Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2005, 17:22
Verwijderd
edit

Laatst gewijzigd op 16-07-2009 om 21:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2005, 17:43
Verwijderd
Ocharme.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 17:48
Verwijderd
Citaat:
salieee schreef op 27-04-2005 @ 18:22 :
Sorry ik ga ff een heel kinderachtig verhaal posten...
maar het blijft maarin mijn hoofd rondhangen en ik zit er best wel mee.

We moesten vandaag bij mn opleiding groepjes maken van 4 voor een opdr waar we 3 maanden aan gaan werken, en waar we 4 deelopdrachten in moeten leveren, al met al best wel intensief. Want er is veel tijd voor ingeroosterd.
In ieder geval, er waren 3 groepjes van 4.
En toen bleven er nog 9 meisjes over.
Het kwam er op neer dat 2 meisjes (Lotte en Karin) niet bij Sanne willen. Dus gaan Lotte Karin Mieke en ik samen. Maar Mieke wil perse bij Sanne.
Uiteindelijk maken we 3 groepjes van 3. Waarbij ik dus bij Sanne en Mieke kom. Hun 2 zijn heel erg arrogant en bijna niemand mag ze omdat ze zich altijd heel arrogant gedragen en heel bazig zijn enz.
Kijk opzich vind ik het niet erg, ik heb nooit veel met ze gepraat. En ik kan met de meeste mensen door 1 deur en ik ben ook niet de moeilijkste. Ware het niet dat Mieke vanaf nu 2 weken op vakantie gaat. Over 2 weken moeten we al wat inleveren (geen deadline maar een richtlijn) en we hebben nog geen eens een onderwerp en ik wil wel een beetje interessant onderwerp maar ik weet al dat die 2 meisjes hun zin gaan doordraven.
Ik ben dus bang dat van die hele opdr niks terecht komt, we hebben ook bijna nooit college, maar 2 uurtjes per week ofzo dus ik spreek ze zeer weinig.

Daarna gingen we nog wat drinken zonder die Mieke en Sanne. En toen vroeg iedereen ben je blij met je groepje. Iedereen was blij behalve ik.
Toen waren ze heel lief dat ze wel wilden veranderen voor mij omdat ze het zielig vonden etc.

Maargoed, nu mijn vraag zal ik gewoon tevreden zijn, er niet over zeiken en maar hopen dat het goed komt met dit groepje?
Of zal ik alsnog 1 van die meisjes opbellen om te vragen of de groepjes aangepast kunnen worden naar een groepje van 4 en 5 waarbij ik niet bij Sanne en Mieke kom.

Sorry ik schaam me gewoon dat ik dit post echt zon zeikerig meiden probleem maar ik zit er toch wel mee
Je hebt er nog niet mee gewerkt zeg je, hoe kan je dan weten hoe en of ze werken?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 17:55
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
mrboot schreef op 27-04-2005 @ 18:48 :
Je hebt er nog niet mee gewerkt zeg je, hoe kan je dan weten hoe en of ze werken?
Reacties/Ervaringen van andere collega's/student genoten?
Oud 27-04-2005, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 27-04-2005 @ 18:55 :
Reacties/Ervaringen van andere collega's/student genoten?
Dat kan ja
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 18:30
mwja
mwja is offline
Probeer een beetje door de mening van anderen heen te kijken en je te richten op de opdracht. Neem zelf iniatief, dan gaan ze vanzelf wel met je mee. Blijf gewoon zelfverzekerd en ga er in elk geval niet een beetje zielig bij hangen, omdat 'zij toch met zn 2en zijn' en je daarom alles maar aan hun moet overlaten.
Je hebt nog nooit met ze samengewerkt, dus ik vind het wel zwak om dan van groepje te veranderen. Waarschijnlijk valt het gewoon reuze mee.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 19:03
Multilot
Multilot is offline
praat er eens met de betreffende begeleider over. Misschien kun je nog in dat andere groepje, zodat je een groep van 4 en een van 2 krijgt...

Best vervelend probleem, ik heb er ook al het hele jaar last van. Ik kwam in een klas die allemaal uit dezelfde plaats komen... Nu lukt het wel aardig
Oud 27-04-2005, 21:16
mara18
mara18 is offline
Ik weet ook altijd in zulke groepjes terecht te komen Dit jaar ook nog voor één of andere opdracht. De jongen in kwestie was totaal niet geinteresseerd en veegde er dan ook ongelooflijk zijn voeten aan. Ik heb me dan ook eens lekker kwaadgemaakt. Als dat niet helpt zou ik pas overstappen naar een ander groepje. Maar eerst en vooral hen een kans geven natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 21:48
Pletterprater
Pletterprater is offline
Dit is overigens geen meisjesprobleem, maar komt wel degelijk ook in meerdere varianten voor. Uitsluiting van een van de groepsleden vanwege te grote band onderling is een bekend verschijnsel... of tenminste bij mij. Als ik jou was, zou ik inderdaad proberen bij een ander groepje te gaan intrekken, gezien je er nu al weinig vertrouwen in hebt en je ongemakkelijk voelt.
Oud 27-04-2005, 22:15
yapo
yapo is offline
Groepjes aan laten passen. Met z'n drieën in één groepje terwijl eigenwijsje nummer één op vakantie gaat en jij met eigenwijsje nummer twee over blijft lijkt me dat vrij duidelijk, tenzij je werkelijk denkt dat je met dat groepje de opdracht gedaan kunt krijgen. Ik wist 't wel
Oud 28-04-2005, 01:26
Verwijderd
Citaat:
salieee schreef op 27-04-2005 @ 18:22 :
Sorry ik schaam me gewoon dat ik dit post echt zon zeikerig meiden probleem maar ik zit er toch wel mee
Het is zeker niet zeikerig. Ik zou eerst even die 2 meiden met wie je in het groepje zit (sanne&mieke?) bellen of ze een plan hebben hoe de taken te verdelen/of ze al iets van een planning hebben. Hebben ze dat niet dan zou ik vragen of ze daarover na kunnen denken en je dan die dag nog bellen.... zeg er ook gewoon bij dat jij het niet wil verkloten en dat je anders wel bij een ander groepje gaat..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 12:13
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Zoiets heb ik ook gehad. Groepje werkte voor geen meter. De 2 meiden waren de beste vrienden en waren ook erg popi en mochten mij dus niet, omdat ik niet "populair" was
Ik zat er heel erg tegen op, dus daarom deed ik het zo:

Spreek af wie wat gaat doen. zo kun je lekker aan je eigen werk gaan en hoef je je niet met hun te bemoeien.

Zet op het werk wat jij gedaan hebt je naam op en lever dat gewoon in.

Maak eventueel een notule met elkaar, wie wat gaat doen. Zodat je het zwart op wit hebt. Als ze het niet af hebben, jammer dan jij hebt het (als het goed is) wel af.

Zo heb ik het ook gedaan en ik had iig altijd goeie cijfers alleen nadeel dat hun dan ook goede cijfers kregen

anders gewoon ff aanzien, misschien valt het reuze mee en werkt het bij jullie hartstikke goed Zo niet kan je eventueel ook naar je mentor gaan en eerlijk zegegn dat het zo niet werkt en wat daaraan aan gedaan kan worden.

Suc6!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 12:17
Verwijderd
edit

Laatst gewijzigd op 16-07-2009 om 21:07.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 12:22
Smobbo
Smobbo is offline
Gewoon in een ander groepje proberen te komen.
Je hoeft niet iedereen aardig te vinden! Het is namelijk neem ik aan niet de bedoeling dat jij alles doet en ze op het einde wel het zelfde cijfer (oid) krijgen.
Oud 28-04-2005, 12:38
Verwijderd
Vervelend, maar probeer toch samen te werken. Zorg dat taken duidelijk verdeeld worden, zodat niemand er onderuit kan komen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 13:23
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
je bent toch geen 12 meer
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 13:39
MTpower
MTpower is offline
Laat gewoon niet over je heen lopen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 13:51
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Dus:

In ieder geval, er waren 3 groepjes van 4.
En toen bleven er nog 9 meisjes over.
Het kwam er op neer dat 2 meisjes (Lotte en Karin) niet bij Sanne willen. Dus gaan Lotte Karin Mieke en ik samen. Maar Mieke wil perse bij Sanne.
Uiteindelijk maken we 3 groepjes van 3.
Of zal ik alsnog 1 van die meisjes opbellen om te vragen of de groepjes aangepast kunnen worden naar een groepje van 4 en 5.
Ze kunnen niet door 1 deur en moeten over 2 weken wat inleveren.

Hoe heette de buschaffeur?
Oud 29-04-2005, 16:41
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
prrr ta li loe schreef op 28-04-2005 @ 14:23 :
Het is serieus niet echt relaxed als je met mensen waarmee je niet kan samenwerken een opdracht moet maken.

OT: Ik zou een ander groepje proberen te regelen.
Oud 29-04-2005, 17:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
prrr ta li loe schreef op 28-04-2005 @ 14:23 :
Nou ja. Ik had precies hetzelfde. We hadden een PO voor wiskunde (een vak waar ik nog nooit een onvoldoende heb gehaald en een 9 stond) en ik zat in een groepje met 4 meiden. Op zich allemaal betrouwbaar op het eerste gezicht maar uiteindelijk was hun deel gewoon bar slecht. Te weinig aan gedaan ed. We kregen een 5 (eigenlijk wilden ze ons een 4 geven maar uit medelijden toch maar niet gedaan oid). Een PO dat voor 20 procent je examencijfer uitmaakte en niet te herkansen was. Jeetje, wat heb ik me vergist. En jeetje, wat heeft dát mn cijfer omlaag gehaald. Zeer jammer dat ik niet de eindverantwoordelijke was.

Dus het kan zeer van belang zijn dat je in een groepje zit dat een beetje meewerkt en van jouw niveau is.

Maar kijk het aan. Als het echt niet werkt zijn er vaak wel regelingen te treffen met je docenten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten