Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2005, 18:59
MC Bobie
MC Bobie is offline
Ik heb afgelope week een trainingsweek gehad voor zeilen en ik heb dus heel veel gezeild (9 uur per dag). Ik krijg nu allemaal eelt vorming op mn handen.
Wat kan ik tegen die eelt vorming doen?
Oud 10-05-2005, 19:00
Verwijderd
iets vettigs wat goed intrekt erop smeren... handencreme kan natuurlijk, maar bodylotion werkt ook.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Of het proberen weg te krijgen met een puimsteentje of zo'n eeltrasp
Oud 15-05-2005, 16:40
ietjuh
ietjuh is offline
Misschien moet je het juist op je handen laten zitten. Dan heb je meer bescherming tegen blaren, voor als je de volgende keer weer gaat zeilen.

(dat is tenminste bij turnen zo;-))
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 20:16
light fighter
light fighter is offline
laten zitten als je minder gaat zeilen verdwijnt het vanzelf het is gewoon bescherming van je handen tegen blaren dus ik zou het er niet weg halen ten zij je graag je handen onder de blaren ziet zitten
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 20:33
ekki
ekki is offline
Wat is er eigenlijk mis met eelt? Ik zie wel vaker dat mensen dat weg willen hebben, maar je hebt er toch geen last van? Je hebt alleen minder last als je weer iets 'zwaars' gaat doen? Of vergeet ik nu wat?
Oud 15-05-2005, 20:38
light fighter
light fighter is offline
als het net is gevormd kan het pijnlijk zijn
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 22:12
Brown eye
Brown eye is offline
Mijn moeder heeft dat op haar hakken heel erg en dat haalt ze gewoon altijd weg met zo'n Dremel schuurmachine..... haha waar dat gereedschap toch niet allemaal goed voor is he
Oud 15-05-2005, 23:33
MTpower
MTpower is offline
Waarom zou je het weghalen?
Gewoon een tijdje niets uitvoeren, gaat het vanzelf weg.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 01:33
p-chez
p-chez is offline
Eelt is juist goed op je handen? Helemaal als je ze intensief gebruikt zoals bij het zeilen.
Het is juist bedoeld als bescherming en voor betere grip.

Ik heb overigens nog nooit iemand gehoord over eelt weghalen op handen. Alleen van voeten.
Oud 16-05-2005, 07:20
Qamra
Qamra is offline
Ligt eraan of je nog van plan bent te gaan zeilen of niet. Als je dat nog wel van plan bent dan is het erg handig, kunnen je handen veel meer aan. Als je het niet van plan bent, dan trekt het vanzelf wel weg na een tijdje.

Ik wou dat ik eens eelt kreeg op mijn handen
Oud 16-05-2005, 09:25
beestje
beestje is offline
zolang het geen pijn doet en je je handen sowieso nog gaat gebruiken zou ik zeggen: laat maar lekker zitten

trouwens als je je handen niet meer zoveel gebruikt gaat het ook vanzelf weg dus het kan allemaal geen kwaad joh
Oud 16-05-2005, 09:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb ook veel eelt op mn voeten. Heb het er nog nooit afgehaald. Het valt er ook vanzelf een keer af. Daarbij is eelt echt niet iets engs ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 10:12
MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
ekki schreef op 15-05-2005 @ 21:33 :
Wat is er eigenlijk mis met eelt?
Er is eigenlijk niks mis mee en het zal ook beschermend werken maar het voelt heel raar. Het voelt alsof je een plijster op je hand hebt, je voelt hele zachte contacten niet. Dat is eventjes wennen.
Het doet bij mij geen pijn alleen er komen soms kloofjes in en dan gaat het 'vervellen'(?).

Maar bedankt, ik laat het denk ik zitten, ik ben nu ook weer gewend aan het gevoel
Oud 16-05-2005, 10:41
Qamra
Qamra is offline
Handcreme maakt je huid wat zachter. Wel voorzichtig zijn dat je het niet opsmeert voordat je iets gaat doen, want dan heb je weinig meer aan je eelt omdat het zo zacht is
Oud 16-05-2005, 12:00
ekki
ekki is offline
Citaat:
MC Bobie schreef op 16-05-2005 @ 11:12 :
Er is eigenlijk niks mis mee en het zal ook beschermend werken maar het voelt heel raar. Het voelt alsof je een plijster op je hand hebt, je voelt hele zachte contacten niet. Dat is eventjes wennen.
Het doet bij mij geen pijn alleen er komen soms kloofjes in en dan gaat het 'vervellen'(?).

Maar bedankt, ik laat het denk ik zitten, ik ben nu ook weer gewend aan het gevoel
Ok, kan ik me voorstellen. Dat is wel een raar gevoel even, ja, als je zachte aanrakingen anders voelt.
Oud 16-05-2005, 13:07
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Qamra schreef op 16-05-2005 @ 08:20 :
Ik wou dat ik eens eelt kreeg op mijn handen
Werken

En dan niet achter je computertje, maar echt werk
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 15:12
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
MTpower schreef op 16-05-2005 @ 14:07 :
Werken

En dan niet achter je computertje, maar echt werk
Ik had het meer over het feit dat ik djembé speel en dat eelt behoorlijk wat pijn zou kunnen wegnemen. Maar er groeit niets
Oud 17-05-2005, 09:47
_wiet
_wiet is offline
Ik heb het zelf ook, door zwaar werk heb ik aan mn handpalm enkele eeltbultjes, schaam me er heus niet voor!!!

Ziet men tenminste dat ik hard heb gewerkt *big smile*

Oh jah, op mn linkerhand op al mn vingers, heb ik ook eelt, maar dat komt omdat ik gitaar speel, lol

maar eelt is heel normaal joh, alhoewel ik het altijd van mn vingers afbijt
Oud 17-05-2005, 11:51
MB
MB is offline
Citaat:
Brown eye schreef op 15-05-2005 @ 23:12 :
Mijn moeder heeft dat op haar hakken heel erg en dat haalt ze gewoon altijd weg met zo'n Dremel schuurmachine..... haha waar dat gereedschap toch niet allemaal goed voor is he
Met mijn dremel slijp ik staal door

Ik vind eelt trouwens best fijn, zeker op die plekken onder je vingers. Ik heb dat altijd als ik een week veel gefitnessd heb, dan doet het de volgende keer ook mindre pijn op die plekken.
Oud 17-05-2005, 18:41
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Ik heb sinds ik het me herinner eelt op mn handen, hoewel het af en toe irritant is (als het gaat "vouwen", dan doet het pijn).

Citaat:
ietjuh schreef op 15-05-2005 @ 17:40 :
Misschien moet je het juist op je handen laten zitten. Dan heb je meer bescherming tegen blaren, voor als je de volgende keer weer gaat zeilen.

(dat is tenminste bij turnen zo;-))
Vreemd, ik heb ook eelt op mn voet (duh), maar aan de zijkant van mn grote teen krijg ik altijd blaren...

Daar wou ik eerst een topic over maken, maar nu ik hier toch ben:
Ik heb voortdurend last van de eelt aan de zijkant van mn grote teen, en de laatste tijd (omdat ik nu tennis enzo) krijg ik daar blaarvorming.
HELP, wat kan ik eraan doen?
(de schoenen zitten niet echt onfijn zitten ofzo...)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 19:00
MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
Qamra schreef op 16-05-2005 @ 16:12 :
Ik had het meer over het feit dat ik djembé speel en dat eelt behoorlijk wat pijn zou kunnen wegnemen. Maar er groeit niets
Een week zoveel mogelijk zeilen. En dan niet heilig s'ochtends de zeilen heizen en dan koersje pakken en s'avonds alles weer naar benede.. Gewoon steeds dat zeil omhoog en omlaag knallen, zo veel en zo snel mogelijk. Dan krijg je wel eeld
Oud 17-05-2005, 20:27
Verwijderd
Zoals al gezegd; waarschijnlijk trekt het wel weg wanneer je weer minder gaat zeilen.
Ik krijg altijd eeld op mijn vingertoppen als ik heel veel cello achter elkaar speel. Maar goed dit verdwijnt dat ook weer zodra ik niet meer zoveel speel.

En verder; het zal even wennen zijn; maar de volgende keren dat je gaat zeilen heb je er mss wel ''plezier'' () van...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 10:03
ESCO
ESCO is offline
Echte zee bonken hebben eelt, anders een andere hobby zoeken
Oud 19-05-2005, 17:30
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
MC Bobie schreef op 17-05-2005 @ 20:00 :
Een week zoveel mogelijk zeilen. En dan niet heilig s'ochtends de zeilen heizen en dan koersje pakken en s'avonds alles weer naar benede.. Gewoon steeds dat zeil omhoog en omlaag knallen, zo veel en zo snel mogelijk. Dan krijg je wel eeld
ik heb een gruwelhekel aan zeilen

Mwoeah, het is niet dezelfde belasting natuurlijk, ik weet niet of dat dat wel werkt.

Ik had eelt op mijn grote teen, maar sinds ik dans (hele andere beweging dan lopen, blijkbaar) is het eraf gevallen en groeit er nieuw. Kweenie wat dat voor raars is

Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 17:36.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 18:23
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 17-05-2005 @ 12:51 :
Met mijn dremel slijp ik staal door
Haha jah, dat is ook logisch! Maar met zo'n schuuropzetding werkt dat net ff wat beter dan zo'n machinetje dat voor het verwijderen van eelt gemaakt is (die dingen lopen namelijk heel snel vast, bij mijn moeder tenminste )

Regels voor berichten