Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2005, 11:42
boe-1986
boe-1986 is offline
hallo,

ik ben een meisje van 18 jaar, en ik ben op de basisschool en op de middelbare school veel gepest geworden. ik heb daardoor ook verkeerde dingen naar mezelf toe gedaan en ben in de psychiatrie beland. na een jaar dagbehandeling en af en toe een korte opname, en twee jaar poliklinisch behandeld te zijn, heb ik volgende week mijn laatste gesrpek.

ik had vroeger wel eens last van angst aanvallen, maar die vielen wel mee.
de laatste tijd heb ik last van paniek aanvallen. gister had ik er eentje in de klas. ik was heel erg aan het hyper ventieleren en ik schijn niet gereageerd te hebben op het roepen van mijn naam, en op ligt door elkaar schudden.

het was voor mij bijzonder eng, maar voor mijn klas genoten ook omdat ik niet reageerde enzo. nou heb ik tog al nie bepaaald een goede band met de mensen uit mijn klas. ik hoor er nu helemaal niet bij. ik ben nu telkens bang dat het weer gebeurd. en ik durf het niet op het laatste gesrpek aante geven volgende week.

hebben jullie misschien tips om die paniek aanvallen een beetje onder controle te krijgen want ik heb er echt last van.

alvast bedankt voor het leze van dit hele verhaal.

groetjes boe-1986
Oud 20-05-2005, 11:57
Flijn
Flijn is offline
Als ik jou was zou ik het toch wel noemen tijdens het gesprek, die mensen daar hebben er verstand van en hebben ook vast goede tips.

Volgens mij zijn er tegen paniekaanvallen ademhalingsoefeningen die je weer een beetje rustig maken. Dus vanuit je buik inademen door je neus. Als je je hand op je onderbuik legt moet je zeg maar je buik kunnnen voelen uitzetten. Even vasthouden en door je mond weer uitademen.
Bij mij werkt het in ieder geval als ik zenuwachtig of overstuur ben.

Succes!
Oud 20-05-2005, 14:54
boe-1986
boe-1986 is offline
het probleem bij zo'n paniek aanval is dat ik niet meer egt reageer op wat om me heen gebeurd. gister ook. ze hebben me zelfs zachtjes heen en weer geschudt waar ik niks meer vanaf weet. laat staan dat ik mijn ademhalings oefeningen kan doen. die ik normaal bij gewone hyperventilatie namelijk ook en die helpen idd vrij goed.

toch bedankt voor de reactie

groetjes boe-1986
Oud 20-05-2005, 15:36
Nijn*
Nijn* is offline
Als ik jou was zou ik het bij dat laatste gesprek toch proberen te zeggen hoor, want als je nu je therapie afsluit en je hebt eigenlijk nog steeds last van bepaalde dingen, is dat ook niet echt goed natuurlijk. Verder heb ik niet echt tips voor je of zo, kan je alleen zeggen dat ik het ook af en toe heb. Maar misschien kunnen die mensen bij je hulpinstantie je er wat meer mee helpen? Zeg het in elk geval, je schiet er toch niets mee op als je hiermee blijft zitten.

Succes!
Nijn*
Reageren

Regels voor berichten