Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2004, 19:25
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Tegenwoordig (sinds gister) heb ik besloten om Police Quest 1 alsnog uit te willen spelen, wat me op mijn 9de dus niet lukte vanwege gebrekkig Engels en geen handleiding. Kzit nu btw
vast bij dat poker-gedeelte, aangezien ik geen flikker van poker weet

Ben van plan ook de andere 3 delen die echt als adventure speelden, te gaan rondspelen.
Iemand anders nog de laatste tijd aan retro-gaming gedaan ?
En wat zijn je tricks om je oude games als Syndicate etc. lopend
te krijgen op je huidige Windows-system ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2004, 19:29
Remqo
Remqo is offline
Oeh,... nostalgie.
Dat spel speelde ik vroeger ook vaak, maar kwam nooit verder dan dat auto-ongeluk en had geen handleiding.

sorry, ik kan je niet helpen
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 19:32
Mark-The-Local-Hero
Citaat:
Remqo schreef op 19-07-2004 @ 20:29 :
Oeh,... nostalgie.
Dat spel speelde ik vroeger ook vaak, maar kwam nooit verder dan dat auto-ongeluk en had geen handleiding.

sorry, ik kan je niet helpen
Gaat ook niet specifiek daarom, maar meer of je nog dit soort shizzle uit de oude doos speelt
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 19:39
Verwijderd
monkey island en natuurlijk larry speel ik nog wel eens. En commander keen. Waarom kunnen die spellen me veel meer boeien dan die nieuwe spellen in 5d met megapixelsizedtextures en weetikhetwatnogmeer.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 19:55
freyk
freyk is offline
Nou, Ik beleef opnieuw mijn oude fps spellen!
Doom 1&2 (+addons), heretic (+addons), hexen (+addons) allemaal met
De Doomsday Engine

Screenshots

En

Quake 1 met Tenebrae en Anaglyph Stereo Quake (<-quaken met een 3d brilletje)

Screenshots

Oud 19-07-2004, 20:00
Mark-The-Local-Hero
Citaat:
freyk schreef op 19-07-2004 @ 20:55 :

Erg cool. Ook in het fps-genre is genoeg retro te vinden Ik had er al van gehoord ja, van al die update-packs voor fps-games. Maar dat bevalt goed allemaal ? En loopt het beetje soepel, dat Quake met sommige Doom3 technieken?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 20:06
Remqo
Remqo is offline
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 19-07-2004 @ 20:32 :
Gaat ook niet specifiek daarom, maar meer of je nog dit soort shizzle uit de oude doos speelt
Ik vond een poos geleden nog een CD-rom met allemaal oude spelletjes. met o.a. Wolfenstein, Lemmings, Spear of destiny, Doom1 & 2, Dune2, Duke Nukem 2 en 3D

nu ik er weer aan denk, kan ik nu net zo goed weer zo'n ouden-doosch-spel gaan spelen
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 20:08
freyk
freyk is offline
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 19-07-2004 @ 21:00 :
Maar dat bevalt goed allemaal ? En loopt het beetje soepel, dat Quake met sommige Doom3 technieken?
En of dat bevalt
Probeer het zelf maar eens!
Oud 19-07-2004, 20:42
Verwijderd
Ja, dat doe ik al jaren. Ik heb altijd een oude PC met 98 en een originele DOS 6.22 multiboot achter de hand gehouden, in combinatie met natuurlijk een originele Creative AWE32 ISA-kaart en dergelijke

Ik speel al die oude dingen nog regelmatig, van heel oud (Crystal Caves, Keen, Doom, Outrun etc) tot wat minder oud (Quake 2, Sin, etc.)

Geweldig
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 21:00
Verwijderd
Speel af en toe oude games, zoals Dink Smallwood, Crystal Caves, Arctic, op een verschrikkelijk oude laptop met windows 3.11 .
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 21:38
Mark-The-Local-Hero
Citaat:
nare man schreef op 19-07-2004 @ 21:42
Ja, dat doe ik al jaren. Ik heb altijd een oude PC met 98 en een originele DOS 6.22 multiboot achter de hand gehouden, in combinatie met natuurlijk een originele Creative AWE32 ISA-kaart en dergelijke

Ik speel al die oude dingen nog regelmatig, van heel oud (Crystal Caves, Keen, Doom, Outrun etc) tot wat minder oud (Quake 2, Sin, etc.)

Geweldig
Omg, die AWE32
Kheb de review nog liggen in de pu, de ultieme games geluidskaart van toen

Damn, Dos 6.22. Weet iemand iets voor emulatoren ofzo, kwil Wetlands en Syndicate spelen
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 22:44
Verwijderd
Keen
The Simpsons
Duke Nukem
Doom
Golden Axe! (man die game is nogsteeds super bruut, lekker button smashen).
Wolfenstein.

Echt vette games allemaal, heb alleen Golden Axe nooit meer ergens gevonden . Voor oude games moet je deze site echt even bekijken:

www.qgames.nl
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 23:11
Verwijderd
Heretic en Hexen opnieuw gespeeld mbv de Doomsday Engine.

Quake 1 en 2 staan nog geinstalleerd (ik moet Quake echt eens gaan proberen met die aangepaste engine).

Daarnaast nog Monkey Island 1 en 2 opnieuw geinstalleerd. Ik weet niet of ik daar nog eens aan begin, ik heb ze immers al eens gespeeld.

En ik speel nog dagelijks "even een potje" Fatal Racing. Geniaal racespel met zijn loopings, schansen en kurketrekker-banen.

Laatst gewijzigd op 19-07-2004 om 23:14.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 23:56
Adriaanbanaan
Adriaanbanaan is offline
Monkey Island 2 en 3 heb ik laatst weer eens opnieuw gespeeld.. ik zit alleen weer eens vast..

Verder speel ik wel es liero met een maat, das een soort Worms maar dan in realtime.. gaaf man.

Btw iemand ooit gehoord van Zork? Das een TEXT-based adventure een van de eerste adventures ooit
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 23:57
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 20-07-2004 @ 00:11 :
[B]En ik speel nog dagelijks "even een potje" Fatal Racing. Geniaal racespel met zijn loopings, schansen en kurketrekker-banen.
Omg, die wou ik vroeger altijd hebben.

Heb hem meteen maar even gedownload.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 00:06
Verwijderd
Citaat:
Adriaanbanaan schreef op 20-07-2004 @ 00:56 :
Btw iemand ooit gehoord van Zork? Das een TEXT-based adventure een van de eerste adventures ooit

Gedownload en geprobeerd te spelen, maar m'n Engels was toen klote, dus er meteen weer afgegooid. Zie hem net bij de site staan die 36-Crazyfists noemde.

edit: en daar doet hij het niet

Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 00:17.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 10:40
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 19-07-2004 @ 22:38 :
Damn, Dos 6.22. Weet iemand iets voor emulatoren ofzo, kwil Wetlands en Syndicate spelen
Heb je Dosbox al uitgeprobeert?
Oud 20-07-2004, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Adriaanbanaan schreef op 20-07-2004 @ 00:56 :
En ook ronduit irritant. Je raakt gelijk de weg en het overzicht kwijt...Geef mij maar graphics.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 13:47
Metal
Metal is offline
ik zoek eigelijk lemmings op de pc, en denk dat ik me zo ff worms 2 ga halen

verder doom, wolfenstein3D, commander keen en dat soort shizzle, speel het helaas nooit meer (te snelle comp) dus das wel jammer...

van de shooters vind ik quake 2 nog steeds supervet, ook een supervette soundtrack (quake 1 ook)
Oud 20-07-2004, 13:54
Mark-The-Local-Hero
Citaat:
Metal schreef op 20-07-2004 @ 14:47 :

verder doom, wolfenstein3D, commander keen en dat soort shizzle, speel het helaas nooit meer (te snelle comp) dus das wel jammer...

van de shooters vind ik quake 2 nog steeds supervet, ook een supervette soundtrack (quake 1 ook)
Mwah heleboel van die spellen die nu als abandon-ware te boek staan en te d'loaden zijn, zijn al helemaal aangepast zegmaar. Kheb die Police Quest op normal speed hier gewoon zonder enige problemen lopen hier op WinXP P4 2,8 Ghz. M'n Radeon 9700 draait ook overuren
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 16:41
RD
RD is offline
ik speel nog vaak crappy sportmanagers van "Wizard" ofzo stammen uit '89-'93 denk ik
Oud 20-07-2004, 16:49
sexylexy
sexylexy is offline
retro gaming

ik speel heel soms nog op de SNES met nog wat mensen die die tijd ook hebben gehad, en dan super mario
Oud 20-07-2004, 17:49
Mark-The-Local-Hero
Citaat:
sexylexy schreef op 20-07-2004 @ 17:49 :
retro gaming

ik speel heel soms nog op de SNES met nog wat mensen die die tijd ook hebben gehad, en dan super mario
Een potje Mario kart of Street Fighter 2 Turbo(ja die versie vind ik het fijnst) gaan d'r altijd wel in ja, kan die spellen, en dan vooral SF2-Turbo, nog altijd blind. Mario Kart 150CC Rainbow-cup is me echter nooit gelukt. Wie wel, en wat zag je als einde ?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 18:20
The Hawk
The Hawk is offline
Mario Kart,speel ik regelmatig

@Mark-The-Local-Hero:ik heb die 150 cc Rainbox Cup in mijn kleuterjaartjes nog wel eens uitgespeeld
Je krijgt dan een Extra mode
Ik weet niet meer hoe die heet maar in die mode zijn alle banen omgedraaid
Oud 21-07-2004, 19:10
Unsterblich
Unsterblich is offline
Ik heb The Dig uitgespeeld laatst
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2004, 20:40
Mark-The-Local-Hero
Citaat:
The Hawk schreef op 20-07-2004 @ 19:20 :
Mario Kart,speel ik regelmatig

@Mark-The-Local-Hero:ik heb die 150 cc Rainbox Cup in mijn kleuterjaartjes nog wel eens uitgespeeld
Je krijgt dan een Extra mode
Doe je goed, ik was 9 ofzo toen ik m'n SNES verkocht. Kheb me niet zo hard in Mario Kart verdiept,meer in Street Fighter 2 turbo
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 21:13
Verwijderd
Citaat:
The Hawk schreef op 20-07-2004 @ 19:20 :
Mirror mode
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 19-07-2004 @ 22:38 :
Omg, die AWE32
Kheb de review nog liggen in de pu, de ultieme games geluidskaart van toen

Je kunt inderdaad Dosbox proberen, die schijnt vrij goed te werken. Maar ik ga uiteraard alleen voor 'the real thing'. Helaas is mijn 'oude' PC iets te snel (Intel Celeron 366). In sommige spellen krijg je dan timingproblemen. Denk aan Jazz Jackrabbit en Space Quest VI. Die Celeron is een Pentium Pro-klasse CPU en die voert sommige berekeningen te snel uit, daardoor draaien die spellen niet zo goed

Eigenlijk moet je ook nog een 486 DX2-66 hebben voor écht oude games
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 00:32
Verwijderd
een 486 dx2-66, daar droomde ik heel vroeger van, toen ik nog een 386 had.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 00:46
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 22-07-2004 @ 01:32 :
een 486 dx2-66, daar droomde ik heel vroeger van, toen ik nog een 386 had.

Ik heb nooit een 486 gehad. Mijn eerste PC waar ik serieus spelletjes op kon spelen was een 386DX-40 (van AMD, jaja, toen al ) en toen die verouderde ben ik meteen overgestapt op een Pentium-60 machine van het eerste uur.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 08:34
iRoy
iRoy is offline
Ik heb hier al mijn concoles bij elkaar staan. Ik speel dus af en toe nog weleens op mijn Snes en Nes. Ook mijn PSone en Dreamcast draaien nog wel eens wat spellen. Maar de SNES blijft mijn favoriet!
Oud 22-07-2004, 16:47
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik heb vandaag Art of Fighting en Turtles Tournament Fighting voor de SNES gekocht.
Oud 22-07-2004, 20:54
Mark-The-Local-Hero
Citaat:
Dinalfos schreef op 22-07-2004 @ 17:47 :
Ik heb vandaag Art of Fighting en Turtles Tournament Fighting voor de SNES gekocht.
Haha, beide welleens gehuurd voor de SNES, hoewel die games op de NEO Geo veel beter zijn. SNK heeft naar mijn mening nooit echt lekkere Fighters uitgebracht voor de SNES, met als absoluut diepte-punt Fatal Fury 1, terwijl al die games op de Neo-Geo erg dope waren Kvond die turtle-fighting game qua gameplay best goed, en de franchise leent zich er goed voor

Citaat:
nare man schreef op 22-07-2004 @ 00:41 :
Je kunt inderdaad Dosbox proberen, die schijnt vrij goed te werken. Maar ik ga uiteraard alleen voor 'the real thing'. Helaas is mijn 'oude' PC iets te snel (Intel Celeron 366). In sommige spellen krijg je dan timingproblemen. Denk aan Jazz Jackrabbit en Space Quest VI. Die Celeron is een Pentium Pro-klasse CPU en die voert sommige berekeningen te snel uit, daardoor draaien die spellen niet zo goed

Eigenlijk moet je ook nog een 486 DX2-66 hebben voor écht oude games
Heb hier op m'n p4 2,8 gig nergens last van met Police Quest 1 qua snelheid. Met andere games weer wel (Wetlands). Wat ik daar mee doe is gewoon wat DVD's en andere spellen tegelijkertijd in de achtergrond laten draaien. Met een bepaalde hoeveelheid cpu-belasting gaat je gamespeed ook omlaag
Over old-school hardware gesproken, kheb hier nog een 486-DX-33Mhz staan met double speed-cd-rom van jaja, IBM en 8 MB intern Maybe maar weer es installen etc.

Laatst gewijzigd op 22-07-2004 om 20:59.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 22:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 22-07-2004 @ 21:54 :
[B]Haha, beide welleens gehuurd voor de SNES, hoewel die games op de NEO Geo veel beter zijn. SNK heeft naar mijn mening nooit echt lekkere Fighters uitgebracht voor de SNES, met als absoluut diepte-punt Fatal Fury 1, terwijl al die games op de Neo-Geo erg dope waren Kvond die turtle-fighting game qua gameplay best goed, en de franchise leent zich er goed voor

Klopt, op de NEO GEO zijn ze veel mooier en beter. Maar ik kon deze(Art of Fighting) niet laten liggen voor 4 euro met hoesje.
Oud 01-08-2004, 15:43
Metal
Metal is offline
Citaat:
Metal schreef op 20-07-2004 @ 14:47 :

oke wat ik dus binnen heb gekregen deze week (leve bol.com! )

Overboard

supertof spel

lemmings for windows<3

GTA London

monkey island 3<3

commandos

en als laatste:

GRIM FANDANGO!!!

verder ben ik op zoek naar sam & max , hit the road

weet iemand waar ik die kan krijgen??
Oud 01-08-2004, 15:47
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Metal schreef op 01-08-2004 @ 16:43 :
oke wat ik dus binnen heb gekregen deze week (leve bol.com! )

Overboard

[afbeelding]

supertof spel

lemmings for windows<3

[afbeelding]

GTA London

[afbeelding]

monkey island 3<3

[afbeelding]

commandos

[afbeelding]

en als laatste:

GRIM FANDANGO!!!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

verder ben ik op zoek naar sam & max , hit the road

weet iemand waar ik die kan krijgen??
Moet je mediamarkt proberen. Hier in LWD hadden ze hem wel
Oud 01-08-2004, 17:48
Metal
Metal is offline
thnx mate
Oud 01-08-2004, 18:49
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 20-07-2004 @ 00:11 :
[En ik speel nog dagelijks "even een potje" Fatal Racing. Geniaal racespel met zijn loopings, schansen en kurketrekker-banen.
Ken het gevoel. Vooral leuk nadat je met de cheats de 2 extra cups kreeg en andere auto's. Woei, met de Zizzin een 180 graden bocht nemen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 10:48
Verwijderd
Cheats? Cup winnen op hoogste moeilijkheidsgraad bedoel je
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 11:31
plishing
plishing is offline
Commander keen. Tot een jaar of 7 geleden nog heel veel mee gespeeld.

Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 20:41
robbzooi
robbzooi is offline
net DOOM the collectors edition erop staan alle doom's behalve die nieuwste

en verder wil ik larry iemand enig idee waar vandaan te plukke?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 08:50
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-07-2004 @ 01:46 :

Ik heb nooit een 486 gehad. Mijn eerste PC waar ik serieus spelletjes op kon spelen was een 386DX-40 (van AMD, jaja, toen al ) en toen die verouderde ben ik meteen overgestapt op een Pentium-60 machine van het eerste uur.
Dat gat ertussen is bij mij nog groter. Vroeger hadden we een XT (da's 286 geloof ik) en veel later kregen we een Pentium-75 en stapte ik in het Red Alert-tijdperk

Verder kan ik iedereen System Shock aanbevelen, en naast de al genoemde adventures Full Throttle.
Oud 03-08-2004, 12:11
Verwijderd
Ik heb van de Red Alert-gekte nooit iets meegekregen, laat staan Command & Conquer.

Gister maar eens gedownload om te kijken of het wat was. Maar ja, het was een gare rip zonder geluid en filmpjes. Dan is de lol er snel af. Ook omdat het nog eens te snel ging.

Ik denk dat ik het destijds maar heb moeten ervaren, dan had ik het vast ook geweldig gevonden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 10:11
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ga naar een willekeurige computerwinkel met een redelijk assortiment, de kans is groot dat ze Red Alert voor €5 verkopen. Mediamarkt bijvoorbeeld. Ik ben de laatste tijd ook oude spellen (voor het eerst) aan het spelen en het bevalt prima

Dus als iemand me nog een klassieker wil aanraden...? Ik heb Deus Ex bijna uitgespeeld namelijk
Oud 05-08-2004, 10:58
Azathoth
Azathoth is offline
Citaat:
freyk schreef op 19-07-2004 @ 20:55 :
Doom 1&2 (+addons), heretic (+addons), hexen (+addons) allemaal met
De Doomsday Engine

Screenshots
[afbeelding]
[afbeelding]

En

Quake 1 met Tenebrae en Anaglyph Stereo Quake (<-quaken met een 3d brilletje)

Screenshots
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die doomsday engine is echt .
Oud 05-08-2004, 14:22
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
ik ben commander keen aant spelen man...gaaf..

en duke 3d.....quake 2....prince of persia...wolfenstein
Oud 05-08-2004, 15:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 03-08-2004 @ 09:50 :
Dat gat ertussen is bij mij nog groter. Vroeger hadden we een XT (da's 286 geloof ik) en veel later kregen we een Pentium-75 en stapte ik in het Red Alert-tijdperk
Nee, een XT is of een 8086, of een 8088. Een 286 is een AT (Advanced Technology). Ik ben destijds van een XT (86) naar een 486 DX4 100MHz gegaan. Quite a difference. Niet alleen kon ik nu eindelijk thuis Keen en Doom spelen, maar ook games als Larry laadden een stuk vlotter

En een Soundblaster AWE? Pah! Ik heb zelf een Soundblaster 2.0 (8-bits kaart ofzo) gekocht voor die XT, dat was m'n eerste hardware aankoop. Die krengen waren duur toen ik vind het eigenlijk wel jammer dat we die XT niet meer hebben. 4.7mhz, 20 MB harddisk (destijds was het nieteens standaard een HD), en zowel een 3.5" als een 5 1/4" floppy drive. Oh, die 3.5" kon natuurlijk geen high-density floppies lezen, 720kB was tha max!

Ik weet ook nog dat ik Doom 2 kreeg van een vriend. Iets van 20 floppies ofzo, bleek er een kaduuk te zijn. Hele pleurisend teruggefietst om die ene floppy nog een keer te kopieren. Meteen maar 3 kopieen gemaakt, just to make sure
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 15:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 05-08-2004 @ 11:11 :
Ga naar een willekeurige computerwinkel met een redelijk assortiment, de kans is groot dat ze Red Alert voor €5 verkopen.
Als het nog in de winkel ligt, kun je het nauwelijks retro noemen IMHO.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 18:53
MikeyMo
MikeyMo is offline
Dubble Dragon

En The Incredible machine zou ik nog wel eens willen spelen, maar heb geen id waar ik die can downen oid..
Oud 06-08-2004, 14:41
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
kheb de demo gedownload van blood 1

ook vet...met de duke 3d engine
Reageren

Regels voor berichten