Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2005, 14:57
bracelance
bracelance is offline
Waardeloze emancipatie

Op een of andere manier schijnt het onderwerp emancipatie regelmatig in de discussies weer voorbij te komen. Ziek word ik ervan als vrouwen een discussie niet kunnen winnen en beginnen over dat vrouwen niet dezelfde rechten hebben als mannen en dat krijgt vervolgens alle schuld.

Vroeger was het nog allemaal beter, in de tijd van de holbewoners waren alle functies ook gescheiden en toen werd ook niet geklaagd. Mannen gingen jagen en vrouwen deden voor de kinderen zorgen en het huishouden. Niemand maakte er toen een probleem van en de wereld was gelukkig.

Maar zoals vrouwen na een tijd zijn begonnen met zeuren. Ze willen dezelfde rechten als de man maar dezelfde plichten ho maar. Het is dus voornamelijk dat ze alleen de lusten willen hebben en niet de lasten.

Door bepaalde attributen in ons menselijk stelsel is het nou eenmaal zo dat mannen sterker zijn en daar kunnen vrouwen niets aan doen, uitzonderingen daargelaten. Maar als je die wetenschap met hun deelt beginnen ze erover dat zij het sterke geslacht zijn omdat ze kinderen krijgen. Vrouwen zijn altijd superieur geweest in onzin vertellen, vandaar dat ze zo goed kunnen roddelen. Een man moet altijd wel een vrouw beschermen want vrouwen zijn niet sterk genoeg om een man te weren (ze waren toch zo sterk?) en fysieke arbeid moeten wij ook maar spontaan verrichten, want dan kunnen ze het opeens niet meer.

De vrouwen mogen hun hele leven op de luie krent zitten en een paar keer een baby poepen en dat paar keer baby poepen is dus schijnbaar zwaarder dan alles wat mannen moeten oplossen met kracht zoals bijvoorbeeld dingen dragen.

Ik ben dus een duidelijk voorstander van dat vrouwen dezelfde rechten en plichten krijgen als de man. Dus geen gezever meer over dat een man de vrouw moet versieren of over dat de man de vrouw ten dans moet vragen. Niet meer al het initiatief vanuit de mannen maar de vrouwen moeten dat dus ook gaan doen. Aangezien ik vrijgezel en voor emancipatie ben ga ik geen vrouw versieren. Die moeten mij maar komen versieren, want dat is emancipatie! I rest my case!

Laatst gewijzigd op 15-05-2005 om 15:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2005, 15:01
Verwijderd
Ik vind jouw stukjes altijd vervelend en slecht geschreven.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 15:02
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ga toch weg..
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 15:04
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 15-05-2005 @ 16:01 :
Ik vind jouw stukjes altijd vervelend en slecht geschreven.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 15:11
bracelance
bracelance is offline
jeuh missie voltooid
Oud 15-05-2005, 16:34
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
bracelance schreef op 15-05-2005 @ 15:57 :
Op een of andere manier schijnt het onderwerp emancipatie regelmatig in de discussies weer voorbij te komen. Ziek word ik ervan als vrouwen een discussie niet kunnen winnen en beginnen over dat vrouwen niet dezelfde rechten hebben als mannen en dat krijgt vervolgens alle schuld.
Nee, je intro zet niet bepaald aan tot lezen.. Wat een rommelzooitje

en succes met het versierd worden
Oud 15-05-2005, 17:34
Nijn*
Nijn* is offline
Wat een saai, ongeïnspireerd en uitgemolken stuk. Daarbij is je mening die je d.m.v. deze column op tafel wilt zetten er met één armzwaai vanaf te vegen. Knap hoor, als je zo kunt schrijven..
Oud 15-05-2005, 20:02
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Ziek word ik ervan als vrouwen een discussie niet kunnen winnen en beginnen over dat vrouwen niet dezelfde rechten hebben als mannen en dat krijgt vervolgens alle schuld.
Citaat:
en vrouwen deden voor de kinderen zorgen
Citaat:
Maar als je die wetenschap met hun deelt
Nee, niet zo goed, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 22:23
lukas15
lukas15 is offline
Geachte heer Bracelance,

Je eigen waardeloze hersenspinsels zijn het bewijs dat je betoog niet klopt...de grootste onzin komt namelijk uit jouw balpoint. Beste Youp van 't H, Freek de J, Hans T, Theo M of wie je dan ook wilt zijn in spe...het wordt heeeel erg moeilijk.

Fijne avond nog. Ga maar lekker sjouwen en tillen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 22:25
lukas15
lukas15 is offline
p.s.

Ik zie dat je aan volleybal doet...komt zeker omdat je zelf geen balletjes meer hebt om mee te spelen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 22:37
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
lukas15 schreef op 15-05-2005 @ 23:25 :
p.s.

Ik zie dat je aan volleybal doet...komt zeker omdat je zelf geen balletjes meer hebt om mee te spelen.

klopt helemaal waar. Alleen zijn Youp en Freek geen voorbeelden van mij maar ben jij dat. Als ik later groot ben wil ik het licht van jouw superieuriteit kunnen aanraken. Als dat niet lukt dan gebruik ik toch gewoon een volleybal.
Oud 15-05-2005, 22:40
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
bracelance schreef op 15-05-2005 @ 23:37 :

klopt helemaal waar. Alleen zijn Youp en Freek geen voorbeelden van mij maar ben jij dat. Als ik later groot ben wil ik het licht van jouw superieuriteit kunnen aanraken. Als dat niet lukt dan gebruik ik toch gewoon een volleybal.
En waarom zie ik dit soort gevatte en goed geformuleerde opmerkingen niet terug in je column/betoog?
Oud 15-05-2005, 22:43
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Changshan schreef op 15-05-2005 @ 23:40 :
En waarom zie ik dit soort gevatte en goed geformuleerde opmerkingen niet terug in je column/betoog?
omdat ik die schrijf in 5 minuten en dan naderhand denk van oh ja dit kan erbij en oh ja dat kan eruit. Ik ben dus gewoon lui. Taalkundig let ik nergens op, maar dat is er altijd natuurlijk wel uit te filteren.
Oud 16-05-2005, 10:59
aaronmirck
aaronmirck is offline
*kopt in*
ow misschien moest je dat wel doen
Reageren

Regels voor berichten