Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2005, 12:07
noewkie
noewkie is offline
ligt het aan mij of gaan vooral jon ge mensen 13 tot jaar of 16 ervan uit dat waneer je verliefd bent je meteen van iemand houd ????

Ook zoeits mensen die na 4 maanden al het gevoel hebben dat waneer het uit gaat ze in een diep zwat gat vallen en daar nooit meer uit denken te komen want o ik hield zo van mijn vriendje van 15.

Ik denk dat je dus pas kan spreken van houden van als je het hele verliefdheids gevoel ver voorbij bent, als je gaat ergeren aan stomme dingen maar daar wel mee kunt leven als je boos op elkaar kunt zijn zonder dat je bang bent dat het uit gaat.

wat vinden julie ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2005, 12:13
Muchacha
Muchacha is offline
Verliefdheid en houden van is zó anders als je jong bent. Ik ben zo vaak verliefd geweest, en dan helemaal heart-broken als het niet wederkerig bleek te zijn. Nu lach ik er eens mee, zeg ik "god amaai, op die jongen was ik zooooooooo verliefd", terwijl ik hem niet eens goed kende.
Houden van is inderdaad de verlening van verliefd zijn. In het begin ben je vooral verliefd, en dan denk je ook nog niet rationeel. Als je langer bij elkaar bent, ga je van elkaar houden, en kan je ook meer afstand nemen van je gevoelens, is het minder overweldigend. Liefdesverdriet doet volgens mij ook altijd pijn. Het is enkel 'minder erg' als je jong bent, omdat je dan nog een hele toekomst voor je hebt liggen. En het is inderdaad wel zo dat na regen zonneschijn komt. Ik dacht dat ook dat ik NOOIT zonder mijn ex ging kunnen, en nu ik erover ben, voel ik me heel gelukkig. Dus, er is nog hoop hoor
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 12:19
Yerli
Yerli is offline
Hmmm.. niet dat ik weet.. het is gewoon een gevoel, misschien is het inderdaad anders als je ouder bent, maar dan kan je nog wel van iemand houden

Maar of ze er gelijk vanuit gaan? Niet dat ik weet.
Oud 06-04-2005, 13:47
WolterB
WolterB is offline
Geen idee, ik had het iig niet toen ik 13 tot 16 was
Oud 06-04-2005, 13:52
Verwijderd
Als ik verliefd ben, dan hou ik ook van dat persoon.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:21
yapo
yapo is offline
ik denk dat die 2 begrippen toch dichter bij elkaar liggen dan hier verteld wordt.
Oud 06-04-2005, 14:31
Verwijderd
Ik ben het eens met wat Reverend zegt
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:31
Verwijderd
Citaat:
yapo schreef op 06-04-2005 @ 15:21 :
ik denk dat die 2 begrippen toch dichter bij elkaar liggen dan hier verteld wordt.
Nou ja dat vind ik dus echt niet. Verliefd worden of houden van ligt ver uit elkaar.
Als je bijvoorbeeld verliefd op iemand bent, verder niks met diegene hebt ofzo, dan hou je toch niet van hem? Ben je er alleen maar verliefd op.

Houden van is een gevoel wat op verliefdheid volgt, als je elkaar beter leert kennen, dan ga je van elkaar houden.
Ze zeggen toch ook van je bent eerst verliefd, en dat gaat over in houden van?! Maar ja daar ben ik het dan ook weer niet helemaal mee eens, want zo duidelijk is die grens nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:57
jet
jet is offline
ja houden van is namelijk leeftijdsgebonden
Oud 06-04-2005, 15:04
yapo
yapo is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 06-04-2005 @ 15:31 :
Nou ja dat vind ik dus echt niet. Verliefd worden of houden van ligt ver uit elkaar.
Als je bijvoorbeeld verliefd op iemand bent, verder niks met diegene hebt ofzo, dan hou je toch niet van hem? Ben je er alleen maar verliefd op.

Houden van is een gevoel wat op verliefdheid volgt, als je elkaar beter leert kennen, dan ga je van elkaar houden.
Ze zeggen toch ook van je bent eerst verliefd, en dat gaat over in houden van?! Maar ja daar ben ik het dan ook weer niet helemaal mee eens, want zo duidelijk is die grens nou ook weer niet.
En dat laatste bedoel ik ook. Als je van iemand houdt dan ben je er naar mijn mening ook verliefd op. Maar als je op iemand verliefd bent hoef je idd (nog) niet per sé van die persoon te houden.
Oud 06-04-2005, 15:08
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Waarom geloof je het minder snel als iemand van 15 dat zegt..? Ik had ook 5,5 maand met -SoloWolf-, maar ik hield echt wel van m.. En nog steeds trouwens..
Ik denk dat jonge mensen (om het zo maar ff te noemen) sneller bereid zijn van iemand te houden dan een ouder iemand, misschien daarom dat ze dat zo snel zeggen..
Oud 06-04-2005, 15:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
'Houden van' is niet leeftijdsgebonden. Ik denk daarintegen wel, dat veel jonge meiden/jongens van een jaar of 13, 14, 15, te snel spreken van 'houden van'. Nu ik er beter over nadenk, niet alleen zij. Ik vind dat veel mensen te snel en te vaak 'ik hou an je' roepen. M'n zusje, 17 jaar, tegen d'r 5e vriendje (of 6e, of 7e, ik houd al dat va-et-vient niet meer bij), na een maandje. De woorden 'ik hou van je' betekenen voor mij nog heel veel. Ik hou dan ook niet van veel mensen en tegen nog minder zal ik het ook zeggen. Overigens vind ik wel dat je van iemand kan houden als je nog in het verliefdheids-stadium zit. Bijvoorbeeld als je die persoon al heel lang goed kende voordat je er verliefd op werd.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:11
Shereentjuh
Shereentjuh is offline
dus als je jong bent kun je niet van iemand houden ? dat vind ik dus echt onzin...

tuurlk het is misschien wel iets anders dan als je wat ouder bent... maar je kunt echt wel van iemand houden...
Oud 06-04-2005, 15:34
MB
MB is offline
Citaat:
Shereentjuh schreef op 06-04-2005 @ 16:11 :
dus als je jong bent kun je niet van iemand houden ? dat vind ik dus echt onzin...

tuurlk het is misschien wel iets anders dan als je wat ouder bent... maar je kunt echt wel van iemand houden...
Ik denk dat als je zo jong bent als jij en ik, je wel van iemand houd. Maar als je daar achteraf op terug zou kijken, dat het heel anders is en niet in verhouding staat met wat je dan verstaat onder 'houden van'.
Oud 06-04-2005, 17:22
.Pure
.Pure is offline
tuurlijk kan je van iemand houden als je zo jong bent en er zullen ook ongetwijfeld kindies zijn die al echt van een vriendje/vriendinnetjelief houden.

maar ik denk dat het tegenwoordig gewoon stoer is om dat te zeggen ofzo, op welke cu2 of sugababes of whatever-site staat nu geen 'hvj' 'laf joeeeee' etc. Gewoon een fase denk ik
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 17:36
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
ik hou ook van mn beste vriendin zonder er iets mee te hebben ofzo...ik denk dat iedereen het hele "houden van" maar lekker voor zich moet bepalen, er zijn ook geen regels voor verliefd zijn dusja
Oud 06-04-2005, 17:49
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
WolterB schreef op 06-04-2005 @ 14:47 :
Geen idee, ik had het iig niet toen ik 13 tot 16 was
Moet er trouwens ook bijzeggen dat ik toen ook nog geen vriendinnetjes had

Denk idd dat t niet iets leefstijdgebondens is, en ook per persoon verschillend is.
Oud 06-04-2005, 18:05
*Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Denk niet dat als je 14 bent en je hebt 3 maanden een vriendje dat je kunt zeggen dat je van elkaar houdt, dat ik weet ik eigenlijk wel zeker. Ik dacht ook dat toen ik 15 was en 2 maanden wat had dat we al van elkaar hielden, maar nu 2 jaar later ben ik 17 en heb nog steeds met hem, en nu is het pas echt "houden van"
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:09
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens... houden van kan pas na een hele tijd. Een tijd waarin je heel veel met elkaar hebt meegemaakt en elkaar echt door en door kent (dat zijn dus iemands goede en minder goede eigenschappen) en vertrouwt.

Maar ik denk niet dat je kan zeggen dat mensen van 15 niet weten wat houden van is. Daar is geen leeftijd aan verbonden. Dat is een gevoel wat iedereen kan hebben, ook jongere mensen. Dat moet je niet onderschatten.
Oud 06-04-2005, 18:11
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
noewkie schreef op 06-04-2005 @ 13:07 :
ligt het aan mij of gaan vooral jon ge mensen 13 tot jaar of 16 ervan uit dat waneer je verliefd bent je meteen van iemand houd ????

Ook zoeits mensen die na 4 maanden al het gevoel hebben dat waneer het uit gaat ze in een diep zwat gat vallen en daar nooit meer uit denken te komen want o ik hield zo van mijn vriendje van 15.

Ik denk dat je dus pas kan spreken van houden van als je het hele verliefdheids gevoel ver voorbij bent, als je gaat ergeren aan stomme dingen maar daar wel mee kunt leven als je boos op elkaar kunt zijn zonder dat je bang bent dat het uit gaat.

wat vinden julie ?
Eh.. ik denk dat iedereen het verschil tussen verliefd zijn en houden van wel weet. Of ze nou 13 of 25 zijn. En als je verliefd bent, kan je heel goed van die persoon houden. Net zo goed als dat je van mensen kan houden waar je niet op verliefd bent overigens (en dan bedoel ik niet alleen familie maar ook vrienden).

Edit: Liefdesverdriet kan je hebben na een relatie van een maand.. en na ene relatie van 5 jaar. En mensen met liefdesverdriet denken altijd dat het het einde van de wereld is. En komen er ook snel genoeg achter dat dat niet zo is. Ik heb op m'n 14 een jaar lang met iemand een relatie gehad.. ik hield echt van die jongen. Zo ook met de relatie erna. Ik ben inmiddels 17 en ik vind nog steeds dat ik echt van die mensen hield en dus niet dat ik maar een naief dom 14 jaar oud meisje was.

Laatst gewijzigd op 06-04-2005 om 18:13.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 20:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik had 3 weken iets met een meisje (heel oppervlakkig, achteraf gezien), en opeens eindigt ze een sms-je met 'hvj'. 'k Schrok me rot. Na 3 weken.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 20:45
Antinoniem
Antinoniem is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-04-2005 @ 21:39 :
Ik had 3 weken iets met een meisje (heel oppervlakkig, achteraf gezien), en opeens eindigt ze een sms-je met 'hvj'. 'k Schrok me rot. Na 3 weken.
Dat is tegenwoordig heel normaal hoor. Mensen snappen het verschil tussen verliefdheid en liefde blijkbaar niet. Ik heb nu wel sterk t gevoel dat ik echt hou van mijn beste vriendin zeg maar, maar das toch zeker geen verliefdheid. maar ach, ik ben nog jong eh
Oud 06-04-2005, 20:50
voorbijganger
voorbijganger is offline
Nogal een zinloze discussie aangezien er voor beide termen geen definitie of zo is en iedereen er wel iets anders onder verstaat, en iedereen ook op een andere manier 'houdt van'.

Volgens mij bedoel je gewoon dat leeftijd een bewuster en minder vluchtig gevoel meebrengt. En dat kan wel kloppen.
Oud 06-04-2005, 20:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Antinoniem schreef op 06-04-2005 @ 21:45 :
Dat is tegenwoordig heel normaal hoor. Mensen snappen het verschil tussen verliefdheid en liefde blijkbaar niet. Ik heb nu wel sterk t gevoel dat ik echt hou van mijn beste vriendin zeg maar, maar das toch zeker geen verliefdheid. maar ach, ik ben nog jong eh
Ik was 18 en zij 15. Nou moet ik zeggen dat zij nog wel erg kinderlijk was/is (dat is één van de redenen dat het na een maandje alweer afgelopen was). Of dat er iets mee te maken heeft..? Ik had er erg veel moeite mee om 'hvj' (de afkorting dus, we hebben het nooit voluit geschreven/gezegd) terug te sms-en. Ik dacht: "Als ik het niet doe, is het voor haar ook weer zo sneu". Maar het voelde toch niet goed.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 20:52
Gadje
Gadje is offline
houden van is een gevoel wat snel kan komen, maar meestal bij mij toch wel na een half jaar ofzo. want als je van iemand houd is dat speciaal, net dat ene gevoel dat de ander er voor je is en jij ook voor hem. het is moeilijk uit te leggen wat dat gevoel nu precies is.

ik heb ooit eens iets met een jongen gehad die al van me hield voordat we iets hadden toen wist ik al wat voor vlees ik in de kuip had. een jong broekie want de meeste 15/16 jarige kunnen naar mijn idee nog niet precies weten wat houden van inhoud. dat voel en leer je als je ouder wordt, fouten maakt en dingen meemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2005, 21:06
Releric
Releric is offline
Verliefd zijn en houden van zijn absoluut niet hetzelfde.

Verliefd zijn wordt gekenmerkt door de aanmaak van bepaalde stoffen in je hersenen, die ABSOLUUT na een paar jaar niet meer aangemaakt worden. Sorry, maar jij zal niet voor altijd verliefd zijn op je partner. Na een jaar of 2 (gemiddeld, dus kan korter of langer) worden de stoffen voor verliefdheid niet meer aangemaakt, maar als de relatie goed is wordt er een andere stof aangemaakt (een variant van de DNA base cytosine {kom ff niet meer helemaal op de naam}), die zorgt dat je een knuffelig en warm/fijn gevoel bij je partner krijgt, maar dit is geen verliefdheid.

Biologisch gezien.

Emotioneel gezien is het ook totaal anders. Verliefdheid wordt gekenmerkt door irrationaliteit, je denkt constant aan die persoon en bent serieus onder invloed. Verliefdheid is in dat opzicht een drug.
Houden van is volgens mij een gevoel van medeleven en respect en meer voor een ander, iemand die toch wel een heel speciaal plekje in je hart inneemt.
Oud 06-04-2005, 21:12
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Ik heb na 3 maanden nog niet "ik hou van je" tegen mn vriendje gezegd... (niet toen ik nuchter was iig )

maar dat komt wel n keer...
Oud 06-04-2005, 21:20
Verwijderd
Citaat:
voorbijganger schreef op 06-04-2005 @ 21:50 :
Nogal een zinloze discussie aangezien er voor beide termen geen definitie of zo is en iedereen er wel iets anders onder verstaat, en iedereen ook op een andere manier 'houdt van'.

Volgens mij bedoel je gewoon dat leeftijd een bewuster en minder vluchtig gevoel meebrengt. En dat kan wel kloppen.
Ik denk dat dit de beste reactie is in dit topic. Je kan toch niet zeggen wat de ander wel of niet voelt, bovendien kan jij niet objectief uitdrukken wat jij voelt en hoe sterk jij dat voelt, zodat je niet kan vergelijken met iemand anders. Het is echter wel waarschijnlijk dat je later terugkijkt naar eerdere liefdes en het dan vergelijkt met de relatie die je dan hebt en dan zul je (waarschijnlijk, niet zeker natuurlijk) denken dat dat eerste minder voorstelde en dat de term "houden van" meer op zijn plaats is bij die latere relatie dan bij de eerdere.

Er zit wel een nadeel aan deze redenering: als je dit gaat zeggen kan je natuurlijk helemaal niets met elkaar vergelijken, elk persoon staat op zich; relativisme. Ik denk alleen dat je er hier niet heel veel aan kan doen, omdat het om gevoelens gaat. Het enige wat je zou kunnen denken is dat de "ouderen" gelijk hebben aangezien zij (meestal) het verst zijn in hun ontwikkeling en dus ook het meeste (levens)ervaring hebben.

Even voor de duidelijkheid: Ik zeg dus niet dat de "jongeren" niet kunnen houden van iemand!

Lastig om over zoiets te schrijven, ik moet bijna overal waarschijnlijk en meestal enzo tussenzetten...

Edit: Ik ben er helemaal vergeten bij te zetten wat ik er zelf van vind: ik ben het wel eens met noewkie, ik denk dat ik pas echt het gevoel "houden van" zou hebben als de verliefdheid voorbij is, het toch nog heel fijn is om bij de ander te zijn en ik niet meer bang ben om de ander kwijt te raken door stomme/domme dingen.

Ach...ik kan het nu ook eigenlijk niet met zekerheid zeggen, ik heb nog nooit een relatie gehad, dus ik kan er alleen maar over filosoferen

Laatst gewijzigd op 06-04-2005 om 21:53.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 21:21
blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Citaat:
.Pure schreef op 06-04-2005 @ 18:22 :
tuurlijk kan je van iemand houden als je zo jong bent en er zullen ook ongetwijfeld kindies zijn die al echt van een vriendje/vriendinnetjelief houden.

maar ik denk dat het tegenwoordig gewoon stoer is om dat te zeggen ofzo, op welke cu2 of sugababes of whatever-site staat nu geen 'hvj' 'laf joeeeee' etc. Gewoon een fase denk ik
"i agree"

mmjat mijn vriendin is bijna 16, best volwassen en we hebben nu drie maandjes, we zijn dolverliefd op elkaar, maar tegelijkertijd geven we ook veel om elkaar, past dat dan niet in de term van "houden van"? Het is hoe je de term ziet! Ik heb ook een jaar verkering gehad en het gevoel van "houden van" heb ik nu ook al na drie maanden, is het dan raar om dat te zeggen? Het is toch geen verbintenis? Het is hoe je het ziet:
  • * ik hou van appels
    * ik hou van vrouwen
    * ik hou van mijn computer
    * ik hou van neuspeuteren

en om niet te vergeten

* hou van joe

Houden van is een breed begrip, dat kan je niet in één hokje plaatsen.. Wel ben ik het met several mensen eens dat da gedoe van "hvj", "luf ya" nergens op slaat.. Kijk als iemand dat tegen mij zegt na één dag of na een week, dan denk ik bij mijn eigen ach zout toch eens lekker op, maar als iemand dat zegt na een paar maanden, met gevoel, dan vind ik die houden van evenveel waard dan dat je al 20 jaar bij elkaar ben .. En het ligt er ook aan hoe je elkaar ontmoet in welke situatie.. Als er met je vriendin na een auto ongeluk heel veel dingen veranderen, dan gaat alles ook veel sneller, heel je relatie, tja moeilijk uit te leggen..

Maar "houden van" is juist op welke datum, tijd, plaats of relatielengte als het maar met gevoel wordt gezegd, diep uit je hart
Oud 06-04-2005, 23:03
11568
11568 is offline
Citaat:
Gadje schreef op 06-04-2005 @ 21:52 :
houden van is een gevoel wat snel kan komen, maar meestal bij mij toch wel na een half jaar ofzo. want als je van iemand houd is dat speciaal, net dat ene gevoel dat de ander er voor je is en jij ook voor hem. het is moeilijk uit te leggen wat dat gevoel nu precies is.

ik heb ooit eens iets met een jongen gehad die al van me hield voordat we iets hadden toen wist ik al wat voor vlees ik in de kuip had. een jong broekie want de meeste 15/16 jarige kunnen naar mijn idee nog niet precies weten wat houden van inhoud. dat voel en leer je als je ouder wordt, fouten maakt en dingen meemaakt.
Mwaha en dat is 17...ja ja, in dat jaar doe je verschrikkelijk veel levenservaring op
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 23:26
Verwijderd
argh
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 23:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 06-04-2005 @ 21:53 :
Dát vind ik wel maf. Als het voor jou niet goed voelt dan zou ik het nooit zeggen, dat is juist dé manier om "Ik hou van je" helemaal uit zijn verband te trekken.
Aan de andere kant: je wilt toch ook geen lief, schattig meisje teleurstellen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 00:01
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 07-04-2005 @ 00:58 :
Dat is nog geen reden om van je principes af te stappen
Vrouwen zijn voor mannen nou juíst de reden om van hun principes af te stappen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 00:40
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Reverend schreef op 06-04-2005 @ 14:52 :
Als ik verliefd ben, dan hou ik ook van dat persoon.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 09:51
miro
miro is offline
Waarom zou je niet van iemand kunnen houden en verliefd zijn tegelijk?

En je kan best zeggen dat mensen van 15 ook van iemand kunnen houden. Misschien zeggen ze t wel te vroeg. Maar ik weet toch zeker dat ik wel van mijn vriendje hield waar ik van mijn 15de tot mijn 17e mee ging.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 13:30
MissN0urri
MissN0urri is offline
K ben 17...heb 3 maanden met een jongen gehad..en ja ik hield heel erg veel van deze jongen..ik denk echt dat er geen tijdlimiet aan vast zit hoor.....
Ik riep vroeger ook altijd als iemand na een maand zei: k hou van hem...Doe normaal! dat kan niet! Nu heb ik het zelf mee gemaakt..en het kan dus wel..
Oud 07-04-2005, 17:59
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
grl schreef op 06-04-2005 @ 19:11 :
[B]Eh.. ik denk dat iedereen het verschil tussen verliefd zijn en houden van wel weet.
Oh nee hoor, dat is dus echt niet waar. Ik kreeg al smsjes van een jongen vóór we wat hadden dat hij al een beetje van me begon te houden... En in de weken die volgden heeft hij het nog veel vaker gezegd.

Bovendien zeggen Reverend en Scordalus ook dat ze van iemand houden als ze er verliefd op zijn. Die hebben het blijkbaar ook nog niet helemaal begrepen.

Voor mij betekent 'ik hou van jou' heel veel en het zijn woorden die echt niet tegen jan en alleman zeg. Ik denk dat het ook pas komt na een hele tijd, wanneer je elkaar door en door kent. Ik vind het dan ook een serieuze afknapper als een jongen al zo snel 'ik hou van je' zegt, omdat het dan nooit al echt zo kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:08
Unexplained
Unexplained is offline
Dingen als verliefd zijn en houden van zijn erg subjectief en ook erg afhankelijk van het perspectief. Naarmate iemand ouder wordt, neemt ook het formaat van zijn of haar belevingswereld toe. Een erg jong iemand richt zich alleen op zichzelf, een puber op een beperkte leefomgeving, terwijl een volwassen persoon zich ook globaler kan richten op omgevingen zoals de maatschappij. In dat kader geschetst, vind ik het helemaal niet vreemd dat een puber emoties binnen zijn of haar belevingswereld uitvergroot - omdat het een relatief groot gedeelte van deze belevingswereld omvat.

Verder wil ik graag benoemen dat het helemaal geen kwaad kan om een liefde als "houden van" te bestempelen. "houden van" wordt bestempelt het absolute superlatief van liefde - en in de perceptie van iemand kan dat best zo zijn. Uiteraard hoeft dat niet in de perceptie van iedereen een superlatief van liefde te betekenen; wat de één immers als absolute liefde bestempeld kan voor de ander een gematigde verliefdheid zijn. [/slap gelul]
Oud 07-04-2005, 19:18
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:

wat vinden julie ?
Absolute bullsh!t wat je daar lult...

Kijk, me ex die was 15. Hell yea dat ze van me hield, misschien zelfs nog wel doet. Daar heb ik jou het tegendeel al bewezen...

En je bewering kan niet kloppen. Wat jij zegt is dat iemand die jonger is niet van iemand kan houden. Echter, hoe noem je de gevoelens dan voor ouders, broers, zussen etc. Dat is dus geen houden van want dat kunnen zij immers niet...
Oud 07-04-2005, 19:37
T!ne
T!ne is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 06-04-2005 @ 15:31 :
Vind ik ook.. Je zegt toch nog niet de 1e maanden 'ik hou van jou..' Ik kon dat toch niet..
Oud 07-04-2005, 21:33
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:

wat vinden julie ?
Aan de ene kant klopt het wel een beetje, allicht denken de jongeren nog wat lichter over bepaalde zaken.
Maar om even jouw stelling 'dat je het hele verliefdheidsgevoel ver voorbij moet' zijn aan te halen. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Waarom zou je in hemelsnaam niet meer verliefd kunnen zijn als je van elkaar houdt, of andersom?

En als het gaat om de 'mate van overweldigendheid' ben ik het niet met Muchacha eens.
Ik heb nu anderhalf jaar een vriendin en ik kan op heel veel momenten nog zoveel meer om haar geven en kriebels voor haar hebben, dan dat ik in het prille 'vlinders in de buik'- stadium had. Het is namelijk zo, dat ik naast het 'houden van' mijn vriendin ook nog eens heel verliefd kan zijn op momenten dat je samen bent, bijv. tijdens seks, nachtjes samen, dagjes uit e.d. Dan maken je hersens weer precies dezelfde stoffen aan als wanneer je net de vlinders hebt. Dus het zijn 2 losstaande begrippen die absoluut niet alleen in elkaars verlengde liggen, maar ook onafhankelijk van elkaar werken (natuurlijk komt houden van pas na het eerste verliefd worden, maar dat sluit tijdens het 'houden van' de verliefdheid echt niet uit).
Oud 07-04-2005, 21:42
Verwijderd
Toen ik 13 was dacht ik nog niet eens aan jongens. En nu ben ik praktisch 17, nog 10 dagen, en heb ik al anderhalf jaar een vriend waar ik toch echt van hou. Ik denk wel dat verliefdheid en houden van redelijk dicht bij elkaar ligt. Zeker als je wat ouder bent. Van jonge mensen vind ik het altijd moeilijk te beoordelen of ze het nou echt menen. Ik vind niet dat je als je 2 dagen verkering hebt kunt zeggen dat je van iemand houdt. Dat ligt gewoon niet zo. Houden van moet groeien, verliefdheid is meer een fase denk ik waar je even in zit. Wat overgaat in houden van, of niet.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 21:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kreeg op mijn 17e pas mijn eerste echte vriendje op wie ik voor het eerst echt verliefd was en van wie ik voor het eerst echt houd. Het duurde bij mij echt heel lang voordat ik tegen hem kon zeggen dat ik van hem hield en dat het echt goed voor mij voelde. Ik wilde zeker zijn dat ik het echt meende voordat ik het tegen hem zei en daar had hij het best wel moeilijk mee. Bij mij duurde dat gewoon een poosje voordat het verliefd zijn omging in houden van maar ik denk niet dat dat leeftijdsgebonden is.
Oud 08-04-2005, 12:13
ShitVisjes
ShitVisjes is offline
houden van is leuk... en dat gezeik eromheen komt alleen maar van stomme amerikaanse Tv
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 13:41
noewkie
noewkie is offline
Citaat:
TerrorTwin#1 schreef op 08-04-2005 @ 13:13 :
houden van is leuk... en dat gezeik eromheen komt alleen maar van stomme amerikaanse Tv
juist
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 13:45
Lorelei
Lorelei is offline
Dan mag of TerrorTwin#1 of noewkie even precies uitleggen wat ze daar mee bedoelen.
Oud 08-04-2005, 14:12
Myuki
Myuki is offline
Dat mensen zich hier zo druk om kunnen maken
Oud 10-04-2005, 10:38
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Als mensen na 2 maanden zeggen ik hou van je dan is dat bullshit, misschien verliefdheid maar meer niet.

Houden van ontwikkeld zich pas na een paar jaar.

eerst verliefdheid en

dan periode wat voel ik eigenlijk voor hem/haar (hierin gaan meeste relaties uit op jonge leeftijd)

en dan pas komt houden van..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 14:01
Roosje
Roosje is offline
Ik denk niet dat je van iemand kan houden op deze leeftijd.

Als mijn ex zei dat hij van me hield, vond ik dat zwaar kut, want dan had ik het gevoel dat ik hetzelfde terug moest zeggen en ik wilde niet liegen.
Oud 10-04-2005, 14:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 10-04-2005 @ 11:38 :
Als mensen na 2 maanden zeggen ik hou van je dan is dat bullshit, misschien verliefdheid maar meer niet.

Houden van ontwikkeld zich pas na een paar jaar.

eerst verliefdheid en

dan periode wat voel ik eigenlijk voor hem/haar (hierin gaan meeste relaties uit op jonge leeftijd)

en dan pas komt houden van..
Nogmaals wijs ik op de situatie dat je iemand al lang en goed kent, of bevriend bent met iemand, voordat je op diegene verliefd wordt. Dan is houden van na 2 maanden helemaal zo gek nog niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten