Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2005, 13:00
freyk
freyk is offline
Nadat ik de multiplayer demo van Pariah geinstalleert had, kwam ik erachter dat het een trail-licentie bezat.
Dit betekend dat je het maar een paar dagen
(voor deze demo 1000 dagen) kan spelen.

Trail-licenties op software ken ik (helaas) al een paar jaar.
Maar op games (waarvoor je geen speciale online account moet hebben) heb ik dit nog nooit gezien.

Ik vind dat dit nooit zou dit niet mogen bij spellen en/of software.

Wat vinden jullie?
Oud 23-04-2005, 13:05
Jolt
Jolt is offline
Gewoon unstallen en weer opnieuw installeren de demo dan.

Als je de demo 1000 dagen hebt gespeeld heb je allang de hele versie gedownload of gekocht.

Van mij mogen ze, al moeten ze wel optijd komen met demo's.
Oud 23-04-2005, 20:45
Verwijderd
Zolang ze er geen beperkingen in zetten (behalve het aantal dagen spelen ) que gameplay, items, characters, etc vind ik het een goed idee. Dit geeft je een kans op het volledige spel tenminste te proberen alvorens je tot aankoop overgaat. Hoef je het tenminste niet te doen met halfgare demo's die maanden na de release komen waarmee vanalles mis is...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 20:51
freyk
freyk is offline
Citaat:
eddie schreef op 23-04-2005 @ 21:45 :
Zolang ze er geen beperkingen in zetten (behalve het aantal dagen spelen ) que gameplay, items, characters, etc vind ik het een goed idee.
Als ze alles erin gooien en geen beperkingen (behalve de trail) erop zetten, is dat een grote commerciele fout.
Want zoals Jolt al eerder zei
Citaat:
Jolt schreef op 23-04-2005 @ 14:05 :
Gewoon unstallen en weer opnieuw installeren de demo dan.
Een trail kan je makkelijk ontwijken.
Oud 23-04-2005, 20:51
Sketch
Sketch is offline
1000 dagen, dat is bijna 3 jaar. Als het spel zo leuk is dat je het na 3 jaar nog wil spelen heb je allang de volledige versie gekocht.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 20:54
freyk
freyk is offline
Maar in de toekomst kunnen ze deze tijd inperken.

Dit doet me een beetje denken aan het oude multiplayer systeem Kali, dat een trail had van een uurtje.
Oud 23-04-2005, 20:59
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
freyk schreef op 23-04-2005 @ 21:54 :
Maar in de toekomst kunnen ze deze tijd inperken.

Dit doet me een beetje denken aan het oude multiplayer systeem Kali, dat een trail had van een uurtje.
Mja, als het veel korter is is dat best vervelend. Maar het gaat om gratis demo's, ik denk dat we gewoon blij mogen zijn dat we uberhaupt het spel gratis kunnen uitproberen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 21:33
Verwijderd
ik ben opzich ook wel tegen trials op software omdat het gewoon te altijd te omzeilen is, maar aan de andere kant kun je op deze manier wel je potentiele klanten laten ervaren wat je programma/game nou eigenlijk kan.
het is eigenlijk niet mogelijk je programma kompleet onkraakbaar te maken, dus opzich is een trial niet zo'n heel slecht idee dan, de mensen die niet willen betalen zullen dat toch niet doen...

edit: opzich heeft anarchy online wel een goede manier (voor online games), mensen met een betaalde account hebben toegang tot een extra gedeelte in de wereld en een paar extra player classes zover ik weet (via de expansion, origneel is te downloaden), ook willen ze bij niet betalende spelers reclame laten zien op borden die dan in steden worden opgehangen waardoor de makers toch nog verdienen aan de mensen die niet betalen en omdat mensen toch gratis kunnen spelen voorkomen ze daarmee ook dat er illegale servers worden opgezet ed zoals nu met wow ook al het geval is.

Laatst gewijzigd op 23-04-2005 om 21:38.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 23:36
McCaine
McCaine is offline
Tja, ik zit er eigenlijk niet zo mee. Een demo is tenslotte echt om een spel uit te proberen, en als je het tof vindt, koop je het gewoon. Zoniet, dan is er ook niets verloren.
Oud 24-04-2005, 10:25
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
trial, niet trail.
Oud 24-04-2005, 10:28
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Wees blij dat ze demo's uitbrengen.
Oud 24-04-2005, 14:32
Snow
Snow is offline
Citaat:
McCaine schreef op 24-04-2005 @ 00:36 :
Tja, ik zit er eigenlijk niet zo mee. Een demo is tenslotte echt om een spel uit te proberen, en als je het tof vindt, koop je het gewoon. Zoniet, dan is er ook niets verloren.
Reageren

Regels voor berichten