Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2005, 20:18
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Hoeveel School Examens mogen jullie herkansen?

Wij mogen als volgt herkansen:
1 SE gemaakt in 4 havo
1 SE gemaakt tussen de herfst en kerst, 5 havo
1 SE gemaakt met kerst, 5 havo
1 SE gemaakt met pasen, 5 havo
Oud 25-04-2005, 20:27
Poesket
Poesket is offline
wij mogen van iedere toetsperiode die we gemaakt hebben 1 herkansen. Indien je 80% aanwezig bent geweest.

Als je ziek bent geweest oid en daardoor een toets niet hebt kunnen maken mag je er max. 2 inhalen. Daarbij mag je dan er maar max. nog 1 bij herkansen. Hier geld ook de 80% regel.

IK doe volwassenenonderwijs.

Laatst gewijzigd op 26-04-2005 om 09:00.
Oud 25-04-2005, 20:38
Global
Global is offline
bij ons mag je per vak 1 herkansen als je voldoende aanwezg bent geweest. ( ik mocht er geen herkansen)
Oud 25-04-2005, 20:51
Erbenda
Erbenda is offline
2 herkansingen over de eerste twee periodes van dit jaar (dus alleen 6v). Het is niet mogelijk herkansingen te doen van se's uit de derde periode. Daarbij mag je alleen de herkansingen maken als je alle werkstukken, boekverslagen etc hebt ingeleverd, je niet te vaak te laat bent geweest, en aanwezig was in de lessen.
Daarbij viel er wel te praten over herkansingen van vakken als anw, ma1 etc, als je bijv geneeskunde wilt doen, en je overal een 8 voor moet staan (en je voor deze vakken geen 8 stond).
Oud 26-04-2005, 00:09
Verwijderd
In het eindexamenjaar krijgen we 4 herkansingen, die we moeten verdelen over 3 toetsperiodes.
Per toetsperiode mogen we maximaal 2 herkansingen gebruiken.

In de 5e klas (ik spreek nu even voor het vwo) hadden we ook schoolexamens, maar niet verspreid over een vast aantal toetsperiodes, maar verspreid door het jaar.
Daarvoor kregen we ook een aantal herkansingen (ook 4 dacht ik).
Als je ze niet allevier gebruikte, mocht je er 1 meenemen van de 5e klas naar de 6e.

Daarmee had ik dit jaar in totaal 5 herkansingen.

Wij mogen op school alleen herkansen als je cijfer lager is dan een 6,0.
Oud 26-04-2005, 11:55
.Pure
.Pure is offline
uh bij ons van elk vak 1 toets geloof ik en bij literatuur van elk van ook een, dus 1tje van engels, 1 van duits, 1 van frans en 1 van nederlands...

ohja en het maakt niet uit wat je hebt gehaald, ookal had je al een 7 en je mag alleen herkansen als je de handelingsdelen gedaan hebt.
Oud 26-04-2005, 11:58
Linda1985
Linda1985 is offline
Citaat:
Eerised schreef op 25-04-2005 @ 21:27 :
wij mogen van iedere toetsperiode die we gemaakt hebben 1 herkansen. Indien je 80% aanwezig bent geweest.

Als je ziek bent geweest oid en daardoor een toets niet hebt kunnen maken mag je er max. 2 inhalen. Daarbij mag je dan er maar max. nog 1 bij herkansen. Hier geld ook de 80% regel.

Oud 26-04-2005, 12:23
Phlox
Phlox is offline
Citaat:
Eerised schreef op 25-04-2005 @ 21:27 :

maar aan ziek zijn kan je toch niet zoveel doen? krijg je dan gewoon een 0 als je er bv. 3 moet inhalen?

Ontopic:
In de vierde klas mochten we er twee over het hele jaar.
In de vijfde en zesde 2 per semester (=vier per jaar)
Oud 26-04-2005, 13:04
Flijn
Flijn is offline
Bij ons mochten er vijf herkansingen gedaan worden. Dat gold voor alle SE's van dit jaar, je mocht zelf weten welke je inhaalde. Criterium was dat het SE eerst een 5.9 of lager moest zijn gemaakt.
Dus ik mocht mijn 6.0 voor wiskunde niet over doen
Oud 26-04-2005, 13:27
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
bij ons 4
je hebt 7 periodes en je mag er maar 1 per periode gebruiken

als de periode klaar was en toetsen gemaakt en je wouw er een gebruikn moest je dat aangeven
Oud 26-04-2005, 13:31
SCS
SCS is offline
Wij mogen 5 toetsen herkansen, maximaal 1 per vak. Ongeacht de toestweek of het cijfer.
Oud 26-04-2005, 13:32
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Phlox schreef op 26-04-2005 @ 13:23 :
maar aan ziek zijn kan je toch niet zoveel doen? krijg je dan gewoon een 0 als je er bv. 3 moet inhalen?
Ja dan krijg je voor de gene die je niet maakt een 1, klopt van geen kant inderdaad maar ze luisteren toch niet
Oud 26-04-2005, 13:41
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Eerised schreef op 26-04-2005 @ 14:32 :
Ja dan krijg je voor de gene die je niet maakt een 1, klopt van geen kant inderdaad maar ze luisteren toch niet
bij ons mag je gewoon alles inhalen wat je gemist hebt als je ziek bent, niet als je op vakantie bent, je moet wel zorgen dat je kunt, maar ziek zijn is wat anders
Oud 26-04-2005, 14:44
Breg
Breg is offline
bij mij op school mag je na elke SE-week 1 toets herkansen om proberen het cijfer te verbeteren, en je mag daarnaast in totaal 6 toetsen herkansen die je gemist hebt wegens ziekte.
Oud 26-04-2005, 19:11
Femic
Femic is offline
Wij mochten in 4 VWO 2 SE's herkansen in het hele jaar.
In 5 VWO ook.
In 6 VWO mochten we nog 2 SE's uit 5V herkansen.
In 6 VWO mochten we 3 SE's van het hele jaar herkansen.

Ik heb in de afgelopen 3 jaar welgeteld 1 (vd 9 dus) herkansing gebruikt
Oud 26-04-2005, 19:13
Lilium
Lilium is offline
Na elke toetsweek hebben we 2 herkansingen: 1 voor het algemeen deel + wiskunde en een voor het profieldeel.
Oud 26-04-2005, 19:15
Lane
Lane is offline
In 4V en 5V mag je in de eerste toetsweek 1 herkansing gebruiken, in de overige drie toetsweken 2 herkansingen.

Ik weet niet hoe het in 6V zit, maar je hebt in totaal 5 herkansingen voor SE's in dat jaar.
Oud 26-04-2005, 20:59
Isiyanka
Isiyanka is offline
Wij krijgen gewoon na elke toetsperiode een herkansing, die je mag gebruiken voor wat je wilt, ook al heb je daar een 8 voor ofzo En nu een extra herkansing, maar dat is omdat we een heel storende lerares hadden tijdens natuurkunde en er was ook allerlei gedoe met binassen ed... dus krijgen we daar een soort van extra herkansing voor, maar dan is het niet zo dat het hoogste cijfer telt.
Oud 26-04-2005, 22:57
freakinaround
freakinaround is offline
in 4 en 5 havo hadden we er intotaal 5. die je zelf mocht verdelen over je schoolexamenperiodes., maar per schoolexamenperiode maximaal 2.
Oud 27-04-2005, 09:13
American*Dream
American*Dream is offline
4 herkansingen over heel de 6e. Zelf in te delen.
Oud 27-04-2005, 10:37
Gadje
Gadje is offline
ik mag 3 herkansingen doen, die ik inmiddels al heb gedaan.
je mag ze doen mits je geen fraude heb gepleegd.
Oud 27-04-2005, 13:16
Goede Fee
Goede Fee is offline
Wij mogen ieder jaar maar 2 SE's herkansen, die herkansingen zijn dan het jaar nadat je de SE gemaakt hebt.

En ik zie dat sommige mensen hier véél meer herkansingen hebben.
Er bestaan dus geen 'wettelijke' regels voor het aantal herkansingen, neem ik aan...?
Oud 27-04-2005, 13:17
Femic
Femic is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 27-04-2005 @ 14:16 :

En ik zie dat sommige mensen hier véél meer herkansingen hebben.
Er bestaan dus geen 'wettelijke' regels voor het aantal herkansingen, neem ik aan...?
Ja echt heh! Als ik 't zo zie, hebben wij veel minder herkansingen! Maar ja, dat is inderdaad niet wettelijk vastgelegd, omdat het aantal SE's ook niet wettelijk is vastgelegd en omdat elke docent een SE zo moeilijk/makkelijk kan maken als hij/zij zelf wil..
Oud 27-04-2005, 14:26
Lay-DLollyPop
Lay-DLollyPop is offline
Wij mogen er maar 2 herkansen ( VMBO-T )
Oud 27-04-2005, 14:52
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Drie herkansingen per jaar, elk jaar één per vak.

En dit jaar is het voor het eerst dat ik ze ga gebruiken
Oud 27-04-2005, 17:17
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Wij mogen dit jaar na elke proefwerkweek een proefwerk herkansen. In de 4e en de 5e na elke proefwerkweek twee proefwerken herkansen.
Oud 27-04-2005, 17:40
sdekivit
sdekivit is offline
op onze school was het zo dat we in de 4e,5e en 6e drie tentamenperiodes hadden. Van iedere periode mocht je er 1 herkansen, maar het is niet toegestaan om bijvoorbeeld 3 maal biologie te herren.

Herkansen was vrijblijvend, of je een 2 of een 9 had, als je wilde herren dan mocht dat (als je aan de regels voldeed) en het hoogste cijfer telde.
Oud 27-04-2005, 17:47
pino123
pino123 is offline
na elke toetsweek(het zijn er vier in een jaar) mogen we 2 toetsen herkansen over die hele periode, in de hele bovenbouw mogen we dus iets van 20 toetsen over drie jaar herkansen
Oud 27-04-2005, 18:24
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik mag 25% van alle schoolexamens herkansen in 3 jaar. Dat zijn er minimaal 10 maar ik heb er bijvoorbeeld 13.

je krijgt ook nog een gratis herkansing als je bijv fa1 of du1 niet voldoende hebt afgesloten aan het einde van de 6e
Oud 27-04-2005, 18:43
ibrahimovic55
ibrahimovic55 is offline
als je 1 tot met 3 se's hebt gemaakt mag je er 1 herkansen
als je 4 tot en met 7 se's hebt gemaakt mag je er 2 herkanse
bij 8 tot met 10 3 herkansingen en bij 11 of meer 4 herkansingen
In totaal zijn er 2 herkansings periode per jaar.
IK heb in totaal dit jaar 7 herkanst
Oud 27-04-2005, 19:11
suikerprinses
suikerprinses is offline
Wij mogen maar 1herkansing per 2toetsweken doen. Daarbij heb je wel 2x de kans om aan het eind van 5vwo een onafgerond schoolvak de herkansen (frans1, duits1, maatschappijleer enz)
Oud 27-04-2005, 20:49
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Femic schreef op 27-04-2005 @ 14:17 :
Ja echt heh! Als ik 't zo zie, hebben wij veel minder herkansingen! Maar ja, dat is inderdaad niet wettelijk vastgelegd, omdat het aantal SE's ook niet wettelijk is vastgelegd en omdat elke docent een SE zo moeilijk/makkelijk kan maken als hij/zij zelf wil..
Ik vind het nog steeds niet kunnen. Maar misschien hebben wij wel veel minder SE's. Of het kost teveel tijd om die herkansingen te organiseren omdat onze school zo groot is.

Zou iedereen ook het aantal SE's per schooljaar erbij willen zetten, dat is misschien iets eerlijker vergelijken.

Wij hebben bijvoorbeeld in VWO4 álleen maar SE's gekregen bij Frans1, terwijl we bij Duits1 een stuk of 10 SE's kregen.
Oud 28-04-2005, 08:24
Verwijderd
Na elke toetsweek één herkansing, waarbij je in principe elke SE-toets mag herkansen, zelfs als je er al een 9 voor hebt. En in totaal één herexamen voor een afgesloten vak (ik meen dat je die dan wel onvoldoende afgesloten moet hebben)
Oud 28-04-2005, 09:14
God's Lemonade
God's Lemonade is offline
Wij hadden na elke toetsweek de kans om 2 dingen te herkansen.
Oud 28-04-2005, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Goede Fee schreef op 27-04-2005 @ 14:16 :
Wij mogen ieder jaar maar 2 SE's herkansen, die herkansingen zijn dan het jaar nadat je de SE gemaakt hebt.[SIZE]
dat is bij ons ook zo dus... ik doe havo...
Oud 30-04-2005, 19:25
Jannekie
Jannekie is offline
Wij mogen nu helemaal nix meer extra herkansen. We mochten gewoon na elke toetsweek 1 SE-toets herkansen en na de laaste 2.
Oud 30-04-2005, 19:30
jet
jet is offline
elke periode 1 herkansing, en aan het eind van het jaar nog een van dat jaar... maar wel 1 die je niet al eerder had herkanst
Oud 01-05-2005, 08:26
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Het verschilt nogal per school

En hoe zit het dan bij jullie op school als je een keer ziek bent, of om een andere gegronde reden een SE mist?
Ik heb een SE gemist omdat op dat moment de begravenis van mijn opa was. Ik was toen dus mooi een herkansing kwijt omdat ik die voor dat SE moest gebruiken.
Oud 01-05-2005, 15:24
Liss
Liss is offline
Op mn oude school mocht ik van elke toetsweek een toets herkansen en die herkansing vond dan plaats in de toetsweek erna. Je kon dus ervoor kiezen vijf keer Engels te herkansen ofzo.
Als je ziek was kostte dat geen herkansing maar moest je hem zo snel mogelijk inhalen..
Vorig jaar ben ik erg lang ziek geweest en kwam die regeling dus wel goed uit, had bijna al mn se's in april gemaakt, toen ik weer iets beter was

Op de school waar ik nu op zit werkt het anders, over heel het jaar heb je van elk vak een herkansing, die je nog moet verdienen door 70% aanwezig te zijn
Als je ziek bent en je hebt dus een toets gemist mag je niet meer herkansen maar mag je die gemiste toets pas in de herkansings week inhalen (waarvoor je dan niet je aanwezigheidspercentage gehaald hoeft te hebben)
Ben je twee toetsen van een vak ziek geweest dan staat er gewoon een 1 op je lijst..
Oud 01-05-2005, 15:26
Liss
Liss is offline
Citaat:
S.lover schreef op 01-05-2005 @ 09:26 :
Het verschilt nogal per school

En hoe zit het dan bij jullie op school als je een keer ziek bent, of om een andere gegronde reden een SE mist?
Ik heb een SE gemist omdat op dat moment de begravenis van mijn opa was. Ik was toen dus mooi een herkansing kwijt omdat ik die voor dat SE moest gebruiken.
Bij ons is er dan de optie een brief te schrijven aan de examencommissie van de school die eigenlijk buiten de school staat en dus de situatie van buitenaf bekijkt (heeft er hier niets mee te maken dat het van buitenaf is maar als het om ruzie oid gaat wel)
Dan moet je dus een brief schrijven en in dit geval dan een kopie van het kaartje erbij doen en lijkt het me erg vreemd als je dan geen extra herkansing ervoor krijgt
Weet niet of er ook zoiets op jullie school is?
Oud 01-05-2005, 17:58
computer
computer is offline
Ik mag al mijn se's herkansen als ze onvoldoende zijn.
en een voldoende, als al me andere se's voldoende zijn gemaakt die se periode.

Verder mag je al je onvoldoendes herkansen er is gewoon na een se week ergens een dag, en dan zijn de herkansingen. Je mag er zoveel herkansena ls je wilt, maar het moet wel in het rooster passen ofzo

prima geregeld dus haah

Laatst gewijzigd op 01-05-2005 om 18:10.
Advertentie

Regels voor berichten