Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2002, 22:51
Xahe
Xahe is offline
Heel erg verliefd op iemand bent met wie je al heel goed bevriend bent.

Trouwens mijn eerste keer dat ik hier advies vraag en vin het ook best wel moeilijk....

Het verhaal:

Sinds een tijd ga ik steeds beter om met de vriendin van een vrien van me. Het klikt gewoon waanzinnig tussen ons. ( Tenminste naar mijn inziens ) We hebben dezelfde intresses en kunnen gewoon echt heel goed praten met elkaar. Ook over dingen die je niet zomaar aan iemand zal vertellen.

Het is dus gegroeid en ben dus echt verliefd geworden. Ze weet het wel ongeveer hoe ik voor haar voel. Ik heb alleen altijd een punt van gemaakt dat ze la een vriend had,en mezelf voorgenomen daar niet tussen te gaan zitten.

Nu gaat het steeds slechter tussen die 2. Om verschillende redenen,maar niet door mij.

Zij stuurt al heel lang sms'jes naar me. Hele leuke En eindigt ook met Lots of Love en Veel dikke nachtzoenen enz....

Maar dit alles vin ik moeilijk. Het is ook niet eerlijk ten opzichte van mijn vriend.

Nou waren we laatst weer samen en hadden we een heel diep gesprek. Nu ben ik dus een geheim toevertrouwd die maar heel weinig mensen weten. Iets wat vroeger is gebeurt en ze zich voor schaamt. Dat geeft dan zowiezo wel aan dat ze me 100% vertrouwd.

Nu is ze op vakantie en ik heb haar laten weten dat ik een serieus gesprek met haar wil hebben als ze terug is. Ze weet ongeveer waarover.

Over het volgende:

Ik wil in iedergaval zeggen hoe ik me voel ten opzichte van haar, maar wil nu ook gewoon duidelijkheid over hoe zij zich voelt tegenover mij. Zodat ik ook weer verder kan. Want het maakt me een beetje gek nu

Mijn vraag is dus: Hoe ga ik dit brengen? Moet ik het eigenlijk wel aanhalen want we zijn nu echt goede vrienden en dat wil ik ook nie verzieken......

Khoop dat iemand me adviezen ken geven...

Xahe
Oud 05-06-2002, 00:59
Manuzhai
Manuzhai is offline
Het enige wat je kunt doen is het gewoon zeggen... Kleedt het wel een beetje zo in dat je het wel kan aanvechten voor jezelf als zij niet iets met jou wil. En hou er vooral rekening mee dat als jij haar nu leuk vindt maar zij jou niet helemaal de kans groot is dat het nu niet iets gaat worden, en daarmee wordt de kans dat het ooit nog meer wordt dan een goede vriendschap ook erg klein. Je kan er waarschijnlijk wel een erg goede vriendschap uitslepen (als het niet lukt).

Dat zijn mijn ervaringen iig.
Oud 05-06-2002, 09:01
lady_x
lady_x is offline
Hmm is vervelend maar je moet het haar zeker vertellen, en dan zie je wel hoe haar reactie is, ze zal het zeker al aangevoeld hebben. Als ze vrienden wil blijven dan kan je een mooie vriendschap blijven opbouwen en als ze iets meer wil, ja dan des te beter. Zo'n dingen kunnen onverwachts gebeuren, je ziet wel wat gebeurt.
Ik heb ook een goeie vriend sinds drie jaar en hij vertelde me ook dat hij gek was van me, maar dat had ik eigenlijk al lang begrepen, we schieten op een bijzondere manier met elkaar op maar ikzelf zou het niet zien zitten een relatie met hem aan te gaan. Ik vind dat vriendschap en liefde toch wel ver uit elkaar liggen. Nu zijn we nog steeds goede vrienden, ook na wat hij me gezegd heeft, zoiets voel je aan maar ik kan hem niet geven wat hij van me wil dus blijven we goeie maten en dat is toch ook al veel.
Oud 05-06-2002, 09:28
NY152
NY152 is offline
Uhm ja tegen haar kan je het gewoon zeggen maar ik weet niet hoe goed je bevriend met die kerel bent, want dat kan je wel schudden als je met haar begint.
Oud 05-06-2002, 22:26
Xahe
Xahe is offline
Thnx voor het advies.

En die vriend is niet een van m'n beste vrienden.Hij gaat eens in de 2 weken mee wat drinken...
Oud 06-06-2002, 08:11
The Bachelor
The Bachelor is offline
ik denk dat je die meid uit je hoofd moet zetten. hoe zou jij je voelen als je beste vriend er met jou meissie ervandoor gaat? ik denk dat je het niet leuk vind, en ik zou voor mijn vrienden kiezen, vrienden zijn zeldzaam en leuke meiden minder. en als het uit is en je weet dat zij jou ook leuk vind, dan kan je aan je vriend vragen of hij bezwaar heb, maar eerst zou ik je vriend de tijd gunnen om het weer goed te laten komen in hun relatie
Oud 06-06-2002, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Xahe schreef:
En die vriend is niet een van m'n beste vrienden.Hij gaat eens in de 2 weken mee wat drinken...
Citaat:
The Bachelor schreef:
hoe zou jij je voelen als je beste vriend er met jou meissie ervandoor gaat? ik denk dat je het niet leuk vind, en ik zou voor mijn vrienden kiezen, vrienden zijn zeldzaam en leuke meiden minder.
leeeeeeeees nou toch...
is niet eens 'n vriend van 'm, meer een drinkmaatje, en dan nog niet eens 'n close.

*blue*
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 10:58
Kubstudent
Kubstudent is offline
Advies voor de topicstarter: wees heel eerlijk tegen haar... vertel jouw gevoelens. Als zij je al zoveel toevertrouwd heeft dan zal ze je echt niet keihard de grond inboren, maar juist begrip voor jouw gevoelens tonen. EN misschien heeft zij wel dezelfde gevoelens...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten