Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Bekijk resultaten poll: Service pack 2, ja of nee
Ja 50 76.92%
Nee 14 21.54%
Nee, maar ga het nog wel doen 1 1.54%
Ik heb geen Windows 0 0%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2005, 06:33
Verwijderd
Wie heeft het geinstalleerd, wie niet, wie nog niet? Veel problemen mee gehad?

Ik weet nog niet of ik het ga instaleren, ook omdat ik hoorde dat het beter is om eerst SP2 met windows te instaleren en daarna alle software. Maar ik heb geen zin om alles weer opnieuw te gaan installeren enz, dus wat zal ik doen. Ik heb Norton Antivirus 2004 en Microsoft Antispyware. Goed genoeg of niet?

Laatst gewijzigd op 15-04-2005 om 06:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2005, 07:20
Verwijderd
Ik heb Service Pack 4 al
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 07:52
Verwijderd
Geïnstalleerd en geen problemen mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 08:20
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 15-04-2005 @ 08:20 :
Ik heb Service Pack 4 al

Hahahahahaaaaaa win2000 grapjes hahahahaha
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 08:37
Verwijderd
Ik zou haast zeggen dat het onverantwoordelijk is als je WinXP draait en geen SP2 hebt.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 08:42
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 15-04-2005 @ 09:37 :
Ik zou haast zeggen dat het onverantwoordelijk is als je WinXP draait en geen SP2 hebt.
Jij wilt niet weten hoeveel bedrijven hun verwantwoordelijkheid niet serieus nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 09:03
Jolt
Jolt is offline
Werkt perfect geen enkel probleem.
Peace of cake.
Oud 15-04-2005, 09:35
Manuzhai
Manuzhai is offline
Heb m ook, geen problemen mee.
Oud 15-04-2005, 09:59
M@rco
M@rco is offline
Ik heb 'm al sinds augustus vorig jaar, nog nooit problemen mee gehad
Oud 15-04-2005, 11:18
vbmot
vbmot is offline
Mits je PC niet te vervuild is moet het geen problemen opleveren. Toch kan ik je aanraden om je install cd te slipstreamen met SP2 en een verse installatie te doen.
Oud 15-04-2005, 12:07
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
eddie schreef op 15-04-2005 @ 08:20 :
Ik heb Service Pack 4 al
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 13:01
Verwijderd
Ik installeer Windows alleen nog maar vanaf de nieuwste XP-CD, dus met SP2 er al bij in. Nooit problemen mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 15-04-2005 @ 09:42 :
Jij wilt niet weten hoeveel bedrijven hun verwantwoordelijkheid niet serieus nemen.
Ik heb ook gehoord dat mensen er problemen mee krijgen...
Maarja, dat was weer een typische uitspraak van de consumentenbond en zegt dus niks...

Ik heb op geen enkel syteem er problemen van ondervonden...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 13:37
Verwijderd
Dan zal ik het toch maar installeren. Maar wat bedoelen jullie eigenlijk met slipstreamen? Een xp-installatie cd met SP2 er op?
En een verse windows-installatie doe ik niet, veel te veel werk om alles weer op orde te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 13:53
vbmot
vbmot is offline
Citaat:
mrboot schreef op 15-04-2005 @ 14:37 :
Dan zal ik het toch maar installeren. Maar wat bedoelen jullie eigenlijk met slipstreamen? Een xp-installatie cd met SP2 er op?
En een verse windows-installatie doe ik niet, veel te veel werk om alles weer op orde te krijgen.
Slipstreamen is het patchen van de installatiefiles van Windows i.p.v. de installatie zelf. Stap voor stap mijn methode:

1. Kopieer bestanden van de cd naar een folder op de HD (bijv. c:\xp).
2. Maak een image van de CD met bijv. Winiso.
3. Start het servicepack vanaf de CLI: sp2.exe /integrate:c:\xp . Het servicepack zal de originele files gaan patchen.
4. Nadat het patchen klaar is maak je het image uit stap 2 leeg.
5. Kopieer de gepatchte files in het image (dit is nodig om een bootable cd te krijgen).
6. Brand het image op cd.
Oud 15-04-2005, 13:57
SubbehQ
SubbehQ is offline
Ik zit nog op een geupdate SP1. Ik heb niet zo'n zin om SP2 te gaan installeren. En er zijn gewoon gevallen dat het kut gaat doen en ik heb me pctje nu net lekker als ik em wil dus dat ga ik houden ook

En qua veiligheid maakt het voor mij iig niks uit. Bij mij zit alles wel dicht.
Oud 15-04-2005, 13:58
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Neuh, eerst waren er een paar spellen die er problemen mee hadden, en inmiddels komt er toch een nieuwe computer, en dan wordt deze geheel geformatteerd. Dan zet ik wel SP2 erop.
Oud 15-04-2005, 13:58
Verwijderd
Citaat:
vbmot schreef op 15-04-2005 @ 14:53 :
Slipstreamen is het patchen van de installatiefiles van Windows i.p.v. de installatie zelf. Stap voor stap mijn methode:

1. Kopieer bestanden van de cd naar een folder op de HD (bijv. c:\xp).
2. Maak een image van de CD met bijv. Winiso.
3. Start het servicepack vanaf de CLI: sp2.exe /integrate:c:\xp . Het servicepack zal de originele files gaan patchen.
4. Nadat het patchen klaar is maak je het image uit stap 2 leeg.
5. Kopieer de gepatchte files in het image (dit is nodig om een bootable cd te krijgen).
6. Brand het image op cd.
Oke, hier heb ik inmiddels een iets uitbedreidere versie van slipstreamen. Maar ik heb SP2 op een cd'tje staan (bij de computeridee)?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 14:30
Engadin
Engadin is offline
ik heb nog geen sp2, omdat ik verschillende verhalen heb gehoord over dat dan allemaal dingen niet werken, systeem slomer werd etc

bovendien moet ik dan weer een "licensie" regelen
Oud 15-04-2005, 14:53
Koning
Koning is offline
Ik zou hem niet zomaar gaan installeren, maar pas na een format c:\ meteen overgaan..

het wil nog wel eens probleempjes opleveren namelijk..

maar verder loopt het als een tiet, alleen wordt je pc er trager van..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 15:00
Verwijderd
Hm, dat je pc er trager van word had ik al gehoord. Maar je kunt het toch ook weer deïnstalleren neem ik aan? Ik probeer het gewoon als ik tijd en zin heb.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 15:09
M@rco
M@rco is offline
Je PC wordt er helemaal niet trager van, dat is enorme onzin die je direct dient te vergeten.
Oud 15-04-2005, 15:17
Koen
Koen is offline
Je kan nu toch al niet meer om SP2 heen, dus in principe is 't vrij zinloos te discussieren of 't wat is of niet.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 15-04-2005 @ 16:17 :
Je kan nu toch al niet meer om SP2 heen, dus in principe is 't vrij zinloos te discussieren of 't wat is of niet.
Je blijft altijd figuren houden die koste wat het kost moeten benadrukken dat ze die-hard anti M$ zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 15:46
M@rco
M@rco is offline
Ach, zo gaat het altijd met die dingen. Toen het net uit was deden er ook allerlei indianenverhalen de ronde over dat het P2P software zou vertragen, en dat soort nonsens. Na een tijdje dan hebben de meeste mensen het uiteindelijk toch wel geinstalleerd, en je zult ook altijd mensen houden die halstarrig XP gebruiken zonder service packs of updates, want M$ is OMG ev1l!!!!!111 (maar die mogen ze wat mij betreft hun computer afpakken en nooit meer teruggeven).
Oud 15-04-2005, 15:57
Verwijderd
Maar kan ik het wel nog gewoon verwijderen?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 21:42
M@rco
M@rco is offline
Uiteraard.
Oud 15-04-2005, 21:44
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2005 @ 16:45 :
Je blijft altijd figuren houden die koste wat het kost moeten benadrukken dat ze die-hard anti M$ zijn.
Die gaan dan naar Aplle OS X of Linux of andere open source meuk en windows emuleren .

Of anders Win 2000 .
Oud 15-04-2005, 21:47
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Als het automatisch gaat heb ik het, anders heb ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 00:57
vbmot
vbmot is offline
Citaat:
M@rco schreef op 15-04-2005 @ 16:46 :
Toen het net uit was deden er ook allerlei indianenverhalen de ronde over dat het P2P software zou vertragen, en dat soort nonsens.
Als het aantal connecties door Windows wordt beperkt, en bepaalde software is ontwikkeld met het oog op het maken van veel connecties, dan is het toch niet zoveel nonsens. Daarbij wil ik nog wel even vermelden dat ik zelf geen ervaring heb met de betreffende P2P software in combinatie met XP SP2, maar in principe is het zeker mogelijk.
Oud 16-04-2005, 01:05
Warsocket
Warsocket is offline
Voormij geen SP2
want ik wil nog een keer aankloten met RAW sockets
en dat kan met SP2 niet
dus nee
Oud 16-04-2005, 01:57
p-chez
p-chez is offline
Geen problemen met SP2.
Oud 16-04-2005, 02:10
bamiPoep
bamiPoep is offline
ik ook niet
(die standaard popup blocker is trouwens wel heel handig)
Oud 16-04-2005, 08:04
Verwijderd
MS heeft zelf toegegeven dat SP2 zwaarder is dan XP naturel, daardoor is het logischer wijs ook trager..
Maar dan praten we over miliseconden en dus verwaarloosbare onzin tegenover de extra functionaliteit en veiligheid.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 08:09
Verwijderd
Nog niet.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 10:23
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
vbmot schreef op 16-04-2005 @ 01:57 :
Als het aantal connecties door Windows wordt beperkt, en bepaalde software is ontwikkeld met het oog op het maken van veel connecties, dan is het toch niet zoveel nonsens. Daarbij wil ik nog wel even vermelden dat ik zelf geen ervaring heb met de betreffende P2P software in combinatie met XP SP2, maar in principe is het zeker mogelijk.
Uhuh... maar het aantal connecties wordt helemaal niet beperkt, alleen het aantal connecties dat tegelijkertijd gemaakt kan worden (naar aanleiding van verschillende virussen die duizenden connecties per minuut maakten en zo je internetverbinding onbruikbaar maakten). Dat betekent hoogstens dat de P2P software er iets langer over zou kunnen doen om alle verbindingen te maken.
Oud 16-04-2005, 11:45
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 16-04-2005 @ 03:10 :
ik ook niet
(die standaard popup blocker is trouwens wel heel handig)
Met Firefox heb je daar niks aan (zit in FF ingebouwd).

Ik heb hem inmiddels geinstalleerd, en tot nu toe geen problemen . Dat je computer er trager van wordt merk ik ook niet gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 11:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2005 @ 14:01 :
Ik installeer Windows alleen nog maar vanaf de nieuwste XP-CD, dus met SP2 er al bij in. Nooit problemen mee gehad.
Dit doe ik ook. Ik installeer bij mensen waar ik pc's fix ook keer op keer SP2. SP2 vermindert de kansen op spyware infecties dankzij de popup blocker.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 12:03
freyk
freyk is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 16-04-2005 @ 12:56 :
SP2 vermindert de kansen op spyware infecties dankzij de popup blocker.
* uche uche *
Nee, dat helpt geen zier tegen spyware/adware infecties.
Ze kunnen beter dan activex eruit gaan slopen, maar dat zullen ze nooit nooit doen.
Gelukkig kan je activex blokkeren met sp2 en ze veilig instellen.
Oud 16-04-2005, 12:27
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 16-04-2005 @ 13:03 :
* uche uche *
Ze kunnen beter dan activex eruit gaan slopen, maar dat zullen ze nooit nooit doen.
Dat weet ik ook wel. Ik doel op het feit dat de popup blocker in ieder geval een zooi popups blockt die leiden tot infecties. In die context helpt het wel degelijk. Helaas werkt de meeste spyware/adware niet mbv. popups.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 19:14
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
freyk schreef op 16-04-2005 @ 13:03 :
* uche uche *
ActiveX op zich is niks mis mee, alleen door een aantal veiligheidslekken in IE heeft het zo'n slechte naam.

En SP2 gaat wel degelijk beter om met ActiveX-elementen; duidelijkere waarschuwingen en hij installeert niets meer automatisch, ook is er bijv. de optie om ActiveX-elementen van een bepaalde maker voor altijd te blokkeren. Nee, veiligheid is echt niet meer zo'n enorm issue in IE6 SP2, iig niet zo groot als de meeste mensen schijnen te denken. Mits goed ingesteld krijg je echt niet zomaar spyware binnen. Wat ik erger vind is dat het ding zo'n brakke render-engine heeft, geen tabs en geen RSS lezer.
Oud 18-04-2005, 20:23
Verwijderd
Nee gestemd maar op me oude beestje staat ie wel omdat RoseOnline anders niet draaide. En me flaptopje is daar minder geschikt voor dus ja.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 16:24
Purgatori
Purgatori is offline
35 JA Stelletje gekke NOOOOOOOOOOIT SP2 installe, zo enorm vol met allemaal stomme foutjes
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 19-04-2005 @ 17:24 :
35 JA Stelletje gekke NOOOOOOOOOOIT SP2 installe, zo enorm vol met allemaal stomme foutjes

Ik heb (nog steeds) geen fout gehad hoor
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 16:28
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
mrboot schreef op 19-04-2005 @ 17:26 :

Ik heb (nog steeds) geen fout gehad hoor
Krijg je nog wel mee te make, kut pack
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 19-04-2005 @ 17:24 :
Jij bent zo'n typische gebruiker dat de schuld geeft aan de computer van fouten.. Terwijl je zelf de oorzaak bent...

Want toch gek dat mensen die weten wat ze ermee doen nooit problemen ermee hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 18:17
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 19-04-2005 @ 19:02 :
Jij bent zo'n typische gebruiker dat de schuld geeft aan de computer van fouten.. Terwijl je zelf de oorzaak bent...

Want toch gek dat mensen die weten wat ze ermee doen nooit problemen ermee hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 18:30
one.
one. is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 15-04-2005 @ 22:47 :
Als het automatisch gaat heb ik het, anders heb ik het niet.
Oud 19-04-2005, 19:23
ILUsion
ILUsion is offline
SP2 heb ik al van de RTM-periode (midden augustus) en geen problemen. Wel nog niet op al onze computers, omdat de oudste al wat sloom is (en daarop liep een apparaat waar toen geen drivers voor SP2 geschikbaar waren, tegenwoordig al weer wel). Maar ik zou ook liever op oudere computers met vieze vuile Windows-installaties gewoon een reïnstall doen met XP2 en alle nieuwe patches in. Is veel handiger dan je systeem nog trager te maken met een nieuwe patch...

Als het enigzins mogelijk is, is SP2 een gigantische aanrader. Veel minder brol binnen, eindelijk heeft MS eens iets gedaan aan de beveiliging, zodat ook Jan met de Pet ervoor kan zorgen dat het systeem wat veilig is.

Voor pop-up blocker doe ik het echter niet: FF heeft er ook een goede (en de extra beveiliging in IE werkt me eigenlijk best vaak op de zenuwen: "Firefox installation 1.0.3.exe" is mogelijk gevaarlijk en dus kunt u het niet openen (kortom: zopas gedownloade bestand is verwijderd) (oké, gaat voor alle EXE's zo, maar als je dat de eerste keer bij firefox voorhebt, is denk je toch wel dat er meer achter zit).
Oud 19-04-2005, 19:32
Verwijderd
Dat het je computer vertraagd heb ik nog niet gemerkt, zoals gezegd.

Maar klopt het dat ik in het systeemvak (system tray) niets merk van de aanwezige firewall? Ik dacht dat er zo'n schildje altijd stond. Ook heb ik nog niet gemerkt dat hij .exe bestanden blokkeerd, ik kan zo alles uitvoeren wat ik wil. Of staat mijn firewall gewoon uit?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten