook zit er vaak nogal verschil in verschillende regio's en gebieden in een bepaald land. België en Nederland (wat toch relatief kleine landen zijn qua oppervlakte) hebben binnen de landsgrenzen al veel verschillen in regio's e.d.

Een poging om een korte beschrijving te geven van de landen waar ik ben geweest:

1) Nederland
tja ik woon er en het heeft wel plaatsen en natuurgebieden die zeker de moeite zijn. Mensen zijn nogal verschillend, over het algemeen denk ik niet bijster vriendelijk al zit er vaak veel verschil in provincies/ regio's en steden en dorpen. Raar land maar het heeft wel wat, veel dingen zijn wel goed geregeld.

2) België
Heeft veel steden en gebieden die zeker de moeite van het bezoeken waard zijn. Vlamingen zijn over het algemeen denk ik vriendelijker dan Nederlanders en het is er over het algemeen wat losser met sommige dingen, veel overeenkomsten met Zuid-Nederlanders denk ik. Over Walen kan ik niet echt een oordeel vellen want ten eerste spreek ik geen Frans en ten tweede heb ik er minder mee te maken. Een groot nadeel van Wallonië is wel dat een groot deel van de mensen het er vertikt om de meerderheidstaal van het land te spreken.

3) Duitsland
Groot, veel verschil. Mensen zijn er vaak vriendelijk al is dat ook moeilijk te zeggen bij een land met meer dan 80 miljoen inwoners. Veel grote steden waarvan ik er een paar heb gezien (Freiburg, Dortmund, Bochum o.a.). Het land heeft zeker iets en de mensen ook. Veel Nederlanders hebben een negatief beeld van Duitsers maar ik denk dat dat niet geheel terecht is want het merendeel van de mensen is oprecht vriendelijk is mijn mening, heb er ook wel eens negatieve dingen gezien (vooral in het Oosten) maar dat heb je helaas overal.

4) Frankrijk
Ben er verschillende malen geweest in steden als Lyon, Parijs, Auxerre, Nice etc. Veel mooie natuur. Niet ver weg maar cultuurverschil is heel goed te merken, vooral meer naar het zuiden toe. Sommige mensen daar begrijpen ons niet goed en andersom ook is mijn ervaring. Moeilijk om de mensen daar te "beoordelen" mede ook omdat ik geen Frans kan, het is qua bevolking niet mijn favoriet, groot nadeel vindt ik ook dat veel mensen geen Engels kunnen (of willen?) spreken.

5) Engeland
Ben er vrij vaak geweest in steden als Liverpool (paar keer), Londen (verschillende malen), Leeds, Newcastele, Chester, Birkenhead, Manchester en ik zal er misschien nog wel 1 of meerdere vergeten. Ik houd wel van de mentaliteit daar bij veel mensen, wel het werkvolk en middenklasse zeg maar. Londen is wel mooi om een keer te bezoeken als je van grote steden houdt, het is een echte wereldstad. Newcastele is wat minder de moeite waard maar de mensen daar zijn nogal anders dan in Londen, de mensen in Newcastle zijn een stuk vriendelijker maar dat komt ook wel omdat het een kleinere stad is als Londen. Liverpool is ook wel een bezoek waard, de Beatles stad (waar ik dan weer geen fan van ben), ook heeft het net zoals overal in Engeland veel kroegen en ook mooie gebouwen in het centrum. Manchester is wat minder maar ook wel een leuke stad en als je van winkelen houdt is het denk ik wel de moeite. Chester is een hele mooie stad met veel oude gebouwen en een oud centrum. Als je in de buurt bent is het denk ik zeker de moeite. Heb er helaas maar een paar uur de tijd gehad. Birkenhead is de stad aan de “andere kant” van de Mersey die Liverpool en Birkenhead afscheid. Een echte arbeidersstad met wel een mooie voetbalclub (Tranmere Rovers FC). Engeland is ook een “vreemd” land maar het heeft ook zeker wel iets. De mensen lijken soms wat koud maar als je ze wat beter leert kennen zijn ze vriendelijk en gastvrij, en ik heb dat gelukkig al een paar keer zo mogen ervaren. Qua natuur is het een stuk minder dan de andere landen op het eiland denk ik maar ik heb dan ook niet veel natuur gezien in Engeland omdat ik vaak in de industriesteden e.d. was.

6) Ierland
Heb helaas alleen nog maar Dublin en het spoor van Dublin van Belfast gezien. Dublin is een leuke stad en leuk voor een paar dagen. Vriendelijke mensen, al moet het volgens andere Ieren een stuk minder zijn dan in de rest van de Republiek. De rest van het land moet ook veel te bieden hebben aan natuur. Maar dat gaan we nog wel eens uitvinden hoop ik.

7) Schotland
Prachtig land! Vooral de highlands en midlands hebben een schitterende natuur! Wil er nog wel eens terug, is echt de moeite. Ben 1 keer een week in Edinburgh en 1 keer een paar dagen in Glasgow geweest. Edinburgh is een mooie stad met veel mooie gebouwen e.d. Het is de stad met het Schotse parlement. De stad is zeker de moeite waard. Glasgow is meer de industriestad en met minder mooie gebouwen e.d. Wel leuk om een keer rond te wandelen. Het is maar een goede 1,5 uur ,als ik me niet vergis, van Edinburgh naar Glasgow. De mensen zijn er vriendelijk is mijn ervaring.

8) Wales
Ben er 2 keer geweest. 1 keer met de trein van Liverpool naar Holyhead (Noord-West Wales). En 1 keer naar Wrexham voor een voetbalwedstrijd. Heb in Wrexham alleen het stadion gezien en weet dus niks van de stad. De treinreis van Liverpool naar Holyhead was wel schitterend en het zag er heel mooi uit.

9) Noord-Ierland
Heb alleen Belfast 2 dagen bezocht. Hele aparte stad vanwege de problemen tussen Republikeinen en Unionisten. Heeft wel wat mooie gebouwen en leuke kroegen. Als je van historie e.d. houdt dan is het zeker de moeite om eens een taxi te nemen door de wijken met de muurschilderingen e.d. en waar de muur tussen staat om de wijken van elkaar te scheiden (die taxiritten worden aangeboden in Belfast). Over de rest van het land kan ik niks zeggen want daar heb ik niks van gezien helaas.

10) Italie
Mooi land. Heb vooral wat van het noorden gezien. De volgende steden heb ik eens bezocht: Milaan, Rome, Turijn en Parma. Veel mooie natuur in Italie en ook enkele steden zijn zeker de moeite waard. Nadeel is wel dat je met Engels op veel plaatsen niet ver komt maar met handen en voeten kom je al een eindje. Mijn favoriete volk zijn de Italianen niet maar het kost dan ook wel een tijdje om ze te begrijpen denk ik.

11) Zwitserland
Ook een prachtig land, tot nu toe 1 van de mooiste landen die ik ooit heb bezocht. Natuur is er op veel plaatsen super mooi! Echt een aanrader als je er nog nooit geweest bent. Mensen zijn er vriendelijk maar wel flink op hun eigen heb ik het gevoel. Ben er verschillende malen geweest, vooral in het Zuiden in het Italiaans sprekende deel rond Locarna en Lugano. Ook ben ik eens een paar dagen in Basel geweest, leuke stad.

12) Oostenrijk
Alweer een tijd geleden dat ik er geweest ben. Ook een heel mooi land met een hele mooie natuur. Net als Zwitserland een aanrader. Wat ik er me nog van kan herinneren waren de mensen wel aardig maar vreemd. Grote steden heb ik er nooit bezocht. Wenen moet wel de moeite zijn.

13) Griekenland
Alleen op Kos geweest flink wat jaren terug. Leuk eiland met op plaatsen een mooie natuur. Denk dat het voor jongeren ook wel gezellig kan zijn maar het is zo lang geleden dat ik daar toen nog niet zo op heb gelet. Mensen waren aardig.

14) Joegoslavie
Ben er alleen even over de prikkeldraad gestapt op het 3 landenpunt dus kan er niks van zeggen J

15) Monaco
Ministaatje vlakbij Nice. Leuk om een keer rond te wandelen en wat te bekijken. Na een dag heb je het er waarschijnlijk wel weer gezien. Prijzen vielen toen wij er waren best wel mee, je moet natuurlijk wel een beetje opletten waar je gaat zitten.

16) Vaticaanstad
Als je in Rome bent dan is het wel de moeite om er even te gaan kijken, veel pracht en praal en een groot plein. Voor veel katholieken is het een belangrijke plaats en je ziet er dan ook veel mensen die heel gelovig zijn.

17) Luxemburg
1 keer doorheen gereden, natuur ziet er vanaf de snelweg wel mooi uit. Over de mensen kan ik niet echt een oordeel vellen want om af te gaan op wat chagrijnige mensen langs de snelweg in winkels en restaurants lijkt me niet echt een goed beeld geven, hopelijk is de rest van Luxemburg vriendelijker want anders is het niet veel J

18) Spanje
Alleen 1 keer een dag in Sevilla geweest. Mooie stad, echt Zuid-Europees. Mensen lijken me vriendelijke maar 1 dag is te kort om er meer over te vertellen.

19) Portugal
Lange geleden eens in het zuiden geweest. Mensen waren wel vriendelijk wat ik me er van kan herinneren. Vooral mooi als je van strand en warm weer houdt. Natuur is er wel de moeite als je het binnenland in gaat.
20) Polen
Geweest in Gdansk (grote stad in het noorden), Chestochova, Krakau, Katowice etc. Is alweer een paar jaar terug. Mensen waren over het algemeen vriendelijk en behulpzaam t.o.v. ons. Wel veel armoede. Het scheelde schijnbaar veel of je Nederlander of Duitser was. Heeft veel grote bossen en mooie natuur maar ook veel en vooral grote graanvelden waarop je snel uitgekeken bent. Krakau is vooral een stad die de moeite waard is.

21) Tsjechie
Zijn 1 keer in Tsjechie geweest in een plaats met de naam Adrspach in het noorden. Schitterende omgeving daar. Mensen waren arm maar vriendelijk. Situatie is denk ik laatste jaren wel wat beter geworden (?) Natuur daar was zeker de moeite waard en de prijzen vergeleken met Nederland waren heel gunstig.

Dat was het wel zo’n beetje.
Oud 15-05-2005, 15:55
Mexx_M
Mexx_M is offline
Nederland: Een keertje op een camping, we hebben toen geluk gehad met het weer! Was eigenlijk best gezellig..

Belgie Tsja, de ouders van mn ex hadden een huisje in de ardennen, dus gingen we daar wel eens heen. Was saai!

Duitsland Een keer een weekje geweest, weet niet meer waar weet alleen dat het een K*Tvakantie was.

Voormalig Joegoslavie Nog voor de oorlog, ik was nog klein maar wat ik me kan herinneren is leuk. Mooi land wel, als ik de foto's bekijk

Frankrijk Was niet zo, wel lekker weer. De mensen vond ik wat minder vriendelijk. Niet echt mijn land zeg maar.. Parijs vind ik trouwens wel leuk voor een weekendje!

Spanje Hele leuke vakanties gehad, al is het eigenlijk net alsof je in NL zit.

Turkije Heel erg leuk! Sommige stukken zijn ook echt mooi!! Maar na 4x heb ik het eigenlijk wel gezien. Heb er wel echt plezier gehad, vooral het stappen was gezellig!

Engeland Londen, tsjaa niet mijn stad.

Oostenrijk Midweek geweest omdat mn broertje daar moest streethockeyen, was best gezellig al heb ik van het land weinig gezien. Alleen hele mooie bergen

Italie Leuke vakantie gehad! Verder niks bijzonders, alleen de knappe Italiaanse mannen dan

Thailand Gewoon geweldig!!! Ga dit jaar voor de 4e keer
Advertentie
Oud 16-05-2005, 14:31
Mackan
Mackan is offline
Nederland Toen ik paar jaar was een keer gekampeerd, maar wanneer ik de verhalen moet geloven toen alleen maar regen gehad, dus nooit weer Nederland in zomervakantie.
België Ga meestal in Herfst naar Ardennen in huis, en vind het wel een relaxed land, alleen qua infrastructuur is het een ramp, maar alles went. En in verhouding tot Nederland is het er lekker rustig, aardige mensen ook.
Luxembourg Opzich wel leuk land, maar zoals eerder al is gezegd, ik vind de mensen er onwijs onvriendelijk...ben er voor school eens een week geweest, moest onderzoeken e.d doen maar man man wat een chagerijnen allemaal. Verder wel mooi land qua natuur, en Luxemburg stad is ook leuke stad. Alleen voor winkelen valt het tegen.
Frankrijk In een woord geweldig! Ik kan zo niet bedenken wat ik er niet leuk aan vind..Ja, het noorden vind ik niet bijster interresant, maar alles beneden Parijs is top! Mooi landschap, lekker eten, lekker weer, aardige mensen, mooie taal! Ga er elk jaar zo ongeveer heen met vakantie.
Italië Mooi land, lekker eten, vooral kust en Toscane zijn erg tof. Ben er één keer met wintersport geweest, maar vond dat niet super. Was erg duur allemaal.
Tsjechië Ook mooi land, echt een aanrader, het is nog niet super toeristisch, en lekker goedkoop, mooie natuur, aardige mensen. Enige nadeel vond ik dat veel mensen alleen Tsjechisch en Russisch praten, en aangezien ik het niet kan, is het moeilijk communiceren. Vond ook de politie en douane erg corrupt, maar is dan ook al 5 jaar geleden dat ik er ben geweest. En Praag is erg mooi!
Spanje Heerlijk land, ben nu paar keer in Barcelona geweest en dat is toch een van de mooiste plekken in Europa waar ik ben geweest, verder een keer naar Blanes geweest, leuk wanneer je 16 bent, maar verder ook niet. Verder wel mooie kustlijn, lekker weer, alleen al die toeristen...vreselijk...
Duitsland Paar keer een nacht overnacht, maar het land trekt me totaal niet. Het zal best een mooi land zijn maar het is niet aan mij besteed.
Engeland Londen was erg mooi, mooie statige stad, leuke winkels, mooie gebouwen. Ben verder nog een keer in Newcastle en Leeds geweest en vond dat niet echt heel erg denderend. Allemaal erg grauw, armoedig. De krijtsteen rotsen in zuiden zijn trouwens wel weer erg mooi.
Denemarken Kan me alleen nog de regen voor de geest halen. Hoef ik niet nog een keer heen. Het lijkt teveel op Nederland.
Noorwegen Mooi, schitterend land! Al die fjorden, en ongerepte natuur. Je kan gewoon een hele dag rijden zonder iemand tegen te komen. Wat een feest.
Zweden Stockholm is erg leuke stad, Zweden zijn aardige mensen, alleen die alcohol is er zo duur...net als in Noorwegen trouwens...landschap is wel weer fantastisch.
Polen Armoe...Nee, trekt me niet echt...Al is Krakow wel een erg mooie stad!
Portugal Heel erg relaxed land, maar wel armoedig nog...maar zijn weinig landen waar je zo lekker aan het strand kan liggen als daar..
Nieuw Zeeland Té mooi! Wat een afwisselend landschap...Schitterend gewoon.
Turkije Nee, niet mijn land. Alleen het is wel fijn dat het er zo goedkoop is allemaal.
Advertentie

Regels voor berichten