Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2004, 21:08
lso
lso is offline
Ik hoop dat ik dit topic hier mag en kan plaatsen..

Voor school ben ik bezig een (zeer persoonlijke) levensmap te maken.. Nu ben ik echter nog op zoek naar een creatieve, originele naam als titel voor deze levensmap..

De inhoud handelt over hoe ik mijn puberteit meemaakte, waar ik opgroeide, welke problemen ik kende in mijn verleden, mijn gevoel, karakter, relatie met andere mensen..

Ik veronderstel dat de creatievelingen en inventieve mensen hier zitten..? Hebben jullie toevallig een mooie titel voor dit werk?

Dankjewel
x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2004, 21:15
Type
Type is offline
Het is zeer persoonlijk toch?
Dan denk ik dat jij de aangewezen persoon bent om hier een titel voor te verzinnen.

Lees je eigen stukken zelf nog eens door, en schrijf de losse termen op die in je hoofd komen drijven. Misschien dat je daar iets mee kan...
Dat is de beste tip die ik je kan geven...
Oud 14-10-2004, 21:34
lso
lso is offline
Dank je.. ja dat zal ik alvast proberen te doen.. ik ben al een tijdje op zoek naar een titel maar ik zoek iets poëtisch of iets met een achterliggende betekenis.. Een titel die eventueel nieuwsgierig maakt..

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 09:26
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Zorg voor een rode draad in het verhaal en verwijs hier cryptisch naar.
Oud 20-10-2004, 22:33
Charlottetje
Charlottetje is offline
probeer je tekst in gedachten in een spannend verhaal oid te gieten en pik daar een stukje zin uit!
Oud 21-10-2004, 05:19
Verwijderd
Gewoon iets moois, iets dat gaat over je leven. Stel dat ik zo'n ding zou moeten gaan maken, dan zou mijn titel 'Serenade bij 100 watt' zijn, daar ik basgitaar speel en dat een aardig deel van mijn leven is. Of je doet Mulisch gewoon lekker na: 'Voer voor psychologen, deel 2'

Grim
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 23:19
funky!
funky! is offline
Het verschrikkelijk interesssante leven van MIJ.
Oud 24-10-2004, 13:04
Bubbel Design
Bubbel Design is offline
Misschien kun je een titel bedenken die iets te maken had met wat een klein en onbelangrijk detail in jouw leven LIJKT maar toch niet zo was.

Was er in je chaotische leven een rustpunt? En waar bestond die uit? Bijvoorbeeld iets wat je altijd met je vrienden deed, of met je vader, etc.

Is er één kleine , fijne herinnering aan een persoon of een dag, die misschien een grote invloed heeft gehad op je leven?

Misschien klinkt dit heel vaag, maar ga er eens over fantaseren, brainstormen misschien..............

Laat je het ons weten wat het wordt??
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 09:38
lso
lso is offline
Wat vinden jullie van "de schreeuwerige stilte"?

Wat ik schrijf in die levensmap heb ik namelijk altijd voor mezelf gehouden maar vandaag wil ik t naar buiten brengen .. een soort van schreeuw van binnen uit omdat ik weet.. Eens ik t naar buiten kan brengen en kan opschrijven zal ik t veel beter kunnen verwerken...........
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 14-10-2004 @ 22:15 :
Het is zeer persoonlijk toch?
Dan denk ik dat jij de aangewezen persoon bent om hier een titel voor te verzinnen.

Lees je eigen stukken zelf nog eens door, en schrijf de losse termen op die in je hoofd komen drijven. Misschien dat je daar iets mee kan...
Dat is de beste tip die ik je kan geven...
^ Beste tip. Ook omdat wij de inhoud ed niet weten is het voor een buitenstaander nogal lastig om een goede en passende titel te bedenken.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 10:00
Verwijderd
Citaat:
lso schreef op 19-03-2005 @ 10:38 :
Wat vinden jullie van "de schreeuwerige stilte"?

Wat ik schrijf in die levensmap heb ik namelijk altijd voor mezelf gehouden maar vandaag wil ik t naar buiten brengen .. een soort van schreeuw van binnen uit omdat ik weet.. Eens ik t naar buiten kan brengen en kan opschrijven zal ik t veel beter kunnen verwerken...........
De gedachte erachter is iig goed.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:11
Verwijderd
Je doet zeker SPH ofzo?...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 09:30
lso
lso is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 19-03-2005 @ 14:11 :
Je doet zeker SPH ofzo?...
wat is SPH?

Ik zou er anders trouwens schrEEUWerIGE stilte van maken..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 10:32
Verwijderd
Citaat:
lso schreef op 20-03-2005 @ 10:30 :
wat is SPH?

Ik zou er anders trouwens schrEEUWerIGE stilte van maken..
Sociaal Pedagogisch Hulp.

Ik zou dat "eeuwige" niet groter maken, dat is niet zo mooi.
Dit is dan bijvoorbeeld mooier: Schreeuwerige Stilte.
Opzich vind ik dat best 'n goede titel, vooral met die gedachte erachter, .

edit: ohja, zou best willen weten welke opleiding je doet!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 12:18
Verwijderd
SPH is dus zo'n opleiding waar het onder 'leren' verstaan wordt in een klaslokaal te gaan zitten en je net zolang over je verleden te laten vertellen tot je in huilen uitbarst. Dat is namelijk 'goed'.

Laatst gewijzigd op 20-03-2005 om 13:31.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 12:39
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 20-03-2005 @ 13:18 :
SPH is dus zo'n opleiding waar het onder 'leren' verstaan wordt in een klaslokaal te gaan zitten en je net zolang over je verleden te laten vertellen tot je in huilen uitbarst. Dat is namelijk goed.
Mjuh. Kutopleiding.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 15:15
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 20-03-2005 @ 13:18 :
SPH is dus zo'n opleiding waar het onder 'leren' verstaan wordt in een klaslokaal te gaan zitten en je net zolang over je verleden te laten vertellen tot je in huilen uitbarst. Dat is namelijk 'goed'.

Schreeuwerige stilte= Oxumoron
Oud 25-03-2005, 16:34
reizer
reizer is offline
jaa ik zou het verhaal van je ook best wel es willen lezen... btw ik vind het egt een heel mooie titel, heel sterk bedacht!!
Oud 02-05-2005, 22:09
lso
lso is offline
Citaat:
reizer schreef op 25-03-2005 @ 17:34 :
jaa ik zou het verhaal van je ook best wel es willen lezen... btw ik vind het egt een heel mooie titel, heel sterk bedacht!!
Dank je..

mijn verhaal is zo goed als af. Ik moet t volgende maandag indienen. Ik hoop "denk" dat ik die titel nu zal nemen... Ik kan niet echt goed tekenen maar zou heel graag een bijpassende tekening op de voorpagina plaatsen..

Mijn verhaal komt symbolisch in een schatkistje terecht. Het is vooral emotioneel sterk geladen (denk ik) waarbij ik hoop dat het literair ook nog goed is...

Thx voor de reacties..

x
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten