Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2005, 23:53
Verwijderd
Hier heb ik zo lang op gewacht!

THEATER DE NWE VORST
willem II straat 49 Tilburg
t/m 16 maart: 06-46500018
vanaf 16 maart: kantoor 013-5328520, kassa 013-5328532
info@vorst.nl

Theater De Nwe Vorst open vanaf april!

Kijk voor informatie m.b.t. de voorstellingen in ons programma-overzicht

Wij zijn erg blij te kunnen zeggen dat Theater De Vorst vanaf april haar deuren weer zal openen, vanaf dan onder de naam Theater De Nwe Vorst.

De monumentale villa waarin het theater huist, zal nog flink verbouwd en gerenoveerd worden. Tijdens deze verbouwing - welke ongeveer twee jaar zal duren - zullen wel al voorstellingen te zien zijn.

De eerste maanden (april tot september) zullen de faciliteiten niet optimaal zijn (de kans op aanwezigheid van bouwvakkers en verhuisdozen is groot) maar we willen toch zoveel mogelijk voorstellingen laten zien. Het zal geen volledig programma zijn, maar de voorstellingen zijn er niet minder om! Veel van Brabantse en Tilburgse bodem, L’Avventura-avonden (meer info zie www.lavventura.nl), een dansfestival en de eerste echte Tilburgse Binnenstadscamping in de tuin zijn enkele voorbeelden.

Vanaf september wordt er weer volledig geprogrammeerd en krijgt u een spannend aanbod voorgeschoteld. Brabants, landelijk en internationaal. Grote namen en kleine namen. Samenwerkingen en eigen producties. Theater, dans, debat, film en multimedia. Professioneel en amateur. Avontuurlijk, lachwekkend, eigenzinnig en altijd gezellig. We hebben veel premières, zoals bijvoorbeeld van Koning Carlos, T.R.A.S.H., United-C, Vloeistof en Sonja Augart. Ook hebben we veel bekende gezelschappen zoals het Zuidelijk Toneel, Artemis en het Hans Hof Ensemble.

De grote opening vindt plaats na de verbouwing, rond januari 2007. Behalve mooie voorstellingen bieden wij u dan een geheel vernieuwd café met een kleine kaart. Daar kunt u voorafgaand aan de voorstelling, of gewoon voor de gezelligheid, een hapje eten. De Tilburgse makers (van bijvoorbeeld de Tilburgse vakopleidingen Fontys Dansacademie en Fontys Academie voor Drama ) krijgen hun plek in het Makershuis, een broeinest voor jonge makers. Ook zullen de cursussen dan weer van start gaan.

Het realiseren van hét ultieme theater in Tilburg zal dus in fases geschieden, maar daarover hoeven we niet rouwig te zijn. Er is weer een vlakke vloer theater in Tilburg waar je altijd leuke mensen ontmoet, waar mooie voorstellingen te zien zijn en waar het altijd gezellig is. En het wordt alleen maar beter!

Brochure
Er zal vanaf maart een maandelijks bulletin verschijnen met informatie over het programma en nieuws m.b.t. De NWE Vorst. Aanvragen kan via info@vorst.nl.

Ik hoop dat dit topic niet gesloten wordt omdat het een mededeling zou zijn, maar ik kan vooral wel iedereen aanbevelen om even op de site te kijken aangezien april al weer vol zal zijn met een paar prachtige voorstellingen.
Advertentie
Oud 28-03-2005, 00:24
PV
PV is offline
Van mij mag de topic open blijven, maar ik ben een beetje bevooroordeeld omdat ik in Tilburg woon Je vergat trouwens de site zelf te noemen.

In dit topic kan bijvoorbeeld de verbouwing besproken worden, wordt het echt hét ultieme theater zoals ze zelf beloven?

Ik heb net even het aanbod bekeken, Dood van een handelsreiziger klinkt interessant, denk dat ik daar wel heen ga
Oud 28-03-2005, 13:32
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 28-03-2005 @ 01:24 :
Van mij mag de topic open blijven, maar ik ben een beetje bevooroordeeld omdat ik in Tilburg woon Je vergat trouwens de site zelf te noemen.

In dit topic kan bijvoorbeeld de verbouwing besproken worden, wordt het echt hét ultieme theater zoals ze zelf beloven?

Ik heb net even het aanbod bekeken, Dood van een handelsreiziger klinkt interessant, denk dat ik daar wel heen ga
Ah ja, www.vorst.nl
Die dus

Ik ga absoluut ook naar Dood van een handelsreiziger, maar die komt ook in de Plaza Futura en dan kan ik er gratis naartoe
Verder ga ik zeker naar de avond met twee voorstellingen van Festival Centiment (Are you ready, are you ready for love - van Piet Arfeuille en Hart) en nog maar een keer naar Route Soleil (die heb ik al wel gezien maar toen zat ik echt op een slechte plaats. Maar die voorstelling kan ik iig aanraden!
Oud 28-03-2005, 16:18
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Leuk. Ik lees dat het de eerste maanden nog niet zo veel is, maar omdat ik dan over het algemeen bijna geen les meer heb en moet studeren voor de tentamens zit ik toch niet zo veel dan in Tilburg. Hm... eens kijken of de maanden erna nog wat leuke voorstellingen (het liefst van een paar bekende cabaretiers) door de week komen...
Maja, gewoon de site in de gaten houden en dan zien we het vanzelf wel.
Oud 28-03-2005, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 28-03-2005 @ 17:18 :
Leuk. Ik lees dat het de eerste maanden nog niet zo veel is, maar omdat ik dan over het algemeen bijna geen les meer heb en moet studeren voor de tentamens zit ik toch niet zo veel dan in Tilburg. Hm... eens kijken of de maanden erna nog wat leuke voorstellingen (het liefst van een paar bekende cabaretiers) door de week komen...
Maja, gewoon de site in de gaten houden en dan zien we het vanzelf wel.
Ik vind het programma anders al best aardig! Als je ziet dat ze weer helemaal vanuit het niets moeten opstarten en alleen de zaal, de kassa en de gang naar de zaal toe tot hun beschikking hebben.
Tja, en bekende cabaretiers moet je daar echt niet verwachten hoor, daarvoor moet je gewoon naar de schouwburg denk ik. Het is voornamelijk toneel en moderne dans. (en dat vind ik dan weer ) En swingavonden
Oud 29-03-2005, 16:03
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 28-03-2005 @ 18:09 :
Tja, en bekende cabaretiers moet je daar echt niet verwachten hoor, daarvoor moet je gewoon naar de schouwburg denk ik. Het is voornamelijk toneel en moderne dans. (en dat vind ik dan weer ) En swingavonden
Aha, mja das dan weer minder vind ik persoonlijk dan. Maar goed, verschillende smaken, alleen maar leuk.
Oud 04-04-2005, 16:16
steefos
steefos is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 28-03-2005 @ 00:53 :
Hier heb ik zo lang op gewacht

Theater De Nwe Vorst open vanaf april!
*verhaal*

das leuk, ik ga vanaf september elke zaterdag naar tilburg toe voor vooropleiding aan de dansacademie dan kan ik s avonds ook een keer daarnaartoe , tilburg verkennen haha
Oud 04-04-2005, 17:25
Verwijderd
Citaat:
steefos schreef op 04-04-2005 @ 17:16 :
das leuk, ik ga vanaf september elke zaterdag naar tilburg toe voor vooropleiding aan de dansacademie dan kan ik s avonds ook een keer daarnaartoe , tilburg verkennen haha
Yeah.
Zeker leuk
Oud 17-04-2005, 10:55
Verwijderd
Ze hebben het mooi gedaan, vind ik.
Van de zeer beperkte ruimte die er is, hebben ze toch een gezellige foyer gemaakt. In de tuin een paar chemische toiletten die een beetje leuk aangekleed zijn. En een reeks hele mooie foto's van Vorst-mensen.

Verder heb ik gisteren enorm genoten van twee goede voorstellingen in het leukste theater van Tilburg
Oud 21-04-2005, 21:34
PV
PV is offline
Ik vind de foyer nou niet echt gezellig maargoed daar ga je ook geen uren zitten. Die foto's zijn wel leuk idd, maar verder is het zo koeltjes allemaal..
Oud 21-04-2005, 21:46
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 21-04-2005 @ 22:34 :
Ik vind de foyer nou niet echt gezellig maargoed daar ga je ook geen uren zitten. Die foto's zijn wel leuk idd, maar verder is het zo koeltjes allemaal..
Ja hee, ze kunnen er ook niet veel meer van maken lijkt me zo. Er valt nogal wat licht binnen via de glazen deuren, en verder is er zo goed als geen plaats om een goeie bar en stoelen neer te zetten. En in de tuin hebben ze het beste van de wc's gemaakt wat er van te maken viel en hebben ze verder in ieder geval nog een soort van terrasje gemaakt.
Ik denk dat ze er het beste van gemaakt hebben. Ook gezien het budget enzo.
Oud 21-04-2005, 22:06
PV
PV is offline
Het is idd nogal smal. Ik was er voorheen nog niet geweest dus ik weet niet hoe het eerder was Maargoed ze hebben nog bijna 2 jaar de tijd...
Oud 22-04-2005, 17:02
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 21-04-2005 @ 23:06 :
Het is idd nogal smal. Ik was er voorheen nog niet geweest dus ik weet niet hoe het eerder was Maargoed ze hebben nog bijna 2 jaar de tijd...
Ik wel. Drie of vier keer per week ofzo
Maar dus... oorspronkelijk was het hele gebouw open en was in de villa een hele mooie gezellige foyer, met rode gordijnen, een gezellige bar, prachtige kroonluchters, spiegeltjes achter de glazen, nouja, heel mooi in ieder geval.
En dan een hal met gave thema's m.b.v. gekke filmpjes of kunstwerken ofzo.
Het gebouw opzich is sowieso heel mooi. Maarja, nog twee jaar wachten dus..
Oud 24-04-2005, 14:38
Kinky
Kinky is offline
Ik ben er nog nooit geweest moet ik zeggen. Als er binnenkort iets komt wat me aanspreekt zal ik zeker eens gaan kijken!
Welkom, Kinky. Je laatste bezoek: 10-05-2007 om 23:58
Advertentie

Regels voor berichten