Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2005, 18:12
Verwijderd
Toen ik vanochtend naar huis fietste was ik er bijna van overtuigd dat mijn moeder dood was, of in ieder geval heel hard was gevallen en niet meer ademde. Dat maakte mij zo bang maar ik bleef nog redelijk koel. Ik bedacht wat ik allemaal moest doen als ik thuis zou komen (ambulance en pappa bellen, naar de buurvrouw gaan, dat we dan de begrafenis moesten gaan regelen hoe het graf eruit zou gaan zien ed). Mijn moeder had een griepje maar ik dacht dat ze hersenvliesontsteking had en dat ze, in haar bed of op de grond, zou liggen. Toen ik thuis kwam bleek ze achter de computer te zitten en was er helemaal niks aan de hand.

Moet ik nou bang worden dat mijn psychose terug komt? Ik ben namelijk net (2 weken geleden) een miligram minder gaan slikken van mijn risperdal en volgende week moet ik een week stoppen met de risperdal om te kijken of mijn prolactinespiegel weer normaal wordt. Misschien raak ik dan weer in een psychose?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2005, 18:32
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Ik heb er verder neit echt veel verstand van hoor, maar kun je niet beter dan de volgende keer weer een kleine stap minder gaan wat medicijnen betreft? In plaats van helemaal stoppen. Want als je nu al merkt dat het weer wat terugkomt, is er (denk ik, maar dat zul jij zelf beter weten) neem ik aan een kans dat het wel terugkomt wanneer je stopt.

Als het kalf verdronken is, dempt men de put

Liefs *lisanne*

(denk dat je aan andere reacties meer hebt, maar dacht dat je wel op een reactie zat te wachten )
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
x_knorretje_x schreef op 09-05-2005 @ 19:32 :
Ik heb er verder neit echt veel verstand van hoor, maar kun je niet beter dan de volgende keer weer een kleine stap minder gaan wat medicijnen betreft? In plaats van helemaal stoppen. Want als je nu al merkt dat het weer wat terugkomt, is er (denk ik, maar dat zul jij zelf beter weten) neem ik aan een kans dat het wel terugkomt wanneer je stopt.

Als het kalf verdronken is, dempt men de put

Liefs *lisanne*

(denk dat je aan andere reacties meer hebt, maar dacht dat je wel op een reactie zat te wachten )
Begrijp ik goed dat jij denkt dat wat er vanmorgen gebeurd is dus toch een psychotische beleving is?

En het probleem is dat ik voor dat onderzoek een week moet stoppen met de medicatie anders kunnen ze niet zien of de prolactine verhoging te maken heeft met de risperdal (een beetje een ingewikkeld verhaal).

in ieder geval bedankt voor je reactie .
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 19:04
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Meis, dat kunnen wij niet beoordelen, dan zul je toch echt even met je behandelaar moeten bellen denk ik.

Knuf en sterkte,

Laura

Offtopic: je hebt mijn nieuwe msn trouwens nog niet toegevoegd geloof ik..: muis_leugendetector@hotmail.com
Oud 09-05-2005, 19:07
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Bedenk me trouwens net dat het verminderen van de risperdal ook je "motivatie verlies" zou kunnen veroorzaken. Misschien dat het toch nog niet het goeie moment was om ermee te stoppen/ het te verminderen?

Liefs,

Lau
Oud 09-05-2005, 19:07
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 09-05-2005 @ 19:38 :
Begrijp ik goed dat jij denkt dat wat er vanmorgen gebeurd is dus toch een psychotische beleving is?

En het probleem is dat ik voor dat onderzoek een week moet stoppen met de medicatie anders kunnen ze niet zien of de prolactine verhoging te maken heeft met de risperdal (een beetje een ingewikkeld verhaal).

in ieder geval bedankt voor je reactie .
Dat weet ik niet. Het is echt alleen maar iets wat ik denk, want ik weet niet hoe zo'n psychotische beleving er normaal uitziet, sorry. In ieder geval veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 09-05-2005 @ 20:04 :
Meis, dat kunnen wij niet beoordelen, dan zul je toch echt even met je behandelaar moeten bellen denk ik.

Knuf en sterkte,

Laura

Offtopic: je hebt mijn nieuwe msn trouwens nog niet toegevoegd geloof ik..: muis_leugendetector@hotmail.com
jawel, maar jij staat bij mij offline
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 19:11
Verwijderd
Citaat:
x_knorretje_x schreef op 09-05-2005 @ 20:07 :
Dat weet ik niet. Het is echt alleen maar iets wat ik denk, want ik weet niet hoe zo'n psychotische beleving er normaal uitziet, sorry. In ieder geval veel sterkte!
tnx
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 19:13
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 09-05-2005 @ 20:11 :
tnx
pm
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 19:21
Fantôme
Fantôme is offline
hoi me blackrose,

ik denk niet dat wij kunnen beoordelen of dit weer een psychose is. zeker ik niet, aangezien ik er geen ervaring mee hebt. Lijkt dit op je psychosen wat je hebt gehad? Heb het er iig met je psych over... als je nu twijfelt of dit een psychose is kun je, denk ik, beter niet nóg minder medicijnen gaan nemen nu al...

hug, fantome
Oud 09-05-2005, 19:41
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 09-05-2005 @ 20:21 :
hoi me blackrose,

ik denk niet dat wij kunnen beoordelen of dit weer een psychose is. zeker ik niet, aangezien ik er geen ervaring mee hebt. Lijkt dit op je psychosen wat je hebt gehad? Heb het er iig met je psych over... als je nu twijfelt of dit een psychose is kun je, denk ik, beter niet nóg minder medicijnen gaan nemen nu al...

hug, fantome
Het lijkt niet echt op de psychose die ik gehad heb. Ik heb nooit gedacht dat iemand dood was. Wel een keer zon denkfout gehad. Toen dacht ik dat ik te veel bloed in mijn aderen had en dat ze zouden knappen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 11:11
Eend
Eend is offline
Hé, ik heb zo wel eens gedacht dat mijn oma dood was en dat ik verder niemand had. Bij mij was het na een tijdje weg en soms heb ik het nog wel.
Ik denk niet dat je er teveel zorgen om moet gaan maken, want bij mij is het al weer een hele tijd geleden en voor zover ik weet heb ik nog steeds geen psychose
Oud 10-05-2005, 11:22
Nona
Nona is offline
Neem even contact op met je psych, die kan er meer over zeggen. Deze beleving is natuurlijk niet geheel normaal, maar of het door de verandering in medicatie komt en of het gekwalificeerd kan worden als psychose kunnen wij zeker niet beoordelen.
Reageren

Regels voor berichten