Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2005, 23:42
Marie Jane
Marie Jane is offline
Ik heb een probleem. Wie kan mij advies geven?
Mijn ouders wilden met mijn twee broertjes en mij over een paar jaar op vakantie gaan. Opeens besloten ze dit jaar te gaan en boekten vrijwel gelijk.
Maar ik wil helemaal niet mee. Ik woon al op mezelf en ga al een paar jaar niet meer met hen mee. Maar de belangrijkste reden: ik heb problemen met mijn vader waardoor ik echt niet met hem mee wil.
Maar ik wil de reden niet eerlijk zeggen, want dan verpest ik het voor mijn moeder en broers.

Wat kan ik als smoes geven om niet mee te hoeven??

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 16-04-2005 om 23:48.
Advertentie
Oud 16-04-2005, 23:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Je bent 20, woont op jezelf en gaat al jaren niet meer mee. Je hebt geen smoes nodig! Je zegt gewoon dat je niet mee gaat. Just because. Klaar. Punt.
Oud 17-04-2005, 00:10
Marie Jane
Marie Jane is offline
Een probleem: ik heb al gezegd dat ik mee ging (omdat ik dacht, duurt toch nog jaren) en er is al geboekt.....
Oud 17-04-2005, 00:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Marie Jane schreef op 17-04-2005 @ 01:10 :
Een probleem: ik heb al gezegd dat ik mee ging (omdat ik dacht, duurt toch nog jaren) en er is al geboekt.....
Dan zeg je dat je je bedacht hebt. Wederom: just because. Je bent 20, meid, en je woont op jezelf, je hebt écht geen smoes meer nodig!
Oud 17-04-2005, 00:13
DAB
DAB is offline
ga gewoon mee je bent opzich wle een klootzak als je zegt dat je mee gaat er al voor je is geboekt etc en je dan opeens niet mee gaat
had je maar gelijk nee moeten zeggen
wie zijn billen brand moet op de blaren zitten :x
Oud 17-04-2005, 00:25
Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
op zich hadden ze ouders wel even kunnen bellen voordat ze alles in eens besluiten
Oud 17-04-2005, 00:32
Rodion
Rodion is offline
De beste keuze is om de problemen met je vader op te lossen. Maar omdat er voor sommige problemen écht geen oplossingen zijn:
-Krijg op het laatste moment een ernstige ziekte waardoor je niet mee kunt, of breek een been, o.i.d.
-Ga zelf op vakantie die datum, en zeg dat je eigen vakantie écht niet op een andere datum kan.
-Als je stevig in je schoenen staat, zeg dat je niet mee wilt zonder opgaaf van redenen.
-Ga iets belangrijks doen op de datum waarop je ouders op vakantie gaan, een huwelijk, een recordpoging, verzin maar iets.
-Als je met het vliegtuig (of zoiets) gaat: ga zo verdacht doen dat ze je oppakken en een paar dagen (onterecht) vasthouden.
-Duik onder.
-Als je over de grens gaat: raak op het laatste moment je paspoort kwijt, zodat je een nieuwe aan moet vragen. Dat duurt weer even. Als de rest alvast gaat, kun je daarna op je gemak treinen missen, pech krijgen met de auto, enz.
-Ik hoop dat er iets tussenzit waar je wat aan hebt.
Oud 17-04-2005, 00:36
Lorelei
Lorelei is offline
- Jij had moeten zeggen dat je niet mee wilde
- Zij hadden moeten zeggen dat ze het een jaar eerder gingen doen
- Jij bent oud genoeg om te zeggen dat je niet meegaat. Je kan evt met je moeder je reden ervoor nog bespreken als je denkt dat zij er redelijk tegenover zal staan, en anders laat je dat gewoon
- Je kan ook gewoon wel meegaan en er het beste van maken
Oud 17-04-2005, 00:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Waarom zei ik nou 'meid' eigenlijk? Er staat 'M' dus... Maar je nick is 'Marie Jane'... M staat voor Man hoor, niet voor meisje!
Oud 17-04-2005, 01:41
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-04-2005 @ 01:56 :
Waarom zei ik nou 'meid' eigenlijk? Er staat 'M' dus... Maar je nick is 'Marie Jane'... M staat voor Man hoor, niet voor meisje!
Handig dat je jezelf een geheugensteubtje meegeeft voor in de toekomst.

Ontopic: Je hebt (misschien niet toepasselijk) hard geld nodig en hebt daarvoor de ideale baan gevonden waarvoor je in de vakantie wil gaan werken. En werk gaat in verantwoordelijkheid boven gezellige familietijd.
Oud 18-04-2005, 12:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
Marie Jane schreef op 17-04-2005 @ 01:10 :
je bent 20, je weet wat er gebeurt als je zegt 'ik ga mee' en dus moet je nou de consequenties ervaren (meegaan) of zo dapper zijn om te vertellen waarom je dat zei terwijl je helemaal niet mee wil.

Regels voor berichten