![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ik ken het, van de week nog last van gehad. Als ik normaal zat had ik er geen last van, als ik op ging staan, voelde ik het best goed, zeker geen fijn gevoel. Het zeurt, he trekt en voelt inderdaad dof aan. Ik heb er zeker 3dgn mee rond gelopen, maar ben er nu wel weer vanaf. Je onderrug zit vol met zenuwen (ruggegraat he) en natuurlijk ook spieren. Daarbij rust er natuurlijk meer gewicht op dan bijvoorbeeld je schouders. Groeipijnen kan ook nog zijn, maar dat hoop ik niet voor je (je was toch al vrij lang?)
||
Citaat:
![]() Het is al iets minder, maar het kan misschien wel aan een verkeerde houding ofzo hebben gelegen. Het voelt nog steeds gevoelig aan en als ik beweeg dof. Maar ik ga vandaag even een goede houding proberen aan te houden, ook op school. (Waar ik meestal al verkeerd op m'n stoel zit. ![]() Groeipijn is het geloof ik niet, dat voelde anders. Maar ik ben best lang ja, en hopelijk groei ik niet meer. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
1. zet je voet op een tafel bank bureau enz. (als het maar ong. de hoogte is van een bureau, liefst iets hoger maar dat hangt ook van je eigen lengte af) Zet je andere voet nu ong een meter van de tafel af. Buig nu je knie van het been waarvan de voet op tafel staat, maar hou je bovenlichaam recht, tot het pijn begint te doen. hou dit even vast. herhaal dit met beide benen op de tafel 6 keer. 2. Ga op een vlakke ondergrond op je rug liggen. Pak je knie vast, en trek die naar je hoofd toe. het andere been moet plat blijven liggen. Als je met je knie niet verder kan iets omhoogkomen met je bovenlichaam (gezicht naar knie) Hoe dit even vast. herhaal dit met beide benen een aantal keer (preciese aantal ben ik vergeten) 3. Ga op een vlakke ondergrond op je buik liggen. Zet je handen ter hoogte van je hoofd naast je. Druk je nu net zo omhoog als je met opdrukken doet, maar blijf met je buik op de grond. Herhaal dit ook een aantal keren. Voor al deze 3 oefeningen geld dat als je voelt dat je niet verder kan of dat het pijn gaat doen, dat je moet stoppen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Na verloop van tijd werd ik zo hopeloos dat ik droomde over mijn rug kraken ![]() ![]() Maar ik zou even de fysio opzoeken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb ook erg vaak last van mijn onderrug. Doordat ik mensen in een verpleeghuis vaak verkeerd uit bed getilt heb (maar ja kon vaak niet anders!). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Oké.. Je moet op je rug gaan liggen. Dan trek je je beide knietjes op. En je houdt je voeten op de grond. Dus die komen vlakbij je billen. Dan ga je met je bekken omhoog. Als het je goed afgaat om tien seconden dat vast te houden dan doe je het een stapje moeilijker. Het moet natuurlijk niet te makkelijk zijn
![]() ![]() Dus dan doe je hetzelfde als nu, maar til je één been op (zo hoog zodat zeg maar van je schouders tot je tenen 1 lijn is ongeveer). Dit hou je dan 10 seconden vol. Bij beide benen doe je dat vijf keer. En dan het liefst 's ochtends, 's middags en 's avonds. Als het echt onmogelijk is kun je 's middags ook overslaan. Ik waarschuw je: het is nog best pittig en ik had echt spierpijn (waar mn fysio zo heel erg blij mee was ![]() ![]() Ik had een keer voor onzin, heel charmant een foto gemaakt ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Fantome: Ook, maar die was een ander soort rugpijn. De ongesteldheidsrugpijn zit bij mij vaak in het midden en is een beetje 'vaag'. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En een hittepit helpt ook wel..
||
Citaat:
Het begint nu weer een beetje, dus morgen even m'n fysio vragen. ![]() |
![]() |
|