Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn angsten zijn geen fobiëen (zo zijn ze iig niet benoemd door een psych of wat, en zo noem ik ze ook niet), en lopen nogal uiteen... Maar goed, feit is dat ik mezelf er soms behoorlijk mee voor de voeten loop, en mja. Ik probeer het te relativeren (wat tot op zekere hoogte ook best wel lukt), en als het goed is zal ik er over een tijdje ook wel aan (moeten) werken met hulp ed. ![]() En nog iets; wachtlijsten zijn er vaak wel, en dat het vervelend is kan ik heel goed inkomen, maar toch; laat het je er niet van weerhouden hulp te zoeken of wat dan ook. Je krijgt er nl wél iets voor terug, en dat lijkt me zeker (meer dan) de moeite waard...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hulp zoeken lijkt me toch een van de meest voor de hand liggende oplossingen die waarschijnlijk ook het meeste zal uithalen.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik zou nooit maar dan ook nooit een vinger in me keel steken en als ik zelf moet overgeven.. dan lig ik ook te zweten en te trillen en hartkloppingen. maar als het dan klaar is dan denk ik.. wat stel je je eigenlijk aan? was toch niet zo erg? maarja.. als ik weer eens moet overgeven zal ik weer precies hetzelfde hebben. ik hoef gelukkig bijnan ooit over tegeven . maar ik heb de fobie zo erg dat ik soms zelfs ga bidden dat ik niet over hoef te geven. |
![]() |
||
Citaat:
maar wat jij hebt heb ik ook wel een beetje hoor. ik pas nu 10 dagen op het huis van me vriend dus ben er alleen en als het dan donker is.. en ik hoor wat dan denk ik ook van HOH wat was dat? zou er iemand zijn? maar dan denk ik nee dat kan helemaal niet. dus ik herken wel een beetje van jou. en idd in het donkerfietsen kijk ik ook altijd even achterom. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik heb dus echt precies t zelfde,probeer alles te checken voordat ik iets eet,en bij elk krampje in me buik zit ik meteen strak en vraag ik me af of k over ga geven.T ging zo de slechte kant op dat ik bijna niet meer uit durfde te gaan of naar de stad te gaan.Maar ik zit nu onder behandeling,krijg ook die cognitieve gedragstherapie.ben nu maar een paar keer geweest maar k heb nog niet echt t gevoel dat t werkt omdat k juist helemaal in paniek raak als k daarzo zit,wetend dat ik niet 123 naar buiten kan.Ik schaam me der ook voor,wie is der nou zo bang om over te geven dat ie der een jaar kleedgeld voor over heeft om t niet te laten gebeuren ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en over de verzekering : het hangt ervanaf hoé je verzekerd bent en wát voor behandeling je hebt. Als je bijvoorbeeld wordt doorverwezen naar een eerstelijnspsycholoog dan viel het bij mij (particulier) erg duur uit. (€75 euro p.g). Maar nu ben ik doorverwezen naar een psychiater en nu kost het mij de 'eigen bijdrage' ala €10 euro p.g. Het verschilt dus erg. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Tenminste niet zo erg in de zin van dat als anderen het hebben dat ik me ook gelijk ziek voel, daar ben ik inmiddels een beetje overheen. Maar vooral bij mezelf. Ben chronisch ziek en daardoor voel ik me heel vaak spontaan heel erg ziek worden, en ik wéét dat ik niet ga kotsen als ik maar rustig blijf, alleen het idee al dat ik niet thuis ben maar ergens op straat ofzo als het gebeurt vind ik al zo eng dat ik al maandenlang níks meer eet als ik weet dat ik weg moet. Ook al is dat pas 's avonds ergens, ik eet níks. En dat helpt me een klein beetje om rustig te blijven, maar ik zit er de dagen van te voren zo over in dat die aanvallen alleen maar erger worden, en van bang zijn word ik juist gespannen en dus misselijk, waardoor ik 't ID heb dat die angst alleen maar bevestigt word van: 'zie dat het wel kan!' en vind het zó stom van mezelf, maar ik durf echt niks meer.. ben nu bij een psycholoog maar die knakker neemt het probleem volgens mij niet serieus. Tenminste, hij heeft geen idee adt het m'n leven zo erg beinvloedt, ik altijd zakjes bij me heb voor als ik moet kotsen, al helemaal niet meer in ruimtes kom waar ik niet gelijk weg kan (dus verdiepingen in winkels zijn al helemaaaaal not done) etc. Vraag me echt af of je van zoiets af kan komen ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
BAng voor ruimtes, vooral de grote lucht devilcat | 71 | 09-04-2021 12:28 | |
Psychologie |
angststoornis en het gevoel bekeken en gevolgt te worden linn567 | 1 | 16-03-2016 11:46 | |
Psychologie |
Verlegenheid Verwijderd | 58 | 13-02-2010 19:42 | |
Psychologie |
Vragen over angst. fizzle-fluffy | 29 | 23-09-2008 18:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Anti-homo sentimenten in mede EU-land Letland Gatara | 111 | 16-08-2006 18:44 |