Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2005, 16:37
Snow White
Snow White is offline
Ik vind niet de woorden
die zouden moeten zeggen,
wat ik het liefste zeggen wil.

Ik heb niet de zekerheid,
dat wat ons bindt genoeg is.

Ik zoek niet de kracht te denken,
wat de toekomst brengen zal.

Ik voel slechts alleen de warmte,
je zachte haren op mijn huid
en de gedachte die me stuurt

Dat jij de liefste bent.
Nog altijd.

Misschien niet zo hoogstaand. Wel graag uwen mening. Voor mijn lief. Ons 1 jaar samenzijn

Laatst gewijzigd op 03-05-2005 om 16:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2005, 20:12
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Ik denk dat 'je lief' het harstikke mooi, lief en schattig zou vinden als hij dit leest . Maar ik als dichter vind het geen prachtwerk om eerlijk te zijn.

De ik, ik, ik, herhaling vind ik niet mooi, als het voor je vriend is dan ga je toch wat over hem schrijven lijkt me . Je gebruikt ook geen beeldspraak, originele verwoording, verbeelding, je zet het gewoon pats boem neer. Daardoor wordt het zo saai, eentonig. Probeer andere, verniewende woorden/beelden te gebruiken, verras ons.

Citaat:
Ik heb niet de zekerheid,
dat wat ons bindt genoeg is.
Dit snap ik niet, volgens mij klopt het ook niet echt. Volgens mij moet je 'dat' in 'of' veranderen, maar zelfs dan loopt het niet lekker.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar je heb het geschreven voor je vriend, en niet voor het mooi zijn oid (toch?). Hoe vond hij het eigenlijk? Ow, en nog gefeliciteerd met 1 jaar verkering .
Oud 03-05-2005, 21:10
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 03-05-2005 @ 21:12 :
Ik denk dat 'je lief' het harstikke mooi, lief en schattig zou vinden als hij dit leest . Maar ik als dichter vind het geen prachtwerk om eerlijk te zijn.

De ik, ik, ik, herhaling vind ik niet mooi, als het voor je vriend is dan ga je toch wat over hem schrijven lijkt me . Je gebruikt ook geen beeldspraak, originele verwoording, verbeelding, je zet het gewoon pats boem neer. Daardoor wordt het zo saai, eentonig. Probeer andere, verniewende woorden/beelden te gebruiken, verras ons.

Dit snap ik niet, volgens mij klopt het ook niet echt. Volgens mij moet je 'dat' in 'of' veranderen, maar zelfs dan loopt het niet lekker.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar je heb het geschreven voor je vriend, en niet voor het mooi zijn oid (toch?). Hoe vond hij het eigenlijk? Ow, en nog gefeliciteerd met 1 jaar verkering .
Dankjewel voor je leuke reactie. Weetje, ik wil ook best verrassend zijn want daar houd ik juist van, maar mijn vriendín (jaja, dat kan ook nog ) houd meer van wat standaard taal. In een gedicht over ons houd ik het liever wat meer standaard, ook omdat onze relatie toch al zo gecompliceerd is En het niet zo lekker gaat. 'Ik heb niet de zekerheid of wat ons bindt genoeg is' betekent eigenlijk precies wat er staat. Dat ik niet met zekerheid kan zeggen of de relatie die we nu hebben, het contact, de 'overeenkomsten/dat wat ons bindt dus ' genoeg is om verder met elkaar te gaan.
Ik geef het gedicht aan haar op vrijdag, dan is de 1 jaar viering. Ik denk dat je suggestie voor de verandering van 'dat' in 'of' een stuk beter is. maar toch kan die ander ook naar mijn mening....dacht ik
Ik zocht erg naar een geschikt gedichtje. dus wanneer iemand dit echt een k*t gedicht vind mag hij/zij dat vinden. Ik hoop alleen dat het wel 'mooi' genoeg is voor een relatie met probleempjes ....

thanks!
Oud 04-05-2005, 00:14
Astraea
Astraea is offline
Ik vind hem lief! En ik zou het geweldig vinden om zo'n gedicht te krijgen van iemand. Je verwoord dingen mooi en eenvoudig, en ik denk dat juist de eenvoudigheid het gedicht kracht geeft!

Het heeft geen nut om kritiek te geven over verrassingselementen, beeldspraak, klankspellen, ed. Want je geeft zelf al aan dat het daar niet om gaat!

Ik moet ook eerlijk zeggen dat het al moeilijk genoeg is om simpel te schrijven, als je gewend bent diepzinnigere gedichten te schrijven, maar het gaat je goed af!

Gefeliciteerd met jullie 1 jaar samenzijn!
Oud 04-05-2005, 09:09
Diary of Dreams
Citaat:
Astraea schreef op 04-05-2005 @ 01:14 :
Het heeft geen nut om kritiek te geven over verrassingselementen, beeldspraak, klankspellen, ed. Want je geeft zelf al aan dat het daar niet om gaat!
Waarom zet ze het dan hier ?
Oud 04-05-2005, 13:37
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-05-2005 @ 10:09 :
Waarom zet ze het dan hier ?
om ons er ook van te laten genieten.

Het stond laatst ook in de metro: de meeste mensen lezen liever clichés dan grootse poëtische kunstwerken. Dat zegt toch wel weer een hoop over ons .
Oud 04-05-2005, 13:48
Diary of Dreams
Citaat:
Halogeen schreef op 04-05-2005 @ 14:37 :

Het stond laatst ook in de metro: de meeste mensen lezen liever clichés dan grootse poëtische kunstwerken. Dat zegt toch wel weer een hoop over ons .
de meeste mensen ja, maar die de meeste mensen zijn ook geen dichters en/of diehard gedichten lezers
Oud 04-05-2005, 15:34
suzly
suzly is offline
ja, ik vind het wel een lief gedichtje, zeker als je dat van iemand zou krijgen, heb je er toch wat meer gevoel bij...

Dat jij de liefste bent.
Nog altijd.

zou ik anders doen namelijk

Jij bent de liefste.
Nog altijd.

staat volgens mij wat krachtiger, maar je moet het natuurlijk zelf weten ik ken je vriendin niet. khoop dat ze het heel mooi vind!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 08:45
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 04-05-2005 @ 14:37 :

Hihi. vind ik een leuke reactie. Dankje!
Oud 05-05-2005, 08:46
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Astraea schreef op 04-05-2005 @ 01:14 :
Ik vind hem lief! En ik zou het geweldig vinden om zo'n gedicht te krijgen van iemand. Je verwoord dingen mooi en eenvoudig, en ik denk dat juist de eenvoudigheid het gedicht kracht geeft!

Ik moet ook eerlijk zeggen dat het al moeilijk genoeg is om simpel te schrijven, als je gewend bent diepzinnigere gedichten te schrijven, maar het gaat je goed af!

Gefeliciteerd met jullie 1 jaar samenzijn!
Thanks!
Reageren

Regels voor berichten