Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2005, 12:43
Verwijderd
Zijn hier mensen die op kamers zitten en (een) huisdier(en) hebben? Zo ja, wat voor dier(en)? Wie zorgt ervoor? Heb je er genoeg tijd en/of geld voor? Wat vind je huisbaas ervan?

Vertel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2005, 14:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit op kamers (op kot) en ik heb twee goudvissen. Ik mag op mijn kot eigenlijk geen huisdieren houden maar het is echt geen doen dus vandaar dat ik goudvissen heb, dat mag dan nog net. Mijn kotbaas weet het niet maar mijn huisgenoten hebben er allemaal geen problemen mee en vinden het wel leuk. Weer eens wat anders

Ik zorg er zelf voor. Als ik een weekend naar huis ga dan laat ik ze alleen en geef ik ze vrijdagmiddag eten en dan zondagavond weer. Dat kunnen ze goed volhouden. Als ik een lang weekend wegga zoals met Pinksteren dan gooi ik er zo'n voerblokje in wat in drie dagen oplost zodat ze dan toch eten krijgen. Als ik langer dan een dag of vijf naar huis ga dan neem ik ze mee in de trein in mijn rugzak.

Ik heb er genoeg geld voor maar goudvissen kosten dan ook bijna niets. Mijn visjes zelf kosten samen 1,50 ofzo, steentjes, een kom, een schepnetje, een vervoerbakje en een thermometertje had ik al. Ik koop gemiddeld eens in de maand een nieuw plantje voor 2,50. Dat vind ik wel duur voor wat het is maar als je dieren hebt dan moet je er ook geld voor over hebben. Voer kost ook maar 2 euro voor een potje waar je een jaar mee doet dus dat is allemaal geen probleem.

Ik zou graag een ander huisdier hebben zoals een ratje ofzo omdat ik altijd zoiets gehad heb maar dat mag in Leuven (waar ik studeer) voor zover ik weet nergens op een kot dus dat kan nu gewoon echt nog niet dus voorlopig doe ik het met mijn goudvissen want dat mag al eigenlijk niet maar ik geloof niet dat er iemand problemen mee heeft.
Oud 06-06-2005, 16:07
autodropje
autodropje is offline
Ik zou het wel graag willen, maar ik houd wat meer van de wat grotere dieren dan een vis of een hamster en daarvoor vind ik het hier gewoon niet groot genoeg.
Oud 06-06-2005, 17:04
Verwijderd
we krijgen over twee weken een huiskat. hoe het precies gaat weet ik dus nog niet
er is bij ons een iemand eindverantwoordelijk voor de kat. als zij het huis uitgaat neemt ze haar ook mee.

de huisbaas nouja ik huur een kamer bij de ssh en die vindt het geen probleem. in ons complex mag je gewoon huisdieren hebben
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 11:11
Verwijderd
mijn zus heeft een konijn, daar zorgt ze uiteraard zelf voor, en een konijn kost niet zo veel tijd; ze moet wel elke dag even rondlopen door de keuken maar dat doet ze als mijn zus en haar huisgenoten aan het eten zijn, dan is er vanzelf iemand om op te letten. Een konijn is ook niet super duur.
Van haar huisbaas mocht het op voorwaarde dat ze in het hok zou blijven maargoed, die huisbaas merkt er toch niets van als ze uit het hok komt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:17
Verwijderd
Ik woon wel op mezelf, maar niet op kamers, ik woon samen in een bovenwoning en we hebben twee katten. Daar hebben we genoeg tijd en geld voor. Mijn zusje (woont schuin onder ons, ook op zichzelf, maar alleen) heeft een konijn en een hamster, daar heeft ze ook genoeg geld voor...tijd is soms een beetje een probleem, maar als ze er niet is zorgen wij voor haar konijn en haar hamster.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:57
miekmuis
miekmuis is offline
Ik en mijn huisgenootje hadden 2 ratten op kamers. Dat ging opzich prima. Er was elke dag wel even een van ons thuis en aangezien ze met zijn tweeën waren konden ze zich wel een paar uur zonder ons vermaken. Was best gezellig die beestjes om ons heen. We hebben ook nog een week een hond gehad die mijn huisgenoot in een opwelling van medelijden in huis had genomen omdat hij thuis niet goed behandeld werd, maar het beestje was niet zindelijk en vrat alles op als er even niemand thuis was, dus die was heel snel weer weg.
Oud 08-06-2005, 19:03
MarMaar
MarMaar is offline
Ik woon opmezelf maar ook niet op kamers.
Ik heb 8 guppies, 1 hamster, 1 konijn (op het balkon), en een grasparkietje.
Allemaal beestjes die je best 1 dagje, hooguit 2 alleen kan laten. (niet dat ik dat prettig vind, maar dat terzijde)
Als we met vakantie gaan zorg ik altijd dat er of iemand in mn huis gaat zitten, of dat er zowieso elke dag iemand komt kijken.

Genoeg tijd heb ik er wel voor. En geld.. ik persoonlijk vind dat je voor je een huisdier aanschaft , heel goed na moet denken of je ook het geld ervoor in huis hebt, dus Ja dat heb ik.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 14:24
vixen
vixen is offline
Ik woon op kamers en in mijn huis woont een hond. Die is niet van mij, ik zorg er dan ook niet voor, maar er is dus wel een hond.
Eerst had ik ook nog een rat, maar die is nu dood.
Ohja, mijn huisbaas is mn huisgenoot dus de eigenaar van de hond.
Oud 13-06-2005, 21:33
Verwijderd
ik heb een kat en die woont bij mijn moeder, ik zit helaas op een kamer die niet groot genoeg is, en daarbij vind ik dat katten naar buiten moeten kunnen. dat doe ik hier echt niet en dat kan hier niet
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 16:54
Verwijderd
Ik woon op kamers , heb samen met een vriendin een appartement .
We hebben 5 vissen (als ze nog allemaal leven)
En twee katten (eigenlijk maar één . Eentje woont er pertinent , en die ander neem ik altijd van huis mee)

Wanneer ik weg ben , schrijf ik op de deur of Anne Storm en Saar wil eten geven . Wanneer zij weg is , vraagt ze of ik het doe .

Nu Storm nog erg klein en speels is , zorg ik dat ik wat meer thuis ben . Want zodra hij een tijdje alleen is , begint hij meteen zielig te piepen als je thuiskomt

Verder kopen we samen of omstebeurt eten voor ze etc .
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 07:10
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik ben niet goed genoeg voor een huisdier Dat arme beest krijgt dan af en toe dagen geen eten als ik weer eens op reis ben met mijn OV

Ik heb thuis nog een 5 jaar oud konijn, die ik af en toe schoon maak als ik thuis kom (anders doet mijn vader het) en mijn ouders geven haar eten
Mijn huisbaas wil geen huisdieren
Oud 15-06-2005, 13:29
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef op 06-06-2005 @ 18:04 :
we krijgen over twee weken een huiskat. hoe het precies gaat weet ik dus nog niet
er is bij ons een iemand eindverantwoordelijk voor de kat. als zij het huis uitgaat neemt ze haar ook mee.

de huisbaas nouja ik huur een kamer bij de ssh en die vindt het geen probleem. in ons complex mag je gewoon huisdieren hebben
Ja? De SSHN vindt het bijna nergens goed. Wat er overigens niemand van weerhoudt om toch toch hamsters en konijnen te nemen, en heel veel mensen die bij de SSHN samenwonen hebben katten.

Mocht ik nog gaan samenwonen, dan neem ik dus echt ook een kat. Verder wil ik geen dieren in kooien houden (zoveel principes heb ik nou nog net wel), dus een ratje of konijn gaat helaas toch niet door. Bovendien ben ik geen knaagdierenmens - om de een of andere reden moeten ze mij altijd bijten
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 13:32
Verwijderd
Waarom kan je pas een kat nemen als je samen gaat wonen?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 15-06-2005 @ 14:32 :
Waarom kan je pas een kat nemen als je samen gaat wonen?
Omdat een kat nemen op een kamer van 12 vierkante meter op de vierde verdieping geen doen is, natuurlijk. Zwaar helaas, anders had ik er inderdaad al een gehad. Zo'n kat zou echter hele schooldagen alleen op een kleine kamer moeten zitten, dat kan gewoon écht niet.

In het eventuele geval van samenwonen, zitten we met een woonkamer/eethoek van zo'n 30 vierkante meter op de begane grond of tenminste op het balkon. Dan kun je een raam openzetten waardoor het beest naar buiten kan en heeft het sowieso meer ruimte. Bovendien wonen er dan twee mensen en is het dier dus veel minder vaak alleen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 15-06-2005 @ 14:36 :
Omdat een kat nemen op een kamer van 12 vierkante meter op de vierde verdieping geen doen is, natuurlijk.
Heeft het daar dan niet meer mee te maken dan met het niet samenwonen? (Je kunt ook samenwonen op een kleine kamer en alleen in een grote...alleen misschien bij de SSHN niet, maar dat weet ik niet, ik ken de hele SSHN zelfs niet. )
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 15-06-2005 @ 14:46 :
Heeft het daar dan niet meer mee te maken dan met het niet samenwonen? (Je kunt ook samenwonen op een kleine kamer en alleen in een grote...alleen misschien bij de SSHN niet, maar dat weet ik niet, ik ken de hele SSHN zelfs niet. )
Ik heb geen geld voor alleen in een grote, en bovendien niet genoeg wachttijd Maar nou ja, het is inderdaad vooral de ruimte en het feit dat ie niet naar buiten kan hier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten