Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2005, 20:26
Verwijderd
Ik lees:

Tips over hoe je met onbekenden spreekt, andermans ruimte binnendringt en iemand kunt opwinden – in slechts 10 seconden! Verander je lichaamstaal om anders over te komen. Je voelt je meteen sexier en krijgt meer zelfvertrouwen.

Met een glimlach klem ik het boek Superflirt onder mijn arm. Eindelijk gebeurt het, denk ik. Ik ga leren flirten! Vanaf nu wind ik elke man om mijn vinger, zelfs de knapste mannen zijn niet meer veilig. Ik kan niet wachten en loop het eerste de beste café binnen. Daar open ik mijn boek en lees over voetjevrijen, kushandjes en andere verleidingskunsten. Binnen twee uur heb ik het hele boek uit en heb ik alle trucjes uitgebreid geoefend. Uiteraard voel ik mezelf ineens enorm sexy.

Vrijdagavond, half elf. Ik sta in de kroeg met mijn vriendinnen en herhaal alle flirttips in mijn hoofd: mijn hals strelen, met mijn ogen knipperen, glimlachen, met mijn haar spelen dat het een aard heeft en vooral geen bierviltjes doormidden breken, dat staat ongeïnteresseerd. Voor de zekerheid heb ik het boek in mijn tas die tegen de barkruk leunt.

“Hey, wat zie jij er goed uit!” klinkt ineens links van mij. In mijn hoofd ga ik bliksemsnel te raden. Hoe zat het ook alweer? Hoe reageer ik op complimenten? Complimenten zijn geen pingpongballen, schreef mijn boek, je hoeft ze niet terug te kaatsen. Maar moest ik nu wel of niet iets terugzeggen? Of alleen glimlachen? Aarrggg… chaos in mijn hoofd, zou hij het zien?

“Dank je wel, wat lief dat je dat zegt! Dat doet me goed!” antwoord ik de leegte in. Ik heb zo lang na staan denken over wat ik terug moest zeggen dat de jongen die mij het compliment gaf alweer bij zijn vrienden aan de bar staat, bier drinkt en geen oog meer voor mij heeft.

Allemaal leuk en aardig, zo’n boek om te leren Flirten, maar ook hier geldt het aloude gezegde: letters geven ons de weg naar de wijsheid, maar enkel daden kunnen ons deze weg doen belopen.

++

Omdat ik 'm niet goed genoeg vond voor de columnwedstrijd.
Oh, en daar doe ik dus ook niet aan mee.
Reacties gewenst.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2005, 20:48
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik zou nog wat meer tussen 4 en 5 zetten, hij is nou zo snel voorbij (en die jongen lijkt meteen zo snel weg). Dat stukje kan nog minstens 2 keer zo lang.

Voor de rest issie erg leuk!
Oud 11-05-2005, 21:18
Changshan
Changshan is offline
Idd, iets langer en hij had dus wél kunnen meedingen in de columnwedstrijd; met name door de toegankelijkheid.
Oud 12-05-2005, 00:21
Touché
Touché is offline
Humoristisch en eerlijk, een goeie combinatie. Volgende keer meedoen! Of nu! Ik heb geen idee wat het inhoudt! Maar veel succes!
Oud 12-05-2005, 10:01
Tovenaar
Tovenaar is offline
Jammer dat je niet meedoet, dit zou je zeker kunnen uitbouwen toch een langere, betere versie.
Oud 12-05-2005, 15:13
Raakvlak
Raakvlak is offline
hmm

hij doet niet mee?
hebben we hem voor niets herschreven voor je.

maargoed.
het einde is nog steeds niet zo goed, vind ik. het einde dat ik voorstelde was beter. nu eindigt het veel te snel. de scene met de jongen is inderdaad zeer kort en het vervolg mist ook wat vuur.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 15:16
Anki
Anki is offline
Ik vind het leuk!
Oud 12-05-2005, 19:26
I C U
I C U is offline
Humor! Errug leuk, en idd jammer dat je hem niet had ingezonden...
Oud 12-05-2005, 19:30
Roosje
Roosje is offline
Ik vind het

Citaat:
Aarrggg…
niets, verder vind ik het een heel leuk stukje.
Oud 13-05-2005, 13:57
Denkie
Denkie is offline
Kort... dat is jammer

Het stuk is best herkenbaar voor veel mensen en dat maakt het leuk en humoristisch omdat je elementen van jezelf ziet. Ik zou zeggen: probeer eens op een leuke manier de vraag te beantwoorden die je in de tekst gebrukt:

Citaat:
Aarrggg… chaos in mijn hoofd, zou hij het zien?
Dit zorgt voor wat opvullen tussen inderdaad alinea 4 en 5 (zoals "Zut Alors!" ook al aangaf). Hierdoor maak je hem ook uitgebreider.

Verder: meer dan prima
Leuk spannend taalgebruik ook wel in het begin... dat maakt het wat actiever om door te lezen.

Laatst gewijzigd op 13-05-2005 om 14:00.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 23:15
Auryn
Auryn is offline
Leuk
Reageren

Regels voor berichten