Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2005, 20:02
Verwijderd
Kan dat kwaad?

Ik snap dat er niet echt een eenduidig antwoord op te geven is (ligt nogal aan de bloeduitstorting ed), maar is het min of meer hetzelfde als een 'normale' bloeduitstorting en is het vaak gewoon een kwestie van wachten tot het weer weg gaat of is in je oog anders oid?

Alvast bedankt voor het antwoord.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 20:04
Bell
Bell is offline
mijn moeder had laatst ook een grote bloeduitstorting in dr oog... helemaal rood enzo.. volgens mij kan het niet heel veel kwaad, als je maar oppast met je iris en pupil...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 07:41
Qamra
Qamra is offline
Het is net zoiets als met bloedneuzen; bij sommige mensen zijn de haarvaten in het oog wat zwakker en knappen ze eerder. Denk niet echt dat het veel kwaad kan, behalve als je dus al een verleden hebt met bloedproblemen.. Maar dat is logisch
Oud 17-04-2005, 11:56
sjefke
sjefke is offline
Als het zeer doet moet je zo snel mogelijk naar de dokter of m opbellen waarschijnlijk wordt je dan onderzocht als het geen zeer doet dan is het gwoon zwaar irritant had t vrijdag toevallig ook duurde een paar uur daarna zwakte t af.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 18:44
toemba
toemba is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-04-2005 @ 21:02 :
Kan dat kwaad?

Ik snap dat er niet echt een eenduidig antwoord op te geven is (ligt nogal aan de bloeduitstorting ed), maar is het min of meer hetzelfde als een 'normale' bloeduitstorting en is het vaak gewoon een kwestie van wachten tot het weer weg gaat of is in je oog anders oid?

Alvast bedankt voor het antwoord.
Nee. dat kan geen kwaad. gaat vanzelf weg, kan een tot twee weken duren omdat het in je oog ietsje trager gaat
Oud 17-04-2005, 20:48
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ik denk ook niet dat t kwaad kan. Heb t ook vaak (gehad), geen idee waardoor t nou komt. Zolang ik er geen last van heb vind ik t niet echt iets om me zorgen over te maken.
Licht eraan waar je bloedvaatjes lopen, als dat dichtbij t oppervlak is dan is de kans op een bloeduitstorting gewoon wat groter, net zoals bij bloedneuzen.
Oud 17-04-2005, 22:08
Verwijderd
Ik weet wel waar het bij mij door komt: ik heb een klap in/op m'n oog gehad.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 22:13
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
hmm een klap in t oog , ok. Als t geen pijn doet dan lijkt er me niet te veel aan de hand.
Oud 18-04-2005, 08:31
toemba
toemba is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 17-04-2005 @ 23:13 :
hmm een klap in t oog , ok. Als t geen pijn doet dan lijkt er me niet te veel aan de hand.
Zolang je geen ontstekings verschijnselen krijgt, is er niet zo veel aan de hand. En zelfs dan is het nog niet zo heel erg.. Maak je dus maar niet druk, alles komt goed
Oud 18-04-2005, 08:46
Verwijderd
Mijn ogen zijn me toch wel wat waard. Maar voorlopig kan ik nog gewoon goed zien (voor zo ver ik dat kan beoordelen ) en qua pijn ed valt het ook wel mee. 't is gevoelig en soms doet het pijn en mijn ooglid ed is een beetje dik, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Wel vervelend en lastig dat ik nu m'n lenzen niet in kan...ff opzoek naar m'n bril maar weer...en hopen dat het snel weer over is.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 08:58
toemba
toemba is offline
Citaat:
toemba schreef op 17-04-2005 @ 19:44 :
kan een tot twee weken duren omdat het in je oog ietsje trager gaat
succes en beterschap
Oud 19-04-2005, 16:06
Verwijderd
Wat ik me afvraag...zou het kunnen dat door die klap de bolling van mijn oog wat is veranderd? Of moet je wel heel heel heel hard slaan om dat voor elkaar te krijgen? (Oftewel: of is dat onmogelijk?)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-04-2005 @ 17:06 :
Wat ik me afvraag...zou het kunnen dat door die klap de bolling van mijn oog wat is veranderd? Of moet je wel heel heel heel hard slaan om dat voor elkaar te krijgen? (Oftewel: of is dat onmogelijk?)
Volgens mij is dat onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 16:20
Verwijderd
't is nl heel raar, maar ik zie met het oog waar ik die klap in/op gehad heb een stuk beter dan met mijn andere oog, terwijl ik daar vannacht wel mijn lens in heb gehad (en in dat andere oog dus niet (nacht van vrijdag op zaterdag voor het laatst)).
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten