![]() |
||
Citaat:
Ik heb zelf wel lenzen met cylinder en dat is best wel prijzig om t zo maar te zeggen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar zachte lenzen zitten beter omdat er minder snel vuiltjes tussen kunnen komen, maar harde lenzen laten daarentegen inderdaad meer zuurstof door en dat is beter voor je ogen. Ik heb die zuurstof bijv. hard nodig omdat ik te weinig traanvocht produceer, hierdoor kan er met zachte lenzen (met harde ook bijna niet meer) bijna geen zuurstof bij komen waardoor mn ogen rood worden. En dat is niet echt goed nee. Heb nu dus ook weer een bril helaas. Maar ík ga er bijv. lenzen bijnemen met sporten ed. Als ik ze kort indoe, kan ik er nog wel tegen nml. Maar mijn jaarlenzen zouden 100 euro kosten ong in totaal. Maar daar is volgens mij 40 procent oid vanaf gehaald omdat ik al 8 jaar bij dezelfde opticien zit en dus korting krijg. Bij de kruidvat heb je goedkopere. Misschien kan je die proberen (bijv. een keer maandlezen nemen) om te kijken of je daar tegen kunt. Omdat ze wat goedkoper zijn en dus waarschijnlijk van slechtere materiaal, kan niet iedereen er tegen. Maar bij sommige mensen gaat het prima. Een goede optie dus voor jou. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar het moet gezegd zijn dat de verpakking van de kruidvatlenzen het gebruik ervan enkel aanraadt voor mensen die al geruime tijd zonder problemen andere, zachte lenzen dragen en die regelmatige gecontroleerd worden door oogarts / opticien. Het is dus totaal niet aangeraden om voor je eerste keer direct contactlenzen van de het Kruidvat te proberen, het kan immers zijn dat je oogbol een aangepaste vorm van lenzen nodig heeft, dat je vochtigere ogen hebt dan de gemiddelde mens ... Er zijn zoveel dingen waardat de oogarts / opticien naar kijkt vooraleer hij je de best passende lens voorschrijft. Ikzelf draag al ongeveer 2 jaar constant Kruidvatlenzen (dus alleen van het Kruidvat, ondertussen niet afgewisseld van soort / merk) en heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Laatst gewijzigd op 06-05-2005 om 20:10. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Harde lenzen: opbouwen? Anika | 54 | 08-05-2006 17:28 | |
Psychologie |
Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer. SpaRood | 28 | 19-08-2004 02:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 |