Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2005, 20:10
Verwijderd
En dan niet een specifiek geloof, maar gewoon alle geloven.

Heeft iemand hier nog leuke originele ideeën voor? (Ik heb al een boel ideeën, maar wie weet hebben anderen nog andere ideeën.)

Alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2005, 15:49
Verwijderd
Wat voor CKV-activiteiten bedoel je?
Iets bezoeken of iets maken? Of nog iets anders?
(CKV, lang geleden...)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 17:41
Verwijderd
Iets maken. (En dan in ruime zin, dus tekenen, handvaardigheid, drama, muziek, enz.)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:24
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Maak een tekening waarbij alle (bekende) goden samen komen rondom een zon ofzo
Oud 26-04-2005, 20:38
Verwijderd
Verbeeld een scheppingsverhaal naar keuze, dat is wel een superbrede opdracht en je zult hem zelf ook wel bedacht hebben, maar het lijkt mij echt heel vet.
Dat kan ook op allerlei manieren: schilderen, boetseren, dans, drama, muziek (whoah ik zou dan een vet muziekstuk maken met elke dag een instrument erbij dat past bij de schepping van die dag (in de 7-dagen-schepping van het Christendom dan))

En dat scheppingsverhaal uit Azie over een God die mensen boetseerde en in de oven stopte, de blanke er te vroeg uithaalde, de neger er te lang in liet zitten en toen de perfect gekleurde mens, te weten de Aziaat, schiep, dat kan ook heel mooi, maar meer met beelden dan met muziek ofzo denk ik.

Ga je eerst meerdere scheppingsverhalen aanbieden?
Zelf een scheppingsverhaal of -gedicht schrijven is ook wel cool, zeker als je ze daarna een bijpassend beeld (in de ruime zin des woords) laat maken.

Is dit trouwens een opdracht voor je opleiding, want ik dacht dat jij helemaal geen CKV-juf was...?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Maryk schreef op 26-04-2005 @ 21:38 :
Verbeeld een scheppingsverhaal naar keuze, dat is wel een superbrede opdracht en je zult hem zelf ook wel bedacht hebben, maar het lijkt mij echt heel vet.
Ik had hem zelf idd ook al bedacht, maar jouw idee erbij vind ik echt .

Het gaat idd over meerdere scheppingsverhalen, zelf een scheppingsverhaal schrijven had ik idd ook bedacht. Daarbij iets maken is idd ook leuk.

Het is geen opdracht voor mijn opleiding (ik ben idd geen "CKV-juf"), maar voor een site die ik aan het maken ben.

Als je (of iemand anders) nog meer ideeën hebt hoor ik het graag.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 19:05
Verwijderd
Ik heb niet direct meer ideeen, maar ik vind het zo'n onwijs leuke opdracht, ik krijg helemaal zin om ermee aan de slag te gaan
Zet in elk geval op je site een mogelijkheid zelf ideeen in te sturen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten