Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2007, 10:45
Lieved
Lieved is offline
Vorige week woensdag stond ik eens langzaam op, besloot een lekker bakje koffie te maken en zo'n heerlijk stokbrood met kaas.

Geen voorgesneden natuurlijk nee ik ben een echte doe het zelver dus ik pak ons nieuwe kaasmes, ik hou de kaas met mijn linkerhand vast zo met de duim naar de snijkant van het mes toe en ratsss
ik snijd in mn duim (in de buigkant) nou was het bijna genezen en wat doe ik net.... alweer, op precies dezelfde plek ratsss maar dan een stuk dieper auwaa grr kaasmes gvd en het bloed echt als de tering maar dat heb je wel vaker bij vingers ik heb dr maar een gaasje opgedaan...

Heeft iemand ook eens van die ontzettend stomme huishoudelijke ongelukjes gehad, en zo ja vertel

WAAAAROOOOOOOOOOOOOOOOOOM gvd als jullie de volgende week weer lezend dat ik me heb gesneden dan ga ik in therapie

(sorry..niet echt een boeiend verhaal maar ik moest het even kwijt mag overgeplaatst worden naar onzin)
Oud 29-09-2007, 10:52
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
hmmm, de volgende keer gewoon je duinm wat lager op de kaas zetten.
Oud 29-09-2007, 10:56
Lieved
Lieved is offline
Citaat:
hmmm, de volgende keer gewoon je duinm wat lager op de kaas zetten.
ja papa
haha ik weet het vandaar de titel..maar toch frustratie
Oud 29-09-2007, 11:24
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
zeg ik ben je papa niet, hooguit je moeder.

maarreeh wat doet dit op lichaam en gezondheid?
Oud 29-09-2007, 11:26
Yana
Yana is offline
Mijn laatste huishoudelijke ongelukje was toen ik de voordeur van de galerij opende... Het is nogal een zware deur, dus als ik de sleutel in het slot duw en de deur open moet ik er altijd nog wat extra kracht bij zetten om hem ook daadwerkelijk open te krijgen. Ik weet niet hoe ik het precies gedaan heb, maar op de een of andere manier zette ik dus wat extra kracht met het middelste kootje van mijn wijsvinger.. en er zat blijkbaar wat scherps in de deur, want ik haalde mijn hele vinger open Best wel een diepe snee, die maar bleef bloeden en ik kon natuurlijk nergens pleisters vinden.

Maar, beste mensen, voor jullie gemoedsrust wil ik nog wel even vermelden dat mijn vinger inmiddels weer bijna geheeld is hoor
Oud 29-09-2007, 11:27
Yana
Yana is offline
Citaat:
zeg ik ben je papa niet, hooguit je moeder.

maarreeh wat doet dit op lichaam en gezondheid?
Citaat:
Heeft iemand ook eens van die ontzettend stomme huishoudelijke ongelukjes gehad, en zo ja vertel
Oud 29-09-2007, 11:47
Verwijderd
Ik heb altijd domme huishoudelijke ongelukjes, maar meestal zijn ze niet zo ernstig dat ik ze onthou Ik heb vooral overal blauwe plekken. Ik sneed me vroeger best vaak, maar dat is ondertussen over geloof ik.
Oud 29-09-2007, 11:58
Alessia
Alessia is offline
het is mij gelukt om twee keer precies op dezelfde plek te snijden tijdens het kooken: s'middags toen ik een tomaat aan het snijden was en s'avonds toen ik mozzarella aan het snijden was ...

best dom...
Oud 29-09-2007, 13:03
)Vampje(
)Vampje( is offline
Geen echte ongelukjes, ik stoot me alleen echt tyfusvaak.
Oud 29-09-2007, 13:13
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
hm ik heb weleens mijn duimtopje geamputeerd met een kaassnijmachine van AH. dat zijn net guillotines. maar gelukkig, met drie hechtingen kon mijn afgehakte topje nog worden gered. nu heb ik een mutant op mijn duim
Oud 29-09-2007, 14:47
PV
PV is offline
kokend water over je handen... dat was het ergste voor zover ik me kan herinneren.
Oud 29-09-2007, 14:54
Verwijderd
Hm, geen 'huishoudelijk ongelukje' maar ik val regelmatig van de trap. >< (met de benodigde pijntjes)

Laatst gewijzigd op 29-09-2007 om 14:55. Reden: edit
Oud 29-09-2007, 17:09
Verwijderd
Ik heb ook eens een plakje van m'n duim gesneden met een kaasschaaf, ik vond hem na het verbinden op de grond Maar dat is helemaal genezen.
Verder zat er een keer een heel scherp mes vast in m'n vinger

En daarnaast de gewone ongelukjes
Oud 29-09-2007, 17:13
drukknoopje
drukknoopje is offline
Een keer mijn linkerwijsvinger helemaal in de lengte tot de spieren opengesneden met een mes omdat ik iets rond wilde snijden. Echt drie kootjes lang. Maar dat is vanzelf overgegaan. Maar het bloedde wel heel erg.
Oud 29-09-2007, 17:55
Miracle
Miracle is offline
Geen erge ongelukjes gelukkig en ook niet echt huishoudelijk.

De meeste ongelukjes gebeuren op m'n werk en als ik een volle werk gewerkt heb, dan heb ik overal sneetjes en wondjes.
Oud 29-09-2007, 23:21
Osmoian
Osmoian is offline
Citaat:
Vorige week woensdag stond ik eens langzaam op, besloot een lekker bakje koffie te maken en zo'n heerlijk stokbrood met kaas.

Geen voorgesneden natuurlijk nee ik ben een echte doe het zelver dus ik pak ons nieuwe kaasmes, ik hou de kaas met mijn linkerhand vast zo met de duim naar de snijkant van het mes toe en ratsss
ik snijd in mn duim (in de buigkant) nou was het bijna genezen en wat doe ik net.... alweer, op precies dezelfde plek ratsss maar dan een stuk dieper auwaa grr kaasmes gvd en het bloed echt als de tering maar dat heb je wel vaker bij vingers ik heb dr maar een gaasje opgedaan...

WAAAAROOOOOOOOOOOOOOOOOOM gvd als jullie de volgende week weer lezend dat ik me heb gesneden dan ga ik in therapie

(sorry..niet echt een boeiend verhaal maar ik moest het even kwijt mag overgeplaatst worden naar onzin)
Heb het zelf ook 2 x mogen ervaren , erg pijnlijk als je er ook nog is wat kracht achter hebt gezet. Vervelender is trouwens dat je daarna een week lang met een open vinger moet lopen.
Oud 30-09-2007, 03:56
Verwijderd
Ik zit momenteel in een huishoudelijke-ongelukken-tijd ofzo. De meest recente is het laten vallen van een vork, die vervolgens precies met de punten naar beneden op m'n teen viel en daar een mooi gat in boorde. Het ding bleef nog net niet overeind staan. Als ik geen 1,65 was dan was ik vast een teen kwijt

De meest debiele is het openhalen van m'n hand aan het behang.
Oud 30-09-2007, 11:54
Stefanie
Stefanie is offline
Stoom over je vingers
Oud 30-09-2007, 12:01
Verwijderd
Ik heb mijn poot 1 keer onder de deur gekregen...
Dat deed pijn
Ik was gewoon aan het stoeien met iemand...
Hij trok de deur dicht en ik probeerde hem open te krijgen....
toen liet hij los ennn...... een flinke snee in mijn poot.
Maar na 3 weken was het wel weer zo goed als genezen.
Ik weet niet of het een litteken word, want het was 3 weken geleden gebeurd
Ik heb er nu nog een afdruk (sorry, ik weet geen ander woord) waar de snee duidelijk te zien is.
Oud 30-09-2007, 12:35
Verwijderd
Ik verschroei minstens een keer per week mijn vingerhaartjes aan de gasvlam van het fornhuis. Groeit best snel terug.
En toen ik nog geen strijkplank had maar op een theedoek op de wasmachine streek, raakte ik altijd de zijkant van mijn linkerhand met het puntje van het strijkijzer
Oud 30-09-2007, 13:53
PardonJaPaarden
PardonJaPaarden is offline
Brandwonden op m'n arm door de strijkbout.
Gaatje in m'n handpalm door het pincet.

En ik heb een keer een dartpijltje in mijn enkel gehad.
Oud 30-09-2007, 14:49
Mara
Mara is offline
Ik snij me regelmatig en ik brand mijn handen ook vaak. Ik ben ietwat lomp.
Oud 30-09-2007, 15:56
Lieved
Lieved is offline
het ziet er nu al iets beter uit..alleen de gelijkenis bij de andere duim is toch iets eh anders....

maarr ik bedenk me nog een aantal dingen namelijk stoten aan mijn bed, keukenkastjes aahh aan die punt dat is echt vervelend, verbranden aan het strijkijzer, aan de oven, in glas staan haha dat heb ik de afgelopen dagen vaak gehad we zijn aan het verhuizen
Oud 30-09-2007, 16:24
Verwijderd
Ja helaas wel. Ook al is het al een lange tijd geleden.

's ochtends --> ik stoot me hoofd aan ...(weet ik ff niet meer)
's middags ik stoot me hoofd aan de kast boven de wasbak in de bijkeuken (de kast hangt er toch al jaren ). Ik was het na 2x al zat maar daana stoten ik nog eens mijn hoofd. Dus tja... nee je bent niet de enige die zo vaag/dom is om iets wel erg vaak mee te maken.
Oud 30-09-2007, 21:19
zoemzoem
zoemzoem is offline
Met mijn vingers tussen de mixerhaken, was niet zo'n fijn gevoel
Oud 01-10-2007, 07:09
Verwijderd
Citaat:
Met mijn vingers tussen de mixerhaken, was niet zo'n fijn gevoel
Oh aaiii

Ik kwam een keer met m'n haar vast te zitten tussen die gardes aan een mixer, dat was ook geen succes. Vooral omdat ik het uit-knopje niet zo snel kon vinden, dat gaat wat lastig als je hoofd vastzit ergens en er worden met elke draai plukken haren uit gerukt
Oud 01-10-2007, 11:00
Verwijderd
ik kwam een keer met mn vingers op een heet pit van het gasstel, heel pijnlijk
Oud 01-10-2007, 11:32
Mara
Mara is offline
Mijn haar komt altijd in de achterkant van de föhn, dat stinkt zo
Oud 01-10-2007, 12:42
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Ik heb altijd domme huishoudelijke ongelukjes, maar meestal zijn ze niet zo ernstig dat ik ze onthou Ik heb vooral overal blauwe plekken. Ik sneed me vroeger best vaak, maar dat is ondertussen over geloof ik.
Het laatste wat ik onthouden heb is dat ik een mes liet vallen en die toen mooi op een botje in mn voet viel. En dat ik in een kapotgevallen glas ging staan, maar dat viel allemaal wel mee. Ik heb inmiddels een pleistersetje gekregen van mn ouders
Oud 01-10-2007, 14:24
waves
waves is offline
2 keer precies hetzelfde plekje op mijn duim verbrand met iets uit de oven halen, het was net weer een beetje beter maar toen niet meer.

Stuk wenkbrauw weggebrand met spekjes bakken (het spetterde en ik stond over de pan gebogen).

Veel snijwondjes

Mijn hoofd stoten aan de punt van de afzuigkap

Een rauw ei pakken en het op mezelf laten vallen (maar toen was ik nog klein)

Kokend water over mijn handen gegoten bij het vullen van een kruik

En ik sneed een keer diep in mijn duim met een scherp mes en mijn eerste reactie was het mes weggooien (had bijna mijn moeder gespiest )
Oud 02-10-2007, 14:24
Verwijderd
Ik was sla aan het snijden omdat het in stukjes moest en ik wist me binnen vijf minuten in twee verschillende vingers te snijden. Twee pleisters en een hoop gevloek later moest ik constateren dat ik maar niet meer sla moest snijden en ging mijn vader het doen.
Oud 02-10-2007, 18:03
Verwijderd
ik heb in 3 weken 3x op dezelfde plek gesneden/gezaagd dus ik ben iig geen ezel? (eerst ijzerzaag, toen 2x broodmes)
Oud 03-10-2007, 10:07
Verwijderd
toen ik nog bij de albert heijn werkte had je bij de kaasafdeling zo'n heeeeel erg heet ijzeren draadje waarmee je plastic kon 'afsnijden'. hieraan heb ik 2 keer gruuuuwelijk hard mijn vinger verbrand zodat er echt een soort van gebrande snee in zat. verder moet ik even nadenken, ik heb niet zoveel huishoudelijke ongelukjes.
Oud 07-10-2007, 12:29
Verwijderd
Ik heb een keer een pan hete pastasaus op mijn teen laten vallen.

Behalve de pijn, was ik voornamelijk verontwaardigd dat ik mijn eten van de grond moest opruimen, het lag door de hele keuken, en dat ik naar de snackbar moest voor een maaltijd...
Oud 08-10-2007, 08:31
Verwijderd
Oh ik heb het eergisteren voor elkaar gekregen om de standaard van mijn fiets in mijn voet te rammen. Dus nu is de 'knokkel' van m'n grote teen blauw.
Oud 08-10-2007, 08:50
Verwijderd
Ik heb een best wel goede messenset in de keuken en dat merken mijn vingers ook regelmatig
Oud 08-10-2007, 15:44
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Stoom over je vingers
ahja! dat heb ik ook gehad. heb nog steeds een mooie plek over een deel van mn hand, pink en ringvinger... inmiddels niet meer roze maar bruin en hij valt niet meer erg op, maar toch...
Oud 08-10-2007, 21:41
punkstar
punkstar is offline
een nietje in mn duim in plaats van in het papier
Oud 09-10-2007, 02:34
trophus
trophus is offline
Ik heb eens geholpen met de afwas in de kamer v/d studievereniging. Was zo'n meisje alleen aan t afwassen dus ik dacht: kom ik help. Ik ging droger.
Nou zijn die koffiekopjes niet allemaal in even goede staat bij veel kopjes missen oortjes.
Ik zat dus niet op te letten en opeens voelde ik iets prikken in mn duim. Niets ergs, dus ik dacht ik ga gewoon door. Totdat iemand er achter kwam dat ik uit mijn duim bloedde als een rund. Nou meteen duim in mn mond, naar de WC om de boel af te spoelen en het bleef maar bloeden en bloeden, hoek v/d WC vloer mooi rood gemaakt met de druppels.
Eerst n pleister op de duim gedaan maar die was binnen 4 seconden (ik overdrijf niet) compleet rood en lekte.
Mjah t blijft een vinger he, dus verboden met een gaas en dikke laag verband. Kopje ging in t vuilnis.
Haalde t er een paar dagen later af, wond was nog steeds zichbaar maar bloedde niet echt meer Verband/gaas en watten helemaal rood en doordrenkt pleisetr op mn vinger gedaan voor paar daagjes om te zorgen dat t niet meteen weer open ging.....

Zulke kleine simpele nietszeggende ongelukjes kunnen je hand best lang onbruikbaar maken
Oud 09-10-2007, 02:35
trophus
trophus is offline
Citaat:
een nietje in mn duim in plaats van in het papier
toen ik klein was heb ik voor de ogen van mijn zus uit pure nieuwsgierigheid een nietje door mn duim gejast omdat ik geen idee had wat een nietmachine was
Dat is me toen niet in dank afgenomen
Oud 11-10-2007, 15:49
Muchacha
Muchacha is offline
Klein topje van mijn vinger gesneden met de snijmachine van de slager waar ik werkte. Ik moest rosbief snijden, gaat nogal moeilijk met de beveiliging erop en roetsj, een stukje van mijn duim mee. T is nog steeds dood vlees...
Oud 11-10-2007, 15:59
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Oh aaiii

Ik kwam een keer met m'n haar vast te zitten tussen die gardes aan een mixer, dat was ook geen succes. Vooral omdat ik het uit-knopje niet zo snel kon vinden, dat gaat wat lastig als je hoofd vastzit ergens en er worden met elke draai plukken haren uit gerukt
volgende keer gewoon stekker er uit trekken, gaat makkelijker lijkt me. wel knap dat je dat voor elkaar krijgt .

Ik had vandaag exact hetzelfde als TS en it's not a pretty side erg bloederig maar het doet geen pijn.

Verder gooi ik vaak dingen om, stoot ik vaak tegen dingen aan en soms val ik er zelfs bij om. Gelukkig doet het zelden echt pijn .
Oud 11-10-2007, 22:14
Verwijderd
Ik werk op de versafdeling van de hema, en daar heb ik me laatst een keer gesneden aan zo'n groot ronddraaiend vleesmes. Deed niet eens zo bijzonder veel pijn, maar ik raakte in paniek want ik had me gesneden en het bloedde wel als een rund. Stond ik daar een beetje te janken en in paniek te zijn, zegt mijn baas ook nog zo: 'Nu moet je je vinger boven je hart houden, anders bloedt je leeg en ga je dood.' En bedankt.
Oud 21-09-2008, 00:41
Pr0xy
Pr0xy is offline
Volgens mij leer je in het algemeen al snel om niet naar je toe te snijden.
Oud 21-09-2008, 09:33
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Volgens mij leer je in het algemeen al snel om niet naar je toe te snijden.
En moet je daarvoor een topic van ruim een jaar oud uppen?

Regels voor berichten