Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je bijvoorbeeld verliefd op iemand bent, verder niks met diegene hebt ofzo, dan hou je toch niet van hem? Ben je er alleen maar verliefd op. Houden van is een gevoel wat op verliefdheid volgt, als je elkaar beter leert kennen, dan ga je van elkaar houden. Ze zeggen toch ook van je bent eerst verliefd, en dat gaat over in houden van?! Maar ja daar ben ik het dan ook weer niet helemaal mee eens, want zo duidelijk is die grens nou ook weer niet. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Denk idd dat t niet iets leefstijdgebondens is, en ook per persoon verschillend is.
||
Citaat:
Edit: Liefdesverdriet kan je hebben na een relatie van een maand.. en na ene relatie van 5 jaar. En mensen met liefdesverdriet denken altijd dat het het einde van de wereld is. En komen er ook snel genoeg achter dat dat niet zo is. Ik heb op m'n 14 een jaar lang met iemand een relatie gehad.. ik hield echt van die jongen. Zo ook met de relatie erna. Ik ben inmiddels 17 en ik vind nog steeds dat ik echt van die mensen hield en dus niet dat ik maar een naief dom 14 jaar oud meisje was.
Laatst gewijzigd op 06-04-2005 om 18:13. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zit wel een nadeel aan deze redenering: als je dit gaat zeggen kan je natuurlijk helemaal niets met elkaar vergelijken, elk persoon staat op zich; relativisme. Ik denk alleen dat je er hier niet heel veel aan kan doen, omdat het om gevoelens gaat. Het enige wat je zou kunnen denken is dat de "ouderen" gelijk hebben aangezien zij (meestal) het verst zijn in hun ontwikkeling en dus ook het meeste (levens)ervaring hebben. Even voor de duidelijkheid: Ik zeg dus niet dat de "jongeren" niet kunnen houden van iemand! Lastig om over zoiets te schrijven, ik moet bijna overal waarschijnlijk en meestal enzo tussenzetten... Edit: Ik ben er helemaal vergeten bij te zetten wat ik er zelf van vind: ik ben het wel eens met noewkie, ik denk dat ik pas echt het gevoel "houden van" zou hebben als de verliefdheid voorbij is, het toch nog heel fijn is om bij de ander te zijn en ik niet meer bang ben om de ander kwijt te raken door stomme/domme dingen. Ach...ik kan het nu ook eigenlijk niet met zekerheid zeggen, ik heb nog nooit een relatie gehad, dus ik kan er alleen maar over filosoferen ![]() Laatst gewijzigd op 06-04-2005 om 21:53. |
![]() |
||
Citaat:
mmjat mijn vriendin is bijna 16, best volwassen en we hebben nu drie maandjes, we zijn dolverliefd op elkaar, maar tegelijkertijd geven we ook veel om elkaar, past dat dan niet in de term van "houden van"? Het is hoe je de term ziet! Ik heb ook een jaar verkering gehad en het gevoel van "houden van" heb ik nu ook al na drie maanden, is het dan raar om dat te zeggen? Het is toch geen verbintenis? Het is hoe je het ziet:
Houden van is een breed begrip, dat kan je niet in één hokje plaatsen.. Wel ben ik het met several mensen eens dat da gedoe van "hvj", "luf ya" nergens op slaat.. Kijk als iemand dat tegen mij zegt na één dag of na een week, dan denk ik bij mijn eigen ach zout toch eens lekker op, maar als iemand dat zegt na een paar maanden, met gevoel, dan vind ik die houden van evenveel waard dan dat je al 20 jaar bij elkaar ben .. En het ligt er ook aan hoe je elkaar ontmoet in welke situatie.. Als er met je vriendin na een auto ongeluk heel veel dingen veranderen, dan gaat alles ook veel sneller, heel je relatie, tja moeilijk uit te leggen.. Maar "houden van" is juist op welke datum, tijd, plaats of relatielengte als het maar met gevoel wordt gezegd, diep uit je hart ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Bovendien zeggen Reverend en Scordalus ook dat ze van iemand houden als ze er verliefd op zijn. Die hebben het blijkbaar ook nog niet helemaal begrepen. ![]() Voor mij betekent 'ik hou van jou' heel veel en het zijn woorden die echt niet tegen jan en alleman zeg. Ik denk dat het ook pas komt na een hele tijd, wanneer je elkaar door en door kent. Ik vind het dan ook een serieuze afknapper als een jongen al zo snel 'ik hou van je' zegt, omdat het dan nooit al echt zo kan zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Kijk, me ex die was 15. Hell yea dat ze van me hield, misschien zelfs nog wel doet. Daar heb ik jou het tegendeel al bewezen... En je bewering kan niet kloppen. Wat jij zegt is dat iemand die jonger is niet van iemand kan houden. Echter, hoe noem je de gevoelens dan voor ouders, broers, zussen etc. Dat is dus geen houden van want dat kunnen zij immers niet...
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar om even jouw stelling 'dat je het hele verliefdheidsgevoel ver voorbij moet' zijn aan te halen. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Waarom zou je in hemelsnaam niet meer verliefd kunnen zijn als je van elkaar houdt, of andersom? En als het gaat om de 'mate van overweldigendheid' ben ik het niet met Muchacha eens. Ik heb nu anderhalf jaar een vriendin en ik kan op heel veel momenten nog zoveel meer om haar geven en kriebels voor haar hebben, dan dat ik in het prille 'vlinders in de buik'- stadium had. Het is namelijk zo, dat ik naast het 'houden van' mijn vriendin ook nog eens heel verliefd kan zijn op momenten dat je samen bent, bijv. tijdens seks, nachtjes samen, dagjes uit e.d. Dan maken je hersens weer precies dezelfde stoffen aan als wanneer je net de vlinders hebt. Dus het zijn 2 losstaande begrippen die absoluut niet alleen in elkaars verlengde liggen, maar ook onafhankelijk van elkaar werken (natuurlijk komt houden van pas na het eerste verliefd worden, maar dat sluit tijdens het 'houden van' de verliefdheid echt niet uit).
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|