Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2002, 13:17
Amoa
Amoa is offline
Wat heb je nodig om een goed leven te leiden?

Een mix van de juiste levensingedrienten in de juiste hoeveelheden, I guess. Wie heeft er het recept??
Oud 06-06-2002, 15:55
Oen
Oen is offline
Een sperma cel en een eicel, die samensmelten.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:47
martijn1985
martijn1985 is offline
een snufje verstand en een hoop lol.
Oud 06-06-2002, 19:19
mitsj
mitsj is offline
geen hersens ?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 14:58
Tsasil
Tsasil is offline
Geboorte + de dood. Perfect leven.
Oud 08-06-2002, 18:26
QT
QT is offline
*zucht* perfect leven *zucht*

wat heb je nodig om een perfect leven te leiden? wat je verstaat onder perfect is beetje subjectief vind je niet?

en de ingredienten uhm als iets voor de een goed uitpakt hoeft dat niet voor iemand anders te gelden

sorry maar ik vin t eigenlijk een beetje een domme topic

(waarom post ik hier?! )
Oud 10-06-2002, 21:56
Yule
Yule is offline
perfect leven ?! lol....mag je eerst wel es een nieuwe wereld vinden, dees iz zo f*cked up, daar kan geen leven meer perfect op worden, daarnaast et feit dat je mens bent gaat erg tegen werken, mensen hebben van die natuurinstincten om et zo maar te noemen, om zichzelf goed te vinden, beter dan de rest, slimmer dan de rest, zij zelf zijn ultiem (tenzij je een gruwelijk minderwaardigheidscomplex hebt, maar dan is je leven ook niet bepaalt perfect). Anyway, dat wil zegguh dat vriendschappen, hoe lang ze ook stand houden, hoe diep ze ook gaan, uiteindelijk eindigen in dat 1 van de twee er voordeel bij heeft de ander te laten vallen en dit ook doet. Kortom, je word genaaid door je soort genoten, en je leeft op een planeet die verziekt is door je soort genoten, sorry, maar ik geloof niet dat er dus nog enige mogelijkheid is om een perfect leven te lijden....
Oud 11-06-2002, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Amoa schreef:
Wat heb je nodig om een goed leven te leiden?
Wat is een goed leven?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Oen schreef:
Een sperma cel en een eicel, die samensmelten.
Werkt niet altijd
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 14:58
NY152
NY152 is offline
Een gezond lichaam, mensen die je waardeerd en andersom, eventueel een liefde die soepel verloopt, geen geld zorgen over dingen die je wilt doen, een hobby waar je in op kan gaan, rust in je zelf vinden

denk dat dit wel zo'n beetje ideaal is.
Oud 11-06-2002, 15:37
Amoa
Amoa is offline
Het ís een subejctieve topic mensjes!!
IK vraag me af wanneer jullie het leven perfect vinden, wat daar voor nodig is.
Maar zo te zien zijn jullie levens allemaal een grote puinhoop en leven we in een verziekte, aan zichzelf ten onder gaande wereld!
Oud 11-06-2002, 21:44
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Amoa schreef:
Het ís een subejctieve topic mensjes!!
IK vraag me af wanneer jullie het leven perfect vinden, wat daar voor nodig is.
Maar zo te zien zijn jullie levens allemaal een grote puinhoop en leven we in een verziekte, aan zichzelf ten onder gaande wereld!
Wat nou subjectief. Als je geboren wordt en weer dood gaat heb je het perfecte leven geleid. Wat je tussen die tijd doet maakt toch geen flikker uit.
Oud 12-06-2002, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Amoa schreef:
Dit hangt geheel van jouw optiek af. In principe is alles chaos en alles destructief .. maar het houdt zich enigzins in evenwicht.

Filosofisch gezien, kun je stellen dat het leven perfect is, wanneer het aan zijn eis voldoet. Daarnaast kun je ook stellen dat imperfectie voor de perfecte combinatie zorgt
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 12:17
Amoa
Amoa is offline
******** zei:
Citaat:
Dat het leven perfect is, wanneer het aan zijn eis voldoet. Daarnaast kun je ook stellen dat imperfectie voor de perfecte combinatie zorgt
Keyyy, die eerste zin snap ik wel, helemaal mee eens. Maarreh, wat is dan de eis waaraan het leven moet voldoen? Goed zijn? Wanneer is het leven goed? Wanneer is het slecht?
Die laatste zin is wel een denker zeggen! I guess dat die ook wel klopt, denk ik... Maar wat is dan de perfectie combinatie?!
Reageren

Regels voor berichten