Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2005, 15:34
herby
herby is offline
Bij mij is het een nek aan nek race tussen Daughter en The Shining

welke hoororfilm vond jij het beste?
Oud 17-04-2005, 15:48
Verwijderd
It.

Tevens een echte klassieker.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 16:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik heb ooit een top 100 gemaakt, maar die ga ik hier niet posten

The Exorcist
Oud 17-04-2005, 16:24
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-04-2005 @ 17:11 :
Ik heb ooit een top 100 gemaakt, maar die ga ik hier niet posten

The Exorcist
Op RT?? Als TII of Dina?

Ontopic :

The Bride Of Frankenstein

of

The Wicker Man
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 16:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 17-04-2005 @ 17:24 :
Op RT?? Als TII of Dina?

Ontopic :

The Bride Of Frankenstein

of

The Wicker Man
Als TII
Oud 17-04-2005, 17:11
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
hellraiser 1
Oud 17-04-2005, 17:13
Donny must die
Donny must die is offline
die moet nog komen denk ik, voor mij dan
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 17:36
Verwijderd
hee herby weer eens

en ik ga voor The Blair Which project 1
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 20:08
Uice
Uice is offline
Ik doe niet aan lijstjes met nummers, dus in willekeurige volgorde een aantal favorieten:

Tobe Hooper's The Texas Chain Saw Massacre
Stanley Kubrick's The Shining
George A. Romero's Night of the Living Dead
Alfred Hitchcock's Psycho
Sam Raimi's The Evil Dead
Dario Argento's Susperia
Ringu
Honogurai mizu no soko kara
The Bride of Frankenstein
The Blair Witch Project

Completere lijst volgt nog wel.
Oud 17-04-2005, 20:11
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-04-2005 @ 21:08 :
Ik doe niet aan lijstjes met nummers, dus in willekeurige volgorde een aantal favorieten:

Tobe Hooper's The Texas Chain Saw Massacre
Stanley Kubrick's The Shining
George A. Romero's Night of the Living Dead
Alfred Hitchcock's Psycho
Sam Raimi's The Evil Dead
Dario Argento's Susperia
Ringu
The Bride of Frankenstein
The Blair Witch Project
.
Niet erg true dat je maar van de helft van de regisseurs de naam weet
Oud 17-04-2005, 20:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 17-04-2005 @ 21:11 :
Niet erg true dat je maar van de helft van de regisseurs de naam weet
Die andere namen weet ik ook wel, maar bij de bovenste films staan de namen erbij omdat er daarvan meerdere versie's met dezelfde titel zijn (of, in het geval van The Evil Dead en Susperia, komen).
Oud 17-04-2005, 20:40
Verwijderd
Dawn of the Dead (1978)
De nieuwe versie is ook leuk, maar vind ik niet onder horror vallen

Texas Chainsaw Massacre (1974)
Nieuwe versie is ook wel enigzins onderhoudend...

Scream 1 vond ik zeker ook vermakelijk, er zijn meer van dat soort films die ik wel ok vind maar weet de namen niet allemaal meer
Scream 2 en 3 zijn overigens echt waardeloos en hebben ervoor gezorgt dat Scream geen cult status gaat krijgen...

Een aantal van de Nightmare on Elm street series en Friday the 13th vind ik wel ok...

Wat me overigens niet echt wist te boeien:
Hellraiser, Exorcist, the Ring
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 20:44
Fieneke
Fieneke is offline
the blair witch project, seven en the exorcist
Oud 17-04-2005, 21:20
legatus
legatus is offline
The Texas Chainsaw Massacre, The Changeling, Rosemary's Baby, The Shining, The Exorcist, Ringu, Kaïro, Uzumaki, Hellraiser, The Hidden, Cannibal Holocaust, Profondo Rosso, Suspiria, Alien, The Haunting, The Blair Witch Project, Night of the Living Dead, Dellamorte Dellamore, The Thing, Halloween, Prince of Darkness, The Devil Rides Out, Dawn of the Dead, Shaun of the Dead, 28 Days Later, Angel Heart, Evil Dead, The Brood, Videodrome, Candyman, Don't Look Now, Salem's Lot, Jacob's Ladder, Nattevagten, Ravenous, Phantasm, etc.
Oud 17-04-2005, 21:34
Verwijderd
Horrorfilms mijn favo filmgenre

Favoriete zijn toch wel:
Blair witch project en The Shining die zijn wel het best en het engst

Laatste die ik gezien was is vandaag White Noise, ook wel een erg goeie film, maar niet echt een horrorfilm denk ik, maar zitten wel enorm goeie schrikmomenten in.
Laatste echte horrorfilm is Hide and Seek, enorme tegenvaller, had er best meer van verwacht, maar toch een slechte film, niet eng en een stom verhaal met een vaag eind.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 21:38
Verwijderd
Shaun of the Dead is droog

Ik vind trouwens aan Blair Witch niet veel aan...
BW2 begint aardig met verhaal, maar op de helft vind ik eht een beetje gaar worden... De karakters erin waren ook te opervlakkig (maar de gothic mag dan weer wel )..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 22:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
legatus schreef op 17-04-2005 @ 22:20 :
The Texas Chainsaw Massacre, The Changeling, Rosemary's Baby, The Shining, The Exorcist, Ringu, Kaïro, Uzumaki, Hellraiser, The Hidden, Cannibal Holocaust, Profondo Rosso, Suspiria, Alien, The Haunting, The Blair Witch Project, Night of the Living Dead, Dellamorte Dellamore, The Thing, Halloween, Prince of Darkness, The Devil Rides Out, Dawn of the Dead, Shaun of the Dead, 28 Days Later, Angel Heart, Evil Dead, The Brood, Videodrome, Candyman, Don't Look Now, Salem's Lot, Jacob's Ladder, Nattevagten, Ravenous, Phantasm, etc.
95% daarvan staat ook in mijn lijstje
Oud 17-04-2005, 23:35
Auryn
Auryn is offline
the Sixth Sence vond ik de beste horrorfilm, the Ring de engste.
(niet dat ik nou zoveel horrorfilms gezien heb...)
Oud 18-04-2005, 00:14
Vice
Vice is offline
Citaat:
********** schreef op 17-04-2005 @ 22:38 :
[afbeelding]

Ik vind trouwens aan Blair Witch niet veel aan...
BW2 begint aardig met verhaal, maar op de helft vind ik eht een beetje gaar worden... De karakters erin waren ook te opervlakkig (maar de gothic mag dan weer wel )..
Gothics doen het goed in griezelfilms. Was volgens mij ook het enige meisje dat niet dood ging.
Oud 18-04-2005, 00:27
MTpower
MTpower is offline
Hier een paar van mijn favo horrorfilms:

The Shining
It
The ring
Wishmaster
Silence of the lambs (meer een thriller, maar wel een goeie!)
Stigmata
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 10:43
legatus
legatus is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 17-04-2005 @ 22:34 :
Laatste die ik gezien was is vandaag White Noise, ook wel een erg goeie film, maar niet echt een horrorfilm denk ik, maar zitten wel enorm goeie schrikmomenten in.
Laatste echte horrorfilm is Hide and Seek, enorme tegenvaller, had er best meer van verwacht, maar toch een slechte film, niet eng en een stom verhaal met een vaag eind.
Nou twijfel je of "WHITE NOISE" een horrorfilm is, maar niet over "HIDE AND SEEK". Merkwaardig.
Oud 18-04-2005, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 17-04-2005 @ 18:36 :
hee herby weer eens

en ik ga voor The Blair Which project 1
Welke Blair?

Ik vind horrorfilms zowiezo nogal slecht eigenlijk ik vind ze ook nooit leuk, alleen maar eng.
Maar The Blair WITCH Project vond ik wel grappig gedaan (1, dan, 2 vond ik niet origineel meer.)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 11:48
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
hm een echte enge horror moet ik nog tegen komen.. ik probeer zoveel mogelijk naar horror films te kijken, maar geen 1 vind ik eng.

Sommige vonden The Ring eng.. ok hij is leuk, maar eng? Nee..
Net als The excorsist / IT / The Shining

Iemand sugesties voor een échte enge film? Misschien ben ik wel te nuchter voor ofzo..voor dat soort films..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 12:00
Gary Glitter
Gary Glitter is offline
Pet Sematary
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 13:27
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
DaRk-AnGeL66 schreef op 18-04-2005 @ 12:48 :
hm een echte enge horror moet ik nog tegen komen.. ik probeer zoveel mogelijk naar horror films te kijken, maar geen 1 vind ik eng.

Sommige vonden The Ring eng.. ok hij is leuk, maar eng? Nee..
Net als The excorsist / IT / The Shining

Iemand sugesties voor een échte enge film? Misschien ben ik wel te nuchter voor ofzo..voor dat soort films..
Er staat "beste" niet "engste".
Oud 18-04-2005, 15:52
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-04-2005 @ 14:27 :
Er staat "beste" niet "engste".
En de beste is geen twijfel over mogelijk, dat is The shining
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 15:53
Gary Glitter
Gary Glitter is offline
wat is er nu eng aan the shining, het enige gore stukje is het vieze wijf in het bad
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 16:08
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-04-2005 @ 21:08 :
Dark water inderdaad, en ik vond ju-on 2 ook wel in de buurt komen, verder ben ik niet zo'n horrorkenner.
Oud 18-04-2005, 16:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-04-2005 @ 16:52 :
En de beste is geen twijfel over mogelijk, dat is The shining
Not even close.
Oud 18-04-2005, 16:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Over het algemeen een lijst waar ik het mee eens kan zijn, maar waarom Cannibal Holocaust?
Oud 18-04-2005, 16:41
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
-The Ring
-The Exoricst
-IT
-The Blair Witch Project
-Scream
-Halloween (alle delen behalve 3)
Oud 18-04-2005, 16:49
black pear!
black pear! is offline
What lies beneath
Oud 18-04-2005, 18:07
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
********** schreef op 17-04-2005 @ 22:38 :
[afbeelding]

Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 18:14
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Auryn schreef op 18-04-2005 @ 00:35 :
the Sixth Sence vond ik de beste horrorfilm, the Ring de engste.
(niet dat ik nou zoveel horrorfilms gezien heb...)
The Sixth Sense is toch geen horrorfilm? Eerder gewoon thriller...

On topic: The Shining, The Excorcist, The Ring en verder kan ik er niet echt bedenken... The Grudge vond ik ook wel heel eng, maar daar zat niet echt verhaal in, dus het is niet de beste.
Oud 18-04-2005, 18:18
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
Scream blijft erg leuk, maar of t nou echte horror is... It is gewoon cult en toen ik The Ring keek scheet ik echt bananen dus
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 18:52
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Dark Water (van de makers van Ringu en Ju-On, dat zijn de originele versies van The Ring en The Grudge) en van de wat oudere horror, The Prince of Darkness

Ju-on2 moet ik nog kijken, heb hem vrijdag opgenomen van Mtv.

Laatste edit:

Eigenlijk vind ik Ju-on en Darkwater beide de beste horrorfims die ik tot nu toe gezien heb.

Laatst gewijzigd op 18-04-2005 om 18:58.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 18:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 18-04-2005 @ 19:14 :
The Sixth Sense is een horrorfilm.

Ik hou er niet van, maar toch even Van Dale quoten:

"Horror: genre van romans, films etc. die een griezeleffect beogen."
Oud 18-04-2005, 18:56
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 18-04-2005 @ 19:14 :

On topic: The Shining, The Excorcist, The Ring en verder kan ik er niet echt bedenken... The Grudge vond ik ook wel heel eng, maar daar zat niet echt verhaal in, dus het is niet de beste.

In de japanse horror films zit nooit veel verhaal, ze werken heel veel met sfeer. Maar dat er een Amerikaanse versie van The Grudge is gemaakt doet de film sowieso geen goed, ik denk dat je de Japanse nog enger zou vinden. (Geldt overigens ook voor The Ring1, 2 viel me wel erg tegen)

Maar voor al die Japanse horror geldt, je moet de 'leegte' in die films wel kunnen waarderen, anders kun je ze net zo goed allemaal niet kijken.
Oud 18-04-2005, 19:43
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 18-04-2005 @ 19:56 :
In de japanse horror films zit nooit veel verhaal,
Oud 18-04-2005, 19:50
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 18-04-2005 @ 19:56 :
In de japanse horror films zit nooit veel verhaal, ze werken heel veel met sfeer. Maar dat er een Amerikaanse versie van The Grudge is gemaakt doet de film sowieso geen goed, ik denk dat je de Japanse nog enger zou vinden. (Geldt overigens ook voor The Ring1, 2 viel me wel erg tegen)

Maar voor al die Japanse horror geldt, je moet de 'leegte' in die films wel kunnen waarderen, anders kun je ze net zo goed allemaal niet kijken.
Ik heb onlangs de Japanse versie gezien, en ik vond die eigenlijk niet zo goed... Ik vond dat er veel minder schrik-effecten inzaten en ook dat het verhaal (voor zover dat er in zat) minder duidelijk was... Maar dat kan ook zijn omdat ik het niet echt in de juiste sfeer heb kunnen zien... Ringu vond ik trouwens ook minder eng dan The Ring, maar ik denk dat dat vooral komt omdat je grotendeels al weet wat er gaat gebeuren enzo...
(
Spoiler
)

Laatst gewijzigd op 18-04-2005 om 22:31.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 20:16
Verwijderd
Evil Dead I, Evil Dead II, Evil Dead III: Army of Darkness
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 20:17
legatus
legatus is offline
Citaat:
Juice schreef op 18-04-2005 @ 17:40 :
Over het algemeen een lijst waar ik het mee eens kan zijn, maar waarom Cannibal Holocaust?
Vernieuwend, sociaal-kritisch, sfeervol en realistisch.
Oud 18-04-2005, 20:21
Verwijderd
Citaat:
ik heb lang niet alles gezien en met 28 days later ben ik het niet eens, maar ik ga gewoon even met jou mee voor het gemak

laatst heb ik echter don't look now voor het eerst gezien (bij Ruben) en ik vond het een zeer goede film, vooral de montage en de manier waarop gefilmd is hoe hij zijn kind uit die vijver haalt.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 20:49
_Moby_
_Moby_ is offline
ik zou er zo 50 kunnen opnoemen

klassiekers als Alfred Hitchcock's 'The Birds' blijft geweldig, maar natuurlijk ook The Ring, Scream, Silence of the lambs, Urban Legend.

Van de niewere films zijn Dead End, Saw en the Boogieman echt geweldig. Vooral Saw.
Oud 18-04-2005, 21:11
Uice
Uice is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 18-04-2005 @ 20:50 :
Ik heb onlangs de Japanse versie gezien, en ik vond die eigenlijk niet zo goed... Ik vond dat er veel minder schrik-effecten inzaten en ook dat het verhaal (voor zover dat er in zat) minder duidelijk was...

In Japanse horror gaat het vaak meer om sfeer dan om goedkope schrikeffecten, zoals in veel Amerikaanse horror. Maar voor die sfeer is lang niet iedereen gevoelig.
Ook houden ze er in Japan van wat meer aan de fantasie en intrepetatie van de kijker over te laten, vandaar het 'onduidelijke' verhaal; als iets onduidelijk is doet het er vaak niet toe of mag je het zelf invullen.

Citaat:
Spoiler
1. Sadako, niet Samara.
2. Mens, gebruik die fucking spoilertag.
Oud 18-04-2005, 21:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef op 18-04-2005 @ 21:17 :
Vernieuwend, sociaal-kritisch, sfeervol en realistisch.
Vernieuwend, sfeervol en realistisch okee, maar een paar keer zeggen dat de westerse beschaving ook heel wreed en barbaars kan zijn noem ik geen bijzondere sociale kritiek.

Verder vond ik Cannibal Holocaust niet angstaanjagend en te gericht bezig met shockeren. Maar een goede nare sfeer was er wel.
Oud 18-04-2005, 21:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 18-04-2005 @ 21:49 :
maar natuurlijk ook The Ring, Scream, Silence of the lambs, Urban Legend.
Hoezo 'natuurlijk' Urban Legend?
Oud 18-04-2005, 22:06
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 18-04-2005 @ 20:50 :
Ik heb onlangs de Japanse versie gezien, en ik vond die eigenlijk niet zo goed... Ik vond dat er veel minder schrik-effecten inzaten en ook dat het verhaal (voor zover dat er in zat) minder duidelijk was... Maar dat kan ook zijn omdat ik het niet echt in de juiste sfeer heb kunnen zien... Ringu vond ik trouwens ook minder eng dan The Ring, maar ik denk dat dat vooral komt omdat je grotendeels al weet wat er gaat gebeuren enzo... (de scène waar Samara uit de televisie komt gekropen vind ik daarentegen wel veel beter in de Japanse versie, dit geldt ook voor de trapscène in Ju-on, veel beter gedaan dan in The Grudge)
Ik zei dus ook al dat ze veel meer met sfeer werken. Ze werken dus niet met overduidelijke, snelle maar toch langerekte schrikeffecten. En (dat is wel jammer misschien) als je even afgeleid bent komt het schrikeffect al niet echt meer tot z'n recht. Maar als je helemaal 'in' de film zit kan het toch heel creepy worden naar mijn mening. Daarnaast denk ik dat een horror film niet altijd schrikeffecten nodig heeft om eng te zijn.

En nogmaals, je moet er van houden. Of je hebt meteen zoiets van "WOW" , of je hebt meteen zoiets van: "Is dit het nou?" En dat maakt ook niet uit, want smaken verschillen.
Oud 18-04-2005, 22:29
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Juice schreef op 18-04-2005 @ 22:11 :

In Japanse horror gaat het vaak meer om sfeer dan om goedkope schrikeffecten, zoals in veel Amerikaanse horror. Maar voor die sfeer is lang niet iedereen gevoelig.
Ook houden ze er in Japan van wat meer aan de fantasie en intrepetatie van de kijker over te laten, vandaar het 'onduidelijke' verhaal; als iets onduidelijk is doet het er vaak niet toe of mag je het zelf invullen.

1. Sadako, niet Samara.
2. Mens, gebruik die fucking spoilertag.

Sorry, ik wist de naam in de Japanse versie niet meer, dus heb ik die uit de Amerikaanse maar gebruikt, is toch zo erg niet? In verband met die spoilertag, sorry, was het vergeten, moet je daarom toch zo niet reageren?? Ik zal het onmiddellijk proberen veranderen.
Oud 18-04-2005, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-04-2005 @ 12:27 :
Welke Blair?

Ik vind horrorfilms zowiezo nogal slecht eigenlijk ik vind ze ook nooit leuk, alleen maar eng.
Maar The Blair WITCH Project vond ik wel grappig gedaan (1, dan, 2 vond ik niet origineel meer.)
ooopps witch (A)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten