Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2005, 19:15
Hayden
Hayden is offline
Anderhalve week geleden heb ik een auto-ongeluk gehad. Er is gelukkig niets ernstig gebeurd, wel heb ik een paar flinke schaafwonden gehad, waaronder een paar op mijn gezicht. Ik heb de gegevens van de bestuurder gekregen voor het geval er iets vergoed moet worden.

Nu zijn bijna alle schaafwonden weg, behalve die boven mijn bovenlip die al zacht aanvoelt, maar lichtroze is en zo lijkt te blijven.. en ik denk dat het een litteken word.

Ik baal natuurlijk hiervan, maar is dit een rede om de autobestuurder om schade te claimen? Voor het geval ik ergens in behandeling moet? Hoe gaat dat in zijn werk?
Oud 16-04-2005, 20:08
Verwijderd
Je kunt in principe alleen vermogensschade vergoed krijgen. Ik neem trouwens aan dat je je ziektekosten (voor schaafwonden e.d.) al vergoed hebt gekregen van je eigen verzekeraar of iig van (de verzekeraar van) de automobilist? Als jij voor die bovenlip verder nog kosten moet maken voor behandeling kun je die eventueel proberen te claimen, maar het enkele feit dat je daar een litteken hebt is geen grond om iets te claimen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 01:18
bamiPoep
bamiPoep is offline
smartengeld toch? voor letselschade enzo toch
Oud 17-04-2005, 10:38
Verwijderd
Haha, nee. Daarvoor is een roze bovenlip echt niet genoeg.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 10:41
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-04-2005 @ 21:08 :
Je kunt in principe alleen vermogensschade vergoed krijgen. Ik neem trouwens aan dat je je ziektekosten (voor schaafwonden e.d.) al vergoed hebt gekregen van je eigen verzekeraar of iig van (de verzekeraar van) de automobilist? Als jij voor die bovenlip verder nog kosten moet maken voor behandeling kun je die eventueel proberen te claimen, maar het enkele feit dat je daar een litteken hebt is geen grond om iets te claimen.
Of je moet een duur model zijn...

Maar dan zou je daar een eigen bovenlip-verzekering voor moeten hebben, lijkt me
Oud 17-04-2005, 11:13
Verwijderd
Nou, als je een duur model bent en je kunt daardoor niet meer werken als model kun je natuurlijk gewoon inkomstenderving opvoeren, maar dat is vermogensschade
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten