Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2005, 02:10
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Om maar eens orgineel te zijn: ik wil met een stel vrienden een weekendje weg ( vrijdagmiddag vertrekken en zondagavond thuis). Hier stel ik een aantal eisen aan:

- Het moet bij voorkeur in Nederland of België zijn, westen van Duitsland zou eventueel ook nog kunnen.

- Er moet een actief nachtleven zijn.

- Er moet buiten het bijkomen van m'n kater ook overdag wat leuks te doen zijn.

- Een extra: de overnachting moet goed bereikbaar zijn, niet al te duur en niet te gek ver weg van het centrum of de plek waar het in de avond te doen is.

Ik zit met een aantal plaatsen in mijn hoofd:

Brugge, Maastricht (mr. Ozio maak eens reclame voor je stad ), Groningen, Amsterdam, Antwerpen.

Als iemand me iets over deze plaatsen zou kunnen vertellen met betrekking tot overnachtingen ( eventueel een linkje ) zou er gaaf zijn
Andere plaatsen of wat dan ook zijn uiteraard ook welkom.

B.v.d.
Oud 16-10-2005, 17:46
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 16-10-2005 @ 03:10 :
Maastricht (mr. Ozio maak eens reclame voor je stad )
Bij deze:

Wat uitgaansleven (café's) betreft:
- Celebration (Vrijthof, feestcafé nr. 1 in Maastricht , tot 5 uur open)
- La Cloche (Vrijthof, gezellig, tot 3 uur open)
- Alla (Leliestraat, ook gezellig, tot half 6 open)
- Twee Heeren (Platielstraat, studentenkroeg, tot 3 uur open)
- Clinique (Platielstraat, tot 3 uur open)
- C'est la Vie / Metro (Amersplein, tot 3 uur open)
- Feest Febrik / Nachtwacht / Printemps (allen op de Markt, maar vooral veel jonger volk en veel ruzie, wel alles tot 5 uur open)

Irish pubs: The Shamrock (Brusselsestraat) en John Mullins (Wyckerbrugstraat).

Rock/Gothic-café: Backstage (Tongerseplein)

Discotheken hebben we hier niet. Ja, wel de Nightlive (Kesselskade), maar dat is niet echt een populaire tent, alleen leuk als er bekende artiesten optreden.

Heb je trouwens nog na 5 uur niet genoeg van het feesten, dan kun je naar de Dolle Dries op de Markt gaan, die gaat pas om 5 uur 's nachts open.

Overnachtingen: tja, hotels hebben we genoeg in Maastricht, maar heb geen kennis over prijzen en zo, misschien helpen deze links nog?:
http://043-hotel.pagina.nl/
http://043-uitgaan.pagina.nl/
http://www.vvvmaastricht.nl/
http://043-restaurant.pagina.nl/
http://www.kroegenweb.nl/maastricht.php

Laatst gewijzigd op 16-10-2005 om 17:48.
Oud 16-10-2005, 17:47
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Verdere suggesties nog voor steden:
Nederland: Amsterdam, Groningen, Nijmegen, Eindhoven, Maastricht.
Belgie: Hasselt, Antwerpen, Oostende (+ andere kustplaatsen, al zal dat meer in trek zijn in de zomer)
Duitsland: Keulen, Freiburg, Aachen, Gelsenkirchen.

Veel succes met de keuze en veel plezier (waar je ook heen gaat)!
Oud 16-10-2005, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 16-10-2005 @ 18:46 :

Irish pubs: The Shamrock (Brusselsestraat) en John Mullins (waar die ligt weet ik ff niet).

die ligt op de stationsstraat geloof ik..

verder is Maastricht een erg leuke en mooie stad, maar ik denk niet dat er overdag zoveel te doen is als in bijv. Amsterdam Ligt er ook een beetje aan wat je zoekt denk ik.
Oud 16-10-2005, 17:59
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 16-10-2005 @ 18:51 :
die ligt op de stationsstraat geloof ik..
Nee, Wyckerbrugstraat, had ik ff opgezocht, en mijn post is al veranderd.
Oud 16-10-2005, 21:56
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Bedankt allebei

Ik zal die links van Mr. Oizo eens goed bekijken, bedankt voor de info. Maastricht heeft sowieso al een kleine voorsprong aangezien het uitgeroepen is tot beste stad van Nederland.

Amsterdam lijkt me ook erg leuk, waar ik overigens met een stel vrienden morgen een dagje ga rondbrengen, als iemand nog wat informatie heeft is die uiteraard meer dan welkom.

De ouders van een vriend van mij gaan volgende week naar Brugge en een oude bekende is er ook al een paar keer geweest, mensen zijn er positief over dus als iemand nog wat weet
Oud 17-10-2005, 16:14
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Brugge ben ik met mijn middelbare school ook geweest. Leuk stadje, in die omgeving liggen ook nog een aantal leuke pretparken. Van uitgaan weet ik niets van die stad, was daar enkel alleen 1 middagje met school.
Oud 17-10-2005, 17:47
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 17-10-2005 @ 17:14 :
Brugge ben ik met mijn middelbare school ook geweest. Leuk stadje, in die omgeving liggen ook nog een aantal leuke pretparken. Van uitgaan weet ik niets van die stad, was daar enkel alleen 1 middagje met school.
Brugge vond ik ook een mooie en gezellige stad.
(Ik ben er ook alleen overdag geweest, op doorreis.)
Oud 23-10-2005, 21:13
Verwijderd
Antwerpen vond ik erg leuk! Mooie stad om eens te bekijken mocht je cultureel willen doen. Daarnaast de grootste bios van Europa als ik me niet vergis, ontzettend veel winkels en ook nog een aardige dierentuin. Nachtleven is er vast goed.
Oud 23-10-2005, 23:33
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Over Antwerpen heb ik ook veel positiefs gehoord als uitgaansstad
En de bioscoop (metropolis) daar ben ik kind aan huis inmiddels

Maar die ouders van die maat van mij zijn terug en hadden veel positiefs te melden over Brugge, er is een leuk nachtleven en cultureel, net als in Antwerpen, dus veel te doen.

Waarschijnlijk gaat het Brugge worden maar Antwerpen en Maastricht zijn ook nog in de race.

Regels voor berichten