Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2005, 11:20
nijmegenaar
nijmegenaar is offline
Het is toch zielig voor die man ?

'Spiderman' op Waalbrug

Uitgegeven: 3 mei 2005 07:51
Laatst gewijzigd: 3 mei 2005 11:39

NIJMEGEN - Een vader die zijn kinderen twee jaar niet heeft gezien, heeft dinsdagmorgen de Waalbrug bij Nijmegen beklommen. De man, die vermomd is als Spiderman, maakt deel uit van Fathers 4 Justice. Deze groep protesteert er op een ludieke manier tegen dat vaders na een echtscheiding hun kinderen niet kunnen zien.

De politie kon na enkele uren in een hoogwerker de man overhalen naar beneden te komen. Door de actie ontstonden er files. Volgens Fathers 4 Justice "vergt het een superheld om de corruptie en het onrecht in het Nederlandse familierechtsysteem aan te pakken".

De verklede man is een gescheiden vader van twee kinderen. "Ik heb eerst vruchteloos alle legale wegen en middelen benut die mogelijk waren, maar de moeder blijft de omgangsregeling ongestraft frustreren."

"Spiderman koos de toegangsbrug tot Nijmegen voor zijn actie, omdat zijn kinderen in deze plaats worden vast gehouden," zo sprak een woordvoerder van Fathers 4 Justice dinsdag. "Een op elke vijf Nederlandse kinderen leeft inmiddels buitengesloten van hun vaders en de helft van hun familie doordat de Nederlandse familierechtbanken omgangsregelingen niet handhaven en de relaties tussen kinderen en hun vaders niet beschermen."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2005, 11:45
Verwijderd
Ach ja, de één gaat op de waalbrug zitten en de ander knalt zijn gezin en zichzelf af.

wwjd?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 11:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Idioot.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 13:11
Verwijderd
Dwaze actie natuurlijk, je bereikt hier niets mee. Hij heeft wel gelijk dat het Nederlandse familierecht in de praktijk niet altijd even zuiver wordt toegepast. Er zijn nogal wat rechters die instinctief de voorkeur geven aan de moeder, zeker in zaken waar het ook nog gaat om kwestie van afstammingsrechtelijke aard.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 13:19
T_ID
T_ID is offline
lullig voor hem. vraag me af waarom er nog geen enkele partij de moeite neemt deze issue aan te kaarten.
Oud 03-05-2005, 13:20
Verwijderd
Niet echt een populair punt denk ik. Familierecht spreekt ook niet echt tot de verbeelding. Wanneer het gaat om Samir A. heeft elke onwetende leek zijn bek vol over 'linkse rechters' maar wanneer het gaat om een ander terrein kan het ze niet schelen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 13:51
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-05-2005 @ 14:11 :
Dwaze actie natuurlijk, je bereikt hier niets mee.
Dat ben ik niet met je eens. Wat je hiermee bereikt is media-aandacht, en daarmee krijgt de bevolking en dus ook de rechters meer kennis van het probleem. Immers, je moet weten dát er een probleem is voordat je er iets aan kunt doen. Op deze manier wordt het onder de aandacht gebracht, en daardoor kan er actie worden ondernomen. Bijvoorbeeld door rechters, die hierdoor meer op de rechten van de vader zullen gaan letten.
Oud 03-05-2005, 13:52
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-05-2005 @ 14:20 :
Niet echt een populair punt denk ik. Familierecht spreekt ook niet echt tot de verbeelding. Wanneer het gaat om Samir A. heeft elke onwetende leek zijn bek vol over 'linkse rechters' maar wanneer het gaat om een ander terrein kan het ze niet schelen.
echt he.

Ik vind het een goede actie van deze man. Wie weet hoe lang ze al om gehoor schreeuwen. Zo krijgen ze die ook.

Hoe het precies zit met de kindverdeling na een echtscheiding weet ik niet, maar de vrouw krijgt opvallend vaak de kinderen mee. Als je alleen aan de ouders denkt, zou je 3,5 dag de ene ouder, en 3,5 dag de ouder het kind kunnen geven. Maar het kind zal daar onder lijden. Het kind het ene jaar bij de een, en het andere jaar bij de ander is misschien een oplossing.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 14:17
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-05-2005 @ 14:52 :
Ik vind het een goede actie van deze man. Wie weet hoe lang ze al om gehoor schreeuwen. Zo krijgen ze die ook.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 14:24
Keith
Keith is offline
Zet hem op F4J!

Dit soort acties zijn echt nou net wat we nodig hebben, mensen die blijk geven dat ze ergens voor staan, maar dat op een grappige manier doen, want al dat confrontationalisme tegenwoordig komt in principe neer op belediging.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 14:35
juno
juno is offline
Wat het familierecht nodig heeft is een afdwingbare omgangsregeling, met een dwangsom die bij voorraad uitvoerbaar is, en kinderen die desnoods met hulp van de sterke arm naar de vader gebracht worden.

Maar alles is nu nog afhankelijk van de goede wil van de moeder. Als zij echt niet meerwerkt, heeft de vader geen poot om op te staan.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 14:49
Keith
Keith is offline
't zal altijd een rommelige situatie blijven, aangezien kinderen nou eenmaal ouders nodig hebben en dat lastig gaat als die ouders niet samen kunnen leven. Hoe zit het nu als een van de ouders hertrouwd en de ander niet? Want in mijn visie zou die ouder dan een betere opvoedsituatie kunnen geven dan de ander.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 14:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Keith schreef op 03-05-2005 @ 15:49 :
't zal altijd een rommelige situatie blijven, aangezien kinderen nou eenmaal ouders nodig hebben en dat lastig gaat als die ouders niet samen kunnen leven. Hoe zit het nu als een van de ouders hertrouwd en de ander niet? Want in mijn visie zou die ouder dan een betere opvoedsituatie kunnen geven dan de ander.
Je vergeet daarin dat een kind de vriend/vriendin van een van hun ouders totaal niet aardig hoeft te vinden, en dat dit ook helemaal geen invloed heeft op hoe goed of slecht iemand is in opvoeden.
Oud 03-05-2005, 15:07
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 03-05-2005 @ 15:35 :
Wat het familierecht nodig heeft is een afdwingbare omgangsregeling, met een dwangsom die bij voorraad uitvoerbaar is, en kinderen die desnoods met hulp van de sterke arm naar de vader gebracht worden.

Maar alles is nu nog afhankelijk van de goede wil van de moeder. Als zij echt niet meerwerkt, heeft de vader geen poot om op te staan.
Ha. Familierecht is negenennegentig procent emotie en een procent recht. Het zou mooi zijn als het op te lossen was met een paar rechtsfiguren als dwangsommen en dergelijke, maar het is helaas zo dat mensen die kwaad willen ook altijd kwaad doen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 15:45
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Het feit dat er hier aandacht voor is wil al zeggen dat zijn actie nut heeft.
Oud 04-05-2005, 12:10
Shitonya
Shitonya is offline
Straks zie je nog mannen verkleed als supermannen en vrouwen als catwomans. Dan is het feest helemaal compleet
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 14:29
one.
one. is offline
Zijn actie heeft wel nut gehad, er is namelijk een klein beetje aandacht voor gekomen. Ik denk dat ze wel een punt hebben wanneer ze zeggen dat het verdelen bij een echtscheiding vaak niet eerlijk verloopt.
Oud 04-05-2005, 14:55
Vice
Vice is offline
Citaat:
En ik vind het erg jammer dat het soms op die manier moet.

Citaat:
Hoe het precies zit met de kindverdeling na een echtscheiding weet ik niet, maar de vrouw krijgt opvallend vaak de kinderen mee.
Dat komt omdat de vrouw meestal minder vaak werkt en dus vaker thuis is voor de kinderen.
Oud 04-05-2005, 15:11
Keith
Keith is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 04-05-2005 @ 13:10 :
Straks zie je nog mannen verkleed als supermannen en vrouwen als catwomans. Dan is het feest helemaal compleet
Als man en vrouw dat nou tegelijk doen leeft misschien de relatie weer op, probleem ompgelost .
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 15:12
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Keith schreef op 04-05-2005 @ 16:11 :
Als man en vrouw dat nou tegelijk doen leeft misschien de relatie weer op, probleem ompgelost .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten