Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Gedichten zul je vast op internet wel kunnen vinden, als ze niet van bekende mensen hoeven te zijn is dat helemaal makkelijk. Bij ons op school hebben ze wel eens schilderijen ed hangen, bv. met de dag van de psychiatrie en soortgelijke dagen ed...maar daar heb jij weinig aan...misschien dat er ergens een site is met dergelijke dingen? Ik ken nog een aantal boeken en films, maar ik ben altijd slecht in titels. ![]() ![]() Andere titels (ff gezocht met google): Clean, Shaven en Angel Baby en Conspiracy Theory. Er schijnt ook een film te zijn die Borderline heet. En misschien heb je sowieso iets aan: http://www.schizofrenieplein.nl/hulp...0/kunstuit.htm Laatst gewijzigd op 13-04-2005 om 07:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als het goed is is er ook een film van "you never promised me a rosegarden", maar ik zou niet weten waar je die kunt huren/kopen. Ik ben er zelf namelijk wel vaker naar op zoek geweest, maar tot nu toe nog zonder succes. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik heb wel een hele mooie site van iemand met een kunstmatige stoornis. Het betreft een tekenaar die 9 portretten maakt onder invloed van LSD
http://tinyurl.com/25poo heel gaaf ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Persoonlijkheidsstoornissen kenmerken zich doordat ze stereotype, inadequate, repeterende gedragspatronen zijn, die over een periode van tenminste twee jaar het 'zelf', het werk en de relatie van de patient (op een negatieve manier) bepalen. Op dit moment zijn er qua diagnostiek 10 in omloop: de paranoide persoonlijkheidsstoornis (dit is anders dan Nash in A Beautiful Mind!), de schizoide, de schizotypische, antisociale, borderline, theatrale, narcistische, ontwijkende, afhankelijke en obsessieve-compulsieve persoonlijkheidsstoornissen. Misschien is het handig als je hier wat meer info over zoekt, wellicht krijg je dan ineens zelf ideeen? Een andere film, ook met Jack Nicholson, is As Good As It Gets... Als je daar zo losjes naar kijkt dan heb je door dat de hoofdrolspeler niet helemaal lekker is, maar als je erover na gaat denken, merk je dat hij richting de theatrale persoonlijkheidsstoornis neigt... En de aller-allerbeste vind ik Fatal Attraction... De personage die Glenn Close daar neerzet is een personificatie van de borderline persoonlijkheidsstoornis. Da's echt een aanrader! Oh ja voor de liefhebbers: het schijnt dat men voor de DSM-V (wordt verwacht rond 2012 dacht ik.....) weer overweegt de goeie ouwe 'psychopaat' terug te brengen onder de persoonlijkheidsstoornissen... Dan zou Silence of the Lambs ineens een leuke optie zijn voor deze topic ![]() Groetjes Mathijs
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik vraag me af wat er minder loos aan is dat van wat jij zegt dat een belediging zou zijn. (Die vind ik dan nl weer een stuk minder erg.) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat stukje over dat sommige mensen makkelijk beledigd zijn, daarmee bedoel ik dat het voor sommige mensen wat harder aankomt dan voor andere mensen. 't is allemaal niet zo'n drama hoor maar 'k dacht ik zeg het even ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik ben eerstejaars psychologie, dus je kunt me moeilijk beschuldigen van desinteresse. ![]() Het feit dat mensen hier willen reageren, is toch juist een teken van interesse. Ik ben het wel met je eens dat het beter is als de verschillen tussen die dingen duidelijker worden. Je voorkomt dit soort reacties alleen maar door het zelf uit te leggen. Schizofrenie en MPS worden bijvoorbeeld ook standaard door elkaar gehaald. Maar alleen mensen die dat weten, kunnen anderen erop verbeteren. ![]() Maar on topic; 'As good as it gets' is inderdaad een mooie film. Ze hebben op de uni vertoond met ervoor en erna info over dwangneuroses. Typische is dat juist de dingen waarvan je verwacht dat ze het overdreven in belang van de film juist klopten (elke dag een nieuw stuk zeep pakken bijv). Over die persoonlijkheidsstoornis weet ik verder weinig, want daar hebben ze niet over gehad, maar de film op zichzelf is gewoon al het bekijken waard. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik snap dat het niet cool is, maar of ik je nou zielig vind is een tweede. want aan je vrolijkheid te zien kan je er heel goed mee om gaan, voor zover ik dat kan beoordelen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|