Ik zit op kamers (op kot) en ik heb twee goudvissen. Ik mag op mijn kot eigenlijk geen huisdieren houden maar het is echt geen doen dus vandaar dat ik goudvissen heb, dat mag dan nog net. Mijn kotbaas weet het niet maar mijn huisgenoten hebben er allemaal geen problemen mee en vinden het wel leuk. Weer eens wat anders
Ik zorg er zelf voor. Als ik een weekend naar huis ga dan laat ik ze alleen en geef ik ze vrijdagmiddag eten en dan zondagavond weer. Dat kunnen ze goed volhouden. Als ik een lang weekend wegga zoals met Pinksteren dan gooi ik er zo'n voerblokje in wat in drie dagen oplost zodat ze dan toch eten krijgen. Als ik langer dan een dag of vijf naar huis ga dan neem ik ze mee in de trein in mijn rugzak.
Ik heb er genoeg geld voor maar goudvissen kosten dan ook bijna niets. Mijn visjes zelf kosten samen 1,50 ofzo, steentjes, een kom, een schepnetje, een vervoerbakje en een thermometertje had ik al. Ik koop gemiddeld eens in de maand een nieuw plantje voor 2,50. Dat vind ik wel duur voor wat het is maar als je dieren hebt dan moet je er ook geld voor over hebben. Voer kost ook maar 2 euro voor een potje waar je een jaar mee doet dus dat is allemaal geen probleem.
Ik zou graag een ander huisdier hebben zoals een ratje ofzo omdat ik altijd zoiets gehad heb maar dat mag in Leuven (waar ik studeer) voor zover ik weet nergens op een kot dus dat kan nu gewoon echt nog niet dus voorlopig doe ik het met mijn goudvissen want dat mag al eigenlijk niet maar ik geloof niet dat er iemand problemen mee heeft.