Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2005, 14:02
Verwijderd
M'n zusje heeft een paar dagen geleden een poes gekocht, 'n klein grijzig ding. Omdat ik op dit moment geen werk heb ben ik dus de hele dagen thuis met het beest en mij viel op dat ze erg veel miauwt, alle andere katten die wij ooit gehad hebben waren meestal niet echte huiskatten, meer beesten om de boederij muis-vrij te houden, dit is dus ons eerste 'huis-poes'.
Anyway, mijn moeder denk dat ze misschien te jong bij d'r moeder is weggehaald, ze vraagt veel aandacht en wil graag bij mensen zijn, maar zelfs als ze op schoot zit miauwt ze nog behoorlijk wat aan meestal. (We hebben d'r trouwens van een dierenwinkel en ze is ontwormt)

Op dit moment ligt ze (eindelijk stil) onder mijn vader's stoel in de zon, iemand een idee waarom ze mss zoveel miauwt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2005, 14:08
Verwijderd
Ze mist dr moeder, en katten (dieren) uit de dierenwinkel worden sowieso klakkeloos verkocht zonder werkelijk te checken hoe oud ze zijn zonder ze zo lang mogelijk laten ontwikkelen bij de ouders. Een honden-pup wordt ook al bij 6/7 weken weggehaald, belachelijk

Heeeeeel veel aandacht.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 14:09
Verwijderd
Ai, jammer. Hoe kan ik haar dan het beste verzorgen, gewoon veel aandacht geven? En is dit slecht voor zo'n beestje?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 15:51
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Arenda schreef op 03-06-2005 @ 15:02 :
We hebben d'r trouwens van een dierenwinkel en ze is ontwormt
Uit een Nederlandse dierenwinkel?
Want volgens mij is het in Nederland verboden om katten en honden in een dierenwinkel te verkopen, je mag er bijvoorbeeld wel advertenties plaatsen.
Oud 03-06-2005, 16:26
Guinee_Girl
Guinee_Girl is offline
Citaat:
wizkid schreef op 03-06-2005 @ 16:51 :
Uit een Nederlandse dierenwinkel?
Want volgens mij is het in Nederland verboden om katten en honden in een dierenwinkel te verkopen, je mag er bijvoorbeeld wel advertenties plaatsen.

Is dat verboden?
Ik ken echt veel dierenwinkels die honden verkopen, en die dan met zn 5en in zo`n kleine bench zitten Als t echt niet mag in Nederland fiets ik nu nog naar die winkels toe met mn waterpistool in aantocht
Oud 03-06-2005, 16:36
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Guinee_Girl schreef op 03-06-2005 @ 17:26 :
Is dat verboden?
Ik ken echt veel dierenwinkels die honden verkopen, en die dan met zn 5en in zo`n kleine bench zitten Als t echt niet mag in Nederland fiets ik nu nog naar die winkels toe met mn waterpistool in aantocht
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat het verboden was en dat de dierenbescherming hier voor had gezorgd omdat de dieren in slechte omstandigheden leefden.
Hier zou meer moeten staan: Honden & Katten besluit
Oud 03-06-2005, 17:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
wizkid schreef op 03-06-2005 @ 17:36 :
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat het verboden was en dat de dierenbescherming hier voor had gezorgd omdat de dieren in slechte omstandigheden leefden.
Hier zou meer moeten staan: Honden & Katten besluit
De TS woont in Canade en bovendien is dat Honden en Kattenbesluit afgeschaft (was iig vorig jaar toen ik daarmee bezig was voor mijn pws).

Ontopic: waarschijnlijk gewoon gewenning. Ze mist haar moeder en de katten om haar heen en moet aan jullie wennen. Allemaal heel gewoon denk ik. Als je een gezellige en sociale kat wil is het belangrijk dat je zorgt dat ze nu veel in handen is enzo omdat je kans hebt dat het anders een heel schuw beestje wordt.
Oud 03-06-2005, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Arenda schreef op 03-06-2005 @ 15:09 :
Ai, jammer. Hoe kan ik haar dan het beste verzorgen, gewoon veel aandacht geven? En is dit slecht voor zo'n beestje?
Veel aandacht, mee naar bed, je bent gelukkig hele dagen thuis zei je dus dat zit goed, verstopplakjes creeeren op plekken waar ze zélf al in weg kruipt.

Ja, ze mist een hoop (poezen-onder-elkaar sociale)-ontwikkeling op deze manier. Als het 'maar' een paar weken is kan het niet zo heel erg veel kwaad, maar het is ook niet goed. Ik heb opzich alleen ervaring met honden maar het zal niet veel verschillen, al is een poes/kat natuurlijk een wat zelfstandiger dier.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 18:07
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-06-2005 @ 18:31 :
De TS woont in Canade en bovendien is dat Honden en Kattenbesluit afgeschaft (was iig vorig jaar toen ik daarmee bezig was voor mijn pws).
Hmm, dan moet de site van de dierenbescherming maar eens worden bijgewerkt want daar stond het nog gewoon op bij wetgeving
Oud 03-06-2005, 18:41
Verwijderd
Mee naar bed meenemen hielp trouwens wel, ik ging een tijdje slapen omdat ik om half 5 al op was vanochtend en heb haar op een fleecedekentje naast me gezet. Ze heeft er de hele tijd knorrend gelegen alleen ik moet dus ook andere dingen rond het huis doen en nu staat ze midden in de keuken te miauwen, heb haar dus net even op schoot gezet, Het miauwen is op dit moment eveb gestopt maar ze blijft me aanstaren en onrustig zijn, ik weet gewoon niet wat ze wil, d'r bakje brokjes staat hier in de keuken en d'r water ook, en heb ook een nestje gemaakt waar ze gisteren tevreden mee was alleen vandaag wil ze alleen maar op m'n schoot zitten. Achja, wel mazzel dat ik zoveel vrije tijd heb dan....Bedankt voor alle reacties!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 18:52
wizkid
wizkid is offline
Koop haar anders wat speeltjes voor mee te spelen, onze kittens vonden dat altijd heel erg leuk (ze spelen er nu soms nog mee en het zijn volwassen katten).
zoiets vinden ze bijvoorbeeld al heel leuk:

of zoiets

daar zit kattenkruid in.

dit vond die van ons ook geweldig, je hebt ze ook met een balletje. Het is een soort van ring en in de gaatjes die je ziet zitten ze dan met hun pootje te proberen het balletje eruit te krijgen maar dat lukt dus niet.
maar gewoon plastic rinkelende balletjes of muisjes zijn ook al goed
Oud 03-06-2005, 21:14
Guinee_Girl
Guinee_Girl is offline
Wat ik wel eens doe, is mijn oude ochtendjas *die ik niet meer gebruik, zeker niet in de zomer * op de grond in een hoekje neer leg in de woonkamer, of ergens waar ik vaak ben, en dat onze kat daar dan een eigen `plekje` heeft zeg maar, dat ze weet dat dat van haar is, en dan kan ze er zelf in liggen en kneden en misschien een beetje veilig gevoel krijgen.
Of een grote deken een beetje verfrommelen en op t hoekje van de bank neerleggen, misschien vind ze dat wel veilig en krijgt ze daar een beetje een `moedergevoel` van, of je kan een poezenmandje kopen, maar als ze nog zo klein is dan past ze daar toch niet in

Heb je trouwens een foto van t beestje?
Oud 03-06-2005, 21:17
Guinee_Girl
Guinee_Girl is offline
Ojaa speeltjes is ook leuk om het diertje mee te vermaken!!
Onze vinden rietjes en pijpenragers heeeel cool
Zeker rietjes, die zijn binnen een uur helemaal nat, vies, verfrommeld, geknakt enz..
Oud 03-06-2005, 22:45
Verwijderd
Onze katten gingen dus bijna nooit in een mand liggen, maar ze vonden een oude deken wel erg fijn (nieuwe deken trouwens ook ). Maar ik zou je katje niet mee in bed nemen want misschien went het er wel zo aan dat ie voor altijd in je bed kruipt.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 23:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het kan ook goed werken om haar echt een eigen plekje te geven. Dat hielp erg goed toen onze poes nog klein was. Wij hebben toen gewoon zo'n wijnkratje gepakt en daar een dikke handdoek in gepropt en daar heeft ze in geslapen totdat ze er uitpuilde en het als kattenbak ging gebruiken.
Oud 04-06-2005, 08:20
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 03-06-2005 @ 23:45 :
Maar ik zou je katje niet mee in bed nemen want misschien went het er wel zo aan dat ie voor altijd in je bed kruipt.
Gezellig, toch?

Onze eerste kat mauwde ook veel, vooral ook 's nachts, als wij 'weg' waren (ze mocht niet op de slaapkamer), maar stopte daar op een gegeven moment mee. De tweede bleef keihard mauwen op de vreselijkste tijden en haalde ook allerlei andere gekke dingen uit om maar bij ons te kunnen zijn (klom tot twee meter hoog in de houten kozijnen van de deur of in de deur zelf, dat vond ik dan eng en kwam m'n bed weer uit om haar er af te halen ed). Na een week waren we zo moe dat we haar toch maar op de slaapkamer gelaten hebben en sindsdien was het goed. Nu slaapt ze nog steeds aan mijn voeteneind en heel soms ligt ze eventjes onder het dekbed bij me. Als je je bed vaak genoeg verschoond kan het op zich best (al is het natuurlijk beter van niet, maar goed).

Eigen plekje creëren kan idd ook goed werken, liefst met iets wat naar mensen ruikt, dat vinden die van ons iig het fijnst (een deken of een handdoek of een oude pyama ofzo).

En het kan natuurlijk ook wennen zijn, dat kost bij katten vaak ook wel even.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 09:10
wizkid
wizkid is offline
Onze kat gaat altijd in de gemaksbak van de sligro liggen
Oud 04-06-2005, 09:26
Guinee_Girl
Guinee_Girl is offline
Mijn katten liggen altijd op mijn bed, het liefst met zn 2en tegelijk, en ze zijn beide al behoorlijk op leeftijd ook.
Eentje ligt altijd in zn kattenmand, en de ander heeft een eigen plekje op de bank, waar het nu onmogelijk is om te zitten want dat stukje is helemaal behaard

Ontopic: zo`n dekentje ergens verfrommelen en neerleggen hebben zo te lezen meer mensen gedaan, dus dat kan je iig proberen
Oud 04-06-2005, 19:56
Verwijderd
Ze heeft gisteravond bij me in bed geslapen, ik vond het niet erg voor een nachtje, en had d'r ook niet echt in bed, ze lag in een hoekje op een fleecedeken die ik in een soort van nestje gepropt had. Blijkbaar vond ze dat wel fijn want ze heeft er de hele nacht in gelegen, en gisteravond zat ze ook mooi d'r in te knorren.

Vandaag gaat het al wat beter (denk ik) ze is nog steeds vreselijk aanhankelijk, wil alleen maar op schoot zitten, maar ze is al wat speelser. (Alleen nog steeds minder dan wat ik gewend was van onze andere katten) en ze zit dus nu ook al een uur oid bij me op schoot.

Ik ga zo even de kelder in om te kijken of ik een oud krat oid kan vinden, en dan ga ik een nestje voor d'r maken in de keuken, dat dat een vast slaapplekje wordt.

En als het kan ga ik overmorgen even bij de winkel langs, om te kijken of ik een leuk speeltje kan vinden, we hebben niet echt veel 'interessant's voor d'r...

En dit is d'r:

Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 21:29
welle
welle is offline
Lief zeg!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 22:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Leuk die foto's

Echt schattig, ik zou er zo ook weer eentje willen hebben.
Oud 04-06-2005, 22:10
Nebula
Nebula is offline
Tip: kijk of je een wekker hebt; en dan bedoel ik zo'n oude die luid tikt. Die kan je vervolgens in een opgewarmde handdoek wikkelen en bij het poesebeest leggen. Dan hebben ze het gevoel dat ma nog in de buurt is oid. Bij ons poesje werkte het erg goed. Ze ging er stijf tegenaan liggen en was een stuk rustiger.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 22:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nebula schreef op 04-06-2005 @ 23:10 :
Tip: kijk of je een wekker hebt; en dan bedoel ik zo'n oude die luid tikt. Die kan je vervolgens in een opgewarmde handdoek wikkelen en bij het poesebeest leggen. Dan hebben ze het gevoel dat ma nog in de buurt is oid. Bij ons poesje werkte het erg goed. Ze ging er stijf tegenaan liggen en was een stuk rustiger.
Dat is een goeie tip ja. In de tijd dat wij voor de katten van de buurvrouw zorgden hadden we overdag ook altijd de radio aanstaan, dan voelden ze zich ook niet zo alleen.
Oud 06-06-2005, 07:50
Verwijderd
Wat een schatje. Ze is volgens mij nog wel vrij klein idd. Heb je een idee hoe oud ze is? En waar ze vandaan komt (voor de dierenwinkel, bedoel ik dan) ed?

Die van ons komen allebei uit het asiel en zijn allebei 'vondelingetjes'. Ze zijn allebei in een doos aan de kant van de weg gevonden. Muis is in het asiel opgegroeid met haar 'kattenbroertjes en -zusjes', Fleur is samen met haar broertje bij de eigenaar van een asiel thuis opgegroeid (tot ze 7 weken was). Muis is gek op dozen en Fleur was erg gericht op mensen en toen ze nog klein was tot niet zo lang geleden sabbelde ze elke avond heel lang aan een oude pyama (nu doet ze het alleen nog aan pyama's die ik aan heb)...die dingen kunnen natuurlijk gewoon iets zijn wat bij ze hoort als kat, maar het zou ook kunnen dat het komt door hun 'achtergrond'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten