Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2005, 20:37
Lane
Lane is offline
Dat probleem heb ik dus. Mijn ouders hebben best veel schulden en daardoor waren ze niet in de gelegenheid om mij zakgeld en kleedgeld te geven elke maand, ik kreeg gewoon geld wanneer ik het nodig had. Hierdoor gaf ik mijn geld ook nooit uit aan rotzooi, want zoveel geld kreeg ik niet.

Maar ik heb sinds 2 maanden een bijbaantje, ik verdien nog steeds niet veel, maar ik merk wel dat ik nu echt een gat in mijn hand heb gekregen. Ik heb gewoon geen discipline met geld. Het is zelfs zo erg dat ik niet eens meer weet waar ik het aan uitgegeven heb. Als het op de bank staat, heb ik minder snel de neiging om het uit te geven, maar als ik het contant bij me heb dan moet ik het gewoon uitgeven.

Heeft iemand misschien tips om het financieel beter aan te pakken? Ik weet dat ik eigenlijk gewoon mijn geld niet moet uitgeven aan onnuttige dingen, maar het is heel moeilijk aangezien ik vroeger niet echt goed heb geleerd om met geld om te gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2005, 21:28
JCG
JCG is offline
Je pinpas niet standaard in je portemonnee.
Elke maand een deel van je salaris naar een spaarrekening.
Een vast bedrag per week nemen die je mag uitgeven, en heb je maandag middag al geen geld meer? dan de rest van de week zonder geld door brengen (ik neem aan dat je nog thuis woon en dus niet verhongert )
Oud 20-04-2005, 21:37
dwight88
dwight88 is offline
het krijgen van een bijbaantje heeft mij (na een paar maanden) de waarde van geld doen inzien; dat is voor mij ook het moment dat het gat in mijn hand flink slonk.

ik ken het "probleem" dat jouw ouders ook hebben, hetzelfde gebeurt bij mij thuis. Nu studeer ik, en mijn ouders kunnen dat simpelweg niet opbrengen. Dus... regel ik mijn financiele zaakjes zelf. Dat is iets wat mij financieel gezien "inzicht" heeft gegeven, waardoor ik weet wat ik wel/niet kan doen.

Mijn tip: Hou voor jezelf per week of maand een lijstje bij met wat je uitgeeft (en waaraan!) en wat er binnenkomt. Op zo'n moment zie je dat je waarschijnlijk een heeeeeeeeeeeeleboel beetjes hebt, die bij elkaar toch een hoop geld zijn. Iets wat bij mij vroeger een probleem was, was "Gemakzucht". (Oh ik heb toch een tussenuur, ik haal daar wel een broodje). Op het moment dat je voor jezelf heel simpel broodjes mee naar school neem van thuis af, scheelt dit je al een flink percentage van je loon.
Daarnaast er idd voor zorgen dat je niet altijd je pinpas bij je hebt, en ook niet tevaak contact geld. Dat scheelt al stukken.

Maar zoals ik al zei, toen ik een tijdje werkte merkte ik de "waarde" van geld (in de zin van de hoeveelheid moeite die ik ervoor moest doen). Dit zal misschien bij jou ook wel gebeuren.
Het met geld omleren gaan kan altijd nog; het is niet per se een ramp dat je dat vroeger niet geleerd is.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 21:41
Verwijderd
gewoon niet meer uitgeven dan dat er binnen komt
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 07:11
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
aan het begin van de maand gedeelte overmaken naar een spaarrekening en wat je over houd moet je verspreiden over de maand
Oud 21-04-2005, 10:47
Balance
Balance is offline
Mijn broer heeft dat ook. Hij doet het alsvolgt: hij heeft 2 rekeningen. één spaarrekening en één betaalrekening. Zijn salaris komt binnen op zijn betaalrekening en de helft hiervan gaat direct naar zijn spaarrekening. Het pasje van de spaarrekening ligt in een kluis, dus daar komt hij nooit aan.
De andere helft van zijn salaris mag hij gewoon opmaken. Maar om zichzelf te beschermen laat hij zijn pinpas thuis. Als hij dan een keer weggaat haalt hij eerst geld uit de automaat en betaalt vervolgens met cash geld. Dan geef je nooit onverwachts geld uit dat je niet hebt.
Oud 21-04-2005, 17:49
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon een budget maken. Per week of per maand... Vooraf zeggen: hier aan geef ik zo veel uit, daar aan zo veel etc. etc.
Zorg dan wel dat je een bedrag overhoudt om te sparen. Als je dan iets meer uitgeeft dan je budget, spaar je maar wat minder. Maar dan heb je in ieder geval geen schulden.
Maja of je je aan een budget houdt is een tweede he. Ik heb ook een wekelijks budget en houd me er vrij strikt aan.
Oud 21-04-2005, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 21-04-2005 @ 18:49 :
Gewoon een budget maken. Per week of per maand... Vooraf zeggen: hier aan geef ik zo veel uit, daar aan zo veel etc. etc.
Zorg dan wel dat je een bedrag overhoudt om te sparen. Als je dan iets meer uitgeeft dan je budget, spaar je maar wat minder. Maar dan heb je in ieder geval geen schulden.
Maja of je je aan een budget houdt is een tweede he. Ik heb ook een wekelijks budget en houd me er vrij strikt aan.
Als je het bedrag dat je wilt sparen aan het begin van de maand naar je spaarrekening overmaakt, kom je ook niet in de verleiding je budget wat te vergroten.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 21:58
aap777
aap777 is offline
Het klinkt misschien stom, maar begin eens met precies op te schrijven waar je je geld aan uitgeeft en hoeveel.
Zo krijg je een mooi overzicht van je inkomsten en uitgaven.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 22:11
Balance
Balance is offline
zorg er ook voor dat je niet rood kan staan.
Oud 21-04-2005, 23:46
Blenderhead
Blenderhead is offline
Zolang je geen schulden maakt is er niets aan de hand. Welke student heeft nou geen gat in z'n hand!
Oud 22-04-2005, 15:07
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb een soortgelijk probleem... Ik heb nooit een bijbaantje gehad, simpelweg omdat ik het niet nodig had. Ik kreeg kleedgeld van m'n ouders, later aangevult met stufi (kreeg hetzelfde bedrag als vroeger, alleen vroeger was het 100% ouders, daarna 40% ouders 60% stufi) en ik kocht bijna niets, 1 computerspelletje per jaar was al veel, tekenmaterialen alleen als de oude op waren en kleren alleen als ze of stuk waren, of (toen ik nog een jaar of 14 was, nu groei ik nauwelijks meer) als ze te klein werden. Ik had gewoon geen interesse in "niet nodig, wel leuk" artikelen. Nu wel, ik loop stage en krijg stagevergoeding, en ik heb nu echt een gat in m'n hand omdat luxe artikelen er heel langzaam zijn ingslopen. een tijdschrift hier, een patatje daar (zeker in "die tijd van de maand" ben ik een makkelijke prooi voor de smullers op het station ) , een kettinkje dat bij geen enkel kledingstuk past maar zo mooi is dat ik het niet kan laten liggen, iets voor m'n computer... Ik ben helemaal niet meer zo zuinig als vroeger en daar schrik ik nogal van. Het station is denk ik de grote boosdoener, nu ik stage loop moet ik steeds via station den haag met allemaal winkeltjes zoals smullers (de geur alleen al maakt het beest in me los) bruna (tijdschriften) etos (make-up) ah to go ("even iets lekkers"). Ik heb een spaarrekening (plusrekening postbank) maar omdat ik postbank online heb, kan ik daar heel makkelijk bij. Postbank online opzeggen is ook geen optie, omdat ik het voor andere dingen nodig heb. iemand hetzelfde probleem?
Oud 22-04-2005, 15:14
Balance
Balance is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 22-04-2005 @ 16:07 :
Ik heb een soortgelijk probleem... Ik heb nooit een bijbaantje gehad, simpelweg omdat ik het niet nodig had. Ik kreeg kleedgeld van m'n ouders, later aangevult met stufi (kreeg hetzelfde bedrag als vroeger, alleen vroeger was het 100% ouders, daarna 40% ouders 60% stufi) en ik kocht bijna niets, 1 computerspelletje per jaar was al veel, tekenmaterialen alleen als de oude op waren en kleren alleen als ze of stuk waren, of (toen ik nog een jaar of 14 was, nu groei ik nauwelijks meer) als ze te klein werden. Ik had gewoon geen interesse in "niet nodig, wel leuk" artikelen. Nu wel, ik loop stage en krijg stagevergoeding, en ik heb nu echt een gat in m'n hand omdat luxe artikelen er heel langzaam zijn ingslopen. een tijdschrift hier, een patatje daar (zeker in "die tijd van de maand" ben ik een makkelijke prooi voor de smullers op het station ) , een kettinkje dat bij geen enkel kledingstuk past maar zo mooi is dat ik het niet kan laten liggen, iets voor m'n computer... Ik ben helemaal niet meer zo zuinig als vroeger en daar schrik ik nogal van. Het station is denk ik de grote boosdoener, nu ik stage loop moet ik steeds via station den haag met allemaal winkeltjes zoals smullers (de geur alleen al maakt het beest in me los) bruna (tijdschriften) etos (make-up) ah to go ("even iets lekkers"). Ik heb een spaarrekening (plusrekening postbank) maar omdat ik postbank online heb, kan ik daar heel makkelijk bij. Postbank online opzeggen is ook geen optie, omdat ik het voor andere dingen nodig heb. iemand hetzelfde probleem?
Wat ideetjes:
1. Extra rekening openen waar je dus niet zo makkelijk bij kan?
2. Geen pinpas meenemen, zodat je enkel kan besteden wat je cash in je portemonnee hebt?
3. Twee portemonnees maken: één voor noodzakelijke spullen en één voor 'zomaar' dingetjes. En in die laatste doe je dan een vast bedrag en alles wat je zomaar koopt (patatje, kettinkje etc.) moet je betalen van het geld dat in die portemonnee zit. Is je portemonnee leeg, dan moet je wachten tot de volgende maand.
Oud 22-04-2005, 15:16
Verwijderd
Je moet gewoon met jezelf een afspraak maken:
zoveel geef ik maximaal uit aan uitgaan, zoveel aan kleding & make- up, ik mag max. zo vaak iets lekkers kopen op het station.
Schrijf op wat je uitgeeft.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 15:21
SuperSanne
SuperSanne is offline
die extra rekening is misschien geen slecht idee... Daar moet ik toch eens over denken. In de tussentijd laat ik idd geld enzo thuis want ook al kan ik nog best langs de etos lopen als ik m'n best doe, als ik uit m'n werk kom en dus honger heb en ik ruik die patatlucht, of zie die chipszakjes in de automaat glinsteren... dan verdwijnt al mijn dicipline als sneeuw voor de zon
Oud 22-04-2005, 15:55
Balance
Balance is offline
maar in principe hoeft die rekening dus helemaal geen probleem te zijn zolang je je pinpas niet meeneemt. Want oke, thuis kun je dan makkelijk bij dat geld, maar thuis zijn al die prikkelingen niet aanwezig.
Oud 22-04-2005, 16:37
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Maryk schreef op 21-04-2005 @ 18:56 :
Als je het bedrag dat je wilt sparen aan het begin van de maand naar je spaarrekening overmaakt, kom je ook niet in de verleiding je budget wat te vergroten.
Nee, wat ik bedoel te zeggen: kijk in dat budget wat je inkomsten zijn / wat voor geld er binnen komt (hetzij contant, hetzij via je rekening). Kijk ook aan welke "posten" je het geld uit wil geven (zowel contant als pinnen).
Zijn de uitgaven hoger dan de inkomsten, moet je gewoon weg wat posten schrappen (er zijn heus wel wat dingen waarop je kan bezuinigen zoals kleding, uitgaan / leuke dingen doen etc.). Zorg er gewoon voor dat de inkomsten hoger zijn dan de uitgaven.
Het geld dat in je budget (dat je aan het begin van de maand) "overblijft" probeer je te sparen. Als je je strikt aan het budget houdt, houd je dat bedrag ook over. Als je wat "soepelder" bent houd je een kleiner bedrag over of niets. Zolang je maar niet in de min komt te staan.
Dus niet aan het begin van de maand een bedrag al overmaken en zeggen "hier ga ik niet aankomen", maar gewoon over het totaal van je inkomsten- en uitgavenposten kijken wat je (als je je aan het budget kan houden) over kan houden aan het eind van de maand.
Zolang je maar niet in de verleiding komt meer uit te geven dan in je budget toegestaan is.
Oud 22-04-2005, 16:56
Verwijderd
kasboekje bijhouden als ik dat niet doe koop ik de meest nutteloze dingen... maar als ik dat wel doe niet
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 19:37
Lane
Lane is offline
Er staan wel wat handige tips tussen, bedankt.

@Narcotic; Ik geef ook niet meer uit dan er binnenkomt, maar wel bijna alles dat wel binnenkomt.

Zo'n kasboekje lijkt me wel een goed idee, dat ga ik voor een tijdje proberen. Ik heb al een spaarrekening geopend, zonder pinpas, ik kan alleen via online banking geld eropzetten en afhalen. Misschien ga ik het zo regelen dat er automatisch geld naar mijn spaarrekening wordt overgeschreven.

Iig bedankt iedereen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 07:02
Verwijderd
Al heb je zelf al gereageerd, ik ga toch ook nog reageren. En lekker dezelfde dingen zeggen als dat de meesten al gezegd hebben.

Wanneer je 'voor het eerst' geld hebt, kan ik me best voorstellen dat je het gelijk op maakt.

Misschien kun je automatisch sparen? Dat een bepaald bedrag automatisch naar je spaarrekening over wordt geschreven. En de rest idd op je rekening laten staan en een afgesproken bedrag opnemen en in je portemonnee stoppen. En misschien als je iets gekocht hebt dat opschrijven in een schriftje, dan kun je daarna nagaan wat je gekocht hebt, hoe duur dat was, enz.

En verder idd je al geld niet uitgeven aan onnuttige dingen. Dat heeft lang niet alleen te maken met wel of niet met geld om kunnen gaan. Zo nu en dan iets onnuttigs kopen kan best, maar je verder afvragen wat je nu werkelijk gaat doen met hetgeen je wilt kopen werkt bij mij over het algemeen wel aardig.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 09:58
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
zoveel mogelijk op je bankrekening laten staan, als je dan iets moet uitgeven, moet je pinnen en dan denk je wel 2 x na voor je iets koopt ..

als je met 10 euro in je zak rondloopt is het toch sneller van, hmm ff burger halen, ff albert heyn, je wordt veel sneller verleid..
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 16:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
dem schreef op 23-04-2005 @ 10:58 :
zoveel mogelijk op je bankrekening laten staan, als je dan iets moet uitgeven, moet je pinnen en dan denk je wel 2 x na voor je iets koopt ..

als je met 10 euro in je zak rondloopt is het toch sneller van, hmm ff burger halen, ff albert heyn, je wordt veel sneller verleid..
vind ik juist niet. Pinnen doe ik echt met veel gemak: even hier wat, even daar wat. Daar denk ik echt niet 2x voor na.
Juist met geld uitgeven wel, want ten eerste moet ik kijken of ik wel voldoende geld bij me heb en ten tweede kan ik geen geld uitgeven dat ik niet in m'n portemonnee heb, dus geef ik ook nooit te veel uit.
Oud 23-04-2005, 16:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik werk met een weekbudget. Ik krijg van mezelf 50 euro per week en dat pin ik dan aan het begin van de week en daar moet ik alles van kopen behalve huur betalen, studieboeken en OV-kosten. Het voordeel voor mij is ook dat ik in Belgie bijna nergens met mijn Nederlandse pinpas kan betalen en ik dus nooit meer geld uit kan geven dan in mijn portomonnee zit en dat is haast nooit meer dan die 50 euro weekbudget. Ik doe ook altijd aan het begin van de week boodschappen voor ongeveer 20 euro dus eten heb ik iig geval en die resterende 30 euro mag gewoon op aan van alles en nog wat. Meestal houd ik daar wel van over en dat is eigenlijk ook wel de bedoeling maar als het opgaat dan kom ik niet in de problemen.
Oud 01-05-2005, 16:56
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 22-04-2005 @ 16:07 :
Jah dat probleem heb ik ook had van vroeger af aan al mijn geld op een spaar rekening gezet eerst mijn ouders die dat deden als ik geld kreeg voor mijn verjaardag later ik zelf al mijn verjaardag geld was opgelopen tot eeb scharrele 3000 euro waar sinds carnaval 27 febr ofzo dacht ik nu nog maar 750 euro van over is terwijl ik dit eerst nooit deed maar toen ik ook internet bankieren kreeg is hert dus fout gegaan nu heb ik nog geluk dat ik meerder bank en spaar rekeningen beheer.. door dat mijn ouders ook altijd voor mij spaarde... maar anders had ik nu geen spaar cent meer over! en als ik weer terug ga naar een gewone spaarrekeing zonder internet bankieren krijg ik een stuk minder rente!

Gegroet
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 14:18
Verwijderd
Wat dacht je van discipline!

Wat je niet hebt, kan je niet uitgeven...!

"Het station is de grote boosdoener!" Onzin. Of ben jij er ook zo in die macdonalds de schuld geeft van je eigen vetheid???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2005, 23:07
MB
MB is offline
Ik heb het wel een beetje gehad, toen mijn toenmalige baas ineens besloot zijn personeel te beperken tot 2 man en hemzelf, dus mochten degene die er het langste werkten blijven (en ik dus niet). Toen ging ik van ruim 300 euro per maand terug naar 80 euro per maand en dat is wel ff wennen....

Ik ben nu dus ook blut , maar ik heb nog 2300 euro in mijn brommers zitten(verkoopwaarde), dus opzich heb ik redelijk wat geld.

Wat ik heb gedaan toen het gewoon te snel ging met mijn spaargeld was:
- nooit meer dan 10 euro contant geld meenemen, behalve voor uitgaan (dan 30 euro)
- 2 rekeningen, eentje waar ik geld op laat staan en niet van opneem, of alleen bij grote aankopen (kleding, brommers, fietsen, tvs etc etc). En van 1 rekening dus je uitgeef0rekening van maken. Bedrag opsplitsen *ik had 30 euro sparen, 50 euro uitgeven)
- niet te gul meer zijn (toen ik nog veel verdiende gaf ik altijd grote dure cadeaus enzo)
- Kleding alleen kopen bij redelijke, goedkope winkels (bijvoorbeeld: H&M, Coolcat, C&A, V&D, Rex jeans en andere goedkope winkels)
- NIET LENEN VAN VRIENDEN/OUDERS

Ik heb nu trouwens wel ene probleem, want ik kan me verzekering niet betalen. Ik had er niet op gerekend (domdomdom), maar is dus weer flink gestegen naar 250 euro . Dus nu moet ik 1 brommer verkopen omdat ik anders van de andere de verzekering niet kan betalen

Laatst gewijzigd op 10-05-2005 om 23:12.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 08:16
Verwijderd
Citaat:
lindaaaa schreef op 10-05-2005 @ 15:18 :
Wat dacht je van discipline!

Wat je niet hebt, kan je niet uitgeven...!

"Het station is de grote boosdoener!" Onzin. Of ben jij er ook zo in die macdonalds de schuld geeft van je eigen vetheid???
Daar ben ik het wel mee eens. Ik probeer alleen dingen te kopen op het station als dat nodig is (als er geen brood meer thuis is, etc.) En anders moet je gewoon zorgen dat je heel snel moet zijn, overstappen oid, dan heb je er geen tijd voor.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 09:58
Verwijderd
Citaat:
lindaaaa schreef op 11-05-2005 @ 10:56 :
Wat erg!!!! Heb jij zo'n grote reet of ben je acrobaat dat je op 2 brommers tegelijk kan rijden??? Prioriteiten stellen! En maar zeggen dat je blut bent ohhh.

Verkopen die handel. Brommers verliezen ook hun waarde, Voertuigen zijn de slechtste investering die je kan doen als je geen geld hebt.
Overdrijven is ook een kunst. Het is zijn probleem, niet het jouwe.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 10:11
Verwijderd
Citaat:
lindaaaa schreef op 11-05-2005 @ 11:04 :
ja he sorry. Ik ben in een overdrijfbui al 2 dagen.

Hypocriet zijn is ook een kunst en hij deelt het mee op een forum. Maar het is wel een goed voorbeeld van fouten die je kan maken. En nee ik ben niet almighty in dat soort dingen, maar wel beter i guess.
Volgens mij is het niet hypocriet en zeker niet fout wat hij doet. Hij beseft dat hij zijn brommerverzekering moet betalen en daarom verkoopt hij zijn andere brommer, wat is daar dan mis mee? En die brommers komen nog uit de tijd dat hij veel meer verdiende, dus...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 10:19
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:

Hypocriet zijn is ook een kunst en hij deelt het mee op een forum. Maar het is wel een goed voorbeeld van fouten die je kan maken. En nee ik ben niet almighty in dat soort dingen, maar wel beter i guess.
volgens mij ben jij nogal gefrustreerd of zo. De TS vraagt om tips, ziet in dat er een probleem is. Jouw reactie ('ik ben geweldig, want ik ben arm') zal niet echt helpen he.
Oud 11-05-2005, 10:20
Verwijderd
das waar. Maar echt, er zijn echt veel mensen die dat niet zien! En die 'zeuren' dan dat ze super rood staan snap?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 12:44
MB
MB is offline
Citaat:
lindaaaa schreef op 11-05-2005 @ 10:56 :
Sorry als ik een beetje overdreven reageerde.

Maar wat een onzin staat hier allemaal zeg.

Bijvoorbeeld:

Wat erg!!!! Heb jij zo'n grote reet of ben je acrobaat dat je op 2 brommers tegelijk kan rijden??? Prioriteiten stellen! En maar zeggen dat je blut bent ohhh.

Verkopen die handel. Brommers verliezen ook hun waarde, Voertuigen zijn de slechtste investering die je kan doen als je geen geld hebt.
Ja, is erg ja. Het is namelijk mijn hobby, de een tennist de ander doet aan stoepkrijten en ik gebruik mijn ene brommer om een beetje mee te crossen en mijn andere voor vervoer. Waarom is het onzin als ik het niet leuk vind om mijn hobby op te moeten geven, ook al is het voor de hand liggend en heb ik het neit handig aangepakt? Ik weet niet wat jouw hobby is, maar vindt jij het leuk als je door geldgebrek moet stoppen? Nee he.

En wat je erna zegt slaat echt als een tang op een varken, ik handel ook een beetje in brommers en verdien er aover het algemeen best veel geld mee. Ik heb nog NOOIT verlies gemaakt op zo'n ding, dus je moet niet zo uit je nek lullen als je niet weet waar je het over hebt.

Citaat:

Ik snap echt niet wat jouw probleem is, ik heb geen grote fouten gemaakt. Die dingen heb ik gekocht toen ik nog veel geld had en ik had geen rekening gehouden met de verzekering, nou boehoe wat een verschrikkelijke fout. Je doet net of ik me aanstel, maar jij bent hier degene die het zwaaaaaaar overdrijft. Bovendien is het niet zo heel makkelijk om ineens 75% terug te vallen in inkomsten.

En ik vraag me sterk af of jij beter bent met geld dan ik, waarschijnlijk ben je in ieder geval wel een stuk gefrustreerder dan ik.

Laatst gewijzigd op 11-05-2005 om 12:47.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 13:10
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
lindaaaa schreef op 11-05-2005 @ 13:53 :
hey. sorry, ik bedoelde het niet zo overdreven oke.

Maar misschien ben ik wel gefrustreerd. Het is niet leuk als je leuke dingen wil gaan doen en andere kunnen niet mee, want ze hebben geen geld, of mensen die zeuren dat ze blut zijn, misschien word ik daar erg moe van steeds en uit ik dat nu door erg gefrustereerd te doen. Ik ben gewoon mensen zat die constant blut zijn of ik ben het gewoon zat dat geld soms een spelbreker is. ik weet niet.

Ik wil in ieder geval niet, dat je denkt dat ik hier post om ruzie te maken of te zoeken ofzo. En nee het is niet leuk als je door geldgebrek moet stoppen ergens mee.

Maar ik word ook gewoon simpel van iemand als tegen mij zeurt dat ze niet mee kan naar iets wat 5 euro kost en twee minuten later dat men een nieuwe broek van 100 euro heeft gekocht. Misschien moet ik af van mn ik-luister-wel-naar-je imago?

Het topic heet dan ook: niet met geld kunnen omgaan...

trouwens: boxmeer de gekste?
ik heb een idee voor je : hou je mond eens. luister eens (lees s) wat anderen zeggen. Dat doe je nu echt niet hoor. Niemand wordt blij van jouw botte, gevoelloze replies die telkens over 1 ding gaan : dat jij kennelijk met geld om kan gaan. (waarschijnlijk omdat je niet zoveel kosten hebt.)
Blijf in elk geval dicht bij het topic : dat jij vrienden hebt broeken van 100 euro kopen, heeft hier niks mee te maken.
Jij wordt moe van mensen die blut zijn; misschien worden anderen er weleens moe van dat jij kennelijk altijd geld hebt.
Oud 11-05-2005, 13:20
Verwijderd
zucht. ik verwijder alles. want als ik het terug lees, voel ik me echt een bitch en dat was niet de bedoeling. Ik heb spijt van dat ik heb gereageerd. Dus praat nu maar weer verder over niet met geld kunnen omgaan.. ik ben weg. sorry.

Laatst gewijzigd op 11-05-2005 om 13:23.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 13:24
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
lindaaaa schreef op 11-05-2005 @ 14:20 :
zucht. ik verwijder alles. want als ik het terug lees, voel ik me echt een bitch en dat was niet de bedoeling. Dus praat nu maar weer verder over niet met geld kunnen omgaan.. ik ben weg. sorry hoor.
sommigen kunnen niet met geld omgaan, anderen denken niet na voordat ze wat zeggen...
Reageren

Regels voor berichten