Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2005, 19:57
ik ben mezelf
ik ben mezelf is offline
k heb al 2 maanden een vriend... we hebben t owk gedaan enzo....maar nu heeft me moeder t condoom gevonden....... ze was egt kei kwaad.... ze vond me veel te jong en blablabla k vind dit eg kut want ze heeft dus owk in me spullen zitten kijken ze heeft owk al een x me dagboek gelezen enzo...... en ze is egt boos dat k t al gedaan heb maar dat moet k tog zelf weten k ben oud genoeg om dat zelf te beslissen. maar dat krijg k haar niet aan haar hoofd gepraat wat moet k nu doen?
Oud 08-05-2005, 20:11
ik ben mezelf
ik ben mezelf is offline
is er mss iemand die me kan helpen???
Oud 08-05-2005, 20:12
Flijn
Flijn is offline
--> L&R, denk ik.

Hm, ze is gewoon erg geschrokken denk ik, haar kleine meisje wordt groot. Je bent best jong en ik kan me voorstellen dat ze er niet blij mee is, maar dagboek lezen is toch wel

Maar hé, ze is wel je moeder en ze probeert je gewoon te beschermen. Misschien moet je haar uitleggen dat het serieus is (is het dat?) en dat je er verstandig mee omgaat (condoom ) en ja, veel meer dan met haar praten op een volwassen manier kun je niet doen.
In ieder geval niet gaan schreeuwen en er vandoor gaan met je vriendje, want dan gaat ze echt niet geloven dat jij klaar bent voor een volwassen relatie/seks.
Oud 08-05-2005, 20:15
ik ben mezelf
ik ben mezelf is offline
wat betekent L&R ?? en k heb t al zo vaak geprobeerd met haar te praten maar t lukt niet...... ze blijft erbij .... wat kan k nog meer doen??
Oud 08-05-2005, 20:19
Marcade
Marcade is offline
L&R = Liefde & Relatie forum.

Ik denk dat we je weinig hiermee kunnen helpen en dat je af moet wachten wat/hoe je moeder hiermee om gaat.

Als je volwassen genoeg bent om seks te hebben, ben je ook volwassen genoeg om hiermee om te gaan met je moeder, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 20:21
ik ben mezelf
ik ben mezelf is offline
maar k ben tog oud genoeg om dit zelf te beslissen waarom doet ze zo moeilijk??
Oud 08-05-2005, 20:22
Flijn
Flijn is offline
L&R is het Liefde & Relatie-deelforum, daar past je verhaal denk ik beter, maar dat moet een forumbaas even veranderen.

En waar blijft ze precies bij? Mag je hem nu helemaal niet meer zien of wil ze gewoon dat je geen seks hebt?
Als het dat laatste is kun je afspreken dat jij en je vriendje een tijdje niet met elkaar naar bed gaan, zodat ze kan zien dat je best wel bereid bent naar haar te luisteren. Als ze ziet dat ze je kan vertrouwen zal ze je na een tijdje misschien wat meer vrijheid gunnen.
Oud 08-05-2005, 20:22
Nona
Nona is offline
Hum. Leg je moeder eens uit dat je het veilig doet (wat ze al zou moeten weten) en dat je er zelf achter staat (daar ga ik vanuit). Vraag haar wat haar bezwaren zijn en luister daar goed naar. Ga er niet meteen tegenin, dat zal ze vast niet waarderen. Maar luister, accepteer en leg jouw eigen visie uit. Met ruzie kom je nergens, met serieus en op volwassen toon praten kom je al veel verder.

En ik verplaats dit topic naar Liefde en Relatie, daar past het beter.
Oud 08-05-2005, 20:23
ik ben mezelf
ik ben mezelf is offline
dan ken je me moeder niet..... k d8 dat ze me ging vermoorden zo boos was ze
Oud 08-05-2005, 20:27
Verwijderd
ik denk dat ze er gewoon van geschrokken is omdat je nog best jong bent en dat ze zich allemaal dingen in haar hoofd gaat halen. het beste kan je haar denk ik wat tijd geven en zeggen dat je niet rondslet ofzo (als je dat doet kan je het natuurlijk beter niet zeggen) want misschien is ze daar wel bang voor ofzo
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 20:29
ik ben mezelf
ik ben mezelf is offline
neej natuurlijk doe k dat niet.... maar k kan gewoon niet met dr praten
Oud 08-05-2005, 20:29
Verwijderd
Nou ja ik snap je moeder wel; ze wil je waarschijnlijk beschermen.
15 jaar is nog redelijk jong, en daarnaast vind ik het na 2 maanden ook wel redelijk snel, maar goed.

Het is voor haar denk ik ook helemaal achter haar rug om gegaan; waarschijnlijk had ze liever gehad dat je het een beetje met haar besproken had ofzo?!

verder zoals Marcade zegt: Als je volwassen genoeg bent om seks te hebben, ben je ook volwassen genoeg om hiermee om te gaan met je moeder, lijkt me.
Daar ben ik het ook wel mee eens.

Reageer volwassen, en praat er nu alsnog met je moeder over.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 20:30
woezel
woezel is offline
gewoon je zelf blijven
Oud 08-05-2005, 20:30
Verwijderd
als je nu nog niet met haar kan praten zul je haar eerst wat tijd moeten gunnen denk ik, uiteindelijk wil ze er waarschijnlijk toch wel over praten en dingen weten en je niet alleen uitschelden
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 20:31
ik ben mezelf
ik ben mezelf is offline
maar me moeder heeft er zelf nog nooit met mij over gehad.... ze liet me altijd met hem gewoon naar boven gaan... en neej.... dan ga je natuurllijk geen muziek luisteren en dat weet ze zelf owk wel dus wrm heeft ze me dan naar boven laten gaan??
Oud 08-05-2005, 20:32
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ja, moet je je teringzooi maar ook niet overal laten slingeren he.
Oud 08-05-2005, 20:33
ik ben mezelf
ik ben mezelf is offline
dat had k owk niet. t lag in me kast.. en daar komt ze eignelijk nooit in..... daar liggen me schoolboeken in.... ze heeft in me spullen zitten kijken zoals k al eerder zei
Oud 08-05-2005, 20:34
Crunchie
Crunchie is offline
Je kan er weinig aan doen. Het enige wat misschien helpt is om kalm te blijven als ze boos op je wordt.
Als je net zo'n driftkikker bent als ik, zal je waarschijnlijk nog een tijdje veel ruzie hebben (Maar probeer het dus wel, je kalm te houden... dit is fijner voor jou én voor je moeder)

Uiteindelijk legt ze zich er wel bij neer

Laatst gewijzigd op 08-05-2005 om 20:37.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 20:46
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
ik ben mezelf schreef op 08-05-2005 @ 21:33 :
dat had k owk niet. t lag in me kast.. en daar komt ze eignelijk nooit in..... daar liggen me schoolboeken in.... ze heeft in me spullen zitten kijken zoals k al eerder zei
Oh was-ie nog ongebruikt? Ja nou, meestal zijn die dingen wel vier jaar houdbaar, dus je had altijd kunnen zeggen dat je die bij seksuele voorlichting kreeg en dat je'm niet van plan was om te gebruiken. (omdat je graag tienermoederloeder wil worden natuurlijk!)
Oud 08-05-2005, 20:50
Paarlemoeren
Paarlemoeren is offline
Citaat:
ik ben mezelf schreef op 08-05-2005 @ 21:33 :
Leg jij gebruikte condooms in de kast?? Hoort dat? *zoekt toepasselijke smilie, maar die is niet te vinden*

Wacht het een beetje af. Ze is duidelijk geschrokken, en daarvan moet ze eerst bijkomen. Ik zou zelf ook wel schrikken als mijn kind op d'r vijftiende seksueel actief was (het kind dat ik nog moet krijgen ooit... misschien). Tja ik vind dat jong maar die leeftijd wordt steeds lager. Ik kan me ook niet voorstellen dat je dat na 2 maanden verkering al wilt, maarja ieder mens is anders. Jij kan zeggen of je daar oud genoeg voor bent, maar als je dan ook seks met hem hebt, zou je moeder er toch op een gegeven moment wel achter komen. En daar zal zij sowieso wel over willen spreken. Misschien had je je moeder beter eerst even erover kunnen spreken, dat je voelde dat je eraan toe was (wat een vreselijke zin).
Luister naar wat zij erover te zeggen heeft, haar bezwaren. Waarom vindt ze het zo erg? En ook: Waarom zit ze door jouw spullen te rommelen? Zij wil zelf toch ook dat haar privacy wordt gerespecteerd?
Oud 09-05-2005, 02:50
Verwijderd
Misschien is een fatsoenlijke taal ook niet slecht

owk , egt , k : valt daar niet onder
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 05:13
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
ik ben mezelf schreef op 08-05-2005 @ 21:23 :
dan ken je me moeder niet..... k d8 dat ze me ging vermoorden zo boos was ze
Joh, toen ik 15 was en vertelde dat ik voor het eerst gezoend had werd mijn moeder toch kwaad (Ik had haar maar niet verteld dat mijn eerste zoen op mijn 13e was ) Het is gewoon een beschermingsgevoel van je moeder.

Gelukkig wist mijn moeder dat ik verder wel een 'braaf' meisje was, dus ze draaide wel bij (En mijn eerste keer was ook pas op mijn 18e )
Oud 09-05-2005, 06:33
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
ik ben mezelf schreef op 08-05-2005 @ 20:57 :
k heb al 2 maanden een vriend... we hebben t owk gedaan enzo....maar nu heeft me moeder t condoom gevonden....... ze was egt kei kwaad.... ze vond me veel te jong en blablabla k vind dit eg kut want ze heeft dus owk in me spullen zitten kijken ze heeft owk al een x me dagboek gelezen enzo...... en ze is egt boos dat k t al gedaan heb maar dat moet k tog zelf weten k ben oud genoeg om dat zelf te beslissen. maar dat krijg k haar niet aan haar hoofd gepraat wat moet k nu doen?
Ik merk hier even een paar punten op:
1. Kinderen die roepen dat ze oud genoeg ergens voor zijn zullen de moederlijke gevoelens van je moeder alleen maar kwadrateren.
2. Jouw moeder moet wegblijven uit je prive-leven. Jouw dagboek is van jou, jouw spullen zijn van jou en jouw leven is 't jouwe, niet dat van haar.
3. Overleg/Praat er mee met je moeder en wijs d'r misschien eens op 't feit dat ze een beetje laat is je zo de les te lezen ('tis al gebeurd enzo). Ik denk namelijk dat overbeschermende ouders averechts werken (zonder condoom doen, bijv. omdat er dan geen condoom te ontdekken valt (niet doen ).

De beste reactie die je moeder kan tonen nu is je beschermen, natuurlijk. Bijv es over de pil hebben als je al zo ver gevorderd bent. Zorgen dat je niet in diepe shit komt, i.p.v. maar nee roepen.

4. Rustig de tijd nemen om iets te typen en gewoon nederlands gebruiken is

5. Veel succes ermee en hopelijkkrijg je d'r wat rustiger. En misschien moet je even niet dat soort dingen uitspoken met je vriend totdat je moeder gecalmeerd bent, je bent namelijk nog maar 15. Als ik mijn kleine broertje voor me zie (die is ook 15), dan hoop ik vooral dat ie (mocht ie een vriendin krijgen) rustig aan doet. 2 maanden is errug snel.
Oud 09-05-2005, 07:27
einie
einie is offline
Citaat:
STARTOURSG24T schreef op 09-05-2005 @ 03:50 :
Misschien is een fatsoenlijke taal ook niet slecht

owk , egt , k : valt daar niet onder
misschien is dit wat
magoe, ontopic,
het is denk ik toch het beste om gewoon te praten met je moeder/ouders en als je niet met ze kan praten, lijkt me dat er wel meer fout zit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten