Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Cairo heb ik jammer genoeg nog niet gezien, maar daar zou ik wel nog ontzettend graag naartoe willen. Net zoals een cruise over het Nassermeer, dat lijkt me ook erg ![]()
||
Citaat:
In Cairo ben ik naar de piramides geweest (tsjees, wat zijn die groot) en ik ben naar het Egyptisch museum..
||
![]() |
Citaat:
Twee jaar geleden ben ik naar Caïro geweest vanuit Cyprus met de boot. Het was erg kort, eigenlijk maar één dag echt in Egypte geweest. We hebben de piramides gezien, het Egyptish museum (hoewel het beter is te stellen dat we er erg snel doorheen zijn gelopen) en één of andere papyruswerkplaats. Ik heb dus niet bijzonder veel gezien van Caïro en al helemaal niet van het land. Wat ik raar vond was de beveiliging. Als je één stap uit de groep wilde zetten werd je tegengehouden met de mededeling dat dat verboden was en 'zeer gevaarlijk'. De hele dag vergezeld worden door bewapende bewakingsmannetjes vond ik maar vreemd. Ik heb van anderen nog nooit zoiets gehoord. Ik vraag me af of dat echt nodig was ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ben blij dat wij niet in het zuiden geweest zijn als ik dat hoor, Caïro vond ik al erg onprettig. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maandje geleden ook een. Vorig jaar de aanslagen op hotels in de Sinai-woestijn. Egypte is waarschijnlijk het gevaarlijkste land ter wereld voor toeristen, momenteel. Heel wat gevaarlijker dan Israel, dat zeker. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben in januari 2 weken in Egypte geweest en ik heb me nog nooit ergens zo veilig gevoeld, ondanks de aanslagen in 1996 en de overal aanwezige toeristenpolitie en bewaking bij de graven van Beni Hassan. Zelfs na de aanslag in Cairo in april en die van een paar weken geleden zou ik er zo weer heen gaan. Cairo is zo'n grote stad (15 miljoen inwoners) dat de kans dat je erbij betrokken bent als er weer iets gebeurd hééél klein is, ookal hebben bepaalde fundamentalistische bewegingen het op toeristen gemund. Egypte doet er juist alles aan om aanslagen op toeristen te voorkomen, vandaar alle beveiliging en konvooien. En kom maar eens in het zuiden, Aswan bijvoorbeeld, daar is de sfeer zo gemoedelijk, daar kun je je echt niet onveilig voelen. Om een land na 2 recente aanslagen meteen het gevaarlijkste land van de wereld te noemen vind ik nogal ondoordacht, je hebt ook geen argumentatie. 2 bomaanslagen in een miljoenenstad en je bent meteen het gevaarlijkste land ter wereld, alsof een stad garant staat voor de rest van het land. Toeristen die naar Egypte gaan, komen meestal niet in de 1e plaats voor Cairo. Ik kan je wel 10 landen opnoemen die momenteel veel gevaarlijker zijn voor toeristen dan Egypte waar recentelijk 2 bomaanslagen zijn gepleegd in een miljoenenstad. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Doodgestoken vrouw vertroebelt relatie Egypte en Duitsland Verwijderd | 100 | 26-07-2009 19:23 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Napoleon en religie in Egypte vraag: Verwijderd | 5 | 20-07-2009 12:48 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Farao's in Egypte lso | 5 | 06-05-2007 07:34 | |
Aanslag(en) in Egypte; doel Israelis; opgeeist door de IEB, motief: vergelding Gatara | 134 | 11-10-2004 15:35 | |
VS woedend over weigering Egypte Joostje | 60 | 06-07-2003 12:07 |