Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2004, 18:59
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Vandaag heb ik een grotere geheugenkaart voor mijn telefoon gekocht, maar ik wil mijn foto's + filmpjes ook op die nieuwe geheugenkaart hebben. Dus ik heb ook zo'n bluetooth USB adapter gekocht, want volgens die man ging het daarmee erg gemakkelijk.

Ik probeer al super lang dat ding te installeren, maar hij wil maar geen connectie maken. Maar als ik vanaf mijn telefoon connectie maak met de computer, dan doet ie dat wel. Maar zo kan ik dus geen bestanden over zetten naar mijn nieuwe geheugenkaart.

Iemand ervaringen met dit gedoe:

Bluetooth USB adapter Sitecom

(ik word gek... tsja vrouwen en techniek he )
Oud 06-12-2004, 23:50
Verwijderd
welke telefoon heb je?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:04
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
nokia 3650, maar volgens mij heb ik een oude versie ofzo. Hij is ook al van voor de zomer van 2003
Oud 07-12-2004, 20:28
SuperS
SuperS is offline
dat gedonder had ik ook met m'n oude nokia, op den duur heb ik de bluetooth dongel ingeruild voor 'n cardreader en sinds dien werkt 't stukken makkelijker
Oud 07-12-2004, 22:42
CrazY G
CrazY G is offline
ik heb ook een sitecom bluetooth adapter.

Bij was het gewoon erin douwe cdtje installeren en klaar.

ik heb een SE t610.

maar wat bedoel je met connectie met de telefoon en computer lukt wel. Dan is het toch goed want dat is de bedoeling van zo een adapter.
Oud 08-12-2004, 15:38
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 07-12-2004 @ 23:42 :
ik heb ook een sitecom bluetooth adapter.

Bij was het gewoon erin douwe cdtje installeren en klaar.

ik heb een SE t610.

maar wat bedoel je met connectie met de telefoon en computer lukt wel. Dan is het toch goed want dat is de bedoeling van zo een adapter.
Nee, de computer moet toch ook connectie maken met de telefoon. De computer vindt geen andere bluetooth aparaten, dus nu kan ik geen bestanden overzetten.

Maar ff over dat inruilen ging je dan gewoon terug naar die winkel? Ik zit er ook over te denken om gewoon ff mijn laptop + dat bluetooth ding naar een computershop te brengen en dat hun dat maar ff regelen?
Oud 09-12-2004, 20:57
Verwijderd
De bluetooth USB adapter doet niets anders dan de fysieke connectie tussen je PC en de telefoon tot stand brengen. Je hebt ook een stuk software nodig van Nokia om er echt mee te praten.

http://www.nokia.com/nokia/0,5184,5341,00.html

[edit]
Via OBEX file transfer werkt het ook zonder Nokia software. Je moet alleen ervoor zorgen dat de devices gepaired worden. Als het goed is heb je in de verkenner een map erbij gekregen "My Bluetooth Places" en daaronder "Entire Bluetooth Neighborhood".

Zet eerst bluetooth aan op je mobiel, ga vervolgens naar die "Entire Bluetooth Neighborhood" map op je PC en druk op F5. Als het goed is, komt je telefoon te voorschijn.

Je wordt vervolgens om een PIN code gevraagd, zorg ervoor dat je dezelfde invoert op je mobiel als het er om vraagt. Als het goed is, heb je dan een match.

Mocht hij een error geven op je PC, maar zegt het mobiel dat je verbonden bent, probeer het dan gewoon nog eens.

Ja ja, ik heb het daarnet ff zelf gedaan.. heb dezelfde adapter als jij, maar een Nokia 6230.

Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 21:05.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 12:21
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Citaat:
******** schreef op 09-12-2004 @ 21:57 :
De bluetooth USB adapter doet niets anders dan de fysieke connectie tussen je PC en de telefoon tot stand brengen. Je hebt ook een stuk software nodig van Nokia om er echt mee te praten.

http://www.nokia.com/nokia/0,5184,5341,00.html

[edit]
Via OBEX file transfer werkt het ook zonder Nokia software. Je moet alleen ervoor zorgen dat de devices gepaired worden. Als het goed is heb je in de verkenner een map erbij gekregen "My Bluetooth Places" en daaronder "Entire Bluetooth Neighborhood".

Zet eerst bluetooth aan op je mobiel, ga vervolgens naar die "Entire Bluetooth Neighborhood" map op je PC en druk op F5. Als het goed is, komt je telefoon te voorschijn.

Je wordt vervolgens om een PIN code gevraagd, zorg ervoor dat je dezelfde invoert op je mobiel als het er om vraagt. Als het goed is, heb je dan een match.

Mocht hij een error geven op je PC, maar zegt het mobiel dat je verbonden bent, probeer het dan gewoon nog eens.

Ja ja, ik heb het daarnet ff zelf gedaan.. heb dezelfde adapter als jij, maar een Nokia 6230.
thnx! Dankzij die software kan ik nu wel de bestanden overbrengen naar mijn nieuwe memorycard. Maar als ik nu mijn foto's van mijn oude memorycard naar mijn nieuwe wil overzetten herkend mijn telefoon ze niet meer zodanig als afbeeldingen en kan hij ze niet weergeven ?

Maar jeej eindelijk echt bedankt dat dit het in ieder geval al doet
Oud 16-04-2005, 11:18
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Oke dit is al een oude topic, maar ik heb iets nieuws.....

Ik heb inmiddels een nieuwe telefoon de Samsung E720 en nu wil ik dus weer met dat Bluetooth aan de gang, maar het lukt me weer niet? Ik kan op internet ook nog niet veel over deze Samsung vinden

Ik zou graag Mp3's enzo op mijn telefoon willen zetten vanaf mijn computer, maar mijn samsung vindt de computer niet? Zucht!
Reageren

Regels voor berichten