Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2005, 17:17
007--inge
007--inge is offline
3,5 jaar geleden heb ik mijn vriend, Bas, leren kennen. Het klikte meteen goed, en we kregen vrijwel gelijk iets. Wat hij me later pas vertelde, is dat hij toen eigenlijk al een vriendin had, hij heeft het voor mij met haar uitgemaakt. Achteraf vond ik dit lullig voor haar, maar ik vond Bas toen eenmaal al erg leuk.

Het is altijd een fantastische tijd geweest, we zagen elkaar elke dag, al was het maar kort, en het ging totaal niet vervelen. Tot ik afgelopen december uit het niets een smsje van hem kreeg: Het zat helemaal fout, en had het gevoel van ' is dit het nou'. Ik was daar natuurlijk erg kwaad over, en belde hem op, toen legde hij uit dat hij nog steeds gek op mij was, maar dat hij gewoon wat meer tijd met zijn vrienden wilde besteden. Dit vond ik heel goed te begrijpen, en sindsdien zien we elkaar nog zo'n 3 keer in de week. Tot nu toe nog geen problemen dus.

Nu is een wederzijdse vriend van mij en Bas door omstandigheden helemaal de verkeerde kant op gegaan, hij zit nu erg aan de drugs (snuiven e.d.) Sinds dezelfde tijd dat hij aan de drugs raakte, nam hij opeens geen contact met mij en Bas meer op. Ik snapte daar niets van, deze vriend zelf kwam met smoesjes. Ik pikte dat niet, en heb deze vriend opgebeld.

Toen na veel aarzelen kwam het eruit, hij wilde niet meer met Bas omgaan, omdat Bas sinds kerst al met een ander meisje schijnt te rotzooien. Precies sinds het tijdstip dat Bas mij minder wilde zien, volgens die vriend om bij zijn andere vriendin te zijn. Ik mag van deze jongen niet tegen Bas zeggen dat hij mij gewaarschuwd heeft, omdat Bas dan naar zijn ouders zou gaan om alles van de drugs te zeggen.

Nu heb ik het er met Bas over gehad, en hij zegt (natuurlijk) dat er niets van waar is. En ik vind het ook niets voor Bas, hij heeft overal een logische verklaring voor, en ik heb er echt totaal niets van gemerkt, terwijl ik hem wel op zijn kleinste leugentjes betrap. Wel mocht ik een keer niet in zijn telefoon komen, en zet hij hem de laatste tijd uit wanneer hij bij mij onder de douche gaat of zo. Ook neemt hij bepaalde nummers niet op als ik er niet bij ben. Wat het nog moeilijker maakt is dat enerzijds ik die vriend van ons heb horen zeggen dat hij het Bas het leven zuur wilt maken, maar ik hoor anderzijds ook verhalen van andere mensen, sommige zweren dat die vriend de waarheid spreek, andere zeggen dat ik Bas moet geloven.

De verhalen van die 'vriend' kloppen ook weer allemaal, het past allemaal gewoon zo goed in het 'verhaal'. Het zou zo kunnen. Moet ik Bas gewoon blijven geloven, of steek ik dan mijn kop in het zand?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2005, 17:20
suusch
suusch is offline
Pff moeilijke situatie. Aan de ene kant zou je je vriend natuurlijk moeten vertrouwen, want het is je vriend. Logisch. Maar aan de andere kant valt het allemaal wel heel erg op zijn plaats. Ik heb geen oplossing voor je, maar hou er rekening mee dat jouw vriend en die vriend van je misschien een ruzie hebben gekregen of iets dergelijks en dat de ene misschien de andere probeert zwart te maken. Dit verhaal kan alle kanten op.
Oud 04-05-2005, 17:23
007--inge
007--inge is offline
Dat is het 'm nou juist....
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 17:25
007--inge
007--inge is offline
Aan de ene kant wil ik het tot op de bodem uitzoeken, als het echt zo zou zijn, wil ik dat natuurlijk weten, maar aan de andere kant: Stel dat Bas de waarheid spreekt en hij is echt niet vreemd gegaan, dan is het lullig om er op door te blijven gaan. Ik zou dat ook niet leuk vinden.

Ik had voor mezelf bedacht dit te laten rusten, maar het blijft maar rondspoken in mijn hoofd. Ik kan het gewoon niet laten rusten...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 17:26
Shitonya
Shitonya is offline
Als hij weer eens wordt gebeld, zou ik van hem eisen dat hij de telefoon moest opnemen en zeggen wie het is. Opeens meer tijd aan zijn vrienden besteden, af en toe zijn mobiel uitzetten als hij gata douchen, een vriend die beweert dat hij vreemdgaat, je vriend had al een vriendin toen hij wat met jou begon...

Teveel verdachte zaken dus. Ik zou grote twijfels hebben over je vriend. En als hij de telefoon niet opneemt de volgende keer dan weet je genoeg denk ik zo...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 17:26
suusch
suusch is offline
Citaat:
007--inge schreef op 04-05-2005 @ 18:25 :
Aan de ene kant wil ik het tot op de bodem uitzoeken, als het echt zo zou zijn, wil ik dat natuurlijk weten, maar aan de andere kant: Stel dat Bas de waarheid spreekt en hij is echt niet vreemd gegaan, dan is het lullig om er op door te blijven gaan. Ik zou dat ook niet leuk vinden.

Ik had voor mezelf bedacht dit te laten rusten, maar het blijft maar rondspoken in mijn hoofd. Ik kan het gewoon niet laten rusten...
Ik denk dat je wel het recht heb om het uit te zoeken. En ik vind dat je jouw vriend dat ook wel moet begrijpen. Kijk, je kan je vriend nog zoveel vertrouwen maar als een goede vriend met zoiets aankomt is het logisch dat je gaat twijfelen en meer wil weten. Ook al is het maar om zeker te zijn van je zaak.
Oud 04-05-2005, 17:34
007--inge
007--inge is offline
Klopt ook allemaal wat jullie zeggen,

Maar die beste vriend zit wel vol aan de drugs, dat kan ook veel met je doen, en omdat hij enkele weken voor hij met dit verhaal kwam tegen een ander zei dat hij Bas het leven zuur wilde maken, vind ik dit ook weer ergens verdacht.

Ik ken Bas zijn verleden, maar ik ken hem door en door, ik denk dat ik het wel door zou moeten hebben als hij echt vreemd ging, maar ik ben dus bang dat dat juist een geval van 'kop in het zand steken' is.

En ik zou het ook niet fijn vinden als de verhalen over mij de ronde gingen, en Bas zou mij niet gelijk geloven...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 17:35
suusch
suusch is offline
Citaat:
007--inge schreef op 04-05-2005 @ 18:34 :
Klopt ook allemaal wat jullie zeggen,

Maar die beste vriend zit wel vol aan de drugs, dat kan ook veel met je doen, en omdat hij enkele weken voor hij met dit verhaal kwam tegen een ander zei dat hij Bas het leven zuur wilde maken, vind ik dit ook weer ergens verdacht.

Ik ken Bas zijn verleden, maar ik ken hem door en door, ik denk dat ik het wel door zou moeten hebben als hij echt vreemd ging, maar ik ben dus bang dat dat juist een geval van 'kop in het zand steken' is.

En ik zou het ook niet fijn vinden als de verhalen over mij de ronde gingen, en Bas zou mij niet gelijk geloven...

Dan denk ik dat je je vriend gewoon moet vertrouwen.
Oud 04-05-2005, 17:42
Kitten
Kitten is offline
Ik zou zelf gaan uitzoeken of het nog steeds gebeurd. Want net zo hard dat hij misschien bij een ander is geweest, moet ie van je houden (als zou hij je niet zien). Misschien is 't ooit een slippertje geweest.

Nou is dat niet goed te praten, maar als dat zo is, kan ik me voorstellen dat hij doodgaat van de angst om je door zijn eigen stommiteit kwijt te raken.

Als je dat weet blijft er nog een brandende vraag: Ben je het bereid 't hem te vergeven als het zo is? En onder welke voorwaarden?

Ik heb zelf net een soortgelijke situatie meegemaakt met mijn vriendin en ik heb haar toen in 't diepe gegooid door d'r te vergeven. Het effect is wel dat ze nu heeft besloten naar d'r ex te gaan, maar ik heb haar er over laten denken. Zij drufte mij niet te verzekeren dat ze niet structureel naar die jongen zou teruggaan.

Voor mij was mijn uitgangspunt de toekomst, niet het verleden. Niemand is perfect en een gespleten hart is ook moeilijk. Ik vertel dit uit mijn eigen situatie en ik weet van mezelf dat ik heel vergevend ben, maar misschien heb je er wat aan.
Oud 04-05-2005, 17:49
The0
The0 is offline
Innocent until proven guilty..
Oud 04-05-2005, 18:05
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
007--inge schreef op 04-05-2005 @ 18:17 :
... Nu heb ik het er met Bas over gehad, en hij zegt (natuurlijk) dat er niets van waar is. En ik vind het ook niets voor Bas, hij heeft overal een logische verklaring voor, en ik heb er echt totaal niets van gemerkt, terwijl ik hem wel op zijn kleinste leugentjes betrap. Wel mocht ik een keer niet in zijn telefoon komen, en zet hij hem de laatste tijd uit wanneer hij bij mij onder de douche gaat of zo. Ook neemt hij bepaalde nummers niet op als ik er niet bij ben. Wat het nog moeilijker maakt is dat enerzijds ik die vriend van ons heb horen zeggen dat hij het Bas het leven zuur wilt maken, maar ik hoor anderzijds ook verhalen van andere mensen, sommige zweren dat die vriend de waarheid spreek, andere zeggen dat ik Bas moet geloven.

De verhalen van die 'vriend' kloppen ook weer allemaal, het past allemaal gewoon zo goed in het 'verhaal'. Het zou zo kunnen. Moet ik Bas gewoon blijven geloven, of steek ik dan mijn kop in het zand?
Waar rook is, is vuur. Dat is mijn ervaring. Ik vind dat je vriend te verdacht doet om die vriend niet te geloven... Dat zijn vriendje zo'n dingen gaat zeggen, daar kan een verklaring voor zijn, maar dat je vriend in combinatie daarmee nog raar doet
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:06
noa-zut
noa-zut is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 04-05-2005 @ 19:05 :
Waar rook is, is vuur. Dat is mijn ervaring. Ik vind dat je vriend te verdacht doet om die vriend niet te geloven... Dat zijn vriendje zo'n dingen gaat zeggen, daar kan een verklaring voor zijn, maar dat je vriend in combinatie daarmee nog raar doet
Helemaal mee eens!!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:15
Optima
Optima is offline
Het maakt niet uit of hij het WEL of NIET heeft gedaan.

het feit dat jij je nu kut voelt, en twijfelt of je hem nu wel of niet moet vertrouwen, geeft al aan dat er iets niet goed zit in de relatie. Je behoort je niet kut te voelen, en in zo'n tweestrijd. Kijk het is of onvoorwaardelijk je vriend geloven, maar als je vraagt 'moet ik hem geloven' twijfel je al, en die twijfel komt voort uit iets dat dieper gegrond is. Misschien heb je hem nooit helemaal vertrouwd omdat hij nog een vriendin had toen jullie een relatie kregen, of misschien stapelen al die dingen die je al met hem hebt meegemaakt zich op, en geven een onderbuikgevoel van beschaamd vertrouwen.

mijn tip: focus je niet meer op of hij wel of niet te vertrouwen is, je vertrouwd hem gewoon niet. Punt.
Oud 04-05-2005, 18:41
mara18
mara18 is offline
1.Of hij nu je vriend is of niet, niemand is voor honderd procent te vertrouwen.

2.En iedereen kan veranderen. En blijkbaar doet je vriend dit ook de laatste tijd. Dus regel 1 geldt des te meer.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:49
Loezzel
Loezzel is offline
Je gaat al 3 jaar met die jongen, dus het is erg moeilijk te geloven dat hij je vertrouwen kan beschamen.
Omdat jullie al zo lang verkering hebben en omdat je hem door en door kent, heb je het recht dit verhaal tot op de bodem uit te zoeken. Bas moet dat maar begrijpen. Hoe zou hij er tegenaan kijken als er ineens zulke verhalen over jou de ronde deden?
Die vriend die aan de drugs zit kan goed de waarheid vertellen. Drugs maken niet je hele hersens kapot. Die vriend heeft ook zijn goede momenten, denk ik zo.
Het is een erg moeilijke kwestie, maar Bas moet ervoor zorgen dat jouw vertrouwen terug komt. Als hij dat niet kan, dan zou ik me ernstige zorgen gaan maken...
Oud 04-05-2005, 18:52
Muchacha
Muchacha is offline
3 jaar is misschien ook wel een reden om eventueel vreemd te gaan...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:55
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 04-05-2005 @ 19:52 :
3 jaar is misschien ook wel een reden om eventueel vreemd te gaan...
Of juist niet... Ligt helemaal aan de situatie...
Oud 04-05-2005, 18:56
Muchacha
Muchacha is offline
Mja, misschien ook wel. Ik ben beïnvloed, excuse me
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 19:20
007--inge
007--inge is offline
in dit geval zou drie jaar juist niet de reden zijn om vreemd te gaan, we hebben tot nu toe altijd een hele sterke relatie gehad, en waarom ik hem niet vertrouw, heb ik ook wel een verklaring voor denk ik.

Deze verklaring vind ik ietwat persoonlijk om hier uitgebreid op te schrijven, maar het ligt in ieder geval niet aan Bas dat ik hem niet vertouw, dat heb ik altijd al wel gehad, heeft iets met mijn zelfvertrouwen te maken....

(hier heeft Bas trouwens NOOIT een probleem van gemaakt.)

Weet je wat het is, met vlagen (eigenlijk de meeste tijd) geloof ik hem voor de volle 100% maar als ik die oude vriend dan weer spreek, begin ik weer te twijfelen. Dat die puzzelstukjes zo goed in elkaar passen kan ook omdat die vriend ons zo goed kent, dat hij precies weet hoe en waar hij ons kan raken.

Ik ben bang dat dit gewoon een oneindige kwestie is, waarvan de waarheid nooit boven tafel komt. Het is gewoon een kut gevoel dat ik hoe dan ook altijd genaaid wordt
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 19:25
007--inge
007--inge is offline
pff krijg ik net een smsje, van een vriend van die 'vriend. (snappen jullie het nog ) Daar staat het volgende in:

"Geloof ....niet, hij speelt een vuil spelletje met jou en bas!"

hmmm echt oneindige kwestie dus...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 20:00
justhanna
justhanna is offline
Misschien heel oneerlijk, maar persoonlijk zou ik z'n telefoon een keer pakken en z'n smsjes lezen en de nummers opschrijven die hij regelmatig belt...

Vind het maar een verdachte zaak en ik geloof niet dat je vriend de gehele waarheid verteld...
Oud 04-05-2005, 20:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 04-05-2005 @ 18:26 :
Als hij weer eens wordt gebeld, zou ik van hem eisen dat hij de telefoon moest opnemen en zeggen wie het is. Opeens meer tijd aan zijn vrienden besteden, af en toe zijn mobiel uitzetten als hij gata douchen, een vriend die beweert dat hij vreemdgaat, je vriend had al een vriendin toen hij wat met jou begon...

Teveel verdachte zaken dus. Ik zou grote twijfels hebben over je vriend. En als hij de telefoon niet opneemt de volgende keer dan weet je genoeg denk ik zo...
Wat zij zegt.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 21:08
Gothic
Gothic is offline
Vergeet niet dat hij eerder een keer is vreemdgegaan. Jij hebt met hem gekregen, terwijl hij een vriendin had. Hij heeft al eerder de stap genomen om met een nieuw iemand verder te gaan...
Oud 04-05-2005, 21:59
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Vergeet niet dat hij eerder een keer is vreemdgegaan. Jij hebt met hem gekregen, terwijl hij een vriendin had. Hij heeft al eerder de stap genomen om met een nieuw iemand verder te gaan...
Ja. Iemand kan zijn leven beteren. Altijd! Maar wees wel op je hoede!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 00:22
bamiPoep
bamiPoep is offline
jah tuurlijk, hij is tenslotte ook maar een man
Oud 05-05-2005, 00:22
Verwijderd
vast
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 03:46
Verwijderd
Citaat:
007--inge schreef op 04-05-2005 @ 20:25 :
pff krijg ik net een smsje, van een vriend van die 'vriend. (snappen jullie het nog ) Daar staat het volgende in:

Geloof die vriend dus niet maar let gewoon wat meer op je vriend.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 08:22
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
007--inge schreef op 04-05-2005 @ 20:25 :

Geef ze nummers
Oud 05-05-2005, 08:43
Verwijderd
Het kan best zo zijn dat die 'vriend' jullie uit elkaar wil drijven, maar daar kan Bas dan toch best een stokje voor steken? Als hij je nog eens zegt dat het echt niet waar is, zou ik zeggen geef mij je telefoon, dan check ik je adresboek en smsjes eens. Kijk ook eens in zijn msnlijst bijvoorbeeld.. zonder dat hij eerst de kans heeft gehad het meisje in kwestie te verwijderen. (daar kun je ook nog kijken wie hij allemaal verwijderd heeft)

Wat ik namelijk niet snap, als Bas niets te vrezen heeft kan hij toch open kaart spelen? Dan kan hij bewijzen dat er niets is. Maar dit vormt gewoon het struikelpunt! Hij zet zijn telefoon uit als hij bij jou gaat douchen..

Ik vind het een raar verhaal en ben eerlijk gezegd toch geneigd die vriend die aan de drugs zit te geloven. Vooral omdat Bas er niets aan doet om te bewijzen dat er niets is, dat kan namelijk heel makkelijk. Als ik vals beschuldigd zou worden zou mijn vriend alles mogen checken, dat mag hij sowieso. Ik heb namelijk niets te verbergen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 10:09
Cookie
Cookie is offline
tis iid lastig

Toen jij wat met je Bas kreeg is hij als het ware vreemd gegaan met jou, toen heeft hij het uitgemaakt met zijn vorige vriendin. als hij nu ook vreemd zou gaan waarom heeft hij het dan nog niet uitgemaakt met jou? (ok, jullie hebben al 3 jaar en misschien wil hij een keer afwisseling of weet ik veel wat)

Als hij zijn mob uitzet als hij bij jou aan het douchen is kan je hem toch zo weer aanzetten..of weetje zn code niet?

Ik weet neit of je dat wil maar je kan ook een keer een drama maken als je bij hem bent.. ga huilen of weet ik t als hij dan ongemakkelijk gaat doen...sja..

succes iig
Oud 05-05-2005, 11:02
Verwijderd
'k weet niet of iemand 't al heeft geopperd (heb alleen de eerste post gelezen), maar je kan de volgende keer dat hij bij een bepaalde nummer niet opneemt, de telefoon zélf opnemen ("met de vriendin van bas, met wie spreek ik alsjeblieft?") ...

da's wat IK zou doen...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 11:02
Pletterprater
Pletterprater is offline
Ik denk niet dat dit te vertrouwen is... doet me beetje denken aan mijn ouders.

Vader had relatie toen hij iets begon met mijn moeder... die andere relatie ging dan wel uit... maar nu zijn ze wel weer gescheiden omdat mijn vader is vreemd gegaan.

- Mobiel uitzetten tijdens douchen, terwijl hij eerst die altijd aan liet staan.
- Minder tijd met je besteden, precies de week door midden (kan hij dus ook een ander aan het aandoen zijn)
- Het niet opnemen van telefoontjes
- Opeens die vriend die iets tegen jouw vriend heeft (moet ook een reden hebben)

Er is iets gebeurt... dat is zeker. Wat alleen de vraag is, is wat!!! Waarom heeft die vriend opeens iets tegen Bas. Waarom zet Bas zijn mobieltje uit tijdens het douchen. Waarom wilt hij opeens na ongeveer 2 jaar meer tijd voor zijn vrienden... waarom wilde hij dat eerder niet? Waarom neemt hij bepaalde telefoontjes niet op?

Er is iets, dat is eigenlijk vrij zeker. Iets dat je vriend verzwijgt... maar wat!
Oud 05-05-2005, 16:55
007--inge
007--inge is offline
Ik heb nog eens met Bas gesproken,

hij had zelf niet door dat hij verdacht bezig was, en wanneer ik nu vind dat hij dat doet, moet ik dat gewoon zeggen, en hij zegt dat ik altijd 'in mag grijpen'.
En nu ik erbij nadenk mocht ik wel zijn telefoon een hele avond lenen toen mijn baterij leeg was. Dit was onverwacht, hij had het andere meisje dus niet kunnen waarschuwen.
er zouden zoveel dingen kunnen zijn gebeurd waardoor die oude vriend nu niet meer met Bas om wilt gaan, Bas is de enige, samen met mij, die hem waarschuwt voor het gevaar van drugs. Deze oude vriend heeft met al zijn andere vrienden gebroken en gaat nu alleen maar met jongens om die net zo erg aan de drugs zitten.

Ik denk dat ik gewoon verder ga, en dat ik ondertussen heel goed op blijf letten, achter de waarheid van het verleden zal ik misschien nooit achter komen, dus ik doe nu mijn ogen maar extra goed open, en idd een keer zijn telefoon 'checken' klinkt heel lullig, maar ik moet iets toch?

Bedankt allemaal voor het reageren in ieder geval, ik heb het er ook wel met vrienden over gehad, maar die kunnen niet nuchter ernaar kijken natuurlijk, dat kan alleen als je beide partijen niet kent.
xxx, Inge
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 18:48
Larsman
Larsman is offline
Citaat:
Optima schreef op 04-05-2005 @ 19:15 :
mijn tip: focus je niet meer op of hij wel of niet te vertrouwen is, je vertrouwd hem gewoon niet. Punt.
is inderdaad het best
Oud 05-05-2005, 23:03
darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
Je vriend kan wel zoveel zeggen als jij wil.. maar als je echt zekerheid wil hebben zou je hem toch maar eens misschien een keer moeten volgen. Als hij bv. zegt dat hij met zijn vrienden naar de kroeg gaat dat je dan kijkt waar hij daadwerkelijk naartoe gaat...
Ik ken het geloof me...
Oud 06-05-2005, 09:35
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
darkpsycho_666 schreef op 06-05-2005 @ 00:03 :
Je vriend kan wel zoveel zeggen als jij wil.. maar als je echt zekerheid wil hebben zou je hem toch maar eens misschien een keer moeten volgen. Als hij bv. zegt dat hij met zijn vrienden naar de kroeg gaat dat je dan kijkt waar hij daadwerkelijk naartoe gaat...
Ik ken het geloof me...
Ja, dit lijkt me vooral heel slim als je wilt dat het uitgaat.
Oud 06-05-2005, 09:56
007--inge
007--inge is offline
achtervolgen lijkt me inderdaad geen optie, is het niet dat ik dat iets té vind, dan is het wel omdat hij altijd overal met de auto heen gaat, en dat houd ik niet bij op de fiets

Ik heb gister al een paar telefoonnummers die hij vaak belt gecontroleerd, en daar was niets mis mee...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 10:07
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
007--inge schreef op 06-05-2005 @ 10:56 :
Ik heb gister al een paar telefoonnummers die hij vaak belt gecontroleerd, en daar was niets mis mee...
Ik vraag me af hoelang je een relatie op die manier vol kan houden.. Het is duidelijk dat je hem niet helemaal meer vertrouwd, maar op den duur kun je ook je eigen gedachtengang daarover niet meer vertrouwen lijkt mij. Je gaat jezelf steeds dingen in je hoofd halen, omdat je hem nu niet meer helemaal vertrouwd, en je wordt waarschijnlijk steeds dwangmatiger in het controleren van hem, waardoor je vanzelf meer fouten gaat zien/denkt te zien. Ik zou op gegeven momenten doodmoe van mijn eigen getwijfel worden.
Oud 06-05-2005, 10:12
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
007--inge schreef op 06-05-2005 @ 10:56 :

Hier moet je echt mee stoppen. Als je hem vertrouwt, dan doe je dit soort dingen niet.
Als je hem niet vertrouwt... maak het dan uit!
Oud 06-05-2005, 11:38
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
snoopy schreef op 06-05-2005 @ 11:12 :
Hier moet je echt mee stoppen. Als je hem vertrouwt, dan doe je dit soort dingen niet.
Als je hem niet vertrouwt... maak het dan uit!
Hey... er zijn veel mogelijke manieren waardoor iemand tot twijfelen gebracht kan worden. Dat betekend niet, dat je bij het eerste de beste wantrouwen een relatie moet stopzetten. Ze lijkt hem op dit moment juist weer te vertrouwen, wat dus een goed teken is.
Oud 06-05-2005, 11:54
007--inge
007--inge is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 06-05-2005 @ 12:38 :
Hey... er zijn veel mogelijke manieren waardoor iemand tot twijfelen gebracht kan worden. Dat betekend niet, dat je bij het eerste de beste wantrouwen een relatie moet stopzetten. Ze lijkt hem op dit moment juist weer te vertrouwen, wat dus een goed teken is.
Jij begrijpt me!
Het is niet dat ik Bas NIET vertrouw,
maar als één van je beste vrienden, die je dus ook 100% vertrouw(de) met deze verhalen komt, dan ga je twijfelen, helemaal als je deze beste vriend al minstens net zo lang kent.

En in principe geloof ik Bas ook, maar ik ben bang dat ik dan mijn kop in het zand steek, en over een tijdje dubbelhard erachter kom dat die vriend wel gelijk had.

Als ik mijn vertrouwen weer terug kan krijgen door een paar telefoonnummers te controleren (wat Bas zelf heeft geopperd,dat ik hem maar moet controleren) dan doe ik dat zeker.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 12:31
Havik
Havik is offline
Tjah ik heb hetzelfde gehad na 4 maanden; hij ging vreemd met mij, maakte het met haar uit voor mij, (achteraf) rare verhalen gehoord, rare telefoontjes, rare smsjes. Ik heb toen zijn outbox gelezen en achteraf bleek; hij ging al een tijdje "vreemd" (zoenen met een ander, afspreken met haar)

4 maanden of 3 jaar is wel heel wat anders, maar het kan ook gewoon verkeerd zitten. Aan de andere kant; je hebt het er nu over gehad en ik denk dat je het juiste hebt gedaan, meer kan je voor het moment nu niet doen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 14:28
007--inge
007--inge is offline
Door al die reacties van jullie heb ik eens goed nagedacht. Ik kan zo inderdaad niet verder gaan, want zoals iemand hier al zei, je gaat je zo focussen dat je dingen ziet die er misschien helemaal niet zijn. Daarom heb ik het volgende besloten (en dat heb ik ook letterlijk zo aan Bas duidelijk gemaakt):

Ik ga verder voor de volle 200% met onze relaties. Als hij eens vreemds is geweest, hoop ik dat hij daar van geleerd heeft, als hij nog vreemd gaat, kan hij het beter meteen opbiechten dan is er nog een kans want kom ik er later alsnog achter is het sowieso over. En is dat hij nooit vreemd is gegaan,hoop ik dat hij begrijpt waar mijn twijfels vandaan kwamen en ben ik natuurlijk super gelukkig.Ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat ik niet nog een keer dit mee wil maken

Voor mezelf kan ik zo verder, ik wil niet meer stil blijven hangen, het gaat gewoon al 3,5 jaar super goed met ons en al zou hij vreemd zijn gegaan, dan nog kan ik niet zonder hem.

Ik ga geen telefoonnummers meer controleren, maak me niet meer ongerust (probeer ik) maar ga gewoon lekker verder waar we gebleven waren voor dat deze 'oude' vriend met het verhaal kwam. Al denk ik wel dat ik, de eerste tijd in ieder geval, wel een beetje meer controlerend zal zijn, maar niet meer op het zieke af in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 16:21
Cookie
Cookie is offline
ehm..en die vriend, stel dat t niet waar is, is hetdan je vriend nog?
(leuk dat t weer beter gaat trouwens )
Oud 08-05-2005, 12:10
007--inge
007--inge is offline
Die 'vriend' zie ik sowieso bijna nooit meer, hij gaat nu met andere mensen om, die niet zo goed bekent staan en ook veel drugs gebruiken, bij die mensen (ik heb er persoonlijk niets op tegen hoor) voel ik me gewoon niet thuis, dat ze drugs gebruiken is hun zorg, maar daar wil ik niet 'bij horen'.

Als ik die ''vriend' tegen zou komen, zou ik er wel normaal tegen blijven doen, praatje maken of zo, maar al is het alleen maar omdat hij zo veranderd is, zal het nooit als 'vroeger' worden.

Hij is gewoon heel erg veranderd, niet meer dezelfde.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 12:12
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 06-05-2005 @ 12:38 :
mja... niet bij het eerste het beste wantrouwen, nee....
Maar als het zover is dat zij hem gaat volgen... tsja.
Hoewel ik zie dat je nu besloten hebt hem inderdaad te vertrouwen, zonder hem nog op wat voor manier ook te controleren. Goede zet.
Oud 08-05-2005, 12:38
Methuselah
Methuselah is offline
Like DUH dat die gast vreemdgaat.
Oud 10-05-2005, 16:52
droomkoningin
droomkoningin is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 08-05-2005 @ 13:38 :
Like DUH dat die gast vreemdgaat.
Hoe inspirerend.
Oud 10-05-2005, 17:06
groovy
groovy is offline
kun je niet achterhalen wie dat meisje is waarmee hij dan mee vreemdgegaan is? Misschien kun je dan wat meer informatie achterhalen..

En ik zou ook zijn gsm oppakken of gewoon eens tussen zijn smsjes kijken, dan weet je het..ik zou juist niet zeggen 'met de vriendin van', dan zal de beller aan de andere kant echt niet meer gaan zeggen wat zij eigenlijk van Bas is.

Gewoon doen alsof je het zusje van Bas bent ofzo, en vragen met wie je spreekt. En dan bijvoorbeeld vragen: 'ben je het vriendinnetje van Bas ofzo, want dan haal ik hem wel uit de douche, als het dringend is?' zoiets..
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 18:06
Verwijderd
Citaat:
groovy schreef op 10-05-2005 @ 18:06 :
kun je niet achterhalen wie dat meisje is waarmee hij dan mee vreemdgegaan is? Misschien kun je dan wat meer informatie achterhalen..

En ik zou ook zijn gsm oppakken of gewoon eens tussen zijn smsjes kijken, dan weet je het..ik zou juist niet zeggen 'met de vriendin van', dan zal de beller aan de andere kant echt niet meer gaan zeggen wat zij eigenlijk van Bas is.

Gewoon doen alsof je het zusje van Bas bent ofzo, en vragen met wie je spreekt. En dan bijvoorbeeld vragen: 'ben je het vriendinnetje van Bas ofzo, want dan haal ik hem wel uit de douche, als het dringend is?' zoiets..
Dit zou ik waarschijnlijk ook gaan doen. Hoewel ik het niet netjes vind. Zijn gsm checken, andere vrienden die wel te vertrouwen zijn subtiel proberen uit te horen en dergelijke.. Hem onverwachts verrassen met een bezoekje..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten