Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2005, 12:05
Pluis
Pluis is offline
Dag iedereen, of niemand,

Ik heb net het forummen herontdekt ik bedacht me dat ik net zo goed even zelf wat kan vragen.

goed ik doe dus mijn afsluitend po (praktische opdracht) over acteurs door de oudheid heen (oude griekenland, rome, nu). Wat ik hiervoor graag wil weten is uit welk milieu die gasten kwamen en wat voor opleiding ze hadden en van wie. Ik dacht ik doe eens een keer origineel, maar ik geloof dat ik iets té origineel ben want er is ernstig weinig te vinden (google is leeg).

Als iemand van jullie een briljante ingeving heeft, hoor ik het graag. alvast bedankt.

ciao!

[edit] typfoutje weggehaald [/edit]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2005, 12:17
Verwijderd
Technitai Dionusou

In ancient Teos (Asia Minor), an actors' guild formed, called the "Artists of Dionysos" (Technitai Dionusou or Dionusiakoi technitai in Greek, informally referred to as hoi technitai), which eventually expanded to include other artists and musicians (kitharists, auletes, aulodes, singers, composers, poets, costumers, etc.). They staged complete concerts and plays, taught music and travelled from town to town. They were treated as privileged and favored. The guildsmen also served Dionysos, and their duties included performing his liturgy and festivals. They were headed by a priest of the god. Later, they were known in Latin as Dionysiaci artifices. For several centuries they had great power. They were also, appropriately, regarded as rowdy troublemakers in parts, and were expelled from many places they visited. (For more info, see Music and Musicians in Ancient Greece by Warren D. Anderson)

bron: http://www.winterscapes.com/dionysus/theatre.htm

Je moet bij google intypen: actors greece ancient theatre
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten