Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2005, 14:09
TRXD
TRXD is offline
Ik vraag me af of er mensen zijn die in het buitenland weleens wat hebben gegeten waarvan ze dachten: "dat is lekker, dat zouden ze in Nederland nou ook eens moeten gaan verkopen". Ben benieuwd wat eruit komt, veel dingen zijn al wel te koop in Nederland maar veel dingen natuurlijk ook niet. Misschien is het wel interessant om in Nederland op de markt te brengen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2005, 21:42
Verwijderd
ik heb nix te bedenken
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 21:48
Faerie
Faerie is offline
In Turkije hadden ze stukjes chocoladecake verpakt in zeg maar aparte verpakkingen, dus van die verpakkingen die je zo mee naar school zou kunnen nemen voor in de pauze.
Dat heb ik hier nog nooit gezien. Wel andere soorten koekjes natuurlijk maar nog nooit echt cake.

Maarja verder weet ik ook niks
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Snoopy249 schreef op 03-05-2005 @ 22:48 :
In Turkije hadden ze stukjes chocoladecake verpakt in zeg maar aparte verpakkingen, dus van die verpakkingen die je zo mee naar school zou kunnen nemen voor in de pauze.
Dat heb ik hier nog nooit gezien. Wel andere soorten koekjes natuurlijk maar nog nooit echt cake.

Maarja verder weet ik ook niks
bij een turkse winkel heb ik weleens cake gezien, wat ook verpakt was....
bij alle turkse winkels eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 22:24
TRXD
TRXD is offline
Weinig reactie tot nu toe. Er zullen toch wel dingen zijn die ergens anders te krijgen zijn maar hier niet die toch echt de moeite zijn. Ik vraag het me zomaar af, en wie weet is het de moeite van importeren
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 22:27
Verwijderd
nee ik denk niet veel
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 22:29
Verwijderd
pizza-olie
dat is pittige olijfolie met kruiden en peper erin, kan op de pizza (duh) maar ook door sausjes en je kunt er heel lekker groenten in bakken.
het is niet te koop in nederland of duitsland of belgie, een vriendin van m'n ouders neemt het wel eens voor me mee uit frankrijk .
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 11:00
Nona
Nona is offline
Cake speciaal voor trifle. Met de gewone cake wil het toch niet echt, vernam ik.
Oud 04-05-2005, 13:21
MTpower
MTpower is offline
ik hou het bij stampot...
heb het niet zo op nieuwe dingen...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 13:24
pinkkashmir
pinkkashmir is offline
In Griekenland en Turkije leefde ik altijd op pilaf, naast dat ik voor de paar vreemde pilafrecepten die ik tegenkwam, heb ik het nog nooit net zo lekker kunnen maken als the real thing, als dit in pakjes zou worden verkocht zou m'n leven compleet zijn

Verder mis ik de Amerikaanse winkel waar ik vroeger zowat naast woonde, ze zouden in elke supermarkt poptarts en hershey's en chilidogs en al die andere heerlijke Amerikaanse troep moeten verkopen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 23:08
waves
waves is offline
die groene mint siroop uit frankrijk!
Oud 05-05-2005, 09:07
Verwijderd
Citaat:
waves schreef op 05-05-2005 @ 00:08 :
Ja! En lekkere citroensiroop, die dus níet naar dreft smaakt.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 09:46
Miracle
Miracle is offline
Mintsiroop inderdaad, dat wilde ik ook zeggen...

Verder verkopen ze in Duitsland toch ook wat meer lekkere dingen dan in Nederland. Aardappelmeel voor brood bijvoorbeeld. Of een lekkere saus, remoulade heet dat. We doen regelmatig boodschappen in Duitsland, omdat ze bepaalde dingen hier gewoon niet hebben (of ontzettend duur).
Oud 05-05-2005, 10:00
Verwijderd
In andere landen hebben ze ook dingen niet die wij hier wel hebben.

In Zweden hebben ze heel veel dieetdingen (suikervrij, glutenvrij, dat soort dingen) gewoon in de supermarkt staan. Dat mis ik in Nederland wel. En de grote knäckerbröden uit Zweden, niet omdat ik die zo geweldig lekker vind, maar ze zijn gewoon grappig.

Doordat ik geen vlees eet en tegen een heleboel dingen niet kan, ben ik niet zo 'uitprobeerderig' mbt eten in het buitenland, er is dus weinig waarvan ik zo iets heb van 'dat zouden ze hier ook moeten hebben'.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 10:09
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Knippa's en Mangosteen, beide vruchten, moeten ze zeker beginnen te importeren. Natuurlijk ook kokoskoek, dan bedoel ik dus niet die ransige kokosmacronen maar echte kokoskoek.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 16:40
JessieL
JessieL is offline
Het is meer drank (nou ja meer het is gewoon drank), maar iedereen die ooit in brazilie is geweest heeft vast wel eens Guarana-frisdrank gedronken. heerlijk......
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 18:15
Verwijderd
Citaat:
waves schreef op 05-05-2005 @ 00:08 :
\
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 19:08
Verwijderd
oow ja...in jordanie hadden ze 'konafe' ofzo... dat is zoooo lekker... een soort oranje gebak en een soort kaas... met pistache eroverheen*kwijl* klinkt heel vies maar tis echt lekker... teveel is ook kotselijk... mja tis gwn lekker
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 05-05-2005 @ 10:07 :
Ja! En lekkere citroensiroop, die dus níet naar dreft smaakt.
de citroenlimonade van het merk hooghoudt smaakt, vind ik persoonlijk, absoluut niet naar dreft

hij is wel alleen maar in groningen en omstreken verkrijgbaar

in amerika hadden ze van die kaneelachtige gefrituurde stengels met gigantisch veel suiker erop (o.a. in disneyland) die mogen hier ook wel komen. heb ze ook wel eens in frankrijk gehad, maar daar smaakten ze heel anders
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 19:27
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef op 05-05-2005 @ 20:24 :
de citroenlimonade van het merk hooghoudt smaakt, vind ik persoonlijk, absoluut niet naar dreft

hij is wel alleen maar in groningen en omstreken verkrijgbaar

in amerika hadden ze van die kaneelachtige gefrituurde stengels met gigantisch veel suiker erop (o.a. in disneyland) die mogen hier ook wel komen. heb ze ook wel eens in frankrijk gehad, maar daar smaakten ze heel anders
bij domino's pizza hebben ze die stengels ook
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 20:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In Belgie hebben ze al zoveel dingen die ze hier niet (meer) hebben. Idd die mintsiroop, verder:
- holle spaghetti (hadden we hier wel maar nu niet meer geloof ik)
- rijst in zakjes (zie je hier ook maar sporadisch, daar moet je een moord plegen om losse rijst te vinden)
- mayonaise met citroen
- veel alcoholvrije champagne-achtige dingen
- wafelmix

Kan verder even zo gauw niets bedenken.
Oud 05-05-2005, 20:08
Verwijderd
ik heb laatst bij een vriendin holle spaghetti gegeten, dus ergens in nederland is het nog wel te koop
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 21:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-05-2005 @ 21:08 :
ik heb laatst bij een vriendin holle spaghetti gegeten, dus ergens in nederland is het nog wel te koop
Ja, mijn vriend zei dat het nog gewoon te koop is maar in mijn woonplaats (in NL ) is het dus niet meer te koop.
Oud 05-05-2005, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-05-2005 @ 21:06 :
- rijst in zakjes (zie je hier ook maar sporadisch, daar moet je een moord plegen om losse rijst te vinden)
Heb je gewoon van Lassie? Rijst in builtjes oid noemen ze dat?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 21:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-05-2005 @ 22:20 :
Heb je gewoon van Lassie? Rijst in builtjes oid noemen ze dat?
Ja, klopt maar in Belgie is het echt bij bijna alle soorten rijst, ook de goedkopere. Ik bedacht me toen ik het al gepost had dat ik idd zilvervliesrijst van Lassie in zakjes had (want zilvervliesrijst kon ik dan weer niet vinden in Belgie).
Oud 05-05-2005, 21:23
Verwijderd
Witte rijst heb je ook in zakjes van Lassie, dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 11:47
Auntie M
Auntie M is offline
Uit Amerika instant rootbeer, magnetron kaaspopcorn, ontbijtwafels (zijn minder zoet en heel jammie met maplesyrup en een beetje boter, je kunt ze in de vriezer bewaren).

Als iemand 1 van deze produkten hier wel is tegengekomen zou ik graag willen weten waar
Oud 06-05-2005, 13:02
Sjoerd
Sjoerd is offline
de échte tsatsiki!
skordalia.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 15:56
TRXD
TRXD is offline
Best wel leuke reacties!!! Leuk om te lezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten