Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2005, 19:12
miekmuis
miekmuis is offline
Mag je in Nederland op je 19e een auto huren? Of hangt dat van het bedrijf zelf af? Ik heb gekeken op internet, maar kan er niks over vinden, behalve dat je onder je 23e dubbel tarief betaald.
Oud 09-04-2005, 19:14
Chaucus
Chaucus is offline
Ja volgens mij wel. Het kan wel zijn dat je meer betaald of eigen risico's niet af kunt kopen ofzo, maar er zijn zeker verhuurders waar je op je 19e mag huren.
Oud 09-04-2005, 19:21
aap777
aap777 is offline
Meestal vanaf 19 jaar. Tot 21 jaar betaal je vaak een extra toeslag.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 19:22
miekmuis
miekmuis is offline
19 jaar is goed

En toeslag overleef ik ook wel. Als ik maar een auto mag huren
Oud 09-04-2005, 19:33
aap777
aap777 is offline
Waarom wil je eigenlijk een auto huren binnen Nederland?
Wil je soms Ferrari rijden?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 20:25
miekmuis
miekmuis is offline
Zou ook niet erg zijn

Maar nee ik wil er mee op vakantie. Naar Spanje. Ik heb ook niet gezegd dat ik er mee in Nederland wil blijven
Oud 09-04-2005, 22:07
thunder110
thunder110 is offline
Bij sommige verhuurbedrijven moet je minstens een jaar je rijbewijs hebben, minstens 21/23 zijn, bij sommige verhuurbedrijven hoeft dit niet maar moet je een toeslag betalen als je daar niet aan voldoet en bij sommige verhuurbedrijven geldt die toeslag niet eens.

Auto huren kan trouwens nog pittig duur zijn hoor .
Oud 09-04-2005, 22:09
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 09-04-2005 @ 23:07 :
Juh....meer-kilometers...benzine...
Oud 09-04-2005, 22:18
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 09-04-2005 @ 23:07 :
Bij sommige verhuurbedrijven moet je minstens een jaar je rijbewijs hebben, minstens 21/23 zijn, bij sommige verhuurbedrijven hoeft dit niet maar moet je een toeslag betalen als je daar niet aan voldoet en bij sommige verhuurbedrijven geldt die toeslag niet eens.

Ik weet het, ik heb al even rondgekeken. Maarja, weinig keuze. Een eigen auto kan ik al helemaal niet betalen.
Oud 09-04-2005, 22:26
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 09-04-2005 @ 21:25 :
Zou ook niet erg zijn

Maar nee ik wil er mee op vakantie. Naar Spanje. Ik heb ook niet gezegd dat ik er mee in Nederland wil blijven
Kan je beter naar 'n trein ofzo kijken en ginder huren, aangezien je je anders echt blauw betaalt aan km's.
Oud 09-04-2005, 22:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 09-04-2005 @ 23:26 :
Kan je beter naar 'n trein ofzo kijken en ginder huren, aangezien je je anders echt blauw betaalt aan km's.
Ik weet niet hoeveel je betaalt per km met een huurauto maar de trein is ook best pittig....
Oud 09-04-2005, 22:51
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-04-2005 @ 23:41 :
Ik weet niet hoeveel je betaalt per km met een huurauto maar de trein is ook best pittig....
ga ns uit van 100-200 km/dag vrij ofzo....de rest n cent of 12/13 per km + de benzine....
Oud 09-04-2005, 23:09
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb vandaag een site gezien waar je79 euro per dag betaald incl. 200 km geloof ik. En daarna betaalde je 0,21 per km. Dan dus nog de benzine.

Maar er was ook een goedkopere auto van ik geloof 0.15 per km. maar dan heb je een twee deurs auto wat niet heel practisch is voor roadtrippen met 4 personen.

Ohja en als je onder 23 bent betaal je dubbel.
Oud 10-04-2005, 10:07
thunder110
thunder110 is offline
Voor €500 euro kan je al een Daihatsu Applause kopen
wel even laten nakijken door iemand die er verstand van heeft, maar je bent zelfs goedkoper uit dan wanneer je een auto huurt.
Oud 10-04-2005, 11:56
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 10-04-2005 @ 11:07 :
Voor €500 euro kan je al een Daihatsu Applause kopen
wel even laten nakijken door iemand die er verstand van heeft, maar je bent zelfs goedkoper uit dan wanneer je een auto huurt.
Mee eens, oude auto kopen die je als je terug komt gelijk de schroothoop op kan rijden
Alleen dan wel hopen dat je die schoothoop haalt. Maar dat is wel weer spannend natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 12:19
miekmuis
miekmuis is offline
Daar heb ik zelf ook al wel aan gedacht, maar het moet wel een auto met airco zijn, aangezien we er mee door Spanje willen rijden, en aangezien we er erg veel tijd in door zullen brengen moet hij wel een beetje comfort bieden en ook enigzins betrouwbaar zijn.
Oud 10-04-2005, 17:18
aap777
aap777 is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 10-04-2005 @ 13:19 :
Daar heb ik zelf ook al wel aan gedacht, maar het moet wel een auto met airco zijn, aangezien we er mee door Spanje willen rijden, en aangezien we er erg veel tijd in door zullen brengen moet hij wel een beetje comfort bieden en ook enigzins betrouwbaar zijn.
Échte roadtrippers doen niet aan airco. Gewoon raampjes open!

Je kunt ook met 4 personen geld bij elkaar leggen en daarvoor een leuke tweedehandse auto kopen. En achteraf verkoop je de auto weer en verdeel je het geld door 4.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 18:17
Ivo
Ivo is offline
En als je aico wilt, kan dat ook best hoor. Ook voor rond de 1000 euro zijn er auto's met airco te krijgen, en met 2 weken huren ben je dat bedrag ook al kwijt!
Dus zelf kopen zou ik zeggen. En er een goede reisverzekering bij afsluiten zodat je altijd weer thuis kostenloos thuiskomt, mocht de auto het begeven.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 18:32
Sasz
Sasz is offline
als je een auto koopt moet je natuurlijk ook weer een verzekering afsluiten voor de auto en wegenbelasting gaan betalen. ook hier moet je weer benzine betalen... weet niet wat goedkoper is.
mij lijkt t toch handiger om de trein te pakken en dan daar een auto te huren.
Oud 10-04-2005, 18:50
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Sasz schreef op 10-04-2005 @ 19:32 :
als je een auto koopt moet je natuurlijk ook weer een verzekering afsluiten voor de auto en wegenbelasting gaan betalen. ook hier moet je weer benzine betalen... weet niet wat goedkoper is.
mij lijkt t toch handiger om de trein te pakken en dan daar een auto te huren.
ja, maar dan mis je wel een beetje de fun van een roadtrip
de dagwaarde van een goedkope japanner is ook niet erg hoog en erg zwaar zijn ze ook niet. meestal ben je dan een kwartaal aan wegenbelasting kwijt en daarna verkoop je em weer
Oud 10-04-2005, 18:57
Sasz
Sasz is offline
ja das waar
tis wel fun ja haha
Oud 10-04-2005, 20:31
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-04-2005 @ 23:41 :
Mja, maar 't is wel 't overwegen waard, natuurlijk.
Oud 10-04-2005, 20:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 10-04-2005 @ 21:31 :
Mja, maar 't is wel 't overwegen waard, natuurlijk.
Zeker

treinen is ook veel leuker, vind ik dan
Oud 12-04-2005, 20:57
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-04-2005 @ 21:52 :
Zeker

treinen is ook veel leuker, vind ik dan
Ik vind eigenlijk van niet, omdat ik graag met de auto rij (zelf rijden dan ).

Maar betalen, no way.
Oud 12-04-2005, 23:48
Tiño
Tiño is offline
een oude japanner (toyota corolla/startlet oid) heb je wel voor 750 eentje die t nog n tijdje goed doet. verzekering is max iets van 100e voor 1 maand, wegenbelastig ong. 80 per kwartaal...al met al ,zeker met 4 man, best te doen.Beter als huren. want die auto kan je na je vakantie weer verkopen ook.
Oud 13-04-2005, 12:20
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Tiño schreef op 13-04-2005 @ 00:48 :
een oude japanner (toyota corolla/startlet oid) heb je wel voor 750 eentje die t nog n tijdje goed doet. verzekering is max iets van 100e voor 1 maand, wegenbelastig ong. 80 per kwartaal...al met al ,zeker met 4 man, best te doen.Beter als huren. want die auto kan je na je vakantie weer verkopen ook.
zo'n starlet kost bij unive 60 euri voor een 19-jarige zonder no-claim, WA-beperkt casco + inzittenden. wegenbelasting hangt af van de provincie, maar is zeker geen 80 euri per kwartaal, meer 10 euro per maand of zo.

nadeel is dan weer wel dat huurauto's vaak veiliger en nieuwe zijn dan zo'n starlet oid.
Reageren

Regels voor berichten