Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2005, 21:23
Lorelei
Lorelei is offline
Ja, dat is mij dus vanmiddag gebeurd. Vrij heftig ook.. ik stond op.. wilde een stap zetten maar toen ik m'n been neer zette, was het alsof er geen spieren meer inzaten of zo en ik kan er nauwelijks nog gevoel in. Als ik de deur niet had vastgegrepen, was ik gevallen. Het duurde ook vrij lang voordat ik er weer op kon staan/leunen.
Dit is me wel eens eerder overkomen, toen was het minder heftig. Toen zakte ik erdoor heen, maar kon ik daarna meteen weer door.
Ik weet ook dat m'n moeder hier last van heeft, maar bij haar komt het door haar bekkeninstabiliteit.
Heeft iemand enig idee hoe dit bij mij zou komen? Het heeft iets heel engs, en het is absoluut niet normaal natuurlijk.

Side info: Ik heb ME. Daardoor sport ik dus niet e.d. (mbt tot spieren). Ik heb me een tijdje geleden op spier/zenuw ziektes/aandoeningen laten testen. Daar is niets uitgekomen, dus met die optie komen, mag van mij maar heeft verder weinig zin. Wel heb ik altijd spierpijn.
Ook zijn de banden om m'n gewrichten al m'n hele leven te los geweest.
(ik weet niet precies welke informatie relevant is, ik heb dingen waarvan ik dacht dat ze misschien relevant waren er maar bij gezet)

Oud 10-05-2005, 21:31
Konijn
Konijn is offline
Ja, ik ken het. Mij ook eens overkomen.
Volgens de (vervangende) dokter toen kwam het doordat mn bovenbeenspieren te slap waren (overigens was dit voor de ME toen ik nog wel fanatiek sportte).
Heb een tijdje oefeningen ervoor gedaan, maar mn fysio zei dat ze geen zin hadden.. heb t daarna ook nooit meer zo erg gehad, en me er niet meer in verdiept eigenlijk..

Die oefening trouwens: Iets op de wreef van je voet leggen, bv kersenpitzakje, gaan zitten (zodat je benen dus 90 graden vormen) en dan je onderbeen omhoog tillen tot je benen gestrekt zijn.
Oud 10-05-2005, 21:34
Lorelei
Lorelei is offline
Een spierverslapping klinkt ontzettend logisch. Dat is ook het eerste waar ik aan denk. Maar ik vind het zo raar dat er 2 maanden geleden, toen ik m'n spieren liet testen, nog niets aan de hand was. (ook geen spierverslappingen oid.. hebben ze allemaal op getest)
Oud 10-05-2005, 22:00
Dith
Dith is offline
Mijn knie is een paar jaar geleden gebroken en ik heb toen nog een jaar fysiotherapie gehad. Na dat jaar werd zo'n beetje duidelijk dat mijn knie nooit meer zou worden zoals hij daarvoor was en ik kon hem toen niet optimaal strekken. Een paar maanden geleden ging ik er ook ineens ontzettend hard doorheen en sindsdien kan ik hem weer (over)strekken. Ik ben er toen nog een aantal keer ernstig doorheen gegaan en ben weer teruggegaan naar de fysiotherapeut. Toen werd dus duidelijk dat ik al jaren mijn bovenbeenspieren van dat been amper gebruik en daardoor zak ik er steeds doorheen. Ik krijg verschillende coordinatie-oefeningen omdat dat ook belangrijk is voor goede stabiliteit en natuurlijk krachttraining. Heb nu zo'n 2 maanden weer fysiotherapie en ben er daarna niet meer doorheengegaan (of slechts heel licht). Dus een keer langs de fysio kan geen kwaad natuurlijk want ik gok erop dat het idd je spieren zijn die het niet aankunnen.
Oud 11-05-2005, 06:45
Verwijderd
Ik heb dat ook een keer gehad (in beide benen dan), maar dat was vlak voordat ik een migraineaanval kreeg.

Misschien dat er bij het zitten iets 'in de knoop' heeft gezeten? Zo hebben mijn zusje en ik het ook wel eens gehad. (Of iig, dat het zo leek oid.) En misschien kan het idd wel door die te losse banden komen. Als je het zeker wilt weten of er vaker last van krijgt, dan zou ik toch weer eens langs de huisarts gaan, wie weet kan die het je wel vertellen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten