Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2005, 21:34
justalone
justalone is offline
Sinds 3 a 4 maanden is het uit met mijn ex we hadden 1,5 jaar met elkaar ik was nog vreselijk verliefd op hem alleen dat was niet langer wederzijds dus had hij er een end aan gemaakt. Dat was een moeilijke tijd voor me, het duurde ook best lang voordat ik alles weer op de rails had. Daarna ben ik nog een paar keer met hem in bed beland waardoor het alleen maar moeilijker voor mij werd, toen hadden we besloten elkaar een tijd niet meer te zien. In die tijd heb ik gevoelens gekregen voor een hele dierbare vriend van mij, toen ik hem dat liet weten bleek dat hij dat ook had en we gingen daten. Toen kwam ik erachter dat ik mijn ex niet kan vergeten en heb hem dat ook verteld. Als ik met een andere jongen zoen voel ik me schuldig. Ik weet echt niet wat ik moet doen, zo kan ik nooit een nieuwe relatie aangaan. Heeft iemand hier misschien ervaring mee en tips? Dan zou ik die graag willen horen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2005, 21:42
Verwijderd
De tijd heelt alle wonden. Klinkt misschien stom, maar is wel zo. Ik heb ook een jongen afgewezen omdat ik nog teveel met mijn ex in m'n koppie zat. Een paar maanden later niet meer, maarja, toen was die jongen (begrijpelijkerwijs) alweer out of reach..

Begin in ieder geval geen relatie met iemand als je nog teveel met je ex in je hoofd zit. Dat zou oneerlijk zijn. (ik zou willen zeggen 'want uiteindelijk duurt eerlijkheid het langst', maar dan wordt het wel heel erg cliché en spreekwoorderig )

Geef jezelf de tijd om de relatie met je ex af te sluiten en dan pas zul je ook echt open staan voor anderen.
Succes en sterkte
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:49
Crunchie
Crunchie is offline
Ik denk dat je te snel bent gaan proberen om 'verder te gaan'. Vier maanden is niet lang na een relatie van 1,5 jaar en zeker niet als jij nog gevoelens voor hem had toen het uit ging.
Je hoeft je niet schuldig te voelen, maar dat weet je vast wel. Geef het de tijd...
En hou afstand van je exvriend... blijf ver weg van bedden met hem
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 22:01
Poffertje
Poffertje is offline
Je bent domweg nog niet over hem heen... en dat verhelp je niet door te gaan daten met anderen.
Het enige wat echt helpt is gewoon kalm blijven, zoek een hobby, ga wat in jezelf verdiepen dan in je dates ofzo... iets om je kop helder te houde en ff geen ex aan je kop.
En uiteindelijk kan je er voor jezelf denk ik wel logish over nadenken... Maar je komt 'r wel over heen... had 't ook moeilijk met me ex waar ik nog gevoelens voor bleek te hebben. Maar ben over hem heen nu. En heb nu een goeie vaste vriend ^-^
Oud 24-05-2005, 22:14
dls
dls is offline
ik geloof dat de tijd om iemand te vergeten de halve tijd van de relatie is.. dus 1.5 jaar.= 18 maanden = 9 maanden verwerken. ligt beetje aan relatie etc natuurlijk.. maar na 4 maanden is idd dus wel erg vroeg..
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 22:17
Shitonya
Shitonya is offline
Alles wat je aan je ex doet herinneren weghalen. Uit je gezichtsveld of gewoon weggooien. Verder voorlopig geen contact meer met je ex. ( liever helemaal niet meer, beste oplossing) en zoveel mogelijk afleiding zoeken waardoor je minder aan hem denkt. En wat dingetje al zei: tijd heelt alle wonden of iets dergelijks
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 22:39
Poffertje
Poffertje is offline
Wil Shitonya niet afkraken ofzo... Maar vind 't wel heel makkelijk om te zeggen elk contact verbreken en elke herinnering weg gooien

Toen 't met me ex uit was en bleek dat ik nog gevoelens voor hem had en hij nog voor mij maar om niet bij elkaar zijn want hij had inmiddels weer een vriendin, en wou 't ook niet met haar uit maken. toen hebbe we echt het contact niet gestopt en alle herinneringen gestopt... sterker nog, contact was gegroeid en we zijn als gewoon goeie vrienden geeindigt. Ik zou liegen als ik zeg dat ik totaal gevoelloos voor 'm ben, maar als je me nu vraagt wat ik liever heb, hem als vriend of als de vriend dan is hij toch echt liever een goeie vriend.
Oud 24-05-2005, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 24-05-2005 @ 23:17 :
Alles wat je aan je ex doet herinneren weghalen. Uit je gezichtsveld of gewoon weggooien. Verder voorlopig geen contact meer met je ex. ( liever helemaal niet meer, beste oplossing) en zoveel mogelijk afleiding zoeken waardoor je minder aan hem denkt. En wat dingetje al zei: tijd heelt alle wonden of iets dergelijks
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 24-05-2005 @ 23:17 :
Jep, misschien niet direct wegflikkeren, maar "archiveren" in een doos en dan over 30 jaar terugkijken in die doos en dan heel hard lachen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 23:47
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Poffertje schreef op 24-05-2005 @ 23:39 :
Wil Shitonya niet afkraken ofzo... Maar vind 't wel heel makkelijk om te zeggen elk contact verbreken en elke herinnering weg gooien

Toen 't met me ex uit was en bleek dat ik nog gevoelens voor hem had en hij nog voor mij maar om niet bij elkaar zijn want hij had inmiddels weer een vriendin, en wou 't ook niet met haar uit maken. toen hebbe we echt het contact niet gestopt en alle herinneringen gestopt... sterker nog, contact was gegroeid en we zijn als gewoon goeie vrienden geeindigt. Ik zou liegen als ik zeg dat ik totaal gevoelloos voor 'm ben, maar als je me nu vraagt wat ik liever heb, hem als vriend of als de vriend dan is hij toch echt liever een goeie vriend.
Jij zat toen niet in dezelfde situatie als de TS. Het ligt voor de TS wat zwaarder van wat ik eruit kan opmaken. Als ze het contact niet een tijd verbreekt en herinneringen ( in materiele zin) niet wegdoet, zal ze meer en meer aan hem worden herinnerd en zal ze nooit over hem heen komen. ( wat wel de bedoeling is, anders was het geen probleem)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 06:36
lill girl
lill girl is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 25-05-2005 @ 00:01 :
Jep, misschien niet direct wegflikkeren, maar "archiveren" in een doos en dan over 30 jaar terugkijken in die doos en dan heel hard lachen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 07:42
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 25-05-2005 @ 00:47 :
Jij zat toen niet in dezelfde situatie als de TS. Het ligt voor de TS wat zwaarder van wat ik eruit kan opmaken. Als ze het contact niet een tijd verbreekt en herinneringen ( in materiele zin) niet wegdoet, zal ze meer en meer aan hem worden herinnerd en zal ze nooit over hem heen komen. ( wat wel de bedoeling is, anders was het geen probleem)
In mijn situatie heeft ook iedereen gezegd dit te doen. Ik vond hem ook nog steeds heel leuk. Ik kón t gewoonweg niet. Ik keek regelmatig nog naar zijn foto's enzo. Daar is vanzelf een keerpunt in gekomen. Nu heb ik er geen behoefte meer aan, behalve die ene keer dat ik m ergens heel erg stiekem nog wel mis. Maar dat is niet zo vaak. Bij mij waren het ook niet persé de spullen die me aan hem deden denken, maar meer dingen die je niet weg kunt halen
Mijn bed, de douche, mijn huis, mijn kelder, de trap, lijn 114 richting Zutphen, het station, het boemeltje, mijn fiets, de weg die ik altijd fiets naar het station, etc..
Op een gegeven moment komt er dat punt waarop je niet meer bij dat alles aan hem moet denken. Maar geef het de tijd en dat punt komt er wel.

Na een jaar sinds het uit was, werd ik eindelijk weer verliefd. Dit keer echt verliefd. Dat heeft me ook geholpen, maar ik kon alleen verliefd worden als ik er voor open stond en niet nog gevoelsmatig op die manier met mijn ex 'verbonden' was.

Ook heb ik op dat punt zo'n beetje het contact 'verbroken'. We praten in ieder geval niet meer met elkaar. Ik zie hem nog wel online komen, en hij mij vast ook wel, maar het doet me niet eens meer wat.

Dat is mijn ervaring in ieder geval.. Ik weet niet of anderen het gevoel hebben dat nadat ze alles weg hadden gestopt, het sneller te kunnen verwerken..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 08:30
justalone
justalone is offline
Ik denk dat ik hem inderdaad beter een tijdje niet kan zien, alleen er is wel een probleem we gaan naar dezelfde kroeg we hebben contact met dezelfde vrienden enz. Ik heb gister wel zijn fotos in een la onder mijn bed gestopt misschien helpt het. Binnenkort gaan we met zijn allen naar een evenement en ik weet zowat zeker dat mijn ex ook word meegevraagt. Dus dat is weer een probleem, maar ik ga wel proberen hem zo min mogelijk te zien de aankomende tijd.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 09:20
WolterB
WolterB is offline
Idd proberen hem te vergeten, iig als ex.
Als je te lang met hem in je hoofd rond blijft lopen omdat jullie dezelfde vrienden hebben, moet je een afweging maken, hem minder gaan zien en proberen je vrienden duidelijk te maken dat het neit aan hen ligt. Zullen ze als het goede vrienden zijn best begrip voor hebben.
Oud 25-05-2005, 16:32
justalone
justalone is offline
Bedankt voor jullie tips, raad en ervaring. Ik heb er heel veel aan!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten