Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2005, 19:35
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Op teletekst pagina 664 (http://teletekst.nos.nl/ ) het bericht dat FC Omniworld waarschijnlijk volgend seizon betaald voetbal zal gaan spelen. Betekent dit dat er een extra team bij komt in de eerste klasse of dat er 1 uit gaat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2005, 19:48
2e Ketjing
2e Ketjing is offline
20 teams in de Gouden Gids Divisie, weer een mooi even aantal
Oud 23-04-2005, 10:52
number9
number9 is offline
precies.

Al heb ik liever dat de grenzen opengesteld worden. Dat de hoofdklasse zeg maar de 2e divisie wordt Want nu hebben teams in de GG divisie nix te verliezen. Maja meer dan de helft van de hoofdklassers heeft dat voorstel al geweigerd
Oud 23-04-2005, 11:01
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
number9 schreef op 23-04-2005 @ 11:52 :
precies.

Al heb ik liever dat de grenzen opengesteld worden. Dat de hoofdklasse zeg maar de 2e divisie wordt Want nu hebben teams in de GG divisie nix te verliezen. Maja meer dan de helft van de hoofdklassers heeft dat voorstel al geweigerd
Het probleem is dat je dan nog een betaald voetbal competitie erbij krijgt. Daar is veel geld voor nodig en het Nederlandse voetbal zwemt al niet bepaald in het geld.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zou ook graag een roulatiesysteem zien, nog liever zou ik zien dat er per volgend jaar 2 clubs in de HCE bijkomen en het aantal eerstedivisionisten naar 20 wordt verhoogd. Daarna kun je eventueel zeggen dat Hoofdklassers onder bepaalde voorwaarde kunnen promoveren en eerstedivisionisten kunnen degraderen.

Het verhoogt de spanning en ook de waarde van het voetbal binnen ons land, denk ik.
Oud 23-04-2005, 11:04
Shox
Shox is offline
ach het is wel oke, eindelijk weer een even aantal clubs in de competitie, maarja ik hoop ook ooit es dat je een keer kunt degraderen uit die competitie...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 12:24
GDAer
GDAer is offline
Citaat:
number9 schreef op 23-04-2005 @ 11:52 :
precies.

Ben er mee eens dat de clubs in GGD ook mogen degraderen want die spelen het hele seizoen mee voor spek en bonen. En die spelers krijgen maar hun geld.

Overigs is het mooi als het 20 worden want 19 staat niet.

Alleen nog wachten totdat het stadion aan de eisen voldoet.

Teletekst 664:

Profvoetbal nabij voor Omniworld
**Het profdebuut van FC Omniworld is
nabij.De Almeerse club vernam van de
KNVB dat 'meetpunt 2' is gepasseerd.

Bij het laatste ijkpunt wordt eind juni
het stadion beoordeeld.Dat is volgens
directeur Gert-Jan de Kort echter een
formaliteit:"We zijn druk bezig met het
bouwen van een stadion en weten qua
veiligheid wat van ons verwacht wordt".

Omniworld verwacht binnen enkele weken
een hoofdtrainer te benoemen.De Kort
hoopt dat zijn club na enkele seizoenen
in de subtop van de Gouden Gids Divisie
kan meedraaien."Voor de lange termijn
is het ons doel een subtopper te worden
in de eredivisie.En dat kan",gaf de
directeur blijk van zijn optimisme.
Oud 23-04-2005, 12:48
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
GDAer schreef op 23-04-2005 @ 13:24 :
Ben er mee eens dat de clubs in GGD ook mogen degraderen want die spelen het hele seizoen mee voor spek en bonen. En die spelers krijgen maar hun geld.
Maar verleg je dan niet heb probleem naar de onderliggende divisie? (al krijgen deze spelers niet betaald).
Oud 23-04-2005, 12:55
GDAer
GDAer is offline
Citaat:
S.lover schreef op 23-04-2005 @ 13:48 :
Maar verleg je dan niet heb probleem naar de onderliggende divisie? (al krijgen deze spelers niet betaald).
Dan zou de KNVB eens moeten kijken in Engeland want daar kan je ook naar de amateurs degraderen.
Oud 23-04-2005, 13:24
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-04-2005 @ 12:01 :
Het probleem is dat je dan nog een betaald voetbal competitie erbij krijgt. Daar is veel geld voor nodig en het Nederlandse voetbal zwemt al niet bepaald in het geld.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zou ook graag een roulatiesysteem zien, nog liever zou ik zien dat er per volgend jaar 2 clubs in de HCE bijkomen en het aantal eerstedivisionisten naar 20 wordt verhoogd. Daarna kun je eventueel zeggen dat Hoofdklassers onder bepaalde voorwaarde kunnen promoveren en eerstedivisionisten kunnen degraderen.

Het verhoogt de spanning en ook de waarde van het voetbal binnen ons land, denk ik.
Nee alsjeblieft zeg, de HCE uitbreiden is echt geen optie. Het verschil tussen de GGD en de HCE is al erg groot, dan word het er niet beter op. Krijg je allemaal ploegjes die 20 wedstrijden lang met zijn allen voor de goal gaan hangen en hopen dat ze er een keer een inschieten met een counter.
Oud 23-04-2005, 14:00
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 23-04-2005 @ 14:24 :
Nee alsjeblieft zeg, de HCE uitbreiden is echt geen optie. Het verschil tussen de GGD en de HCE is al erg groot, dan word het er niet beter op. Krijg je allemaal ploegjes die 20 wedstrijden lang met zijn allen voor de goal gaan hangen en hopen dat ze er een keer een inschieten met een counter.
Ik denk juist dat, doordat handhaving een eenvoudigere taak wordt, een club zich zal willen stabiliseren door beter voetbal te spelen en vertrouwen in zichzelf te creëeren. Okee, verdedigend voetbal is blijkbaar het Nederlandse voetbal van deze tijd, maar als je clubs die verdedigend voetbal spelen wilt uitbannen, mag Twente bijvoorbeeld ook wel vertrekken.

Ik denk juist dat je, doordat je de reikwijdte van het voetbal vergroot, meer fanatiek voetbal zult zien, maar zoiets is niet goed te voorspellen.
Oud 23-04-2005, 14:45
MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
GDAer schreef op 23-04-2005 @ 13:24 :
Teletekst 664:

Omniworld verwacht binnen enkele weken
een hoofdtrainer te benoemen.De Kort
hoopt dat zijn club na enkele seizoenen
in de subtop van de Gouden Gids Divisie
kan meedraaien."Voor de lange termijn
is het ons doel een subtopper te worden
in de eredivisie.En dat kan",gaf de
directeur blijk van zijn optimisme.
lijkt me leuk als ze subtopper in de eredivisie worden, eindelijk een club in de buurt
Oud 23-04-2005, 17:48
AGH
AGH is offline
Mooi!
Weer een uitwedstrijd erbij waar ze ons nog niet kennen.

Dat voor spek en bonen meespelen in de eerste divisie is trouwens onzin, want er bestaan periodetitels.
Daar voetbal je het hele jaar voor, aangezien de titel vaak al aan het begin van het jaar bekend is.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 18:15
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
2e Ketjing schreef op 22-04-2005 @ 20:48 :
20 teams in de Gouden Gids Divisie, weer een mooi even aantal
Misschien wel 19 als Fortuna failliet gaat.
Maar 20 teams lijkt me beter, is tenminste weer een even aantal
Hopen dat Omniworld niet zo'n rot uitvak maakt als AGOVV. Wel leuk voor de provincie Flevoland overigens, nu Zeeland nog een cluppie.
Oud 23-04-2005, 18:34
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Leuk. Wel een kutnaam voor een voetbalploeg.
Oud 23-04-2005, 18:53
Gimme more beer
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 23-04-2005 @ 19:15 :
Misschien wel 19 als Fortuna failliet gaat.
Maar 20 teams lijkt me beter, is tenminste weer een even aantal
Hopen dat Omniworld niet zo'n rot uitvak maakt als AGOVV. Wel leuk voor de provincie Flevoland overigens, nu Zeeland nog een cluppie.
Het stadion wordt wel okee
Oud 23-04-2005, 19:00
Gimme more beer
Was Jeffrey Kooijstra trouwens niet ooit hoofdtrainer bij omniworld?
Oud 23-04-2005, 19:26
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-04-2005 @ 20:00 :
Was Jeffrey Kooijstra trouwens niet ooit hoofdtrainer bij omniworld?
Hij is nu zelfs hoofdtrainer

Subtopper in de eredivisie ach een leuke ambitie maar ik moet het nog zien.

Het stadion wordt leuk? Ik heb geen idee maar ik hoorde dat er maar 2500 mensen in kunnen.

Trouwens het logo is gelijk het lelijkste in het betaalde voetbal net zoals de naam trouwens:

Oud 24-04-2005, 00:59
Gimme more beer
Citaat:
vreselijke fout schreef op 23-04-2005 @ 20:26 :
Het stadion wordt leuk? Ik heb geen idee maar ik hoorde dat er maar 2500 mensen in kunnen.
Leuk zei ik niet, ik zei "okee", dat betekent in Gimme more beer taal "niet helemaal om van te kotsen"...
Oud 24-04-2005, 10:12
GDAer
GDAer is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 23-04-2005 @ 20:26 :
Hij is nu zelfs hoofdtrainer

Subtopper in de eredivisie ach een leuke ambitie maar ik moet het nog zien.

Trouwens het logo is gelijk het lelijkste in het betaalde voetbal net zoals de naam trouwens:

[afbeelding]
Lelijker kan niet.
Oud 25-04-2005, 18:50
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
De clubkleuren: paars en wit dacht ik.
Oud 25-04-2005, 21:06
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Almere? Het hoogtepunt van Almere is toch de dagelijks file..
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 16:07
number9
number9 is offline
Citaat:
S.lover schreef op 23-04-2005 @ 13:48 :
Spelers in onderliggende divisies krijgen wel betaald hoor.

Bij mijn club (zondag 2e klasser) krijgt t eerste elftal ook gewoon betaald hoor
Oud 26-04-2005, 16:10
GDAer
GDAer is offline
Citaat:
number9 schreef op 26-04-2005 @ 17:07 :
Spelers in onderliggende divisies krijgen wel betaald hoor.

Bij mijn club (zondag 2e klasser) krijgt t eerste elftal ook gewoon betaald hoor

Nee hoor. Kijk maar in programmaboekje. Daarin staat dat de spelers geen vergoeding krijgen. Daarom is de Gulle Peenbuiker er. Ik neem zondag wel ff programmaboekje mee en scan ik wel ff in.

Edit1:Typo
Edit2:Hoe zou jij dat weten want jij bent er toch nooit op zondag. Of toch eergister stiekem een kijkje genomen.

Laatst gewijzigd op 26-04-2005 om 16:13.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 17:01
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Zeker weten dat er betaalde spelers in het amateurvoetbal zijn, bijna heel STEVO krijgt betaald (maar nog is Quick'20 beter )
Oud 26-04-2005, 17:40
AGH
AGH is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 25-04-2005 @ 22:06 :
Almere? Het hoogtepunt van Almere is toch de dagelijks file..
En Ali B.!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2005, 17:51
GDAer
GDAer is offline
Citaat:
AGH schreef op 26-04-2005 @ 18:40 :
En Ali B.!
En straks de 11 paars-witte voetballers
Oud 26-04-2005, 18:43
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Als Almeerder behoor ik de club te supporten, maar het kan mij niet zo bijzonder veel boeien. Ik ga wel een keertje kijken bij een toekomstige thuiswedstrijd.
Oud 29-04-2005, 10:15
AGH
AGH is offline
Citaat:
GDAer schreef op 26-04-2005 @ 17:10 :
Nee hoor. Kijk maar in programmaboekje. Daarin staat dat de spelers geen vergoeding krijgen. Daarom is de Gulle Peenbuiker er. Ik neem zondag wel ff programmaboekje mee en scan ik wel ff in.
Je moet niet alles geloven wat in een programmaboekje staat.
In ons programmaboekje staat ook dat er een hele gezellige karaokeavond georganisseerd gaat worden, terwijl ik betwijfel of het echt gezellig gaat worden tussen alle 6 betalende leden en de 24 niet-betalende leden.
Die jongens krijgen gewoon een hele leuke reisvergoeding.

Voetbalt die Hayler Tamboer er ook nog?
Die komt echt zijn bed niet uit om contributie te betalen, die wil wel hele dure gel kunnen kopen en de duurste, hipste sandalen die er op dit moment te kopen zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 12:38
Verwijderd
Goede concurrentie voor ajakkes
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 13:03
Gimme more beer
Citaat:
Benfatto schreef op 29-04-2005 @ 13:38 :
Goede concurrentie voor ajakkes
Ik ga denk ik liever naar FC Omniworld dan naar ajakkes
Oud 01-05-2005, 19:48
GDAer
GDAer is offline
Citaat:
AGH schreef op 29-04-2005 @ 11:15 :
Je moet niet alles geloven wat in een programmaboekje staat.
In ons programmaboekje staat ook dat er een hele gezellige karaokeavond georganisseerd gaat worden, terwijl ik betwijfel of het echt gezellig gaat worden tussen alle 6 betalende leden en de 24 niet-betalende leden.
Die jongens krijgen gewoon een hele leuke reisvergoeding.

Voetbalt die Hayler Tamboer er ook nog?
Die komt echt zijn bed niet uit om contributie te betalen, die wil wel hele dure gel kunnen kopen en de duurste, hipste sandalen die er op dit moment te kopen zijn.
Ik citeer er even uit:

Supporters "De Gulle Peenbuiker"

Ook in dit seizoen willen we als supporters een steentje bijdragen. Zoals u wellicht weet ontvangen onze spelers geen vergoeding of iest van dien aard en dat willen we zo graag houden.
Oud 02-05-2005, 20:22
AGH
AGH is offline
Citaat:
GDAer schreef op 01-05-2005 @ 20:48 :
Ik citeer er even uit:

Supporters "De Gulle Peenbuiker"

Ook in dit seizoen willen we als supporters een steentje bijdragen. Zoals u wellicht weet ontvangen onze spelers geen vergoeding of iest van dien aard en dat willen we zo graag houden.
Ik wil ook wel even letterlijk citeren uit clubblaadje 'de Koperen Ketting'.
Het zal ongetwijfeld iets te maken hebben met oplichting van de verzekering omtrent een in brand gevlogen ballenhok, schaduwboekhouding, wanbetalers, de lage klassering binnen de Fair-Play cup, partijdige scheidsrechters, zigeunermuziek in de kantine, verkoopadvertenties voor de handelaren die in de kantine hun uitkering opschroeven en soms wat voetbaluitslagen.
Op de vreemde, hele bizarre manier staan er eigenlijk alleen maar wat advertenties en uitslagen in het krantje.

Welke club wil nu voor zijn tekortkomingen uitkomen?
Hoewel steeds meer amateurclubs er openlijk voor uit komen dat ze spelers betalen zijn er toch nog een heleboel clubs die alles ontkennen.
De meeste voetballers pakken toch altijd een leuke bonus mee bij gewonnen wedstrijden.
Helaas ben ik in de A-jeugd de verkeerde kant opgegaan, anders had ik nu ook bakken (tonnen!) met geld kunnen verdienen bij de plaatselijke trots.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten