Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1. Extra rekening openen waar je dus niet zo makkelijk bij kan? 2. Geen pinpas meenemen, zodat je enkel kan besteden wat je cash in je portemonnee hebt? 3. Twee portemonnees maken: één voor noodzakelijke spullen en één voor 'zomaar' dingetjes. En in die laatste doe je dan een vast bedrag en alles wat je zomaar koopt (patatje, kettinkje etc.) moet je betalen van het geld dat in die portemonnee zit. Is je portemonnee leeg, dan moet je wachten tot de volgende maand.
||
Citaat:
Zijn de uitgaven hoger dan de inkomsten, moet je gewoon weg wat posten schrappen (er zijn heus wel wat dingen waarop je kan bezuinigen zoals kleding, uitgaan / leuke dingen doen etc.). Zorg er gewoon voor dat de inkomsten hoger zijn dan de uitgaven. Het geld dat in je budget (dat je aan het begin van de maand) "overblijft" probeer je te sparen. Als je je strikt aan het budget houdt, houd je dat bedrag ook over. Als je wat "soepelder" bent houd je een kleiner bedrag over of niets. Zolang je maar niet in de min komt te staan. Dus niet aan het begin van de maand een bedrag al overmaken en zeggen "hier ga ik niet aankomen", maar gewoon over het totaal van je inkomsten- en uitgavenposten kijken wat je (als je je aan het budget kan houden) over kan houden aan het eind van de maand. Zolang je maar niet in de verleiding komt meer uit te geven dan in je budget toegestaan is.
||
Citaat:
Juist met geld uitgeven wel, want ten eerste moet ik kijken of ik wel voldoende geld bij me heb en ten tweede kan ik geen geld uitgeven dat ik niet in m'n portemonnee heb, dus geef ik ook nooit te veel uit.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Gegroet |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
En wat je erna zegt slaat echt als een tang op een varken, ik handel ook een beetje in brommers en verdien er aover het algemeen best veel geld mee. Ik heb nog NOOIT verlies gemaakt op zo'n ding, dus je moet niet zo uit je nek lullen als je niet weet waar je het over hebt. Citaat:
En ik vraag me sterk af of jij beter bent met geld dan ik, waarschijnlijk ben je in ieder geval wel een stuk gefrustreerder dan ik.
Laatst gewijzigd op 11-05-2005 om 12:47. |
![]() |
||
Citaat:
Blijf in elk geval dicht bij het topic : dat jij vrienden hebt broeken van 100 euro kopen, heeft hier niks mee te maken. Jij wordt moe van mensen die blut zijn; misschien worden anderen er weleens moe van dat jij kennelijk altijd geld hebt.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Wat is je banksaldo? 3 ramonneke2 | 60 | 10-12-2007 19:41 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |