Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2005, 19:01
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
heeft er iemand ervaring met een 'shuttle tein' naar londen?

Deze gaat door de kanaaltunnel en schijnt best te doen te zijn. Ik kan er alleen geen informatie over vinden.

Kan iemand mij misschien verder helpen?
Oud 16-04-2005, 17:26
Verwijderd
Ik zou de kosten tegen elkaar afwegen, volgens mij is vliegen met Easyjet namelijk veel goedkoper!
Oud 16-04-2005, 21:10
Wawl
Wawl is offline
De 'Eurostar'?
Oud 16-04-2005, 21:17
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
ik heb alles al even bekeken. volgens mij i dat ook goedkoper hoor! 53 euro ofzo. voor retour en met de nachtboot is het 12 (lounge) of 64 (hut) euro enkele reis. met de boot is ook het handigst, want dan kom je op harwich aan. is veel makkelijker om naar mijn plek van bestemming te reizen als vanaf het vliegveld heathrow. andere vliegvelden zijn helemaal niet handig.

maar ik vroeg me dus af hoe het met de shuttle trein zit. ik heb van mensen gehoord dat het ook goed te doen is. ik kon er alleen geen informatie over vinden.

waarschijnlijk ga ik wel met de nachtboot. per vliegtuig moet je in londen zelf 3 keer overstappen met de trein ofzo en via harwich niet.
Oud 16-04-2005, 22:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben vorig jaar met de Eurostar naar Londen geweest en het is me echt goed bevallen. Je moet zelf zorgen dat je in Brussel Zuid komt, meestal krijg je treinkaartjes hiervoor bij je reis. In Brussel stap je dan op de Eurostar en in een uur of drie ben je dan in Londen. Je komt daar aan op Waterloo International station en van daaruit kan je prima de metro pakken naar de verschillende delen van Londen.

Het is mijn prima bevallen, het duurde niet te lang, was niet zo gek duur (mijn moeder had destijds ook gezocht op wat goedkoop was, boot is misschien goedkoper maar duurt veel langer, maar het ligt er ook aan waar je in Nederland woont natuurlijk), onderweg kan je eten halen in een restauratierijtuig en de plaatsen zijn ook best comfortabel en voldoende ruimte om je bagage kwijt te kunnen.

Als je nog meer wilt weten vraag maar
Oud 16-04-2005, 22:11
Verwijderd
Waar ga je opstappen met de boot?

Nja over vliegen iig: dat is echt onhandig. Je komt aan op Heatrow. Waar je nog zeker een half uur met de trein moet om bij de metro te komen, en dan nog een tijd met de metro om in het centrum te staan.
Shuttle trein is denk ik makkelijker, al moet je dan wel eerst naar Noord-Frankrijk toe om op die trein te komen. Het is denk ik wel het duurste van de 3 mogelijkheden.

Gewoon ff alles op een rijtje zetten, hou ook rekening met het tijdsverschil!
Oud 17-04-2005, 21:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Anneka schreef op 16-04-2005 @ 23:11 :
Waar ga je opstappen met de boot?

Nja over vliegen iig: dat is echt onhandig. Je komt aan op Heatrow. Waar je nog zeker een half uur met de trein moet om bij de metro te komen, en dan nog een tijd met de metro om in het centrum te staan.
Shuttle trein is denk ik makkelijker, al moet je dan wel eerst naar Noord-Frankrijk toe om op die trein te komen. Het is denk ik wel het duurste van de 3 mogelijkheden.

Gewoon ff alles op een rijtje zetten, hou ook rekening met het tijdsverschil!
De shuttle (Eurostar) vertrekt vanaf Brussel Zuid en daar kan je met de internationale trein Amsterdam - Brussel Zuid prima komen
Oud 19-04-2005, 17:49
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Nee man, stap op de Picadilly lijn en je bent met 3 kwartier midden in het centrum! Gatwick en Stansted allebij een uurtje met de trein en je bent in het centrum, Luton is lastiger, eerst een stuk pendelbus en dan een uurtje met de trein.

Wat ik zelf wel een fijne optie vind is de Stena Line HoekvanHolland - Harwich. Doet er 4,5 uur over en is compleet met treinkaartjes aan beide kanten te boeken voor hele redelijke prijzen. (voor voetpassagiers dan, met de auto is een ander verhaal)
Oud 19-04-2005, 20:48
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
inderdaad, ik ga waarschijnlijk voor hoek van holland- harwich. ik moet ook helemaal neit in londen zijn maar er 60 km vandaan ofzo.. dan is harwich het makkelijkste, op de weg naar londen kom je dan voorbij de plaats van bestemming.

vliegen was al afgevallen, vanwege de locatie van het dichtsbijzijnde vliegveld heatrow.

de eurotunnel valt voor mij ook af, ik ben dan ook met openbaar vervoer, waarschijnlijk in mn eentje of een groepje. dan is het niet handig om eerst naar frankrijk te reizen en dan in engeland ook nog naar de andere kant van londen. dan is harwich makkelijker.

in tijd scheelt het niet veel, boot of trein. prijs ook neit veel, al is het met de trein dan wat goedkoper maar wel onhandiger. als het iets duurder is, maakt het mij niet zoveel uit. maar wel al het veel scheelt, en daarbij kijk ik ook zeker naar de handigheid. duur maakt niet uit, nachtboot had k ook nog wel genomen anders

ik denk dat het de boot van hoek van holland naar harwich wordt, ik heb ook al meer mensen gesproken die op die manier gaan.
Oud 20-04-2005, 09:03
Verwijderd
Citaat:
freggeltjuh schreef op 19-04-2005 @ 21:48 :
inderdaad, ik ga waarschijnlijk voor hoek van holland- harwich. ik moet ook helemaal neit in londen zijn maar er 60 km vandaan ofzo.. dan is harwich het makkelijkste, op de weg naar londen kom je dan voorbij de plaats van bestemming.

vliegen was al afgevallen, vanwege de locatie van het dichtsbijzijnde vliegveld heatrow.

de eurotunnel valt voor mij ook af, ik ben dan ook met openbaar vervoer, waarschijnlijk in mn eentje of een groepje. dan is het niet handig om eerst naar frankrijk te reizen en dan in engeland ook nog naar de andere kant van londen. dan is harwich makkelijker.

in tijd scheelt het niet veel, boot of trein. prijs ook neit veel, al is het met de trein dan wat goedkoper maar wel onhandiger. als het iets duurder is, maakt het mij niet zoveel uit. maar wel al het veel scheelt, en daarbij kijk ik ook zeker naar de handigheid. duur maakt niet uit, nachtboot had k ook nog wel genomen anders

ik denk dat het de boot van hoek van holland naar harwich wordt, ik heb ook al meer mensen gesproken die op die manier gaan.
Op die boot hebben ze wel een McDonalds Ik werd misselijk toen ik 3 cheeseburgers op had en we erg gingen schommelen
Oud 20-04-2005, 09:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 20-04-2005 @ 10:03 :
Op die boot hebben ze wel een McDonalds Ik werd misselijk toen ik 3 cheeseburgers op had en we erg gingen schommelen
In de Eurostar hebben ze dan weer geweldige magnetronmaaltijden en geweldige chocolade muffins <3
Oud 20-04-2005, 12:21
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 20-04-2005 @ 10:03 :
Geen Mcdonalds tegenwoordig maar zo'n namaak McVet ofzo. Kwaliteit is NOG minder. Ik zou een stapeltje boterhammen meenemen...
Oud 20-04-2005, 16:48
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
hahaha iig bedankt voor de reacties!
Oud 21-04-2005, 09:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
d'r is een rechtstreekse metroverbinding van hartje londen naar Heathrow.

Ik ben overigens met de boot vanaf Calais naar Dover gegaan. Echt heerlijk reizen vond ik die boot. Eet- en winkelgelegenheden en overal lekkere stoelen en banken: de bootreis is zó om. Lekkere afwisseling op het zitten in een bus.
Oud 21-04-2005, 17:24
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
jah maar dover is ook om, calais ook btw

het wordt hoek van holland - harwich waarschijnlijk met de boot
Oud 21-04-2005, 19:00
Breg
Breg is offline
Citaat:
freggeltjuh schreef op 21-04-2005 @ 18:24 :

dat heb ik ook een paar keer gedaan, vroeg opstaan, maar verder wel relaxed verder. Zeker als je niet met de auto de boot opgaat is het een goede optie; je bent als een van de eerste op de boot en kan dus de beste plek uitzoeken . Verder is het varen zelf niet echt interessant, maar als je wat te lezen mee neemt is die paar uur varen zo om. Enige nadeel is, is dat de trein in Harwich gewoon altijd net weg is als de boot aankomt en je dus bijna een uur moet wachten.
Oud 22-04-2005, 17:46
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
k dan nemen we dat uur ook maar voor lief. we hebben heel de dag de tijd om aan te komen dus dat zit wel goed
Oud 23-04-2005, 11:44
noa-zut
noa-zut is offline
oh, met de boot of trein zou ik nooit op vakantie gaan

Neem het vliegtuig, met KLM zit je voor 300 pp al in Londen!
Oud 23-04-2005, 17:58
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Dark Angel schreef op 19-04-2005 @ 18:49 :
Nee man, stap op de Picadilly lijn en je bent met 3 kwartier midden in het centrum! Gatwick en Stansted allebij een uurtje met de trein en je bent in het centrum, Luton is lastiger, eerst een stuk pendelbus en dan een uurtje met de trein.

Wat ik zelf wel een fijne optie vind is de Stena Line HoekvanHolland - Harwich. Doet er 4,5 uur over en is compleet met treinkaartjes aan beide kanten te boeken voor hele redelijke prijzen. (voor voetpassagiers dan, met de auto is een ander verhaal)
Stansted is ook drie kwartier tot in het centrum. Er rijd namelijk de Stansted express en die gaat tot liverpool street. En Ryanair vliegt vanuit eindhoven op STansted en dat is voor mij dan wel weer heel handig. Als je een beetje geluk hebt -en of heel vroeg of heel laat boekt- vlieg je voor +- 45 (incl. luchthavenbelasting) heen en terug.
ohja; het is ongeveer 50 minuutjes vliegen (vanaf eindhoven dan)
Oud 23-04-2005, 19:03
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
Citaat:
sweet-les schreef op 23-04-2005 @ 12:44 :

300 of 88

enne voor scouting maakt het comfort niet zoveel meer uit
Oud 23-04-2005, 19:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben afgelopen dinsdag met de trein naar Londen geweest en dat is me erg goed bevallen.
voor 99,- had ik al een retourkaartje (wel met voordeelurenkaart) en binnen 5/6 uur ben je in hartje londen.
Lijkt me veel makkelijker dan eerst naar schiphol toe moeten waar je 2 uur van tevoren moet inchecken, en dan nog es van Heathrow/Luton/Stansted naar het centrum te moeten (want in Engeland zijn treinkaartjes DUUR!).

Volgende keer ga ik echt weer met de trein .
Oud 23-04-2005, 20:35
Dark Angel
Dark Angel is offline
Elke plaats in Nederland naar centraal Londen vanaf 35 euro...

http://www.golondon.nl/cgi-bin/pub/i...48156ae&le=yes
Oud 23-04-2005, 22:17
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Dark Angel schreef op 23-04-2005 @ 21:35 :
Elke plaats in Nederland naar centraal Londen vanaf 35 euro...

http://www.golondon.nl/cgi-bin/pub/i...48156ae&le=yes
dan wil ik wel eens weten wanneer het dan 35 euro kost, want ik heb wat dingetjes geprobeerd en kom steeds uit op minstens 110,- voor een retourtje.
Oud 25-04-2005, 18:03
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
enkele reis 35 euro ja..

Citaat:
Trimm Trabb schreef op 23-04-2005 @ 20:26 :
Ik ben afgelopen dinsdag met de trein naar Londen geweest en dat is me erg goed bevallen.
voor 99,- had ik al een retourkaartje (wel met voordeelurenkaart) en binnen 5/6 uur ben je in hartje londen.
Lijkt me veel makkelijker dan eerst naar schiphol toe moeten waar je 2 uur van tevoren moet inchecken, en dan nog es van Heathrow/Luton/Stansted naar het centrum te moeten (want in Engeland zijn treinkaartjes DUUR!).

Volgende keer ga ik echt weer met de trein .
he waar heb je dat geboekt dan?

Laatst gewijzigd op 25-04-2005 om 18:07.
Oud 25-04-2005, 19:34
Paarlemoeren
Paarlemoeren is offline
Citaat:
freggeltjuh schreef op 21-04-2005 @ 18:24 :

als je snel ziek word op een schommelende boot - zoals ik dus - zal ik maar uitkijken, 't gaat van Nederland naar Engeland, allebei landen die graag beregend worden..
Oud 27-04-2005, 22:17
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
freggeltjuh schreef op 25-04-2005 @ 19:03 :
enkele reis 35 euro ja..

he waar heb je dat geboekt dan?
www.ns.nl -> internationaal.
Dan krijg je de kaartjes gewoon opgestuurd. Harstikke handig.
Oud 28-04-2005, 18:03
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
ben al vaker met de boot naar engeland geweest, met mn ouders.. ik wordt niet zeeziek hoor

enne trimm dank u!
Oud 28-04-2005, 18:23
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-04-2005 @ 10:20 :
Ik ben overigens met de boot vanaf Calais naar Dover gegaan. Echt heerlijk reizen vond ik die boot. Eet- en winkelgelegenheden en overal lekkere stoelen en banken: de bootreis is zó om. Lekkere afwisseling op het zitten in een bus.
De boottocht is niet vervelend, maar ik werd mooi wel zeeziek in die winkeltjes.

Als je gewoon buiten bent of weet ik veel wat te doen hebt is het idd zo om. Ik zat sowieso veel langer in de bus, dan op de boot.
Oud 28-04-2005, 22:56
Balance
Balance is offline
Citaat:
noa-zut schreef op 23-04-2005 @ 12:44 :

'al'? ik vind 300 wel heel veel geld.
bovendien kom je vaak in een buitenwijk van Londen terecht, dus ben je er nog lang niet.

en voor degene die zei dat calais en dover omwegen zijn: dat klopt idd wel, maar het was goedkoper (we gingen met school) dan via hoek van holland. vandaar

@miracle: das wel zonde dan. Wij vonden het alleen maar grappig om te proberen stil te staan Ik vond het ook heel komisch om langs de ramen te lopen. Als je tegen de stroom inliep leek het of je super langzaam ging en als je met de stroom meeliep leek je echt mega snel te gaan! heel raar was dat. (wel logisch, maar je leek wel veel sneller te gaan dan waar je lichaam op gerekend had)

Regels voor berichten