Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2005, 19:06
Kim18
Kim18 is offline
Ik ben echt hard op zoek naar een bijbaantje en nu zag ik gisteren een advertentie, waar studenten werden gevraagd voor het plukken van aardbeien. Maar ik heb al van een aantal mensen gehoord dat het niet echt leuk werk is om te doen ... ... (Hard werken, weinig geld verdienen, enz...) Heeft iemand hier ervaring mee?? Bijvoorbeeld al eens aardbeien geplukt als bijbaantje, of misschien ben je van plan om het te gaan doen... ...???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2005, 19:10
Sasz
Sasz is offline
je krijgt vaak erg slecht betaald, vaak per bakje, je zit de hele dag buiten (ook als het slecht weer is) en het kan nog wel eens voorkomen dat er naast de aardbeiplanten ook brandnetels staan.....

kortom: een leuk baantje voor een 13, 14 jarige, maar als je ouder dan 16 bent, zou ik t niet meer doen...
Oud 24-04-2005, 19:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb peren geplukt dus dat valt wel ongeveer in dezelfde sector. Peren plukken is heel zwaar, je loopt de hele dag met zo'n bak op je buik met zo'n 15 kilo peren erin. Dat zal bij aardbeien nog wel meevallen. Ik weet niet of je aardbeien in een kas moet plukken of buiten maar als je buiten moet plukken dan ben je afhankelijk van het weer en als het de hele dag regent is dat echt niet leuk. Ik denk dat aardbeien plukken ook verschrikkelijk slecht is voor je knieen. Dit soort werk verdient meestal ook niet geweldig. Peren plukken ook niet maar ik kon gewoon niets anders krijgen dus dan is het toch meegenomen.
Oud 25-04-2005, 10:42
Kim18
Kim18 is offline
uhm... ... nouja het klinkt dus niet erg positief allemaal. Dat het niet zo veel verdient vind ik niet zo erg, want het is maar voor een maandje. Maar het leek me eigenlijk wel eens leuk om te doen.

Het lijkt me trouwens wel een stuk minder zwaar dan peren plukken. (Hoop ik dan ten minste ... ) Maar misschien dat ik dan toch maar eens verder op zoek ga naar een ander baantje.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 12:06
suikerprinses
suikerprinses is offline
Ik heb appels en peren geplukt. Ik vond het niet heel zwaar werk eigenlijk. Het was eigenlijk wel leuk ook. Ik hoefde dan ook niet met een bak op mn buik te lopen. We hadden een soort treintje met bakken erop waar je je geplukte appels&peren in kon doen. Maar het was wel vroeg beginnen (7uur 's ochtends) en na een dag werken (tot een uurtje of 3) kon ik geen appels&peren meer zien. Ik zag alleen nog maar rotte appels voor me. Dus het is net waar je zin in hebt. Voor een maandje is het prima te doen vond ik, maar daarna heb je het zeker wel gehad.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 12:42
Go
Go is offline
Als ik jou was zou ik eerst wat anders zoeken en als je echt niks kunt vinden en je belist wilt werken in de vakantie, dit werk aannemen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 08:28
rubenrtv2
rubenrtv2 is offline
Ik heb het gedaan, maar om het geld zou ik het niet doen (en je hebt de 6 maanden erna een aarbei-fobie )
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 15:46
Verwijderd
Ik heb het ook gedaan, en bij mij was het heel relaxed, de aarbeiden stonden op stellingen en je zat op een karretje die je met je voeten voort duwde.

Ik verdiende zo 3.50 per uur, met 16 jaar.

Het is absoluut geen zwaar werk iig
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 21:20
Verwijderd
Het probleem bij aardbeienplukken is dat je vaak per bakje wordt uitbetaald, maar je kan tijdens het plukken niet bijhouden hoeveel bakjes je hebt en wat de prijs is die de baas ervoor krijgt

want volgens mij verschilt je salaris daardoor ook
tenminste, dat was bij mij zo

maar alsnog, ga je elke ochtend van 7 tot 12 plukken dan heb je wel zo'n 150 euro, als het niet meer is

oh ja, en het is kutwerk. (iig als je gewoon op de grond zit met je knieeen, niet als je net als bovenstaande forummer hoger mag werken)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 09:54
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 26-04-2005 @ 22:20 :
Het probleem bij aardbeienplukken is dat je vaak per bakje wordt uitbetaald, maar je kan tijdens het plukken niet bijhouden hoeveel bakjes je hebt en wat de prijs is die de baas ervoor krijgt

want volgens mij verschilt je salaris daardoor ook
tenminste, dat was bij mij zo

maar alsnog, ga je elke ochtend van 7 tot 12 plukken dan heb je wel zo'n 150 euro, als het niet meer is

oh ja, en het is kutwerk. (iig als je gewoon op de grond zit met je knieeen, niet als je net als bovenstaande forummer hoger mag werken)
Ik kreeg een vast uurloon en per kilo een bonus, en met ander werk 50 cent bonus per uur
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 13:11
boer
boer is offline
al die mensen die het minder werk vinden omdat je per bakje wordt uitbetaald, werken gewoon niet hard.
Oud 27-04-2005, 13:16
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
boer schreef op 27-04-2005 @ 14:11 :
al die mensen die het minder werk vinden omdat je per bakje wordt uitbetaald, werken gewoon niet hard.
daar ben ik het mee eens, t is wel zo eerlijk wie het hardst werkt verdiend het meest
Oud 27-04-2005, 13:17
RoxX
RoxX is offline
je kan met je toekomstige baas eerst overlegge natuurlijk wat je gaat verdienen en als je het daar nie mee eens bent kan je er nog vanaf zien toch?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 15:02
Verwijderd
Citaat:
electropyri schreef op 27-04-2005 @ 10:54 :
Ik kreeg een vast uurloon en per kilo een bonus, en met ander werk 50 cent bonus per uur

dat verschilt dus wel per aardbeienboer
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 18:16
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
per piacere schreef op 27-04-2005 @ 16:02 :
dat verschilt dus wel per aardbeienboer
ja, want daar heeft men geloof ik niet eecht een cao voor, tenminste ik heb er nog nooit van gehoord, en anders hanteren ze meestal een prijs perkilo of bakje of een minimum uurloon
Oud 27-04-2005, 18:17
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Mr-S schreef op 27-04-2005 @ 19:16 :
ja, want daar heeft men geloof ik niet eecht een cao voor, tenminste ik heb er nog nooit van gehoord, en anders hanteren ze meestal een prijs perkilo of bakje of een minimum uurloon
Oud 27-04-2005, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Mr-S schreef op 27-04-2005 @ 19:17 :
waar komt dat nou vandaan? je typte het toch zelf of...?
je werkt als aardbeienplukker iig legaal, in de meeste gevallen, maar een cao is er idd niet
of prijs per bakje/kilo of uurloon

bij het bedrijf waar ik heb gewerkt kregen de werknemers die vaker kwamen en de hele dag werkten (na het plukken gaan stekken bv) en andere klusjes deden per uur betaald, 'de gewone arbeiders' per bakje. Dat verschilde dan per week.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 08:39
Sasz
Sasz is offline
Citaat:
boer schreef op 27-04-2005 @ 14:11 :
dat slaat nergens op. Ik heb wel eens een zomer bessen geplukt. Af en toe kreeg je de struiken die nog bomvol hingen. Dan gaat t wel snel met zo'n bakje. Maar op andere dagen kreeg ik struiken die al zo goed als leeg waren, want daar waren al mensen geweest. Je moest ze dan kaalplukken. Nou dan duurt het heel lang voordat je eindelijk een bakje vol hebt hoor!
Oud 28-04-2005, 08:57
Jolt
Jolt is offline
Is het wel leuk als een hersenloze zombie rekken van de supermarkt in te ruimen of achter een kassa te zitten?

Je moet het zo leuk maken als je zelf wilt, en het is misschien maar voor een paar maanden. Daarbij moet je ook nog eens bedenken dat veel banen/vakantie baantjes al bezet zijn.
Oud 03-05-2005, 17:28
Verwijderd
Ik merk dat bij aardbeienboeren dichtbij de stad ze bijna wachtlijsten hebben, terwijl de boeren verder van de stad altijd mensen zoeken.

Dus, wil jij nog aardbeien plukken bij een bedrijf vlakbij de stad zou ik maar opschieten
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 17:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 28-04-2005 @ 09:57 :
Is het wel leuk als een hersenloze zombie rekken van de supermarkt in te ruimen of achter een kassa te zitten?

Je moet het zo leuk maken als je zelf wilt,
klopt en je kan ook verantwoordelijkheden afdwingen dan word het weer leuker etc etc.
Op die manier werkt het bij de meeste bedrijven laat zien dat je inzet toont en je word er voor beloond.
Reageren

Regels voor berichten