Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2005, 20:47
amateurfeminist
amateurfeminist is offline
Deze zomer wil ik 16 dagen met de trein door Engeland gaan reizen.. Nu vroeg ik me af of iemand nog tips heeft wat betreft goedkoop eten en goedkope overnachtingen?
Ik heb al wat folders en boekjes aangevraagd, maar toch.. je bent en blijft student
Advertentie
Oud 18-05-2005, 20:58
Miracle
Miracle is offline
>> Europa
Oud 19-05-2005, 21:19
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
eigenlijk zit ik ook met die vraag maar dan met bestemming spanje/portugal...

ik denk dat je het vooral moet hebben van herbergen oid of contacten die je er op doet. en de instelling/motto hebben van 'vandaag leven we, niet morgen. morgen zien we verder'
Oud 25-05-2005, 21:49
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
De tips bij interrailers, voor veel IC's moet je toeslagen betalen!
Oud 24-07-2005, 13:05
Dror Yikra
Dror Yikra is offline
Zowel Groot Britannie als Spanje en Portugal zijn rotlanden wat spoorwegen betreft.

Centraal-Europa is veel interessanter. Daarmee bedoel ik Duitsland en alles wat noord, zuid en oost daarvan ligt: Denemarken, Zwitserland, Oostenrijk, Italie, en nabij Oost-Europa. Polen, Tsjechie, Slowakije, Slovenie, Hongarije...

In Groot-Britannie, Frankrijk, Spanje en Portugal ben je veel kwijt aan toeslagen, tenzij je alleen maar in stoptreintjes wil reizen.
Oud 04-08-2005, 21:56
TRXD
TRXD is offline
Wat zou het beste zijn qua kostenbesparing om binnen Engeland en Schotland zo voordelig mogelijk met de trein een paar weken te reizen. Heb wel wat gezocht maar ik vindt het allemaal beetje onduidelijk. Als mensen praktijk ervaring hebben of wat weten lees ik het graag.
Oud 05-08-2005, 14:51
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
Dror Yikra schreef op 24-07-2005 @ 14:05 :

Centraal-Europa is veel interessanter. Daarmee bedoel ik Duitsland en alles wat noord, zuid en oost daarvan ligt: Denemarken, Zwitserland, Oostenrijk, Italie, en nabij Oost-Europa. Polen, Tsjechie, Slowakije, Slovenie, Hongarije...

Ik heb geen ervaring met de zuidelijke landen zoals Spanje en Portugal. Maar het is zeker waar dat je in bovenstaande landen erg goed kan reizen met de trein. Ik heb deze vakantie 3 weken door de meeste landen geinterraild en geen enkele keer vertraging gehad. Reserveren gaat ook erg gemakkelijk. En de treinen zijn ook netjes en goed
Oud 05-08-2005, 15:43
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
TRXD schreef op 04-08-2005 @ 22:56 :
Wat zou het beste zijn qua kostenbesparing om binnen Engeland en Schotland zo voordelig mogelijk met de trein een paar weken te reizen. Heb wel wat gezocht maar ik vindt het allemaal beetje onduidelijk. Als mensen praktijk ervaring hebben of wat weten lees ik het graag.
Engeland en Schotland is heel erg mooi reizen met de trein, vooral in Schotland kom je met de trein op plaatsen waar je met een auto niet kan komen (meerdere keren bij Rail Away geweest, op tv). Nadeel is dat het heeel erg duur reizen is in Groot Brittanië. Er zijn verschillende voordeel abonnementen te krijgen, maar zelfs die zijn erg duur. Daar blijft het trouwens niet bij, het verblijf in Groot Brittanië maakt het helemaal duur. Ik heb vorig jaar 18 dagen door Schotland gezworven met zo'n trein abonnement, ik overnachtte in Youth Hostels, maar ik was toch nog ruim 800 kwijt voor die vakantie.
Als je je geen zorgen hoeft te maken over het geld, of je hebt heel goed gespaard (zoals ik had gedaan) dan ga naar Schotland, als je net als de rest van de studenten het niet op je rug hebt groeien, dan ga centraal Europa in.
Oud 07-08-2005, 13:05
TRXD
TRXD is offline
Moby:

Bedankt voor je reactie. Ik ben geen student meer en heb wel wat gespaard. Alleen zit ik nu tijdelijk zonder werk dus moet ik wel een beetje opletten. Ik weet door eerdere reizen naar Engeland, Schotland, Wales en Ierland (incl het noorden) dat het er heel duur is helaas.

Rail away kijk ik zo af en toe ook weleens, mooi programma! Ik zou graag nog een keer een reis(je) willen maken naar Noord-Schotland, dat lijkt me heel mooi. Ben jaren terug een keer in Edinburgh geweest met een paar uitstapjes naar de Midlands en dat heeft veel indruk gemaakt. Alleen heeft vooral de prijs me een beetje tegen gehouden er terug te gaan. Als je tips hebt in Noord-Schotland (en midden eventueel) dan lees ik ze graag. Nogmaals bedankt voor je reactie!
Advertentie

Regels voor berichten