Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2005, 21:48
Kaaskopper
Kaaskopper is offline
De vraag spreekt voor zich Probeer clichés zoals "veel geld", "goede baan" etc. te vermijden alsjeblieft. Ik wil juist wat originelere redenen horen, als het mogelijk is tenminste...

Succes!
Oud 27-03-2005, 21:58
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Dat ik dan met een chill gevoel op wereldreis kan en nooit meer iets met een school te maken hoef te hebben. Als ik na jaren reizen een geniaal plan heb bedacht om nooit meer te hoeven werken en ik moet daarvoor eerst geld lenen kan ik zeggen 'leen me dat geld maar, ik ben een slim persoon, kijk maar: hier is m'n vwo diploma'.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 21:58
Sketch
Sketch is offline
Dat ik dan eindelijk mag studeren. School is me de laatste maanden steeds meer gaan tegenstaan, alle motivatie is er uit. Ik klamp me vast aan de gedachte dat het binnenkort voorbij kan zijn.

Klinkt wel dramatisch

Oh, en de hele omgeving met telkens dezelfde mensen ben ik ondertussen ook zat.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 27-03-2005 @ 22:58 :
Dat ik dan eindelijk mag studeren. School is me de laatste maanden steeds meer gaan tegenstaan, alle motivatie is er uit. Ik klamp me vast aan de gedachte dat het binnenkort voorbij kan zijn.

Klinkt wel dramatisch

Zoiets ja.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 22:04
Verwijderd
omdat je anders 4,5 of 6 jaar voor niks op school hebt gezeten.

in mijn geval 5 jaar.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 22:28
Balance
Balance is offline
Citaat:

Klinkt wel dramatisch

haha, lijkt of ik mezelf hoor maar dan een jaar terug.
Nu mis ik m'n middelbare school
Oud 27-03-2005, 22:37
Verwijderd
Uhm...heb je eigenlijk wel een motivatie nodig om je eindexamen te halen? Je moet gewoon een diploma hebben, anders ben je een totale loser. En dat wil niemand zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 22:39
Kaaskopper
Kaaskopper is offline
't Probleem is dus dat ik een beetje ongemotiveerd ben. En dat komt nou niet bepaald mooi uit nu Vandaar dat ik mezelf even wil helpen om niet door te gaan hiermee..
Oud 27-03-2005, 22:40
Verwijderd
Och. Ik geloof dat elk mens wel ergens goed in wil zijn. Dat is een algemene behoefte. Iedereen wil uitblinken in dingen en respect daarvoor krijgen. Dat is vrijwel niet mogelijk als je niet tenminste de middelbare school hebt afgerond.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 22:40
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-03-2005 @ 23:37 :
Uhm...heb je eigenlijk wel een motivatie nodig om je eindexamen te halen? Je moet gewoon een diploma hebben, anders ben je een totale loser. En dat wil niemand zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 22:45
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-03-2005 @ 23:37 :
Het niet-loser-willen-zijn is ook een soort motivatie.
Oh, en succes met alle examens en zo Kaaskopper
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 22:52
naatje287
naatje287 is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-03-2005 @ 23:28 :
Idd, ik dacht nieuw begin, nieuwe mensen....
Maar oud en vertrouwd is ook niet verkeerd hoor
Oud 27-03-2005, 22:56
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Citaat:
Idd, ik dacht nieuw begin, nieuwe mensen....
Maar oud en vertrouwd is ook niet verkeerd hoor
Betekent dat dat de toekomst waar ik naar uitkijk tegen kan gaan vallen, of dat het heden mee blijkt te vallen?

Hoe dan ook, ik weet zeker dat ik dat niet zal krijgen, hoewel ik sommige mensen misschien toch wel ga missen...

(sorry, vanaf nu ga ik weer ontopic)
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 00:09
Verwijderd
Mijn drijfveer was dat het een stuk minder tijd kost dan werken. Twintig uur is nu eenmaal een stuk minder dan veertig.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 00:14
Verwijderd
Simpele kosten-batenanalyse.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 08:45
optimistje
optimistje is offline
Ik heb geen zin om nog een jaar te verspillen op school (ik ben al twee keer blijven zitten door omstandigheden en om nou een derde keer de vierde/vijfde over te doen).
Daarnaast wil ik wel graag mijn dilpoma en dan verder studeren om later een leuke baan te kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 11:00
jet
jet is offline
als ik nog een jaar thuis moet wonen denk ik dat iemand dat niet levend gaat redden
Oud 28-03-2005, 11:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sketch schreef op 27-03-2005 @ 23:56 :
Betekent dat dat de toekomst waar ik naar uitkijk tegen kan gaan vallen, of dat het heden mee blijkt te vallen?

Hoe dan ook, ik weet zeker dat ik dat niet zal krijgen, hoewel ik sommige mensen misschien toch wel ga missen...

(sorry, vanaf nu ga ik weer ontopic)
Het tweede: het heden blijkt dan (achteraf) toch wel leuk te zijn geweest. En nu vind je wat vertrouwd is maar saai, maar straks mis je dat vertrouwde juist, want dan zit je niet meer bij mensen die je al 5 of 6 jaar kent: dan is ineens iedereen nieuw. Maar dat betekent niet dat je toekomst tegenvalt hoor.

Voor dit alles geldt natuurlijk dat het slechts mijn persoonlijke ervaring is.
Oud 28-03-2005, 15:18
Vice
Vice is offline
Om verder te kunnen studeren en nu moet ik er nog even niet aan denken om fulltime te gaan werken.
Oud 28-03-2005, 15:22
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Citaat:

Klinkt wel dramatisch

Ik ben het hier ook wel mee eens. Het gaat me niet alleen om het feit dat het dezelfde mensen zijn, het zijn meer de mensen op zich. Zo totaal ongemoviteerd, echt een werkhouding van niks
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 15:29
Roos
Roos is offline
Ik had geen drijfveer, ik heb mn examen echt slapend gehaald.
Oud 28-03-2005, 15:31
Verwijderd

Ja eigenlijk had ik ook niet echt een drijfveer. Het was meer een vanzelfsprekend iets: het kwam gewoon niet bij me op om de school te verlaten zonder diploma, waarbij ik dan niet eens had nagedacht over wat ik eigenlijk met dat diploma wilde doen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 15:36
Luna
Luna is offline
ehm, dat ik niet al die jaren voor niets op school gezeten heb.
+ dat ik eindelijk wel eens het gevoel wil hebben even géén verantwoordelijkheden te hebben.
Oud 28-03-2005, 15:39
Konijn
Konijn is offline
Dat dit door ziekte al mn derde jaar 6 vwo is, en dat ik nu dus nog 4 vakken moet halen.
Die ik dus echt wil halen, omdat ik het zat ben op deze school, zat ben om tussen de veel jongere mensen te zitten en zat ben om vakken te doen die zo zinloos lijken en me ontzettend zijn gaan tegenstaan.
Omdat ik eindelijk wel eens aan mn thuisstudie wil beginnen, die ik echt interessant vind, en zonder gezeur van leraren aan mn hoofd.
Oud 28-03-2005, 17:14
rubenrtv
rubenrtv is offline
Omdat je zonder diploma heel weinig kan en ik (misschien raar) zin heb om te gaan studeren
Oud 28-03-2005, 17:20
Verwijderd
Weg van hier
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 17:32
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik heb ooit 1 dag in een ziekenhuiskeuken aan de lopende band gewerkt, en toen wist ik toch wel heeeel zeker dat ik niet wilde eindigen als iemand die niets meer dan dat kan.
Oud 28-03-2005, 18:37
Vice
Vice is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 28-03-2005 @ 18:32 :
Ik heb ooit 1 dag in een ziekenhuiskeuken aan de lopende band gewerkt, en toen wist ik toch wel heeeel zeker dat ik niet wilde eindigen als iemand die niets meer dan dat kan.
Zoiets werkt inderdaad ook motiverend.
Oud 28-03-2005, 19:59
-(L)-
Omdat ik een vervolgopleiding wil gaan doen waar ik nou eenmaal een diploma voor nodig heb.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 20:05
luchtballon
luchtballon is offline
Eigenlijk omdat ik vorig jaar nog te jong was om hbo te gaan doen en het nu zonde vind om een jaar verspild te hebben nu ik toch nog bezig ben met t vwo.
Maar mijn motivatie is niet zo groot. Ik heb al een havo-diploma dus als het met een klein beetje inspanning niet lukt is dat jammer maar helaas.
Oud 28-03-2005, 21:15
fractuur
fractuur is offline
Citaat:

Klinkt wel dramatisch

Helemaal mee eens.

Bovendien heb ik dat diploma gewoon nodig.
Oud 28-03-2005, 21:16
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 28-03-2005 @ 18:32 :
2 x 3 weken in de ziekenhuisschoonmaak helpt ook redelijk.
Oud 28-03-2005, 21:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mij was het probleem denk ik dat ik die drijfveer niet had, ik wou niet van school, ik wou nog niet gaan studeren enz.

Maar uiteindelijk is het allemaal goedgekomen
Oud 29-03-2005, 07:52
Graph
Graph is offline
Als ik zak ga ik niet verhuizen en dan moet ik misschien naar mn vader toe die 110 km van me vandaag woont dat is mijn drijfveer om te slagen!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 09:16
Breg
Breg is offline
omdat ik het nu erg gezellig vind op school en mn schooltijd ook zo af wil sluiten (met de mensen die ik al jaren ken) en niet volgend jaar nog op school wil zitten in een klas waar ik bijna niemand ken.
Oud 29-03-2005, 10:47
Global
Global is offline
gewoon
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 11:19
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
-Ik wil niet langer op deze school zitten dan nodig is
-Een vak leren wat ik echt leuk vind
-Een goede baan
Oud 29-03-2005, 13:17
Linda1985
Linda1985 is offline
- Een diploma wat ze je nooit meer afpakken na 8 jaar gedoe
- Eindelijk een vak leren wat ik echt wil
Oud 29-03-2005, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 27-03-2005 @ 23:28 :
Ja, dat gevoel had ik destijds ook. En nou was ik idd laatst terug op mijn school en miste ik het
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 13:42
Miracle
Miracle is offline
Dat ik een opleiding kan kiezen die wat gespecaliceerder is dan deze school. En natuurlijk het feit dat dit een klote school is.
Oud 29-03-2005, 14:50
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-03-2005 @ 14:25 :
Ja, dat gevoel had ik destijds ook. En nou was ik idd laatst terug op mijn school en miste ik het
Dat heb ik nu met m'n oude basisschool (al bestaat die nu niet meer )
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 15:46
Verwijderd
Omdat ik anders zo oud ben als ik aan m'n vervolgopleiding begin.
Ik ben nu al een van de 'oudsten' van mijn jaar (het scheelt niet veel, maar toch). Hierna ga ik een jaar reizen.
Ik ben dan toch al snel een jaar tot anderhalf jaar ouder dan de rest van mijn jaargenoten als ik met mijn vervolgopleiding begin.
Haal ik mijn examen nu niet, dan komt er nog een jaar bij.

En ik wil ook wel eens weg hier, ik heb het wel gehad, en het is zonde van alle 'moeite' om het niet te halen.

En ojah, ik wil ook eindelijk wel eens wat fatsoenlijks leren. En niet de voorgekauwde rotzooi van de tweede fase.

Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 15:51.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 17:51
charly not
charly not is offline
Omdat ik 2 jaar extra heb gedaan en ik echt te veel zin heb om te gaan studeren! Kan dat hele gevoel al boven halen dat ik dan krijg als ik hoor dat ik geslaagd ben! aaah, wil echt klaar zijn met school!
Oud 29-03-2005, 18:01
Verwijderd
Anders moet ik nog een jaar op die kut school zitte. K weet dat veel mense zegge dat ze een kut school hebbe, maar bij ons is dat zo.... Dr word beloofd dat we een verslag van een vergadering binne hebbe voor de meivakantie, en de brief kwam pas na de zomervakantie.... Kortom: Kut organisatie!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 18:34
Liss
Liss is offline
Een jaar op een te rare school doorbrengen is me lang genoeg en ik wil ook eindelijk wel eens studeren
Oud 29-03-2005, 20:57
freakinaround
freakinaround is offline
- Ik heb geen zin meer deze school. De mensen zijn leuk, maar daar houdt het ook wel bij op.
- ik vind 7 jr te lang voor de Havo (doe er nu dus 6 jr over)
- als ik zak moet ik 100 euro terug betalen aan mn stiefpa.
- k wil echt iets anders doen, dit wordt te saai, al dat geschiedenis en aardrijkskunde enzo. blegh
Oud 29-03-2005, 21:26
Global
Global is offline
Citaat:
Liss schreef op 29-03-2005 @ 19:34 :
Een jaar op een te rare school doorbrengen is me lang genoeg en ik wil ook eindelijk wel eens studeren
tja ik heb twee jaar moeten doorbrengen op een rare school
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Global schreef op 29-03-2005 @ 22:26 :
tja ik heb twee jaar moeten doorbrengen op een rare school
Ik zit nog minstens drie jaar op een rare school.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:33
Verwijderd
Ik heb daar nooit echt over nagedacht. Je doet de basischool, je gaat naar de middelbare school, je kiest het niveau dat bij je past, je haalt je diploma, je doet een vervolgopleiding, eventueel nog een, en dan zoek je een baan. Zo gaan die dingen.
Maar dat is natuurlijk niet een erg goede motivatie

Andere redenen:
Ik ben leergierig en wou graag meer weten dan ik op de middelbare school leerde. Ik had dus een vervolgopleiding nodig, en daarvoor moet je een diploma hebben.
Mijn ouders waren diep, díep teleurgesteld geweest als ik expres geen diploma had gehaald, en ze hadden me niet met rust gelaten (als ik gezakt was en een jaar daarna wel was geslaagd, waren ze ook teleurgesteld geweest maar dan maar eventjes).
Ik wil niet mijn hele leven productiemedewerker of schoonmaakster zijn. Dat lijkt me saai. Dan heb je dus een vervolgopleiding nodig en dus een diploma.
Doorleren is leuk, niet alleen omdat je nieuwe dingen leert maar ook omdat je allemaal leeftijds- en interessegenoten ontmoet en grotendeels zelf je tijd in kan delen.
Ohja, ik wil later dus ook een beroep waarbij ik grotendeels zelf mijn tijd in kan delen, of iemand instructies kan geven over hoe mijn tijd ingedeeld dient te worden.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 07:12
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Iedereen wil natuurlijk een diploma halen, en vindt dat een logisch gevolg van de middelbare school. Het gaat juist om de drijfveer. Waardoor kan je je motiveren? Ik ben dus ook duidelijk toe aan iets anders, en daardoor werk ik harder.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten