Ik lees:
Tips over hoe je met onbekenden spreekt, andermans ruimte binnendringt en iemand kunt opwinden – in slechts 10 seconden! Verander je lichaamstaal om anders over te komen. Je voelt je meteen sexier en krijgt meer zelfvertrouwen.
Met een glimlach klem ik het boek Superflirt onder mijn arm. Eindelijk gebeurt het, denk ik. Ik ga leren flirten! Vanaf nu wind ik elke man om mijn vinger, zelfs de knapste mannen zijn niet meer veilig. Ik kan niet wachten en loop het eerste de beste café binnen. Daar open ik mijn boek en lees over voetjevrijen, kushandjes en andere verleidingskunsten. Binnen twee uur heb ik het hele boek uit en heb ik alle trucjes uitgebreid geoefend. Uiteraard voel ik mezelf ineens enorm sexy.
Vrijdagavond, half elf. Ik sta in de kroeg met mijn vriendinnen en herhaal alle flirttips in mijn hoofd: mijn hals strelen, met mijn ogen knipperen, glimlachen, met mijn haar spelen dat het een aard heeft en vooral geen bierviltjes doormidden breken, dat staat ongeïnteresseerd. Voor de zekerheid heb ik het boek in mijn tas die tegen de barkruk leunt.
“Hey, wat zie jij er goed uit!” klinkt ineens links van mij. In mijn hoofd ga ik bliksemsnel te raden. Hoe zat het ook alweer? Hoe reageer ik op complimenten? Complimenten zijn geen pingpongballen, schreef mijn boek, je hoeft ze niet terug te kaatsen. Maar moest ik nu wel of niet iets terugzeggen? Of alleen glimlachen? Aarrggg… chaos in mijn hoofd, zou hij het zien?
“Dank je wel, wat lief dat je dat zegt! Dat doet me goed!” antwoord ik de leegte in. Ik heb zo lang na staan denken over wat ik terug moest zeggen dat de jongen die mij het compliment gaf alweer bij zijn vrienden aan de bar staat, bier drinkt en geen oog meer voor mij heeft.
Allemaal leuk en aardig, zo’n boek om te leren Flirten, maar ook hier geldt het aloude gezegde: letters geven ons de weg naar de wijsheid, maar enkel daden kunnen ons deze weg doen belopen.
++
Omdat ik 'm niet goed genoeg vond voor de columnwedstrijd.
Oh, en daar doe ik dus ook niet aan mee.
Reacties gewenst.
|