Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is niet dat je bij dual CPU's het bij elkaar kunt optellen. En voor een huis-tuin-&-keuken-gebruiker, waar ik jou onder reken, heeft een dual CPU systeem geen enig nut behalve als je je zwarte geld moet opmaken. |
![]() |
|
Aangezien je niks van computers weet zou ik niet beginnen met overlocken.
Maar het is heel simpel: FSB verhogen, of multiplier verhogen, maar je weet niet eens waar je in de bios moet zoeken, begin er maar niet aan ![]() FAQ over overlocken komt er binnekort aan ![]() Over Dual cpu's die bestaan, door middel van DUAL configs zou je nooit 100 % extra krijgen, maar gewoon weg 80% meer performance, maximaal, ze delen geheugen bus (Xeon), je kan gewoon meer processen tegelijk aan. Je kan dus 2 dingen tegelijk doen. Zowizo zegt megahertzen in dit tijdperk niks meer. Als ik jou was zou ik gewoon eerst wat dingen lezen op: www.anandtech.com www.tweakers.net www.xbitlabs.com www.hardocp.com www.guru3d.com Forums afzoeken, zelf beetje kennis opdoen, van zowel hardware als overlocken en dan mooi verder gaan ![]() Trouwens als je toch geld genoeg hebt, aangezien je toch een nieuwe cpu koopt als je hem molt. Koop dan een moederbord die een beetje fatsoenlijk is, 200 fsb aan kan, etc ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
En aangezien er toch alleen maar Dual Core uit komt, of zelfs meer. Gaan ze ook langzaam multithreaded worden, meer info E3 naar alle waarschijnlijkheid.
Ik geloof zelf dat er meerde games zijn die het wel al ondersteunen. Trouwens ga maar eens een multitasken, single core houd een dual core/dual cpu dan niet bij hoor. Zie ook: http://www.anandtech.com/cpuchipsets...px?i=2410&p=13
Laatst gewijzigd op 10-05-2005 om 23:21. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een omhoog unlockte fx55 heeft een MP van 13 en FSB van 200. Wil je daarmee serieus gaan overclocken (phase change bijvoorbeeld) dan moet 3200mhz wel haalbaar zijn, doe je dat met MP van 13: 3200/13 = 246mhz fsb, vrij laag Doe je dat met een MP van 10 bijvoorbeeld: 3200/10 = 320mhz FSB, hoog, niet elk mobo haalt dat. Ga je daarentegen de MP verhogen, naar 14 bijvoorbeeld: 3200/14 = 228mhz FSB, we heel laag MP omhoog is dan alleen handig als je geheugen niet veel kan hebben (oplossing: dividers), maar als je fx55 kan betalen kun je TCCD geheugen ook wel betalen. Er is dus een voordeel aan MP omhoog, maar niet veel
|
![]() |
|
|