Citaat:
TRXD schreef op 04-08-2005 @ 22:56 :
Wat zou het beste zijn qua kostenbesparing om binnen Engeland en Schotland zo voordelig mogelijk met de trein een paar weken te reizen. Heb wel wat gezocht maar ik vindt het allemaal beetje onduidelijk. Als mensen praktijk ervaring hebben of wat weten lees ik het graag.
|
Engeland en Schotland is heel erg mooi reizen met de trein, vooral in Schotland kom je met de trein op plaatsen waar je met een auto niet kan komen (meerdere keren bij Rail Away geweest, op tv). Nadeel is dat het heeel erg duur reizen is in Groot Brittanië. Er zijn verschillende voordeel abonnementen te krijgen, maar zelfs die zijn erg duur. Daar blijft het trouwens niet bij, het verblijf in Groot Brittanië maakt het helemaal duur. Ik heb vorig jaar 18 dagen door Schotland gezworven met zo'n trein abonnement, ik overnachtte in Youth Hostels, maar ik was toch nog ruim 800 kwijt voor die vakantie.
Als je je geen zorgen hoeft te maken over het geld, of je hebt heel goed gespaard (zoals ik had gedaan) dan ga naar Schotland, als je net als de rest van de studenten het niet op je rug hebt groeien, dan ga centraal Europa in.